Echt warme handschoenen voor op de fiets

12-11-2019 11:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen? Ik ben op zoek naar echt warme en waterafstotende handschoenen voor op de fiets. Eventueel wanten, maar ik weet niet of die fijn en veilig zijn op de fiets...

Ik heb op de site van Bever gekeken en ook even bij de ANWB en Amazon, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Steeds als ik denk dat het iets kan zijn, staat er bij de reviews dat ze niet warm genoeg zijn. Weet iemand een merk en evt. model dat echt warm is en waarmee je een uur door een flinke regenbui kunt fietsen? Zal vast niet goedkoop zijn, maar dat moet dan maar...

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou alleen warme handen bij twee paar handschoenen. Dunne leren handschoenen en daar overheen een paar wanten/handschoenen in een grotere maat. Dat waren geen dure handschoenen (gewoon van HEMA) maar het werkt wel!
Alle reacties Link kopieren
Wanten! Echt hoor, dat is zoveel warmer omdat je vingers elkaar warm houden in plaats van dat elke vinger dat afzonderlijk moet doen. Ik heb geen problemen qua veiligheid op de fiets oid.
Ik heb nu gewoon de meest basic wanten van de decathlon, werkt prima. https://www.decathlon.nl/p/skiwanten-vo ... 58&c=ZWART
Wanten vind ik zelf niet veilig op de fiets, omdat ik altijd rem met mijn ringvinger en pink, maar ik weet natuurlijk niet hoe jij dat doet :)

Ik heb van die lelijke motorhandschoenen op de fiets, dat is voor mij het enige dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
12-11-2019 11:56
Wanten vind ik zelf niet veilig op de fiets, omdat ik altijd rem met mijn ringvinger en pink, maar ik weet natuurlijk niet hoe jij dat doet :)

Ik heb van die lelijke motorhandschoenen op de fiets, dat is voor mij het enige dat werkt.
Ik heb deze een keer gezien in de fietswinkel: https://www.bikeroutfit.nl/nl/3-finger-st.html
Misschien een idee als je toch wanten wilt.
Alle reacties Link kopieren
Tip 1: Kleed je verder warm aan. Koude handen krijg je vooral ook doordat je lichaam zelf afkoelt. Hoe kouder je lijf, hoe mnder bloed er naar je handen en voeten gaat.

Maar als je echt warme, waterdichte handschoenen wil, moet je of naar motorhandschoenen kijken, of naar ijsklim-handschoenen. Reken dan wel op 100 euro of meer voor een paar.

https://www.bever.nl/p/mammut-nordwand- ... olour=4168
https://www.motozoom.com/Richa-NORTH-GO ... rid=905237

Het beste draag je daar dan nog een paar onderhandschoenen onder, bijvoorbeeld van zijde:

https://www.motorkledingcenter.nl/held-pure-silk.html
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 12:22
31.21% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
masatu schreef:
12-11-2019 11:59
Ik heb deze een keer gezien in de fietswinkel: https://www.bikeroutfit.nl/nl/3-finger-st.html
Misschien een idee als je toch wanten wilt.
Oh wauw, bedankt! Ga ik zeker overwegen :)
Alle reacties Link kopieren
Stuurwanten geen idee? ;-D Nee grapje, volgens mij zijn die niet heel veilig.

Ik heb meestal wanted aan, want die houden inderdaad m’n handen beter warm. Alleen fiets ik maximaal 10 minuten, dus geen tips helaas. :(
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Wanten! En dan “glove liners” er bij.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw zou ik ze nooit kopen (want tegen bont), maar ik heb een tweedehands paar handschoenen van leer gevoerd met konijnenbont. Die zijn echt superwarm. Misschien dat je zoiets via MP vintage op de kop kunt tikken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken aan fietsmoffen. Kan ik ze ook niet meer vergeten.
Wanten met daaronder een paar wollen onderhandschoenen. Voor de wintersport heb ik hele dure wanten, op de fiets volstaan een paar goedkopere. De onderhandschoentjes zijn wel essentieel in deze. Ik kan trouwens prima remmen met wanten.
Leren handschoenen, waar en je hebt je ook niet dat je handen van je stuur glijden.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-11-2019 13:06
Leren handschoenen, waar en je hebt je ook niet dat je handen van je stuur glijden.
Ik neem aan dat 'waar' 'warm' moet zijn.

Maar gewone leren handschoenen zijn niet warm en niet waterdicht. Dun leer is zelfs heel erg koud. Gevoerde leren handschoenen met waterdichte (gore tex) tussenlaag zijn wel heel fijn. Maar alle goede motor- en wintersport (ijsklim) handschoenen glijden niet van je stuur af hoor.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik loop bij de Wibra van die wat zij skihandschoenen vinden en die zijn echt warm, ik ben een koukleum.
Voor nu heb ik een gevoerd fleecepaar, ik bouw het op.
Dus als het een beetje kil wordt die dunne wollen handschoentjes van de Primark ofzo, als het wat kouder wordt fleece of die wat dikkere wolachtige handschoenen van de Primark.
Ik heb ook een paar echt wollen wanten.
En als het echt sneeuwt of regent ofzoiets die skihandschoenen van de wibra maar die mag ik nu van mezelf nog niet.
Ik heb ook een ander duurder paar maar daar worden mijn handen niet warmer in en dat werkt bij mij niet.
Bij man wel, die wil niet 'opwarmen' omdat hij het snel te warm heeft.
De clou bij mij is: niet ademend en lekker synthetisch.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
12-11-2019 11:59
Ik heb deze een keer gezien in de fietswinkel: https://www.bikeroutfit.nl/nl/3-finger-st.html
Misschien een idee als je toch wanten wilt.
Afbeelding

of toch? :

Afbeelding
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga denk ik eerst gewoon goedkope kopen, kijken of ze die bij de Wibra hebben. Als dat niks is, kijk ik voor duurdere of 2 paar over elkaar. Of iemand moet nog dé tip hebben.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-11-2019 16:24
Of iemand moet nog dé tip hebben.
Afbeelding

Dit op je fiets zetten ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
12-11-2019 17:27
Afbeelding

Dit op je fiets zetten ;-)
Heerlijk :mrgreen:

Ik zit ook nog te denken aan handschoenen met verwarming. Voor de echt koude dagen op de fiets en bij mijn dochter langs het sportveld ;) Heeft iemand daar evaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar gewoon reviews zoeken op internet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-11-2019 19:41
Heerlijk :mrgreen:

Ik zit ook nog te denken aan handschoenen met verwarming. Voor de echt koude dagen op de fiets en bij mijn dochter langs het sportveld ;) Heeft iemand daar evaring mee?
Een keer geleend van iemand voor op de motor, maar ik vind het niks. Gedoe met kabeltjes. En voor op de fiets of langs het sportveld is het echt enorm overdreven, volgens mij moeten je handen ook een beetje wennen aan kou, verwarmde handschoenen terwijl je ongeveer stilstaat voorkomt volgens mij juist dat je went.

Koop gewoon een paar goede warme handschoenen, die zijn er genoeg (zie mijn linkjes).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven