dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Ik vind het heel belangrijk om op feesten en partijen bij mij thuis ruimschoots voedsel te serveren.
Ik vind het heel belangrijk om mijn boodschappen daar te doen waar ze het goedkoopst zijn, ook al hoef ik dat op zich niet.
Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen mensen een hand geven en/of hallo zeggen.
Niet op de stoep parkeren en kijken wanneer je vanaf de stoep de straat op fietst. Ik schijn hier in het dorp de enige te zijn die dat belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk wat anderen van me vinden.
Vooral hier op Viva lees ik vaak dat dat echt heel suf is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Handen wassen met zeep. Hoe vaak ik naast iemand sta die alleen zijn handen met water wast.... waarom in godsnaam? :whip:

Panty’s met een klein gaatje erin/begin van ladder en het dan aanhouden. Vreselijk. Ik draag elke dag panty’s en heb altijd reserve bij me. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-11-2019 16:17
Niet op de stoep parkeren en kijken wanneer je vanaf de stoep de straat op fietst. Ik schijn hier in het dorp de enige te zijn die dat belangrijk vind.
Niet op de stoep fietsen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook belangrijk vind is dat er niet twee tegenovergestelde topics tegelijk lopen. (6)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
17-11-2019 16:17
Ik vind het belangrijk wat anderen van me vinden.
Vooral hier op Viva lees ik vaak dat dat echt heel suf is.
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.
Solomio schreef:
17-11-2019 16:19
Wat ik ook belangrijk vind is dat er niet twee tegenovergestelde topics tegelijk lopen. (6)
Oh, ik vind dat juist heel prettig. Dat komt omdat ik weegschaal ben.
Alle reacties Link kopieren
Honden niet laten schijten op de stoep.wat nog heel veel gebeurt.zonder dat het opgeruimd wordt .🤬
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen niet de boel bij elkaar laten krijsen.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:20
Oh, ik vind dat juist heel prettig. Dat komt omdat ik weegschaal ben.
Ik ben Vissen met ascendant Weegschaal, das nog erger.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
17-11-2019 16:20
Honden niet laten schijten op de stoep.wat nog heel veel gebeurt.zonder dat het opgeruimd wordt .🤬
Ja en ook in het wandelpad in bos niet opruimen. Dat meurt enorm in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Treurniet12 post_id=30631869 time=1574003889 user_id=268087]
Handen wassen met zeep. Hoe vaak ik naast iemand sta die alleen zijn handen met water wast.... waarom in godsnaam? :whip:

Allergisch voor zeep.
Niet lopend op straat eten.
Echt heel onbelangrijk, maar voor mij wel.

Kapotte dingen die het wel nog ‘doen’ en te gebruiken zijn. Bv handdoeken met een gat. Ik kan er niet tegen, dus voor mij heel erg belangrijk. Weg ermee.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:19
Oh ja, dat vind ik ook.

Ik vind het ook belangrijk om iets te doen wat ik zelf niet per se leuk vind (ook niet heel erg onaangenaam) omdat ik er iemand blij mee maak die ik lief vind.
Dus: op verjaardagsbezoek gaan bij random familie, kerstdiners bij (schoon)ouders, nieuwsjaarsvisite bij opa. Dat schijnt heel achterhaald te zijn, las ik hier weer eens.
Ik vind dat vaak een enorm dilemma: iets doen omdat een ander dat prettig vindt, maar hoever ga ik daarin? Wanneer 'mag' ik nee zeggen?
Jammer dat ik dat niet geleerd heb in mijn jeugd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Belangrijk qua werk, dat ik met vrijwel iedereen door 1 deur kan. Per persoon kijken en proberen aan te voelen hoe met die persoon om te gaan om de sfeer er een beetje in te houden, maar zonder jezelf daarin tekort te doen.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Geengroenblaadje schreef:
17-11-2019 16:22
Niet lopend op straat eten.
Echt heel onbelangrijk, maar voor mij wel.

Kapotte dingen die het wel nog ‘doen’ en te gebruiken zijn. Bv handdoeken met een gat. Ik kan er niet tegen, dus voor mij heel erg belangrijk. Weg ermee.
Dit mocht ik vroeger ook niet. En alhoewel ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vind, doe ik het toch nog steeds niet.
Hoofdletters ook trouwens, Betty :proud:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-11-2019 16:24
Hoofdletters ook trouwens, Betty :proud:
Ik ben zo blij dat dit topic een topictitel met een kleine letter heeft en dat andere topic een hoofdletter.
Nu kan ik bovenaan de pagina in één oogopslag zien in welk topic ik zit.
Dus vooral zo houden Betty.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Star² schreef:
17-11-2019 16:24
Hoofdletters ook trouwens, Betty :proud:
Ja, nou ja, ik ben niet zo heel goed in Nederlands. En wat Solo zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wat ik belangrijk vind best door veel mensen gedeeld wordt :D
Zijn niet echt bijzondere zaken denk ik.

Qua luchtige zaken,

Een mooie gezellige inrichting in huis.
Schoon en opgeruimd huis ( dat laatste lukt niet altijd met zoveel mensen zoals ik het fijn zou vinden)
Een tuin.
Schone kleding dragen wat niet kapot is.
Elke dag douchen.
Altijd iets lekkers in huis hebben en ruim voldoende voorraad.
Kaarsjes aansteken.
Beleefd zijn.

Ehm....
Vast eigenlijk heel veel, ik ben nogal truttig in veel dingen.
Solomio schreef:
17-11-2019 16:25
Ik ben zo blij dat dit topic een topictitel met een kleine letter heeft en dat andere topic een hoofdletter.
Nu kan ik bovenaan de pagina in één oogopslag zien in welk topic ik zit.
Dus vooral zo houden Betty.

Jij wint.
Betty_Slocombe schreef:
17-11-2019 16:24
Dit mocht ik vroeger ook niet. En alhoewel ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vind, doe ik het toch nog steeds niet.
Zit er een soort ingeramd.

Wij dekken ook altijd de tafel iedere dag helemaal, incl servetten, kan water, en kaarsjes aan. Alsof het niet gezellig is zonder. Ik vind het fijn om naar te kijken.
Kan ook niet netjes eten zonder servet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven