Zevenenvijftig jaar

02-12-2019 18:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hiervoor een nieuwe nick aangemaakt. Onder mijn 1e naam post ik min of meer regelmatig, kennen forummers mij misschien als zús of zo, maar vind dit wel een heel andere kant van mezelf, vandaar dat ik dit min of meer anoniem doe.

Soms heb ik een onbestemd gevoel en dat uit zich dan in dit type schrijfsels. Nog nooit iets in het openbaar laten zien en dat vind ik ook best eng, vandaar deze actie.

Ik vraag geen mening, geen correcties (waarschijnlijk klopt er rijmtechnisch geen hout van).
Ik vraag me af of iemand het snapt, misschien ook wel eens in zo'n stemming is.
Misschien nodigt het uit tot iets, positief, negatief. Of tot niets. Zou ook zomaar kunnen.
Heb er niet lang over gedaan, het stond in vijf minuten op papier, maar het luchtte me wel enigszins op. Alleen al daarom. Hierom:

Zevenenvijftig jaar

Mijn vader en mijn moeder dood
Mijn kinderen volwassen, groot
En ik daartussen in, wie ben ik?
Mijn buitenkant mijn lijf, wat ben je sterk wat kan je veel
Zo anderen mij zien. Inmiddels gedateerd.
Ja dat ben ik,
maar ook nog steeds dat kind, miskend, en kijkend naar later:
Ik zou het achter me laten, als ik groot ben kies ik voor liefde,
Ik zou je herkennen, jij uit mijn droom, mijn grote liefde,
Bij wie ik thuis zou zijn.
In vond je niet.
Anderhalve relatie en 33 jaar later, was het de tijd, of de afstand of allebei
Of passeerden we elkaar, zonder dat mijn wereld heeft geschud.
Ik mis je zo ontzettend. Soms tot tranen toe.
Ik leef bij de dag en het is niet slecht.
Confrontatie met mijzelf, is het niet te laat?
Wie weet van mij wat mij bezield
Ik weet het zelf niet eens, zou ik, op dit moment,
zóuden de grondvesten trillen omdat ik jou herken,
de stap durven nemen?
anoniem_393248 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 20:40
Reden: schrijffoutje
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou het komen dat dit topic ruim een uur nadat ik het instuurde pas geplaatst werd en het op dat moment gelijk al laag stond - dus nooit zichtbaar geweest - in de range van de topictitels - of gewoon de moeite van het reageren niet waard?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder weinig reacties vanwege ‘geen mening, geen correctie’.

Snappen... ik lees het als rouw om iets wat nooit is geweest maar wel verwacht. Een dieper soort kennen in een relatie. Ik weet niet of dit is wat je probeerde over te brengen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er weinig mee maar als het jou helpt dan is het altijd goed toch?

Je titel is trouwens vrij vaag en je OP ook, dat zou kunnen verklaren waarom er geen reacties zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Tjonge, wat een weemoed en dat op zo'n piepleeftijd. ;-)

We staan voor in de rij, zijn de eerstvolgende om deze aarde te verlaten, toch zijn we nog redelijk jong en klaar om nieuwe avonturen aan te gaan, nieuwe liefdes te ontdekken, maar de twijfel slaat in je schrijfsel duidelijk toe. Kan het nog? Is het niet te laat?


Je zit teveel in je hoof! :)
Ik vind het een mooi gedicht, TO!
Alle reacties Link kopieren
Ja, vrij vaag, dat kan ik me wel voorstellen. Het was even de state of mind waar ik vanmiddag in zat, ik heb die buien zo af en toe, en wat ik dan schrijf vanuit een gevoel wat op dat moment voor mij heel helder en duidelijk is, kan een dag later als ik het terugzie ook als totaal nietszeggend overkomen.
Maar het is inderdaad hetgeen Lemoos verwoordt, dat is inderdaad het gevoel dat me parten speelde.
Het is iets wat ik altijd wel bij me draag, alleen niet zo vaak aan de oppervlakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel mooi, ik kan me er wel iets bij voorstellen wat er ik je hoofd omgaat. Het doet me denken aan dat liedje van Memories van vroeger, wat ik ook heel mooi vind en soms nog een beetje weemoedig beluister:)

https://m.youtube.com/watch?v=XuacG8elCbA
abejoha wijzigde dit bericht op 03-12-2019 06:55
Reden: Link toegevoegd:)
11.59% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven