Vluchten van moeder

08-12-2019 09:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder pest me/mishandelt mij emotioneel. Ik ben nu echt op het punt dat het voelt alsof ze me keihard tegen een harde muur ramt met haar uitspraken. Dat het me helemaal kapot maakt als het ware. Ik wil weg, ik houd het niet meer vol. Ik wil ergens anders gaan wonen. Ik weet wel waar ik heen kan. Maar ik weet niet hoe ik dit aan mijn moeder kan gaan brengen. Ik ben er heel erg bang voor. Sowieso ook bang wat de gevolgen zijn (of ik er niet meer stress van ga krijgen dalijk toch..). Ze is een ster in manipuleren, dus wat er ook gebeurt, ze wint altijd met alles.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Hou oud ben je? Heb je broers of zussen? En een vader?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een eigen inkomen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
08-12-2019 09:14
Heb je een eigen inkomen?
Nee maar ik weet al waar ik kan gaan wonen, zit goed
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
08-12-2019 09:16
Nee maar ik weet al waar ik kan gaan wonen, zit goed

Nou opgelost dan hè?
🔐
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je boven de 18 bent hoef je het helemaal niet met je moeder te bespreken, dan kun je gaan en staan waar je wil.

Alleen, waar ga je wonen zonder inkomen? Maak jezelf niet afhankelijk van anderen, want dan doe je de deur wagenwijd open voor anderen om misbruik van je te maken.
Misschien een idee om met je psycholoog een plan te bedenken van hoe je dit aan kan pakken/kan brengen richting je moeder?

Hoe verwacht je dat ze gaat reageren?

(Ik heb je geloept en jeetje meid, wat zit je in een nare thuissituatie :hug: )
Alle reacties Link kopieren
Heb even geloept, je bent net 18 en zit nog op school.
Zag dat iemand je aanraadde eens met iemand van school te praten. Vaak zijn er zorgteams die je echt willen helpen maar dan moet je dat wel toelaten natuurlijk.
Doen! Ga praten!
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
08-12-2019 09:24
Misschien een idee om met je psycholoog een plan te bedenken van hoe je dit aan kan pakken/kan brengen richting je moeder?

Hoe verwacht je dat ze gaat reageren?

(Ik heb je geloept en jeetje meid, wat zit je in een nare thuissituatie :hug: )
Ah, er is al een psych in beeld, dat heb ik gemist.
Dit dan dus.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je dan naartoe, Elieke? Is het een plek waar je kan blijven tot na je examens?

Ik zou hoe dan ook morgen op school gaan praten met de vertrouwenspersoon. Daarnaast kan je MEE vragen om je te helpen. Zij weten de weg binnen de wirwar aan hulpverlening. Wie weet is kamertraining of een begeleid-wonen groep wat voor je?
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
08-12-2019 09:22
Alleen, waar ga je wonen zonder inkomen? Maak jezelf niet afhankelijk van anderen, want dan doe je de deur wagenwijd open voor anderen om misbruik van je te maken.
Dit. Je bent nog erg jong, psychisch niet stabiel en je bent opgegroeid in een heel beschermde omgeving. Dat zijn alledrie ieder voor zich
punten die jou kwetsbaarder maken dan een ander, waardoor je sneller slachtoffer kunt worden van kwaadwillenden (die zich overigens meestal vermommen als heel hulpvaardige en zorgzame mensen).

Overleg jouw plannen met de psycholoog (en eventueel met MEE) zodat je geholpen kunt worden om deze stap op een veilige manier te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
08-12-2019 09:08
Maar ik weet niet hoe ik dit aan mijn moeder kan gaan brengen. Ik ben er heel erg bang voor. Sowieso ook bang wat de gevolgen zijn (of ik er niet meer stress van ga krijgen dalijk toch..).

Hm, is het dan wel een veilige plek Elieke? Hoe kan het dat je bang bent dat je meer stress gaat krijgen op die plek? En waar komt deze plek ineens vandaan? Gisteren kon je nog nergens heen.
En met het vertellen aan je moeder kan een vertrouwenspersoon je wel helpen, in elk geval door het samen door te spreken.
Hi Elieke,

Is het misschien fijn om even anoniem je hart te luchten bij de luisterlijn (0900-0767)? Wellicht dat zij goede tips hebben en/of dat zij jou voor nu even kunnen geruststellen.

Alleen kosten van je telefoonprovider en volledig anoniem, ik snap namelijk dat de stap naar praten over jouw thuissituatie bij bijvoorbeeld een mentor een erg grote stap is;

https://www.deluisterlijn.nl/

Sterkte 🍀
Sorry, dubbel
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, ben je wel voorzichtig?
Vraag op school en je psych om hulp, ga niet zomaar met iemand anders op pad.
Nu jij zo kwetsbaar bent heb je kans dat anderen daar misbruik van maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven