WTF momenten

09-12-2019 15:48 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.

Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.

Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Vorige week nog.
Ik was in Amsterdam bij iemand op bezoek en moest naar centraal station. We bespraken de opties en ik grapte over in de verkeerde tram stappen en heel ergens anders uitkomen.
Hij legde uit waar ik op de tram moest stappen. Toen ik aan kwam lopen kwam de tram er net aan en ik trok een sprintje. Helemaal blij dat ik niet hoefde te wachten. Tot ik erachter kwam dat ik in de tram zat die helemaal de andere kant opging. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Soortgelijke acties; dat de leuning van zo'n scootmobiel helemaal naar achteren is geklapt en er nog een kind dan op die leuning zit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de laatste tijd geregeld vrouwen (nooit mannen) met baby in draagzak op de fiets
Sukkels
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-12-2019 15:56
Ik zie de laatste tijd geregeld vrouwen (nooit mannen) met baby in draagzak op de fiets
Sukkels
Oh ja, dit is er ook zo'n eentje :facepalm: Echt, sorry, zó dom (en verboden....)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-12-2019 15:56
Ik zie de laatste tijd geregeld vrouwen (nooit mannen) met baby in draagzak op de fiets
Sukkels
.
Die zie ik ook vaak. Laatst nog door rood rijdend, slingerend en wiebelend een kruising overstekend. Koop dan een bakfiets of ga lopen of zo.
Ik kwam zonet een kerel op een scooter tegen. Het is hier een graad of 4, regen komt met bakken uit de hemel. Kerel zit in een korte broek en t-shirt op die scooter o_o
Alle reacties Link kopieren
Onze oude buurman had er een handje van om met zijn zoon op schoot achter het stuur te kruipen, zoonlief mocht dan ook meesturen en zo gingen ze een eindje rijden, en de snelweg vond zijn zoon geweldig.
Ik voelde niet eens de behoefte om hem te vragen of hij wel goed was, ik dacht het is jou zoon, als het misgaat zijn de consequenties voor jou, en moeders vond het ook goed, want wanneer ze thuis kwamen dan was zoonlief moe en ging hij lekker slapen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vandaag op de snelweg weer iemand tegen die 80 bleef rijden op de 2e baan van links, van de 4 banen, op het 130-km stuk (terwijl de twee rechterbanen nagenoeg leeg waren).
Wekelijks wel een paar keer: automobilisten die zonder te kijken een fietspad oversteken. Blijkbaar ben ik onzichtbaar of zo.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-12-2019 16:06
Wekelijks wel een paar keer: automobilisten die zonder te kijken een fietspad oversteken. Blijkbaar ben ik onzichtbaar of zo.
Andersom ook zó vreselijk: fietsers die zonder licht en met een zwarte jas gewoon hun voorrang nemen. Je bent niet te zien en speelt met je leven :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
09-12-2019 15:55
Soortgelijke acties; dat de leuning van zo'n scootmobiel helemaal naar achteren is geklapt en er nog een kind dan op die leuning zit :facepalm:
die is ook creatief gevonden ja :facepalm:
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Of baby in draagzak op elektrische fiets. Ik vond het levensgevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
09-12-2019 16:02
Onze oude buurman had er een handje van om met zijn zoon op schoot achter het stuur te kruipen, zoonlief mocht dan ook meesturen en zo gingen ze een eindje rijden, en de snelweg vond zijn zoon geweldig.
Ik voelde niet eens de behoefte om hem te vragen of hij wel goed was, ik dacht het is jou zoon, als het misgaat zijn de consequenties voor jou, en moeders vond het ook goed, want wanneer ze thuis kwamen dan was zoonlief moe en ging hij lekker slapen.
bij mijn voorbeeld vroeg ik me wel af of de moeder van het kind dit (a) überhaupt wist en (b) een goed idee zou vinden - zelf al laat je oma die slecht ter been is oppassen (wat ik al niet zo'n strak plan vind in het algemeen maar goed) dan ga je er toch vanuit dat ze veilig thuis blijft met de kleine
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ja, net nog.
Ik kwam van de snelweg af en reed achter iemand die 30 km reed waar je 60 mocht. Vervolgens kwam er een wegversmalling waarbij de tegenligger voorrang heeft. Voorganger stopte net voor de versmalling, terwijl er helemaal geen tegenligger aankwam :facepalm: Dus waarom ie nou stopte, geen idee.
Hij ging de weg in die ik normaal ook rijd, maar daar had ik even geen zin in dus ben maar omgereden :proud:
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
09-12-2019 16:10
Andersom ook zó vreselijk: fietsers die zonder licht en met een zwarte jas gewoon hun voorrang nemen. Je bent niet te zien en speelt met je leven :facepalm:
Herkenbaar helaas.
Wat dacht je van voetgangers die zonder op of omkijken een vrij drukke weg oversteken? Dat je als automobilist of fietser volledig in de remmen moet om ze te ontwijken.

Tijdje geleden ook: ik rij met de scooter op een 50-km weg. Steekt er een paar meter voor me zonder blikken of blozen een heel jonge moeder met erg jonge kinderen over. Het zebra-pad was een stuk verderop, maar waarom zou je daarvan gebruik maken? Liever met je eigen leven en dat van je kinderen spelen...
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 09-12-2019 16:17
1.61% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Een brommobiel op een zeer drukke N weg.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-12-2019 15:56
Ik zie de laatste tijd geregeld vrouwen (nooit mannen) met baby in draagzak op de fiets
Sukkels
Ik zag vorige week een man! En achterop nog een kind in fietsstoeltje. Ze waren net met z'n drieën onderuit gegaan want het was glad.....
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
09-12-2019 16:06
Wekelijks wel een paar keer: automobilisten die zonder te kijken een fietspad oversteken. Blijkbaar ben ik onzichtbaar of zo.
Jij ook al?

Ik heb ook vaak wtf-momenten door de vaders/moeders die met hun kroost in een kinderzitje in het aardedonker zonder licht op de fiets op pad zijn. Wat bezielt je dan toch?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een leuke afgelopen week op een hele drukke kerstmarkt - denk: met ellebogen moeten werken om aan de glühwein stand te komen.
Sta ik in de massa, voel ik opeens herhaaldelijk een duw tegen mijn onderbenen. Ik kijk om - is een vader me met opzet herhaaldelijk aan aan het rijden met de buggy, waarin zijn kleine kindje zat. Geen tikje op de schouder of geen excuseer mag ik even langs, maar gewoon duwen met dat kind :)
Stel je voor ik val achterover met hete glühwein en al.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
09-12-2019 16:15
Een brommobiel op een zeer drukke N weg.
Dat mag gewoon. En je moet wat als je geen rijbewijs hebt. Fietsen te ver is en openbaar vervoer niet overal komt.

En wat betreft de oma in de scoot mobiel, hoe moet ze haar kleinkind anders vervoeren en wat is er dan zo onveilig aan een kind meenemen op de scoot mobiel.

Automobilisten gaan er soms te makkelijk vanuit dat iedereen naar een auto tot zijn of haar beschikking heeft. De mensen due dat niet hebben willen ook wel eens ergens naar toe.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-12-2019 16:23

En wat betreft de oma in de scoot mobiel, hoe moet ze haar kleinkind anders vervoeren en wat is er dan zo onveilig aan een kind meenemen op de scoot mobiel.

daar heb je speciale zitjes voor
Als oma wijs is, regelt ze het veilig.
sugarmiss schreef:
09-12-2019 16:23
Dat mag gewoon. En je moet wat als je geen rijbewijs hebt. Fietsen te ver is en openbaar vervoer niet overal komt.

En wat betreft de oma in de scoot mobiel, hoe moet ze haar kleinkind anders vervoeren en wat is er dan zo onveilig aan een kind meenemen op de scoot mobiel.

Automobilisten gaan er soms te makkelijk vanuit dat iedereen naar een auto tot zijn of haar beschikking heeft. De mensen due dat niet hebben willen ook wel eens ergens naar toe.
Niet als er een fietspad naast zit met een bord dat bromfietsers daar moeten rijden.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-12-2019 16:23
Dat mag gewoon. En je moet wat als je geen rijbewijs hebt. Fietsen te ver is en openbaar vervoer niet overal komt.

En wat betreft de oma in de scoot mobiel, hoe moet ze haar kleinkind anders vervoeren en wat is er dan zo onveilig aan een kind meenemen op de scoot mobiel.

Automobilisten gaan er soms te makkelijk vanuit dat iedereen naar een auto tot zijn of haar beschikking heeft. De mensen due dat niet hebben willen ook wel eens ergens naar toe.
Een kind dien je in een veilig zitje te vervoeren. Dat moet in de auto, maar ook op de fiets of scootmobiel. Ik heb ook wel eens scootmobielen gezien met een kinderzitje gemonteerd. Zo lossen die mensen dat dus op. Niet half op schoot. Als dat mens door een kuil rijdt, of over een hobbel, vliegt dat kind zo van haar schoot :facepalm: Echt, dat mensen niet zelf kunnen verzinnen hoe onveilig zoiets is?
Alle reacties Link kopieren
Op een smalle weg drie naast elkaar fietsende scholieren treffen, zonder verlichting! Ik dus op de rem en dan kijken ze je ook nog verbaasd aan als ze je horen remmen. Maar stug door blijven fietsen. Zal maar niet herhalen wat ze zeiden toen ik hun uiteindelijk op een breder stuk weg wel kon passeren met de auto.
belgali schreef:
09-12-2019 16:19
Ik had ook een leuke afgelopen week op een hele drukke kerstmarkt - denk: met ellebogen moeten werken om aan de glühwein stand te komen.
Sta ik in de massa, voel ik opeens herhaaldelijk een duw tegen mijn onderbenen. Ik kijk om - is een vader me met opzet herhaaldelijk aan aan het rijden met de buggy, waarin zijn kleine kindje zat. Geen tikje op de schouder of geen excuseer mag ik even langs, maar gewoon duwen met dat kind :)
Stel je voor ik val achterover met hete glühwein en al.
Zoiets had ik een keer toen ik in de schoonmaak werkte. Vrouw waarbij ik poetste had een klein kind, denk een jaar of twee maximaal. Terwijl ik de toiletpot met chloor stond te boenen, staat dat kind opeens achter me. Ik sta daar in die chloordampen, met handschoenen, wit bespatte broek en al en het kind mocht gewoon rondlopen daar! Dus ik zeer omzichtig kind weg gemanoeuvreerd, richting moeder die op de bank zit, en vraag haar kind even uit de buurt te houden omdat ik met giftige stoffen bezig ben. Zegt moeder: "kind woont hier ook, zij kijkt altijd mee want ze is denk ik zindelijk aan het worden...". Dus ik herhaal dat het gevaarlijk is waar ik mee bezig ben en moeder haalt schouders op en zegt: "werk er maar een beetje omheen!" Toen brak m'n klomp wel een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven