De ergernis die wielrenners heet....

19-04-2009 12:14 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou woon je in een pittoresk durrep in het glooiende Zuid-Limburgse heuvellandschap, 500 zielen, 3 straten, natuurgebied, rust, stilte, vogeltjes aan alle kanten die d'r rustig op los tsjirpen, prachtig.



Totdat je je huis uit wilt en dat gewoon niet kan....jawel het wielerseizoen is weer los gebarsten. Vandaag de Amstel Gold race, moet ik 12 km omrijden om weer thuis te komen naar de Appie te zijn geweest grrr.



Ook gister de toerversie....duizenden fietsers door de eens zo rustige straten. Met je auto gaan wordt je door het fietsend grut aangekeken of je een alien bent. JAWEL MENEER WIELRENNER IK WOON HIER, MAG IK OOK EVEN LANGS

Voorrang ook al kom je dik van rechts, die koppies rijden met het verstand op nul en alles en iedereen moet gewoon maar schuiven, voor dr "professionals" .

Vind het soms jammer dat ik geen bulldozer heb en daarmee d'r een paar uit de weg kan ruimen



En dan gaan we dus zo de zomer in, met die groepjes fietsers waar je een aantal km achter moet hangen want ja, je kunt toch niet van die professionals verwachten dat ze even schuiven toch? de een gaat echt niet achter de ander fietsen, bij rotondes moet je 3 keer kijken wat ze gaan doen want van stoppen of voorrang geven hebben ze niet gehoord....grrr kunnen ze niet een sport gaan doen waar je andere mensen niet lastig mee valt?



Zo dan, ff even vertellen waar ik al jaren een hekel aan heb haha.
Alle reacties Link kopieren
Ken het vooral van vroeger. Kom oorspronkelijk uit Friesland en daar zitten de wannabe Sven Kramers in het zomerseizoen massaal op de racefiets. Hartstikke stoer en belangrijk natuurlijk, en rekening houden met medeweggebruikers ho maar. Begrijp je ergernis heel goed.
Alle reacties Link kopieren
ohja,, en de dagjesmensen.... op de fiets door het durp...grrrrrrr... fietsvierdaags: hou er maar rekening mee dat je normale ritje van 5 minuten nu minimaal 3 kwartier duurt..., leuk als je net van je werk komt...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Zeeland en daar word je ook knettergek ervan soms....



Dagjesmensen, toertochtjes vind ik geen probleem, gezellig, maar die kútwielrenners (schiet maar).

Of het nou professionals zijn of de zogenaamde sportieve 55+ers (die wielrennen ook tegenwoordig), ze doen allemaal of de weg van hen is.

In de polder even achter elkaar gaan fietsen ho maar. Stel je voor dat je rekening zou houden met een ander.



En inderdaad, wat TO zegt
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Je bent het in ieder geval weer even kwijt



Ach....zo heeft iedereen wel wat toch?

Bij ons verga je 2 maanden in het jaar van de strontlucht....bij jullie struikel je over de wielrenners, en in Amsterdam kan je helemaal niet parkeren bv...



sterkte de komende maanden!
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat dit je grootste ergernis is. Lijkt me dat je dan verder een erg fijn leven hebt
Alle reacties Link kopieren
Haha Fussie!
t zal wel
Alle reacties Link kopieren
En wat dachten jullie van mountainbikers in natuurgebieden?

Loop je rustig van de natuur te genieten komt er zo'n stel idioten langs je scheuren. Van een bel op hun fiets hebben ze ook nog nooit gehoord. Als je mazzel hebt, schreeuwen ze van tevoren dat je aan de kant moet gaan en kun je nog net aan de kant springen. En dan maar hopen dat er geen braamstruiken naast het pad staan.



Laten ze er apart routes voor aanleggen, dan kunnen ze zich daar uitleven. In plaats van de rust en de paden te verknallen op de gewone wandelpaden.



Wielrenners zijn inderdaad ook erg. Die profs vind ik tot daar aan toe, maar de amateurs die voor veel geld een reclameshirt kopen en het verdommen om op het naastliggende fietspad te gaan rijden (want zij zijn geen fieters, maar wielrenners!), daar krijg je wat van.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in Zeeland, wat dacht je hier van de Duitsers die superlangzaam door de winkel rijden met een winkelwagentje en midden in het pad uitgebreid gaan overleggen welke gemuse ze willen kopen?????

Of nog erger, eerst doorrijden met het wagentje en dan patsboem stilstaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dan die mensen die zich overal aan ergeren. Da's pas erg.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ja, de Deutschers. Met je keeemperT over een minidurp



Gelukkig woon ik in Zuid-Beveland, in een relatief ontoeristisch stuk, dus dat valt mee

Woon jij echt aan de kust?





Enne, natuurlijk is dit niet je grootste ergernis in het leven, maar soms moet je even kunnen spuien.



Overigens heb ik het dubbel triest, want een strontlucht hebben we ook en ik kan regelmatig al niet meer parkeren hier in de straat
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het leuke aan wielrenners is om ze met je auto in te halen en dan op een smaller stuk weg wat langzamer te gaan rijden zodat ze moeten afremmen maar je ook weer niet voorbij kunnen. Worden ze helemaal gek. Lukt het beste op dijk weggetjes
Alle reacties Link kopieren
De Sven Kramer wannabees, haha!



Hier zijn het meestal de opa's van Ard Schenk , maar eerlijk is eerlijk, ze waarschuwen elkaar als ik eraan kom hardlopen.

Dan gaan ze netjes aan de kant.
Alle reacties Link kopieren
Wat asociaaaal en gemeen Boarder.



Ik doe dat ook
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd het idee gehad ooit nog eens naar zo'n pittoresk dorp te verhuizen met veel groen in de buurt. Maar nu ik al deze problemen lees, denk ik dat ik toch maar in die grote stinkstad moet blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies wat je bedoeld. Ik woon aan een meer waar een fietspad langs loopt. Zo kun je dus op een zondag rustig een tochtje langs het meer fietsen. Heerlijk.. tot een paar jaar geleden.

Je kunt er nu niet meer fietsen met je partner of kinderen, omdat er dan van die arrogante-luidkeels-schreeuwende-3-naast-elkaar-kop-aan-kop-wielrenners fietsen.

Ook wanneer we in de tuin zitten flitsen ze voorbij, schreeuwend over 'tegenliggers links!"..grrrr

Voor mij is de lol er wel van af.



Trouwens, nu het warme weer aanbreekt valt me nog iets op. Hardlopers die moeten wachten op een stoplicht.

En vervolgens stilstaand gaan hardlopen.

Lig elke keer weer in een deuk.
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Het allerdomste gezicht vind ik de nordic walkie talkies.
Alle reacties Link kopieren
Marels, ja ik woon echt aan de kust.

Ik moet opeens denken aan mijn ex schoonvader, die nog een ietsiepietsie aan de oorlog dacht als hij Duitsers zag, en daarom ook, als ze stopten met de auto om de weg te vragen, standaard zei: Immer gerade aus!
Alle reacties Link kopieren
Haha Ariama ik woon ook in zuid- limburg en kwam de "professionals" van de toer versie gister ook al tegen. En inderdaad ik erger me er ook echt groen en geel aan! Maar ja niks aan te doen he.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Missisauga8888 schreef op 19 april 2009 @ 12:34:

De Sven Kramer wannabees, haha!



Hier zijn het meestal de opa's van Ard Schenk , maar eerlijk is eerlijk, ze waarschuwen elkaar als ik eraan kom hardlopen.

Dan gaan ze netjes aan de kant.Kwam vroeger op zomeravonden Rintje Ritsma vaak op z'n stalen ros tegen. Maar die fietste in z'n eentje en altijd keurig aan de rechterkant van de weg.
Alle reacties Link kopieren
En ik ben zo'n wielrenner. En ik rij ook wel eens door rood, om de simpele reden dat je met je voeten aan de pedalen vastzit, en ik niet altijd zin heb om af te remmen, los te moeten klikken, te gaan staan wachten voor een stoplicht als er nergens een auto te bekennen is (als er wel auto's in de buurt zijn stop ik vanzelfsprekend altijd), om dan vervolgens weer op te starten, vast te klikken en dan weer verder te moeten gaan.



Ik fiets bij voorkeur op rustige momenten. Zondag is een drama, dan heb je al die dagjesmensen, die met 2 man het hele fietspad innemen op een slakkengangetje. Dat is gewoon irritant, want je bent steeds aan het afremmen en optrekken.



Overigens... De frustratie van TO kan ik me ook héél goed voorstellen. En ik maak ook vaak genoeg mee dat ik op mijn gewone fiets ergens heen moet en dan nog net niet van de sokken wordt gereden door wielrenners die vinden dat het fietspad van hun is. Ik probeer er ook altijd op te letten dat ik dat soort dingen niet doe.



Maar als ik langs een dubbele rij dagjesmensen moet, dan bel ik altijd even. Dat dat door sommige mensen aggressief of vervelend wordt gevonden, tsja, daar kan ik niks aan doen. Ik kan moeilijk vriendelijk vragen of ze opzij willen als ik van achteren aan kom rijden met aardig wat snelheidsverschil. (En als ik zie dat ze geirriteerd zijn, dan roep ik ook nog wel eens bedankt als ze opzij zijn gegaan, maar misschien ben ik daar dan wel weer een uitzondering in...)



quote:boarder schreef op 19 april 2009 @ 12:33:

Het leuke aan wielrenners is om ze met je auto in te halen en dan op een smaller stuk weg wat langzamer te gaan rijden zodat ze moeten afremmen maar je ook weer niet voorbij kunnen. Worden ze helemaal gek. Lukt het beste op dijk weggetjes



Ten eerste vraag ik me al af hoe langzaam je dan moet gaan rijden. De gemiddelde wielrenner rijdt echt niet veel sneller dan 30 km per uur. Dan moet jij dus al 20 gaan rijden. Beetje zielig als je daar je pleziertje uit haalt.

Ten tweede: als je zoiets doet, kunnen ze inderdaad wel gek worden ja. Met als gevolg dat zij zich bij een volgende auto of in een volgende verkeerssituatie asociaal gaan gedragen omdat ze al gefrustreerd zijn. Zo hou je dat soort gedrag alleen maar in stand.



Nogmaals, ik snap de frustraties best wel hoor! En daar kan ik helemaal in mee komen, en als ik op de racefiets zit, dan probeer ik daar echt wel rekening mee te houden. Maar de frustraties die jullie hebben over wielrenners, zitten ook aan de andere kant. Een beetje over en weer dus.
Alle reacties Link kopieren
Liever de toerfietsers dan de 55+ers die de hele dag aan zichzelf hebben en dus ook geen meter uitwijken als jij er langs moet. Of die onverwacht gaan stilstaan om op hun ANWB-fietsrouteboekje te kijken of ze nu links of rechtsom moeten om bij het theehuis te kijken.



En een dagelijkse ergernis zijn ook die ouders die met hun grut 's ochtends naar school moeten. Maarja, kind kan net fietsen, dus dat heeft dan de halve weg nodig omdat het zo slingert.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartwork schreef op 19 april 2009 @ 12:36:

Ook wanneer we in de tuin zitten flitsen ze voorbij, schreeuwend over 'tegenliggers links!"..grrrr

Voor mij is de lol er wel van af.Dat is inderdaad vreselijk irritant!
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik hou van wielrenners. En ik zal ook zeker zometeen de amstel gold race gaan kijken.



Weetje wíe pas irritant zijn? Hardlopers en voetgangers! We hebben hier de zevenheuvelenloop en de vierdaagse, en dan kun je pas nergens doorheen met je fiets. Voetgangers die op grote rotondes gewoon door rood lopen, hardlopers die voor je fiets oversteken.. :p
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 19 april 2009 @ 12:27:

En wat dachten jullie van mountainbikers in natuurgebieden?

Loop je rustig van de natuur te genieten komt er zo'n stel idioten langs je scheuren. Van een bel op hun fiets hebben ze ook nog nooit gehoord. Als je mazzel hebt, schreeuwen ze van tevoren dat je aan de kant moet gaan en kun je nog net aan de kant springen. En dan maar hopen dat er geen braamstruiken naast het pad staan.



Laten ze er apart routes voor aanleggen, dan kunnen ze zich daar uitleven. In plaats van de rust en de paden te verknallen op de gewone wandelpaden.



Wielrenners zijn inderdaad ook erg. Die profs vind ik tot daar aan toe, maar de amateurs die voor veel geld een reclameshirt kopen en het verdommen om op het naastliggende fietspad te gaan rijden (want zij zijn geen fieters, maar wielrenners!), daar krijg je wat van.Er zijn speciale mountainbikeroutes in natuurgebieden. Kijk hier eens of je misschien aan het genieten bent van de natuur op een van deze routes http://www.mtbroutes.nl/index.php/kaart-nederland



Ook mountainbikers genieten van de natuur en dan niet door door de bossen te wandelen, maar door zich in te spannen op de fiets. In sommige gebieden heb je een vignet nodig, dus wordt er ook nog betaald om er te recreeren, in tegenstelling tot het (als ik het zo even mag noemen) tuig dat het normaal vindt zijn hond los te laten rennen en alles wat voorbij komt lastig te vallen (inclusief het bijten naar fietsende recreanten).



Hierin de regio worden regelmatig wielerrondes georganiseerd en ik vind het heerlijk om te zien dat mensen zo genieten van hun hobby. Ik heb bijna nooit last van voorrangnemende wielrenners. En ja, wanneer de AGR wordt georganiseerd is het nou eenmaal drukker en dat weet je al een jaar van te voren. Mooie promotie voor je regio zou ik zeggen, maar het is maar net hoe je het wilt zien denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven