Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 7

18-12-2019 07:16 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
16-02-2020 01:05
Vooral die tekst... o_o
”We nemen een lunch op een van de vele terrassen aan de markt en genieten van het eten en de bourgondische gezelligheid. We wandelen over de met kastanjes omzoomde markt, werpen een blik op de St. Petrus Basiliek en de vele andere monumenten rondom het historische marktplein en slenteren door naar Markt 11. We nemen als eerste de voorzijde van het huis tot ons. Een gepleisterde gevel, ramen met roeden verdeling, luiken en alles strak in de lak. Dat belooft wat! “

Het lijkt wel een boeketromannetje.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
16-02-2020 06:45
”We nemen een lunch op een van de vele terrassen aan de markt en genieten van het eten en de bourgondische gezelligheid. We wandelen over de met kastanjes omzoomde markt, werpen een blik op de St. Petrus Basiliek en de vele andere monumenten rondom het historische marktplein en slenteren door naar Markt 11. We nemen als eerste de voorzijde van het huis tot ons. Een gepleisterde gevel, ramen met roeden verdeling, luiken en alles strak in de lak. Dat belooft wat! “
Het klinkt als de gemiddelde reisbeschrijving bij Eliza was here.
You're welcome, MarindaH. ;-D

Ze doen het erom, hoor.

Meisje met de parel hebben ze ook, geborduurde kussen vind ik ook geweldig en hier ook een wand met de beroemde bloemen.

Afbeelding

Rituals en stromend water ontbreken ook niet.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
16-02-2020 08:41
Het klinkt als de gemiddelde reisbeschrijving bij Eliza was here.
:rofl:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat omschrijvingen betreft steekt deze makelaar er met kop en schouders tussenuit. Een genot om te lezen.

Een kloek Grafter tuindershuisje uit de tijd dat Geluk nog heel gewoon was en de brandweer al uitrukte als je met de draaischijf van de telefoon 3 x een 3 draaide. (bij 3x4 sprong de veldwachter op z'n fiets).
Gebouwd ergens rond 1930 en de aangebouwde schuur is net zo groot als het huisje maar het heet niet voor niets een tuinderswoning en je krijgt er een prachtig ruim erf bij met een lekker stukkie overtuin en roeit zo de Eilandspolder in.
Het huis is 8 meter breed en inclusief inpandige schuur 10 meter diep. De woning is voorzien van CV en keuken+badkamer stammen uit jaren "70=binnenkort weer mode) en dus eenvoudig nog prima bewoonbaar maar een algehele modernisatie is ook heel kansrijk. In beide gevallen blijft het een prachtig mooie dorpsplek met vrij Eilandspolderuitzicht.

(Volgens een kenner staat het huisje 8,5 centimeter uit het lood maar volgens een veel grotere kenner hebben loodrechte huisjes geen karakter en veel last van houtwurm zal je hier trouwens ook niet hebben want in het 3- maar ook 4-nummer tijdperk zaten hier op zondagmiddag zeker 25 man rond tafel aan de Zware Van Nelle of lichte Nothstate).


Meer pareltjes: https://www.dehaanmakelaardij.nl/
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
16-02-2020 09:25
Wat omschrijvingen betreft steekt deze makelaar er met kop en schouders tussenuit. Een genot om te lezen.

Een kloek Grafter tuindershuisje uit de tijd dat Geluk nog heel gewoon was en de brandweer al uitrukte als je met de draaischijf van de telefoon 3 x een 3 draaide. (bij 3x4 sprong de veldwachter op z'n fiets).
Gebouwd ergens rond 1930 en de aangebouwde schuur is net zo groot als het huisje maar het heet niet voor niets een tuinderswoning en je krijgt er een prachtig ruim erf bij met een lekker stukkie overtuin en roeit zo de Eilandspolder in.
Het huis is 8 meter breed en inclusief inpandige schuur 10 meter diep. De woning is voorzien van CV en keuken+badkamer stammen uit jaren "70=binnenkort weer mode) en dus eenvoudig nog prima bewoonbaar maar een algehele modernisatie is ook heel kansrijk. In beide gevallen blijft het een prachtig mooie dorpsplek met vrij Eilandspolderuitzicht.

(Volgens een kenner staat het huisje 8,5 centimeter uit het lood maar volgens een veel grotere kenner hebben loodrechte huisjes geen karakter en veel last van houtwurm zal je hier trouwens ook niet hebben want in het 3- maar ook 4-nummer tijdperk zaten hier op zondagmiddag zeker 25 man rond tafel aan de Zware Van Nelle of lichte Nothstate).


Meer pareltjes: https://www.dehaanmakelaardij.nl/

Wat een geweldige omschrijving dit! Een makelaar met schrijverstalent! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Rasta vouwgordijnen.

Afbeelding

En heel veel slechte/wazige foto's voor niet zo een mooi en duur huis.

https://www.funda.nl/koop/doorn/huis-41 ... gerlaan-2/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
16-02-2020 09:25
Wat omschrijvingen betreft steekt deze makelaar er met kop en schouders tussenuit. Een genot om te lezen.

Een kloek Grafter tuindershuisje uit de tijd dat Geluk nog heel gewoon was en de brandweer al uitrukte als je met de draaischijf van de telefoon 3 x een 3 draaide. (bij 3x4 sprong de veldwachter op z'n fiets).
Gebouwd ergens rond 1930 en de aangebouwde schuur is net zo groot als het huisje maar het heet niet voor niets een tuinderswoning en je krijgt er een prachtig ruim erf bij met een lekker stukkie overtuin en roeit zo de Eilandspolder in.
Het huis is 8 meter breed en inclusief inpandige schuur 10 meter diep. De woning is voorzien van CV en keuken+badkamer stammen uit jaren "70=binnenkort weer mode) en dus eenvoudig nog prima bewoonbaar maar een algehele modernisatie is ook heel kansrijk. In beide gevallen blijft het een prachtig mooie dorpsplek met vrij Eilandspolderuitzicht.

(Volgens een kenner staat het huisje 8,5 centimeter uit het lood maar volgens een veel grotere kenner hebben loodrechte huisjes geen karakter en veel last van houtwurm zal je hier trouwens ook niet hebben want in het 3- maar ook 4-nummer tijdperk zaten hier op zondagmiddag zeker 25 man rond tafel aan de Zware Van Nelle of lichte Nothstate).


Meer pareltjes: https://www.dehaanmakelaardij.nl/
Nou, inderdaad. :rofl:
'Paradise Lost' teruggevonden op een goddelijke mooie (ruim 1ha grote) Eilandspolderplek als onderduikadres voor Grutto's, Kieften en Fazanten die hier nog broederlijk en ongesubsidieerd naast elkaar zitten te broeden.
En dan deze foto, alsof er een Bhagwan familie woont.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
16-02-2020 09:59
En dan deze foto, alsof er een Bhagwan familie woont.

Afbeelding
Die was is, zachtjes uitgedrukt, intrigerend.
herfstappeltaart schreef:
16-02-2020 09:31
Wat een geweldige omschrijving dit! Een makelaar met schrijverstalent! :biggrin:
Ik hou van mensen die vol overgave hun werk doen en vergeten dat ze voor een makelaar werken bij het maken van de foto's of het schrijven van de tekst. Alhoewel, die zogenaamde kunstzinnige foto's hoeven van mij niet op Funda.
Tickel schreef:
16-02-2020 09:56
Rasta vouwgordijnen.

Afbeelding

En heel veel slechte/wazige foto's voor niet zo een mooi en duur huis.

https://www.funda.nl/koop/doorn/huis-41 ... gerlaan-2/
Wat een geschreeuw:
VAN SOMMIGE DINGEN IN HET LEVEN WEET JE HET ZEKER: DIT KAN NIET VEEL BETER! WONEN IN EEN BUITENPLAATS DIE SPECIAAL VOOR U LIJKT TE ZIJN GEBOUWD OP ÉÉN VAN DE MEEST BIJZONDERE LOCATIES VAN MIDDEN NEDERLAND, NAMELIJK CENTRAAL OP DE UTRECHTSE HEUVELRUG.
BUITENPLAATS NIEUWEWEG BIEDT U ONGEKEND VEEL PRIVACY, INGETOGEN LUXE, RUST EN VEILIGHEID. HET BEGRIP ‘ONTHAASTEN KRIJGT EEN GEHEEL NIEUWE DIMENSIE IN DEZE PRACHTIGE BUITENPLAATS. WIJ VERWELKOMEN U GRAAG!

Maar het huis is toch best mooi? Qua inrichting alleen niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-02-2020 22:30
Het is Amsterdam. Niet te vergelijken met Halle
Dat klopt. Maar ik weet wel waar ik liever woon en waar ik zoveel geld aan zou uitgeven. Hint: niet in Amsterdam :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
16-02-2020 19:06
Dat klopt. Maar ik weet wel waar ik liever woon en waar ik zoveel geld aan zou uitgeven. Hint: niet in Amsterdam :biggrin:
Tja, dat kan. Maar er zijn nou eenmaal meer mensen die in Amsterdam willen wonen dan in Halle. De prijzen liggen niet voor niks zo hoog natuurlijk. Er zijn ook plekken op de wereld waar je voor 50k in een echte villa woont, met palmbomen en zwembad en al. Maar daar gaan de meesten ook niet wonen, omdat 16 uur vliegen naar je werk toch niet heel handig is. Dat heb ik met de uithoeken van Nederland. Hartstikke leuk ‘met anderhalf uur zit je in de randstad’, maar dat is drie uur (per dag) die ik niet aan iets anders kan besteden. Ik woon nu op 15 minuten, en daar betaal ik inderdaad flink voor. Maar dat is het wel waard voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag. Het is maar goed dat niet iedereen in de achterhoek wil wonen, dan wordt het hier ook zo duur :proud:
Gelukkig is hier ook gewoon werk en hoef ik ook niet anderhalf uur te reizen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-02-2020 20:57
Nou, bijna 200 vierkante meter aan woonoppervlak noem ik geen klein huisje.

Vergeleken met de grote vraagprijs vind ik dat wel een 'huisje'.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
15-02-2020 21:59
Dan houd je toch maar 165 m2 over? Dat vind ik niet veel.

Precies.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
16-02-2020 19:23
Tja, dat kan. Maar er zijn nou eenmaal meer mensen die in Amsterdam willen wonen dan in Halle. De prijzen liggen niet voor niks zo hoog natuurlijk. Er zijn ook plekken op de wereld waar je voor 50k in een echte villa woont, met palmbomen en zwembad en al. Maar daar gaan de meesten ook niet wonen, omdat 16 uur vliegen naar je werk toch niet heel handig is. Dat heb ik met de uithoeken van Nederland. Hartstikke leuk ‘met anderhalf uur zit je in de randstad’, maar dat is drie uur (per dag) die ik niet aan iets anders kan besteden. Ik woon nu op 15 minuten, en daar betaal ik inderdaad flink voor. Maar dat is het wel waard voor mij.
Je zou het niet verwachten, maar zelfs buiten de Randstad is er werk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
15-02-2020 22:07
Voor dat bedrag verwacht ik een grotere tuin. Ik kan hier in de buurt niet eens een huis van 1.6 miljoen vinden. 1.1 is de duurste en daar zit zo'n 55000 vierkante meter bij :-D

Inderdaad.
Voor dat bedrag stond hier een mooi kasteeltje te koop.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren

'Dat zegt ik' :)
Prachtig. En wat een groot perceel. Met plenty 'room for the pony'
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-02-2020 22:30
Het is Amsterdam. Niet te vergelijken met Halle

Amsterdam? Dat is geen keizersgracht en ook geen prinsengracht maar een beek achter het huis door de weilanden. En water aan de voorkant.

Het heet daar Durgerdam 'vlakbij het levendige Amsterdam' staat er in de beschrijving. Oké een steenworp van het centrum. Het ligt er maar aan hoe ver men kan gooien.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 00:09
24.60% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-02-2020 23:14
Vergeleken met de grote vraagprijs vind ik dat wel een 'huisje'.
In Amsterdam? Daar vragen ze deze bedragen voor een vertimmerd magazijn met als enige buitenplek hangen met je kop uit een open raam.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-02-2020 23:25
In Amsterdam? Daar vragen ze deze bedragen voor een vertimmerd magazijn met als enige buitenplek hangen met je kop uit een open raam.

Vertel mij dan alsjeblief 'waarom' zou men dat willen?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-02-2020 23:24
Amsterdam? Dat is geen keizersgracht en ook geen prinsengracht maar een beek achter het huis door de weilanden. En water aan de voorkant.

Het heet daar Durgerdam 'vlakbij het levendige Amsterdam' staat er in de beschrijving. Oké een steenworp van het centrum. Het ligt er maar aan hoe ver men kan gooien.

Durgerdam is zo mogelijk nog populairder.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-02-2020 23:15
Je zou het niet verwachten, maar zelfs buiten de Randstad is er werk te vinden.
Dat weet ik, maar voor wat ik doe zou dat extreem beperkt tot niet aanwezig zijn. En ja, je kunt iets heel anders gaan doen, maar dat vind ik a) veel minder leuk en b) betaalt waarschijnlijk een stuk minder voor mij, dus daar schiet ik financieel ook niet heel veel mee op.
Bovendien is werk natuurlijk maar een voorbeeld, mensen willen ook vaak gewoon graag in de omgeving van vrienden en/of familie wonen.

Van mij hoeft echt niet iedereen in de randstad te willen wonen hoor, ik begrijp heel goed wat mensen prettig vinden aan andere delen van Nederland. Maar het is wel een beetje stom dat er altijd wordt gedaan alsof je absoluut gestoord bent als je op een dure plek woont. Daar zijn vaak ook allerlei redenen voor, die voor blijkbaar genoeg mensen opwegen tegen de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-02-2020 22:53
Wauw
Hier valt wel iets moois van te maken.
Prachtige locatie! Oirschot is een heel leuk en gezellig dorp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven