Dubbelglas breken nood

14-01-2020 16:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Op ons werk is een raam dat niet open kan en bij geval van brand kapot geslagen zou moeten worden.
Het is dubbel glas. Heeft iemand een idee waar dit mee zou kunnen?

Groetjes
Met een stoel

Dubbel glas betekent niet onbreekbaar glas.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er niet ergens een noodhamer? Die zou er moeten zijn.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ga je nou wel in je topic reageren? Bij je vorige geopende topics heb je niet gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn speciale hamers voor, meestal weet de brandweer wel welke je nodig hebt. Een stoel of brandblusser werkt vast ook.
Alle reacties Link kopieren
wat zeggen de mensen die de BHV cursus gedaan hebben en ontruimingsplan gemaakt hebben?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Die stoel valt dus nog tegen... (de teakhouten tuinstoel die mijn dronken buurman door zijn eigen ruit wilde gooien stuiterde doodleuk terug.) Om die reden hebben we een voorhamer van een kilo onder het raam hangen. Daarmee kun je ook net iets makkelijker de glassplinters op de onderrand weghalen zodat je nog enigszins veilig door het raam kunt klimmen.

Bij de brandweer informeren is wel een goed idee!
LittlePinkBean schreef:
14-01-2020 16:40
Die stoel valt dus nog tegen... (de teakhouten tuinstoel die mijn dronken buurman door zijn eigen ruit wilde gooien stuiterde doodleuk terug.) Om die reden hebben we een voorhamer van een kilo onder het raam hangen. Daarmee kun je ook net iets makkelijker de glassplinters op de onderrand weghalen zodat je nog enigszins veilig door het raam kunt klimmen.

Bij de brandweer informeren is wel een goed idee!
de gemiddelde kantoorstoel is best stevig hoor.
Alle reacties Link kopieren
In de meeste auto's in tegenwoordig een hamertje om de ramen stuk te kunnen slaan.
En ik denk dat autoruiten steviger zijn dan huis-ramen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel goede tip waardoor je dubbel glas makkelijk kan breken. Helaas voor jou reageer je niet in je topics, dus ga ik die tip hier ook niet neerzetten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-01-2020 16:24
Met een stoel

Dubbel glas betekent niet onbreekbaar glas.
Nee, vraag dat maar aan vrienden van mijn zus, hebben ze gewoon een steen door het dubbel glas gegooid, om in te kunnen breken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ramen moeten juist dicht blijven bij brand. Als je het kapotslaat, krijg je een zuurstof stoot, waardoor de kamer binnen no-time in vuur en vlam staat, beter vluchten via de aangegeven route.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste inderdaad. .
En als dat raam open zou MOETEN, dan MOET werkgever zorgen dat ie normaal open kan.
justagirly schreef:
14-01-2020 17:29
Dat laatste inderdaad. .
En als dat raam open zou MOETEN, dan MOET werkgever zorgen dat ie normaal open kan.

Het lijkt mij ook heel sterk dat de brandweer zoiets goedkeurt.
Alle reacties Link kopieren
TOooooo? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Gehard glas (autoruiten, glazen douchewand) heb je een speciale hamer voor nodig. Dubbel glas is niet gehard, dat sla je zo stuk. Goede gerichte trap met je voet, of een bureaustoel/computermonitor/hoofd van vervelende collega ertegenaan meppen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
:rofl: hoofd dan maar!!!
Advies bij brand is ramen en deuren sluiten en via de noodroute het pand verlaten. Wanneer er brand op de gang is en je de kamer niet kan verlaten omdat het raam niet open kan zal het naar alle waarschijnlijkheid een branvertragende deur zijn en kun je rustug wachten totdat de brandweer komt en zal er niks gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Een brand die vertraagd is blijft een brand en de meeste mensen gaan van hun stokje van de rook, dat je er uit wilt is bijna instinct volgens mij.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-01-2020 18:26
Advies bij brand is ramen en deuren sluiten en via de noodroute het pand verlaten. Wanneer er brand op de gang is en je de kamer niet kan verlaten omdat het raam niet open kan zal het naar alle waarschijnlijkheid een branvertragende deur zijn en kun je rustug wachten totdat de brandweer komt en zal er niks gebeuren.
Rustig wachten? Dat is natuurlijk bullshit. Geloof me, als de gang voor je deur in de fik staat ga je niet rustig wachten maar alles doen om weg te komen. Dus alles is geoorloofd om door/tegen het raam te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
14-01-2020 17:06
Ik heb een heel goede tip waardoor je dubbel glas makkelijk kan breken. Helaas voor jou reageer je niet in je topics, dus ga ik die tip hier ook niet neerzetten.
Waarom niet dan? ;-)
Bij mij op het werk kan geen enkel raam zover open dat je erdoor kan, het zijn kiepramen die maar 10 cm open kunnen, ook op de begane grond. Voor de nooduitgang moeten we eerst nog een paar ruimtes door.
Tess1981 schreef:
14-01-2020 18:26
Advies bij brand is ramen en deuren sluiten en via de noodroute het pand verlaten. Wanneer er brand op de gang is en je de kamer niet kan verlaten omdat het raam niet open kan zal het naar alle waarschijnlijkheid een branvertragende deur zijn en kun je rustug wachten totdat de brandweer komt en zal er niks gebeuren.
Je doet een hoop aannames. Er is niet altijd een noodroute uit je kantoor, vaak moet je daarvoor over de gang. Het raam kan niet open (slechts op een kierstand) en er is geen brandvertragende deur.

En rustig wachten bij een brand? Heb je enig idee hoe snel een brand zich kan verspreiden?!? Ken je de filmpjes die op BHV trainingen geshowd worden? Voorbeeldje: https://binged.it/2uMjXmZ Ga jij maar 5 tot 10 minuutjes op de brandweer wachten.
Tickel schreef:
14-01-2020 17:06
Ik heb een heel goede tip waardoor je dubbel glas makkelijk kan breken. Helaas voor jou reageer je niet in je topics, dus ga ik die tip hier ook niet neerzetten.
Overigens ben ik wel benieuwd naar die hele goede tip, ook als TO zich niet meer laat zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk een beetje gekke vraag van TO. Sorry hoor maar als ik ergens ben waar brand uitbreekt dan krijg ik dat glas echt wel kapot hoor. Al moet ik erdoorheen trappen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven