De knussels knusselen de lente in!

13-02-2020 23:24 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie zeven!

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan LollyPopje.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,
De knussels

Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524


En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... ges/413488

En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119

En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... ges/434424

De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749

Nummer 6
overig/six-met-de-knussels/list_messages/449169
lollypopje wijzigde dit bericht op 14-02-2020 18:51
5.19% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Goede nachtrust. Dat zou weer eens fijn zijn :P
Gelukkig weekend en dus uitslapen 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En uitgeslapen Lolly? Ik had dat in de planning vanochtend maar zat om 7.30 uur al aan de koffie :|

BM ik heb niks geboekt hoor. Heb daar al jaren mijn eigen plekje.
Fladderak schreef:
28-02-2020 16:20
En uitgeslapen Lolly? Ik had dat in de planning vanochtend maar zat om 7.30 uur al aan de koffie :|

BM ik heb niks geboekt hoor. Heb daar al jaren mijn eigen plekje.
Hoop dat het door kan gaan!
Wat knap je op van weekje zon!

Om 7:30 in de kamer... Op vrije dag..

Volgende week is zoon week bij mij.. Moet ik ook weer wekker zetten. Tenminste.. Dat deed ik, misschien kan hij zich ook zelf redden :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, op tijd slapen. Die tip kwam voor mij te laat. :proud: Vannacht 4,5 uur gehad. Eigen schuld hoor. En uitzondering. Morgen kan ik bijslapen.

BM, niet gesnorkeld dus. :rofl:
Ik was net als je zoon direct 'hooked'.

Ik zit in de trein, niet handig om terug te lezen. Ik geloof wel dat ik een paar mensen mis hier. Hoop dat het goed is met iedereen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ai dat is wel vroeg Fladder.

Hier voor het eerst in eeuwen vrij snel in slaap gevallen. Toen even wakker om 6 en weer geslapen tot 9. Mijzelf om 10 uur maar eens het bed uit getrokken :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik kan als ik het echt wil Lolly, ook nog thee en boterham (ofzo) maken en dan weer terug in bed, met laptop of boek. Heerlijk. :)
Op vrije dag om 7.30 up and running? Hmm. Niet zo vaak.
Maar ben dan ook wel écht een avondmens.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Lolly om 10.00 uur pas uit bed.
Tja ik zou ook graag een keer laat opstaan, maar helaas het lukt niet meer de laatste tijd. Baal ik van, want normaal gaat de wekker om 06.00 uur en kan ik naar mijn idee nog wel uren doorslapen :(
Hoe gaat het met de knussels vandaag?

Ik ga een soepje maken.
Troostvoedsel/ Comfortfood.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
29-02-2020 14:22
Hoe gaat het met de knussels vandaag?

Ik ga een soepje maken.
Troostvoedsel/ Comfortfood.

Heb je het nodig Odense?

Hier na een echt pittige week, een heerlijke rustdag. Hoef de deur niet uit. Joggingbroek en dekentje zeg maar.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens willen dat soepje tot comfortfood zou horen bij mij. Hier zijn het krakelingen momenteel. :P
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
29-02-2020 14:28
Ik zou trouwens willen dat soepje tot comfortfood zou horen bij mij. Hier zijn het krakelingen momenteel. :P
Ja, ik heb een beetje comfort nodig. Daarom is het knusseltopic ook zo fijn.

Bij mij is boterkoek comfortfood.
Tjonge, wat is dat lekker.
Maar als afwisseling dan een warme groentesoep.
Alle reacties Link kopieren
Dan een dikke :hug: van mij Densje. :bigkiss:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Heb niet bijgelezen, sorry. Alles goed met iedereen?

Heb wel meegekregen dat BM nog wel even wat (als in heeeeel veel) langer in Egypte had willen blijven. Fijn dat het allemaal zo geweldig was!

Hier niet zoveel te melden. Net een week vrij achter de rug.
Weten jullie nog van die twee pliepen? Denk dat ik er weer minstens 1 heb want ik vlek weer (heb er trouwens een topic over geopend, maar dat loopt alles behalve storm, word ik niet wijzer van), maar ik heb het wel eindelijk voor elkaar dat ik die hormoonmeuk niet meer hoef te slikken. Nog maar weer een rondje ha en zh denk ik.

Eerst maandag maar weer aan het werk. Kregen net wel een soort protocol i.v.m. het coronavirus. Hoop dat het ook bij dat protocol blijft, maar ja, typische wintersportvakantieweek, dus het is nog even afwachten. Maak me er maar niet al te druk om verder. Waar ik me eerder druk om maak is of ik wat ik moet onthouden, ook echt onthouden heb met dat rare brein van mij ;-D
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Kijk 's! Een beetje

Afbeelding

voor iedereen die het nodig heeft, en ook voor iedereen die het gewoon lekker vindt.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is niet fijn Grobje. Hè wat naar.
Qua geheugen; bedoel je dat je bang bent dat je dingen bent vergeten m.b.t. werk?

Ik probeer me ook maar niet al te druk te maken over Corona. Helpt toch niet. Enige wat ik kan doen is zorgen dat ik zelf beetje fit blijf. In mijn geval dus genoeg slapen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik probeer me er ook niet druk over te maken. We moesten toch rijst en pasta bij halen, en man heeft wat extra meegenomen, meervoorraad inslaan zijn we niet van plan. En als we ziek worden is dat toch niet tegen te houden door nu in de stress te schieten of zo.

En van mij mag mijn arm wel beter zijn nu. Ik word er vooral heel moe van om steeds met die mitella te moeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Grobje, heb je al een afspraak met arts kunnen maken?
Nanny; hoe lang nog met je mitella denk je...? Of heb je hem al aan de wilgen gehangen? ;-D
Popje; hoe is het bij jou?
BM; hoe is het met je moeder en vertel nog eens wat meer over je vakantie. :proud:
Odense en Fladdertje. :hello:
Hoe is het verder met iedereen? Dikke knuf voor wie het nodig heeft. :hug:

Hier alweer 2 rete drukke dagen achter de rug. Waarbij ik op één van die dagen in ene naar de dierenarts moest. Kon gelukkig snel en tussen de bedrijven door. Kat springt weer rond; antibiotica doet wonderen. ;-D Ze vindt mij alleen niet zo leuk als ik met de pillen langs kom...
Ik leef momenteel echt van weekend naar weekend. Hoop dat het na volgende week weer een beetje normaal wordt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
In ieder geval nog tot maandag. En oh, wat ben ik dat ding zat! Vannacht had ik het blijkbaar warm, en het is van dat zweterige materiaal, en ... ik voel me er ondertussen ook gewoon vies mee, maar ik kan (mag) hem niet even een dagje af laten om hem te wassen of zo. :sick:

En ugh, weer een paar nachten slecht geslapen ook. Dat schiet dan ook nog eens niet op.

Fijn dat het met de kat weer beter gaat!
Hai lieve dames!

Nanny:dat je er meer dan klaar mee bent snap ik. Duurt lang en vies voelen.. Ook logisch.
Slecht slapen is helemaal funest, tast je hele welzijn aan. Sterkte meid!

Lolly : hoe is het met jou?

Odense: zeker zijn dd Knussels fijn!

Elfje: mis je hier ( geen verwijt) hoe gaat het met je?

Grobje... Wat lees ik je toch graag

Blond: volgens mij druk, druk, druk. Zorg goed voor jezelf!

Courage..
Vakantie.. Ik denk er dagelijks meerdere keren aan terug!
Het was zo enorm fijn!
Niet gedoken of gesnorkeld nee, het water was ook best koud! ( klinkt beter dan dat ik jiet durfde toch?)
De zon, het heerlijke eten, de warmte, gewoon de ongekende luxe.. Zucht.. Ik wil terug!
Al aan het kijken hoeveel ik moet sparen om weer te gaan. Dan willen we 8 ipv 6 dagen en in mei vakantie..
Ruim 2 jaar schat ik nu in maar afhankelijk of er tegenvallers komen. Dus kwestie van geduld.. ;-D



Mijn moeder.. Ze is sinds een week in een tehuis om te herstellen. Ik ben er maandag geweest. Eerder lukte niet want mijn achillespees is ontstoken en veel lopen is echt pijnlijk.
De griep heeft ze achter zich gelaten maar ze is zwak en kan bijna niks.
Naar wc gaan heeft ze hulp bij nodig. En ze wist niet meer hoe ze koffie moet zetten :O
Ik vraag me dus serieus af of ze geen Tia gehad met heeft?
Ik heb een senioren mobiel voor haar gekocht zodat we elkaar kunnen bereiken. Echt het meest simpele toestel. Geen touchscreen want ze trilt enorm... Denk dat ik dan echt onleesbare appjes zou krijgen :rofl:

Haar 10 keer uitgelegd en laten proberen. Nog op papier de 3 stappen hoe te bellen gezet. En gisteren belde ze..

Maar dat dit zo ingewikkeld voor haar is baart mij wel zorgen eerlijk gezegd.

Over een week is er overleg.

Of en wanneer ze weer naar huis kan gaan we met de tijd merken.
Haar bezoeken gaat helaas niet heel vaak. Reden voornamelijk kosten. Kost 30 euro per keer en dat kan ik een paar keer per maand best doen maar niet enorm vaak.
Aan de ene kant sneu. Aan de andere kant, ze was al veel alleen en ze ziet en spreekt nu meer mensen dan als ze thuis was.

Maar het is niet fijn allemaal.Vooral voor haar. Dat ze niks meer weet over haar gevallen zijn, hoelang ze er heeft gelegen en ambulance. Volledig verdwenen uit haar geheugen. Eng idee.
Alle reacties Link kopieren
Moet je zo'n ding dan 's nachts ook omhouden, Nanny? Ik dacht dat een mitella bedoeld is om je arm stil en omhoog te houden, en dat dat niet nodig is als je slaapt. Of heb je geen gips?

Fijn dat je kat zich weer beter voelt, Coerage, en veel succes met de rest van de pillen naar binnen worstelen. Hopelijk wordt het snel ook weer wat rustiger.

Grobbekuiken, balen dat er weer een pliep lijkt te zijn, zeg. Ze vinden het geloof ik maar wat gezellig bij je, maar ja, ik kan me indenken dat dat niet wederzijds is. Hopelijk kan de dokter je er snel van verlossen.
tobbert wijzigde dit bericht op 04-03-2020 19:28
26.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaaah BM, wat ontzettend sneu voor je moeder zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je nu van alles denkt, hoop dat er volgende week duidelijkheid komt. Wel balen dat ze net even te ver weg is en je er niet steeds heen kan.

Geweldig ook om te zien hoe indrukwekkend die vakantie voor je was. Het enthousiasme spat er elke keer vanaf. Leuk!!

Wat een lief compliment trouwens :$

Ik heb last van enorm uitstelgedrag. Zit nog in m'n nachtgoed op de bank én ik bel het ziekenhuis maar niet.....zie er zó vreselijk tegenop! Het stomme is dat ik rationeel heus wel weet dat dit maar even is en dat het gewoon weer om een onschuldig ding gaat (hoop ik dan ;-D ), maar vorige week wéér een goede bekende met bk, en een andere bekende met onrustige cellen waarvoor ze geopereerd is. Meh......

Nou, zo kannie wel weer. Eerst maar even stofzuigen en de wc schrobben.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Grobbekuiken_ schreef:
04-03-2020 10:43
Aaaah BM, wat ontzettend sneu voor je moeder zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je nu van alles denkt, hoop dat er volgende week duidelijkheid komt. Wel balen dat ze net even te ver weg is en je er niet steeds heen kan.

Geweldig ook om te zien hoe indrukwekkend die vakantie voor je was. Het enthousiasme spat er elke keer vanaf. Leuk!!

Wat een lief compliment trouwens :$

Ik heb last van enorm uitstelgedrag. Zit nog in m'n nachtgoed op de bank én ik bel het ziekenhuis maar niet.....zie er zó vreselijk tegenop! Het stomme is dat ik rationeel heus wel weet dat dit maar even is en dat het gewoon weer om een onschuldig ding gaat (hoop ik dan ;-D ), maar vorige week wéér een goede bekende met bk, en een andere bekende met onrustige cellen waarvoor ze geopereerd is. Meh......

Nou, zo kannie wel weer. Eerst maar even stofzuigen en de wc schrobben.
Bellen schat! Je blijft er nu tegenaan hikken. Zit je uiteindelijk ook niet relaxed op dd bank.

Heeft het er ook mee te maken dat alles de vorige keer zo klungelig verliep. Ook met apotheek enzo... Of verwissel ik je nu net iemand anders..

Ik ben ook wel eens actiever geweest.
Vanmorgen om 6:45 opgestaan. Op verzoek van zoon. Die was de vorige 2 woensdagen te laat op school gekomen en dat kost heul veul vrije tijd :biggrin:

Dus of ik..
Meestal wil hij smorgens het nu alleen doen. Lekker rustig volgens hem...
Nah... Ik vraag alleen maar van alles, wat daar nu weer mis mee is :rofl:
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
04-03-2020 11:08
Bellen schat! Je blijft er nu tegenaan hikken. Zit je uiteindelijk ook niet relaxed op dd bank.

Heeft het er ook mee te maken dat alles de vorige keer zo klungelig verliep. Ook met apotheek enzo... Of verwissel ik je nu net iemand anders..

Ik ben ook wel eens actiever geweest.
Vanmorgen om 6:45 opgestaan. Op verzoek van zoon. Die was de vorige 2 woensdagen te laat op school gekomen en dat kost heul veul vrije tijd :biggrin:

Dus of ik..
Meestal wil hij smorgens het nu alleen doen. Lekker rustig volgens hem...
Nah... Ik vraag alleen maar van alles, wat daar nu weer mis mee is :rofl:
Dat was ik inderdaad, maar dat is het niet. Meer dat ik het een nogal pijnlijke exercitie vind.
Drie spiraaltjes gehad, vrijwel nergens last van gehad. Is ook geen vrolijk feestje maar dat ging steeds prima, weinig pijn. Die eerste echo was al een stuk minder leuk, maar bij die laatste met water schoot ik zowat door het plafond. Nou vertelde de ha wel dat die laatste kennelijk door een stagiair is gedaan (wist ik niet!) dus misschien ging het daar niet lekker. Hoe dan ook, nog steeds niet gebeld. Ik weet het, ik zal er toch weer een keer aan moeten geloven. Meh dus.

De logica van een puber....onnavolgbaar soms :D
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Zo, gebeld (jazeker!). Mag me over drie weken melden. Kon eigenlijk morgen al, maar ik wil man mee hebben en die redt het niet om op zo'n korte termijn vrij te krijgen. Betekent wel 2 dagen achter elkaar ziekenhuis, want de dag ervoor moet ik al voor een mammo. Helaas was dat niet te combineren.
Ghe....heb ik mooi nog 3 weken om mijn snavel in het zand te stoppen :P

Nanny, hou je het nog een beetje uit? Na zoveel rotnachten en houdingen zul je er wel aardig klaar mee zijn. Succes met de laatste loodjes! :smooch:

Intussen ben ik per app met een collega een rouwboeket voor een overleden collega aan het regelen. Prachtige vrouw, zowel van binnen als van buiten. Helaas is ook zij aan kanker overleden. Wat een kutziekte is dat toch! :swear:
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Zeker een kut ziekte Grobje!

En wat goed dat je gebeld hebt! 3 weken wachten.. Tja ik begrijp dat je je man mee wil!

En je weet waar je, als die snavel van je uit het zand is Oa terecht kan he! Oa de Knussels!

Ik heb een off day. Alles doet zeer en nul energie. Ik geef me er maar aan over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven