De knussels knusselen de lente in!

13-02-2020 23:24 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie zeven!

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan LollyPopje.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,
De knussels

Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524


En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... ges/413488

En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119

En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... ges/434424

De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749

Nummer 6
overig/six-met-de-knussels/list_messages/449169
lollypopje wijzigde dit bericht op 14-02-2020 18:51
5.19% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook gezellig Blond!
Wat klinkt je tuin heerlijk, Fladder!

Man en ik hebben vanavond een heel eind gewandeld. Bij de dijk gingen we ook snel weer terug, we waren niet de enigen die op het idee kwamen, en we willen wel een beetje bij anderen uit de buurt blijven. Maar het was heerlijk, ik had die beweging zo hard nodig! Wat ga ik lekker slapen vanavond :D
Alle reacties Link kopieren
Alles goed met iedereen?
Allemaal druk aan het opruimen/schoonmaken van de paleizen?
Druk met D&D spelen. En lezen, en spelletjes. En werken, altijd lekker om weer wat te kunnen doen. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral druk in mijn hoofd en dan ben ik zo reageerderig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Druk met dingen die moeten, ontspannen komt later wel. Hoop ik!
Ugh, het is weer zo'n dag: ik krijg mijn hoofd echt nergens omheen. Tijd genoeg, nergens echt zin in, ook niet in de dingen die ik heel erg leuk vind. En ik weet dat het normaal is in een tijd als dit, je hoofd nergens omheen krijgen, maar toch baal ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
Even van me afpraten. Wat voel ik me ellendig. Qua werkzaamheden is het wel te doen maar wat het geestelijk met me doet is niet normaal. Ben een emotioneel wrak. Gisteren alleen maar huilen en dat gebeurt de laatste tijd vaker dan me lief is. Man heeft vandaag maar vrij genomen om bij me te zijn. Zo lief.
Hebben de tuin opgevrolijkt daar word ik dan wel blij van. Mooie planten gehaald en morgen kunnen we een grote eettafel voor in de tuin halen. Kunnen we eindelijk buiten eten.
Pff sorry dames moest het even ergens kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen extra ondersteuning om van je af te praten, Fladder? Ik kan me indenken dat veel meer patiënten/veel meer onduidelijkheid mbt hun ziekte/de hele toestand met pakken en maskers en geen familie bij patiënten zwaar/misschien extra moeten werken om het rooster rond te krijgen super zwaar is. Je mag best hier meer typen hoor :hug:

Jullie tuin klinkt heerlijk, ook al zonder eettafel!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je van je afschrijft Fladder. Ik kan het me gewoon niet voorstellen om zo constant alert te moeten zijn, in gevaarlijke omstandigheden te werken, mensen zien lijden en overlijden, het gemis aan troost en familie, het het... Hels lijkt me.

Goed dat je man je zo steunt en er zo voor je is. Ik hoop dat je even tot 'stilstand en rust' kan komen samen. Heel veel dank en sterkte Fladder.

Word je op het werk goed omkaderd? Zijn er hulpverleners voor jou en je collega's?

:hug: :rose:

:bigkiss:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Te moe om uitgebreid te reageren, maar wel even een dikke :hug: voor jou Fladder. Het is niet niks wat je allemaal doet en de situatie waar je in en mee werkt 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja er is ondersteuning aanwezig. Maar die drempel is mij te hoog. Tenminste tot vandaag, misschien ga ik er volgende week gebruik van maken. Er is door diverse mensen gezegd dat niemand ongeschonden uit deze strijd komt. Vond ik toen overdreven maar inmiddels geloof ik het wel. We zien zoveel ellende. En tegelijk gebeuren er ook zoveel mooie dingen.

Maar wil dit topic niet vervuilen want als ik het goed lees hebben veel mensen het Covid topic laten blokkeren en dan wil ik niemand lastig vallen met mijn dagelijkse werkzaamheden,
Alle reacties Link kopieren
Oh en goed nieuws. Ik krijg een nieuwe oppashond. Een Broholmer :love: Dinsdag gaan ze hem halen dus die middag ga ik op raamvisite.
Alle reacties Link kopieren
Goed voor jezelf zorgen en laten zorgen Fladder. Ook en vooral door de mensen die veel beter dan anderen begrijpen wat dit allemaal met je kan doen.

Ik heb de covidpijler geblokkeerd maar om hele andere redenen: Dommigheid, samenzwering, veroordeling, de maat nemen....

De realiteit zoals die is wil ik graag weten en lezen en daar sta jij midden in. Ik vind het fijn om iedereen een beetje 'te volgen' en jou in deze tijd zeker. (En ik mag denk ik voor alle knussels spreken want die komen hier omwille van de openheid en het respect voor elkaar).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
@Fladder van mij mag je het hier delen. Ondanks dat ik de pijler heb geblokkeerd. Ik las er te veel en al die discussies leverden mij te veel stress op. Dat staat los van wat dit alles met jou doet en dat je het hier ook kwijt moet kunnen 💋
En echt laat die drempel niet te hoog zijn om ook op je werk van de ondersteuning gebruik te maken. Daar zijn ze voor en het kan je wat meer lucht geven, juist ook om het hardop uit te spreken tegen mensen die het begrijpen 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
17-04-2020 19:51
Oh en goed nieuws. Ik krijg een nieuwe oppashond. Een Broholmer :love: Dinsdag gaan ze hem halen dus die middag ga ik op raamvisite.
:-D De nieuwe kraamvisite!
Afgelopen week had een collega zijn 8 maanden oude teckel mee genomen naar kantoor. Fantastisch! Zo'n koddig beestje dat me meteen adopteerde. Helaas ben ik zo'n dierenvriend dat er dan verder ook niet echt veel uit mijn handen komt, dus vriendje teckel is maar af en toe welkom in mijn kantoor.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
En nu ga ik een heerlijke douche nemen en eens kijken hoe mijn wandelblaren er uit zien onder de pleisters. In het kader van smakelijke verhalen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te weten dat ik mijn dingen hier kwijt kan. Dan doe ik dat gewoon als het nodig is. Dank dames :lips:
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-04-2020 19:56
En nu ga ik een heerlijke douche nemen en eens kijken hoe mijn wandelblaren er uit zien onder de pleisters. In het kader van smakelijke verhalen.
Caprese als voorgerechtje, paar bruschetta's er achteraan en een penne puttanesca met rucola als hoofdgerecht. En wacht wacht nu komt ie Popje.... Straks een kopje sterke koffie en en en ... tiramisu voor hem en crostata ricotta voor mij :$
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-04-2020 19:55
:-D De nieuwe kraamvisite!
Afgelopen week had een collega zijn 8 maanden oude teckel mee genomen naar kantoor. Fantastisch! Zo'n koddig beestje dat me meteen adopteerde. Helaas ben ik zo'n dierenvriend dat er dan verder ook niet echt veel uit mijn handen komt, dus vriendje teckel is maar af en toe welkom in mijn kantoor.
Ja vreselijk woord hè :-)
Ohhhh vind het zo leuk, weer een hond. In september is onze oppashond overleden. En nu komt er een nieuwe :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-04-2020 20:00
Caprese als voorgerechtje, paar brochetta's er achteraan en een penne puttanesca met rucola als hoofdgerecht. En wacht wacht nu komt ie Popje.... Straks een kopje sterke koffie en en en ... tiramisu voor hem en crostata ricotta voor mij :$
Sjucht.... Echt he :(

Zodra Rutte zegt dat het mag sta ik voor jullie deur... Nog voor het einde van de persconferentie :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-04-2020 19:56
En nu ga ik een heerlijke douche nemen en eens kijken hoe mijn wandelblaren er uit zien onder de pleisters. In het kader van smakelijke verhalen.
Lolly wat heb je gedaan? 30 km gewandeld???
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
17-04-2020 20:04
Lolly wat heb je gedaan? 30 km gewandeld???
Eerder 13, maar was alweer een tijdje geleden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
17-04-2020 20:02
Ja vreselijk woord hè :-)
Ohhhh vind het zo leuk, weer een hond. In september is onze oppashond overleden. En nu komt er een nieuwe :heart: :heart:
Ongelooflijk hoe veel oxytocine zo'n beestje brengt he Fladder? Ik loop hier ook voortdurend verliefd te zijn op die twee haarballen :heart:
Voor een hond heb ik een te vol leven maar een oppashond is ideaal!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
.
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven