Vaatwasser maakt theebekers niet schoon.

14-02-2020 20:56 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel raar, niks is er veranderd, vaatwasser lijkt het ook prima te doen maar de theebekers (geglazuurd) komen er ineens met theeaanslag uit.

Wat ik heb gedaan:

Filter eruit en gesopt (doe dit al regelmatig)
Sproeiarmen gecheckt op verstopping
Heet programma met vaatwasreiniger gedraaid

Ik gebruik vaatwastabletten van Lidl al jaren. Theebekers van twee verschillende winkels, beide hebben het probleem.

Iemand een idee?
Mijn vaatwasser heeft nog nooit mijn theebekers goed schoon gekregen. Dacht dat dat normaal was voor vaatwassers. Niet dus. Bouwt langzaam op, zo'n laagje thee aanslag. Af en toe was ik ze met een schuursponsje met een beetje jif. Dan is het weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hetzelfde, ook met koffie bekers. We gebruiken ook de vaatwastabletten van de Lidl maar de laatste weken komt het er met aanslag uit. Ik ga andere tabletten proberen.
:fortune:
Bij onze vorige vaatwasser was er dan iets verstopt. Dan haalde man het ding uit elkaar, maakte ik dat schoon en dan ging het weer een tijdje goed tot er uiteindelijk toch een monteur moest komen.

Monteur vertelde dat tabletten met oplosbare folie die verstopping veroorzaakten. Sindsdien haal ik weer gewoon poeder en nooit meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
14-02-2020 22:17
Heb je het zout wel bijgevuld?
Er heeft nooit zout in gezeten. Ik gebruik alles in 1 tabletten. Al jaren dezelfde. Op de verpakking staat ‘tegen theevlekken’😂
Alle reacties Link kopieren
Bris schreef:
14-02-2020 22:24
Wij hebben hetzelfde, ook met koffie bekers. We gebruiken ook de vaatwastabletten van de Lidl maar de laatste weken komt het er met aanslag uit. Ik ga andere tabletten proberen.

Eigenlijk zat ik op zo’n antwoord te wachten. Ik lees op de verpakking nieuwe formule.
Nieuw is niet altijd beter...
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
14-02-2020 22:21
Mijn vaatwasser heeft nog nooit mijn theebekers goed schoon gekregen. Dacht dat dat normaal was voor vaatwassers. Niet dus. Bouwt langzaam op, zo'n laagje thee aanslag. Af en toe was ik ze met een schuursponsje met een beetje jif. Dan is het weer weg.
Ik heb in 7jr (zo oud is de vaatwasser) nog nooit geen schone glazen gehad. Hoef ze nooit met de hand af te wassen.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 14-02-2020 22:38
Reden: Aanvulling.
3.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-02-2020 22:24
:fortune:

En? Wat zie je?
winkelfanaat schreef:
14-02-2020 22:37
Ik heb in 7jr (zo oud is de vaatwasser) nog nooit geen schone glazen gehad. Hoef ze nooit met de hand af te wassen.
Zal ook maar eens andere tabletten proberen dan.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
14-02-2020 22:34
Er heeft nooit zout in gezeten. Ik gebruik alles in 1 tabletten. Al jaren dezelfde. Op de verpakking staat ‘tegen theevlekken’😂
Je zou zout nog kunnen bijvullen. Tenzij je een waterontharder hebt, dan is het niet nodig. Zout kan hier wel invloed op hebben.
Misschien is er wat veranderd in de samenstelling van de tabletten? Heb zelf ook die van de Lidl, maar heb nog een voorraad, dus niets van veranderingen gemerkt.
Je zou het kunnen proberen, zout is niet zo duur. En evt nog glansspoelmiddel erbij.
Ik gebruik ook de allinone vaatwastabletten van de Lidl en mijn bekers komen er als nieuw uit, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan jouw vaatwasser en die op de zaak bij Pejeka.

Misschien is het een kwestie van kalkaanslag in de toevoerleiding en op het verwarmingselement.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
14-02-2020 22:40
Zal ook maar eens andere tabletten proberen dan.
Yes, morgen ga ik andere halen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-02-2020 22:42
Ik gebruik ook de allinone vaatwastabletten van de Lidl en mijn bekers komen er als nieuw uit, dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan jouw vaatwasser en die op de zaak bij Pejeka.

Misschien is het een kwestie van kalkaanslag in de toevoerleiding en op het verwarmingselement.

Gekke is dat als ik de deur meteen open doe als hij klaar is dat hij dan wel loeihete stoom geeft zoals altijd. Ook de sproeiarmen getest.
Heb jij nog een oude verpakking soms? Staat er op jouw verpakking nieuwe formule?
Alle reacties Link kopieren
Wij drinken meestal 3 of 4 mokken thee op een avond, uit 1 mok. Die komt na een maand ofzo wat groezelig uit de vaatwasser (zout(van voor de ontharder) spoelmiddel en losse poeder). Even een keer met een vochtige theedoek erdoor en zo goed als nieuw. Voor de ontharder was de aanslag dagelijks en waste ik die theemokken elke avond met de hand af.

De mokken van bezoek waar 1 of 2 koppen uit gedronken wordt en dan in een minuut of 10 leeggaan hebben het niet. De mokken die wij gebruiken staat ongeveer 2 uur thee in op een avond (dubbelwandig porselein).
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze niet gewoon de vaatwastabletten aangepast? Ik heb ook weleens vaatwastabletten gehad waarmee thee-aanslag met geen mogelijkheid weg ging. Gewoon andere tabletten gekocht, probleem opgelost.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
winkelfanaat schreef:
14-02-2020 22:49
Gekke is dat als ik de deur meteen open doe als hij klaar is dat hij dan wel loeihete stoom geeft zoals altijd. Ook de sproeiarmen getest.
Heb jij nog een oude verpakking soms? Staat er op jouw verpakking nieuwe formule?
Nou, met al dat stoom moet het dan goed zitten met je vaatwasser.
Ik heb nog de oude formule staan, dus ben blij dat ik op tijd ben gewaarschuwd. In die test waar de Lidl als beste uitkwam, stond de Aldi op de 2de plaats met maar een klein beetje verschil, dus als die niet vernieuwd zijn, dan haal ik die de volgende keer.

Ik keek trouwens op de site van de lidl naar de pagina bekroond en daar staan die tabletten niet meer bij, dus dat zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-02-2020 23:06
Nou, met al dat stoom moet het dan goed zitten met je vaatwasser.
Ik heb nog de oude formule staan, dus ben blij dat ik op tijd ben gewaarschuwd. In die test waar de Lidl als beste uitkwam, stond de Aldi op de 2de plaats met maar een klein beetje verschil, dus als die niet vernieuwd zijn, dan haal ik die de volgende keer.

Ik keek trouwens op de site van de lidl naar de pagina bekroond en daar staan die tabletten niet meer bij, dus dat zegt genoeg.
Een paar maanden geleden had Deen een actie van dreft vaatwascapsules. Ik had een pak gekocht omdat ik niet in de gelegenheid was om naar de Lidl te gaan. Was een probeerverpakking van 10.
Mij viel toen wel op dat de vaat er veel droger uit kwam. Maar goed, het prijsverschil is zo groot dat ik daarna weer Lidl kocht.
Ik hoop dat er maandag nieuwe acties komen en dreft in de aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
14-02-2020 22:40
Zal ook maar eens andere tabletten proberen dan.
Welke gebruik je nu?
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
14-02-2020 22:41
Je zou zout nog kunnen bijvullen. Tenzij je een waterontharder hebt, dan is het niet nodig. Zout kan hier wel invloed op hebben.
Misschien is er wat veranderd in de samenstelling van de tabletten? Heb zelf ook die van de Lidl, maar heb nog een voorraad, dus niets van veranderingen gemerkt.
Je zou het kunnen proberen, zout is niet zo duur. En evt nog glansspoelmiddel erbij.
Glans doe ik wel altijd. Ik ga eerst andere tabletten proberen. Heb het idee dat daar het probleem ligt.
Dit is die test van toen en dreft staat wel heel erg laag. Ik beproef de Aldi dan liever.


W5 All in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,9
Una Vaatwas alles in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,5
AH Krachige all in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,4
Jumbo All-in-one €2,80, 40 tabletten €0,07 7,1
AH Eco all in one €2,85, 30 tabletten €0,10 7,1
Sun Expert extra power €7,50, 23 tabletten €0,33 7,1
Klok Alles-in-1 €6,00, 26 tabletten €0,23 6,8
Sun Classic €5,60, 37 tabletten €0,16 6,5
Dreft Platunum all in one €8,45, 22 tabletten €0,38 6,4
Finish Powerball classic €6,75, 52 tabletten €0,15 6,3
Jumbo Classic €4,00, 60 tabletten €0,07 6,2
AH Classic €3,50, 50 tabletten €0,08 6,2
Finish Powerball all in 1 max €5,00, 22 tabletten €0,23 5,2
Dreft Original all in one €7,50, 22 tabletten €0,34 5,1
Ecover All-in-one €6,50, 25 tabletten €0,26 5,0
Jumbo Zuiver vaatwas €2,60, 30 tabletten €0,09 4,9
Alle reacties Link kopieren
Flappie55 schreef:
14-02-2020 21:15
Hadden hetzelfde verhaal hier, alles geprobeerd. Werd alleen maar erger en steeds meer werd niet schoon. Nu nieuwe vaatwasser.
Wij hebben hier de budget variant van gedaan en een paar nieuwe glazen gekocht :rofl:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
petra123456 schreef:
14-02-2020 22:54
Wij drinken meestal 3 of 4 mokken thee op een avond, uit 1 mok. Die komt na een maand ofzo wat groezelig uit de vaatwasser (zout(van voor de ontharder) spoelmiddel en losse poeder). Even een keer met een vochtige theedoek erdoor en zo goed als nieuw. Voor de ontharder was de aanslag dagelijks en waste ik die theemokken elke avond met de hand af.

De mokken van bezoek waar 1 of 2 koppen uit gedronken wordt en dan in een minuut of 10 leeggaan hebben het niet. De mokken die wij gebruiken staat ongeveer 2 uur thee in op een avond (dubbelwandig porselein).
Ook mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
15-02-2020 05:15
Wij hebben hier de budget variant van gedaan en een paar nieuwe glazen gekocht :rofl:
Dat was de stap hiervoor 😅

Op een gegeven moment werden de pannen en borden ook niet meer schoon, de vaatwas was op.
Alle reacties Link kopieren
Heb nooit theeaanslag in de bekers, komt doordat ik altijd een beetje koud water in mijn thee doe (dan kan ik het sneller drinken). Dan komt er geen aanslag. Vindt de vaatwastabletten van Aldi erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-02-2020 00:00
Dit is die test van toen en dreft staat wel heel erg laag. Ik beproef de Aldi dan liever.


W5 All in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,9
Una Vaatwas alles in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,5
AH Krachige all in 1 €2,80, 40 tabletten €0,07 7,4
Jumbo All-in-one €2,80, 40 tabletten €0,07 7,1
AH Eco all in one €2,85, 30 tabletten €0,10 7,1
Sun Expert extra power €7,50, 23 tabletten €0,33 7,1
Klok Alles-in-1 €6,00, 26 tabletten €0,23 6,8
Sun Classic €5,60, 37 tabletten €0,16 6,5
Dreft Platunum all in one €8,45, 22 tabletten €0,38 6,4
Finish Powerball classic €6,75, 52 tabletten €0,15 6,3
Jumbo Classic €4,00, 60 tabletten €0,07 6,2
AH Classic €3,50, 50 tabletten €0,08 6,2
Finish Powerball all in 1 max €5,00, 22 tabletten €0,23 5,2
Dreft Original all in one €7,50, 22 tabletten €0,34 5,1
Ecover All-in-one €6,50, 25 tabletten €0,26 5,0
Jumbo Zuiver vaatwas €2,60, 30 tabletten €0,09 4,9
Wat een toplijstje! Dan ga ik voor de AH 👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven