Sigaret

16-02-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet ik welke pijler.....

Ik heb zo'n ontzettende zin in een sigaret, echt maar 1......
Inmiddels negen maar gestopt, maar nu is het echt heel erg! Gaat die behoefte dan nooit voorbij??

(nee, ik doe het niet....erg ligt een pakje voor mijn neus maar ik doe het niet.....)
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:41
Weet ik welke pijler.....

Ik heb zo'n ontzettende zin in een sigaret, echt maar 1......
Inmiddels negen maanden geleden gestopt, maar nu is het echt heel erg! Gaat die behoefte dan nooit voorbij??

(nee, ik doe het niet....erg ligt een pakje voor mijn neus maar ik doe het niet.....)
Alle reacties Link kopieren
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Negen maanden. Zie het als een bevalling. En ook dat gaat voorbij. Maar duurt langer dan die enorme drang die jij nu hebt en is ook erger.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-02-2020 22:45
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?
Ik wilde alleen wat wijzigen, iets fout gegaan denk ik?

Ik hoop alleen dat iemand zegt dat ik 't echt niet moet doen, anders steek ik echt een sigaret op :P
Panda1987 schreef:
16-02-2020 22:45
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?

Guttegut.
Je kunt niet bedenken dat ze een tikfout wilde verbeteren en per ongeluk op de quote knop heeft gedrukt ipv wijzigen.

En dat ze even afleiding en motivatie zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-02-2020 22:45
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?
Denk in plaats van op edit op quote geklikt. In quote staat nu maanden ipv maar
madamzonderm wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:47
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-02-2020 22:45
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?
Lees maar, ze maakt van ‘maar’ ‘maanden’.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
16-02-2020 22:45
???Waarom quote je jezelf en wat is de bedoeling van dit topic?
Ze probeerde de OP aan te passen.


Waarom ligt er nu een pakje voor je neus? Meteen wegflikkeren! Eerst even onder de kraan houden, anders zou je ze nog uit de prullenbak kunnen vissen en roken.
Ik weet niet hoe het voelt. Maar je bent al 9 maanden gestopt!! Dat ga je nu toch niet verpesten door weer te beginnen??? Want die kans is groot, als je er nu eentje neemt. Zet 'm op! Je hebt al laten zien dat je de kracht hebt om vol te houden. Anders had je die 9 maanden niet bereikt.

Wat kunnen we voor je doen? Wat afleiding? Hoe kan het dat je er nu zo'n zin in hebt? Is er iets gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Doe het niet en gooi die sigaretten weg!
Hou vol Simone!!!

Zou zo jammer zijn als je er nu 1 opsteekt.
Bedenk je even hoe je dan morgen (of straks al) van jezelf baalt.
Natuurlijk ga je die sigaret niet opsteken. Weet je nog hoe kut het was, de eerste dagen dat je gestopt was? Dat wil je niet nog een keer door moeten toch?

Goeie tip van Zanahoria. Doe dat.
Zanahoria schreef:
16-02-2020 22:47
Ze probeerde de OP aan te passen.


Waarom ligt er nu een pakje voor je neus? Meteen wegflikkeren! Eerst even onder de kraan houden, anders zou je ze nog uit de prullenbak kunnen vissen en roken.
En veel ketchup ofzo erover kwakken in de container. Alles om ze nog viezer te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik had niet gezien dat ze iets had gewijzigd.
OT bij deze: niet doen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Simone, helpt het nog als we plaatjes delen van aangetaste lichaamsdelen als gevolg van het roken?
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:46
Ik wilde alleen wat wijzigen, iets fout gegaan denk ik?

Ik hoop alleen dat iemand zegt dat ik 't echt niet moet doen, anders steek ik echt een sigaret op :P
Je moet het echt niet doen.

Het risico dat je net als al die anderen bent en ook niet ‘eentje maar’ kunt is te groot.
En dat is zo ontzettend jammer van die afgelopen negen maanden.
En van je geld.
En je longen.
En je heen, je stinkt niet meer!’ Geur.

En al die mensen die trots op je zijn denken dan ‘zie je wel’

Dus.

Je moet het echt niet doen
maar als je het toch doet, geniet dan die drie seconden voordat je je kut voelt even dubbel...ook voor mij
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
16-02-2020 22:47
Ze probeerde de OP aan te passen.


Waarom ligt er nu een pakje voor je neus? Meteen wegflikkeren! Eerst even onder de kraan houden, anders zou je ze nog uit de prullenbak kunnen vissen en roken.
Er zijn nog twee mensen in huis die wel roken. Normaal heb ik daar geen enkele moeite mee, maar nu wel.
Ooit gaat dat toch voorbij hoop ik.

Ik weet dat het belachelijk is en ik ben heel blij dat ik er vanaf ben, maar nu heb ik even behoefte aan de harde viva commentaren :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gooi die stinksigaretten weg. Als je er een zou roken, zou het je toch niet bevredigen. En na dat hele pakje meur je weer smerig en heb je nog steeds zin in een sigaret.
Natuurlijk gaat die drang over. Ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt, denk ik, en die drang is al heel lang weg.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
16-02-2020 22:51
Gooi die stinksigaretten weg. Als je er een zou roken, zou het je toch niet bevredigen. En na dat hele pakje meur je weer smerig en heb je nog steeds zin in een sigaret.
Natuurlijk gaat die drang over. Ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt, denk ik, en die drang is al heel lang weg.
Die meur inderdaad!! Echt smerig....
Zo heb ik 30 jaar geroken bedenk ik me weleens... Gadver!
Knip ze door en gooi ze in weg.
En schenk dan een groot glas wijn in!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!
Morgenochtend ben je zo trots op jezelf dat je het niet gedaan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig zeg! 9 maanden gestopt. Mijn moeder is elke zwangerschap 9 maanden gestopt om vervolgens op het kraambed weer te gaan roken. Mijn moeder heeft aardig wat vreemde dingen gedaan maar dit vond ik toch wel erg gek.
Hoe enorm zonde als je maanden lang niet rookt en er dan weer aan begint! Niet doen dus en moedig de andere rokers in je omgeving aan om ver weg te gaan roken en dat ze hun peuken lekker bij jou weg houden.
Maar ik vind het niet belachelijk hoor dat zeker niet, wel extreem zonde als je toch toe zou geven.

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Steek er gewoon eentje op. Wat maakt jou het uit? Je belandt er niet voor in de gevangenis. Je krijgt alleen spijt als haren op je hoofd. Misschien niet meteen, want die eerste smaakt waarschijnlijk niet eens zo lekker. Dus kun je er daarna nog best een poosje vanaf blijven. Maar dan komt de dag dat je er alweer zin in hebt. Kun je er best nog één nemen, want deze van vandaag heeft toch ook niet meteen tot een terugval geleid? Nee, dat gaat ook niet van het ene moment op het andere. Het is een glijdende schaal. Na verloop van tijd rook je weer minstens zoveel als voordat je gestopt was en dan begint het hele circus van stoppen en ontwenningsverschijnselen weer opnieuw. Als je daar geen zin in hebt, zet dan nog eens voor jezelf op een rijtje waarom je ook weer gestopt was. Wat wilde je niet meer, waar baalde je zo van dat je dacht: ik stop ermee?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet 9 maanden weggooien voor 2 minuten 'plezier'? Kom op hey. Er zijn betere manieren om met die innerlijke onrust om te gaan, waardoor je én goed voor je lijf zorgt, én trots kan zijn op de prestatie van het gestopt zijn met roken. Nu weer starten (want dat is wat het is, het is er dan niet 1, de drempel ligt daarna gewoon veel lager en dat weet je) is dom en echt onnodig.

Wat zorgt er nu voor je onrust?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven