Bugtopic

19-03-2020 14:38 923 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Bij deze is er een nieuw Bugtopic. Zoals in de OP van het vorige Bugtopic ook al stond: ja, we begrijpen jullie verbazing ;-) Het is helaas het geval dat er niet veel tijd en ruimte is om bugs op te lossen. Natuurlijk blijf ik hier wel altijd mijn best voor doen dus melden is zeker altijd wenselijk. Ook wanneer er plotseling iets niet werkt, is dit de plek om die issues te noemen zodat ik hier met spoed naar kan laten kijken. Ik check dit topic regelmatig, zal de bugs doornemen met IT en hier laten weten wat de status is.

Nog een aantal punten:

- Als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- Als het om een individuele bug gaat, kun je het best mailen naar communitymanager@viva.nl
- Offtopic berichten worden verwijderd.

Deze bugs wordt aan gewerkt/staan nog open bij IT:

- linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen

- je komt niet meer bij de laatstgelezen posting

- Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.

- Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.

- De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.

- in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen

- als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic

- Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je hier een melding van krijgen per mail

- je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit

- inbox is onoverzichtelijk

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Complimenten voor de OP.

Streep deze maar weg: - in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
Ik krijg ze namelijk gewoon eruit en er weer in.
RB had in het vorige topic ook nog een bug genoemd, over grijs/zwart.


CM, Hoe was je vakantie? Veilig teruggekomen?
Odense* schreef:
19-03-2020 14:42
RB had in het vorige topic ook nog een bug genoemd, over grijs/zwart.


CM, Hoe was je vakantie? Veilig teruggekomen?
Ja deze. Het is net of ik de reacties al zou hebben gezien, maar dat is niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Odense* schreef:
19-03-2020 14:42
RB had in het vorige topic ook nog een bug genoemd, over grijs/zwart.


CM, Hoe was je vakantie? Veilig teruggekomen?
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over deze bug? Ik zie dit denk ik zelf niet namelijk en/of weet niet helemaal waar ik dit moet zien.

Vakantie was geweldig! :cheer: En ik denk dat ik precies op tijd terug ben gekomen, er was toen nog niks aan de hand qua vluchten.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat de vakantie geweldig was.

Ga je in dit topic wel weer reageren? Want er is genoeg gemeld de laatste pagina's, maar nergens werd meer op gereageerd.
¡Apagando las luces!
Ik krijg ineens weer reclame in een topic, hoe blokkeer ik dat? Eerst werd het automatisch door mijn antivirus geblokkeerd, nu ineens niet meer. :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Someonenew schreef:
19-03-2020 16:45
Ik krijg ineens weer reclame in een topic, hoe blokkeer ik dat? Eerst werd het automatisch door mijn antivirus geblokkeerd, nu ineens niet meer. :'(
Heb je een adblocker?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
19-03-2020 16:46
Heb je een adblocker?
Ja, het rare is dat alles eerst geblokt werd, alleen nu ineens weer die reclame tussen de reacties in een topic. Nu staat er ook 15 bij adblocker, krijg alleen die irritante reclame er niet uit :-|
Alle reacties Link kopieren Quote
Someonenew schreef:
19-03-2020 16:51
Ja, het rare is dat alles eerst geblokt werd, alleen nu ineens weer die reclame tussen de reacties in een topic. Nu staat er ook 6 bij adblocker, krijg alleen die irritante reclame er niet uit :-|
Ja, dat is (denk ik) een reclame van Viva zelf, die komt er gewoon doorheen. Als ik met de rechtermuisknop op die reclame klik, krijg ik de optie om hem met m'n adblocker te blokkeren.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
19-03-2020 16:52
Ja, dat is (denk ik) een reclame van Viva zelf, die komt er gewoon doorheen. Als ik met de rechtermuisknop op die reclame klik, krijg ik de optie om hem met m'n adblocker te blokkeren.
Ik ook, maar krijg dan een vaag scherm met tekst, en krijg het alsnog niet geblokkeerd. :facepalm: Eerst werd de reclame wel gewoon geblokt nu ineens niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Someonenew schreef:
19-03-2020 16:54
Ik ook, maar krijg dan een vaag scherm met tekst, en krijg het alsnog niet geblokkeerd. :facepalm: Eerst werd de reclame wel gewoon geblokt nu ineens niet meer.
Ik moet een blokje verschuiven en die laat meteen zien wat er wordt geblokkeerd... En dan kan ik accepteren wanneer het goed verborgen is. Dit is een nieuwe reclame die (vermoedelijk) Viva zelf erdoorheen duwt. Beetje jammer weer.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes.
Na de vorige tig delen waar amper wat mee werd gedaan geef ik mijn portie in ieder geval aan Fikkie.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
:puppy: Fikkie is blij.
SombraOnline schreef:
19-03-2020 16:57
Ik moet een blokje verschuiven en die laat meteen zien wat er wordt geblokkeerd... En dan kan ik accepteren wanneer het goed verborgen is. Dit is een nieuwe reclame die (vermoedelijk) Viva zelf erdoorheen duwt. Beetje jammer weer.
Het is gelukt, :yes:

Bedankt voor je hulp!
CM, het zou zooooo fijn zijn als je in een topic automatisch naar je laatste reactie zou gaan ipv je eerste reactie, het is echt irritant. Zo iets zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn?..
Someonenew schreef:
19-03-2020 19:17
CM, het zou zooooo fijn zijn als je in een topic automatisch naar je laatste reactie zou gaan ipv je eerste reactie, het is echt irritant. Zo iets zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn?..

O, dit is inderdaad ook een wens van mij.
De mods hebben heel lief de Corona-pijler voor de geblokkeerd.
Als ik eerder op een topic heb gereageerd en dit topic is verplaatst naar de Corona-pijler, dan kan ik dat topic uiteraard niet meer inzien.
Ik klikt op zo'n topic.
De foutmelding verscheen:
"Informatie
Je hebt geen toestemming om dit forum te lezen."

Kan je dit (laten) corrigeren naar:
"Informatie
Je hebt geen toestemming om deze pijler te lezen."

Dat lijkt me een eenvoudige actie. Twee woorden wijzigen.
En bespaart een forummer een schrikreactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ab_Normaal

Kan niet quoten uit t oude topic, maar voor mij is t een bug hoor 😇

Hoeveel jaar vragen we nu al om naar de laatste pagina te gaan en niet naar je eerste reactie in het topic? Ik heb t ook al eerder gezegd maar zelfs de meest DIY forums beschikken over deze functionaliteit.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
19-03-2020 17:00
Succes.
Na de vorige tig delen waar amper wat mee werd gedaan geef ik mijn portie in ieder geval aan Fikkie.
Dit.
Mede omdat er een flink aantal bugs die in het vorige topic gemeld zijn niet eens in de OP staan.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
HelloFromTheOtherSide schreef:
19-03-2020 22:22
@Ab_Normaal

Kan niet quoten uit t oude topic, maar voor mij is t een bug hoor 😇

Hoeveel jaar vragen we nu al om naar de laatste pagina te gaan en niet naar je eerste reactie in het topic? Ik heb t ook al eerder gezegd maar zelfs de meest DIY forums beschikken over deze functionaliteit.
Ja. En ze willen dat iedereen die bug heeft
Als ik één topic van de Corona pijler open dan staan alle topics uit die pijler op gelezen.

Het aantal reacties in de lijst verandert dan van zwart naar grijs. Is alleen zo bij de nieuwe pijler de rest werkt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
20-03-2020 07:15
Als ik één topic van de Corona pijler open dan staan alle topics uit die pijler op gelezen.

Het aantal reacties in de lijst verandert dan van zwart naar grijs. Is alleen zo bij de nieuwe pijler de rest werkt goed.
Beste Andersom,

Ik zie inderdaad dat dit niet helemaal goed gaat! Ik ga het uitzoeken (en hopelijk oplossen).

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren Quote
Someonenew schreef:
19-03-2020 19:17
CM, het zou zooooo fijn zijn als je in een topic automatisch naar je laatste reactie zou gaan ipv je eerste reactie, het is echt irritant. Zo iets zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn?..
Beste Someonenew ,

Dit staat inderdaad ook hoog op mijn wensenlijstje. Ik blijf mijn best ervoor doen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren Quote
Selectieve reacties dit.
¡Apagando las luces!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven