Herinneringen school.

21-03-2020 20:36 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijzondere, leuke herinnering aan de basisschool en middelbare school.

Op de scholen waar ik opgezeten heb werden soms activiteiten buiten de school georganiseerd. Leerlingen en leerkrachten gingen gezamenlijk lopend of fietsend door het verkeer. Wij gingen met de klas of meerdere klassen naar bijvoorbeeld een schouwburg, bioscoop, speeltuin, zwembad, kerk, kampeerboerderij, recreatiegebied voor sportdag. Onderweg kwamen wij auto's tegen die volgens de verkeersregels voorrang hadden. De auto's kregen geen voorrang van ons. De auto's moesten voor ons stoppen en blijven wachten. Tijdens het oversteken van wegen gingen vaak leerlingen of leerkrachten midden op de weg staan. Met gespreide armen of met de handen omhoog, om de bestuurders of bestuursters van de naderende auto's een stopteken te geven.
patrick1395 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 08:29
4.52% gewijzigd
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Fijn hoor die herinneringen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger... Toen kinderen nog gewoon naar school gingen en recreatie nog gewoon was toegestaan. Wat een leven..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik vond er echt geen kut aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen leuke herinneringen van de laatste twee jaar basisonderwijs. Daarvoor werd ik alleen gepest. In de vijfde en zesde klas gooide ik het roer zelf om (ook naar een ander school). Hele leuke tijd gehad en ik zie dit ook terug op de schoolfoto's. Was ook in de jaren 70, flowerpower enzo. Leuk leraren die je veel ruimte gaven.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een bijzondere herinnering aan de verhuizing van een basisschool, waar ik leerling was. De school kreeg een nieuw onderkomen. Wij leerlingen, leraren en leraressen verhuisden gezamenlijk naar het nieuwe schoolgebouw. Er werd een feestelijke optocht georganiseerd, met een draaiorgel, en ballonnen voor de leerlingen. Onder politiebegeleiding begonnen wij met de feestelijke optocht bij het oude schoolgebouw. Wij liepen vervolgens via een route door verschillende straten naar de nieuwe locatie. Het autoverkeer kwam door de optocht stil te staan.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig, wat is je doel met dit topic? Je eigen ervaring delen of horen hoe anderen hun basisschool tijd was?
sansi wijzigde dit bericht op 23-03-2020 10:10
67.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok. En nu? Wat is de bedoeling van dit topic? :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-03-2020 00:05
Ok. En nu? Wat is de bedoeling van dit topic? :)
Mijn eigen schoolherinneringen delen met andere mensen. Mensen kunnen daarop reageren. En mensen kunnen hun eigen schoolherinneringen hier posten, als dat mag.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Patrick1395 schreef:
23-03-2020 00:12
Mijn eigen schoolherinneringen delen met andere mensen. Mensen kunnen daarop reageren. En mensen kunnen hun eigen schoolherinneringen hier posten, als dat mag.
Waarom zouden mensen dat interessant vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt leuke herinneringen. Vanaf groep 5 werd ik gepest en daarna op het vmbo en op de havo begon het gewoon weer. Psychisch heeft het voor heel veel schade gezorgd.
Ik herinner het me als een eeuwig durende lockdown. Wat een ellende, niet eens gepest, geen leerproblemen op het VWO maar ik vond het vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
23-03-2020 00:32
Waarom zouden mensen dat interessant vinden?
Omdat mensen misschien vergelijkbare schoolherinneringen hebben, waar ze goed op terugkijken. Of omdat mensen opzoek zijn naar positieve verhalen. Het forum staat vol met topics over problemen. Een luchtig topic met herinneringen over de basisschool en middelbare school, was er nog niet op het forum.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Alle reacties Link kopieren
konijnenpantoffeltje schreef:
23-03-2020 00:34
Ik heb niet echt leuke herinneringen. Vanaf groep 5 werd ik gepest en daarna op het vmbo en op de havo begon het gewoon weer. Psychisch heeft het voor heel veel schade gezorgd.
Het is heel jammer voor jou dat jij op de basisschool en middelbare school, niet kon genieten. Jij hebt dus verder geen leuke schoolherinneringen?

Ik had op de middelbare school soms ook met pesterijen te maken. Dat zijn de minder leuke herinneringen. Ik laat de leuke herinneringen zwaarder wegen.
patrick1395 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 01:27
2.02% gewijzigd
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Hou je van verkeer, TO?
Alle reacties Link kopieren
de reden dat deze topic niet zo populair is omdat de meeste mensen hun schoolperiode suckte... ook die van mij btw!!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-03-2020 21:38
Hou je van verkeer, TO?
Ik vind het inderdaad leuk om terug te denken, aan de momenten in het verkeer dat de auto's voor ons moesten stoppen, en blijven wachten.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Patrick1395 schreef:
23-03-2020 23:53
Ik vind het inderdaad leuk om terug te denken, aan de momenten in het verkeer dat de auto's voor ons moesten stoppen, en blijven wachten.
Wat bijzonder.
LilyFaye schreef:
22-03-2020 00:50
Ik vond er echt geen kut aan.
Ik ook echt totaal niet. Heb een leuke tijd gehad hoor. Ik heb ook nog wel veel vrienden van de middelbare school en allemaal best leuk. Maar ik was blij dat ik kon gaan studeren en van school af was.

Ik werd echt gek van al dat “moeten” en snakte naar meer vrijheid. Mijn studententijd vond ik veel leuker.
Patrick1395 schreef:
23-03-2020 23:53
Ik vind het inderdaad leuk om terug te denken, aan de momenten in het verkeer dat de auto's voor ons moesten stoppen, en blijven wachten.
Ik weet niet eens waar je het over hebt. Met een klaar-over ofzo? Of op een woonerf? Ik herken dit met dat verkeer niet, maar ik snap ook niet wat daar zo geweldig aan was.

Maar goed, fijn dat je op zo’n mooie tijd terugkijkt.

- - -

Oh, een optocht.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 24-03-2020 10:40
9.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De angst die je om het hart sloeg als je 's ochtends onbekommerd naar school fietste en de grijze bus van Stichting Jeugdtandverzorging voor de school zag staan...
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
24-03-2020 10:28
Ik weet niet eens waar je het over hebt. Met een klaar-over ofzo? Of op een woonerf? Ik herken dit met dat verkeer niet, maar ik snap ook niet wat daar zo geweldig aan was.

Maar goed, fijn dat je op zo’n mooie tijd terugkijkt.

- - -

Oh, een optocht.
Als wij met de klas of meerdere klassen, lopend of fietsend door het verkeer gingen was daar geen verkeersbrigadier bij. Leerlingen of leerkrachten namen zelf het initiatief om de auto's een stopteken te geven. Een verkeersbrigadier is iemand die op een vaste tijd bij een vaste oversteekplaats staat.

De optocht was onder politiebegeleiding.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Patrick1395 schreef:
24-03-2020 11:05
Als wij met de klas of meerdere klassen, lopend of fietsend door het verkeer gingen was daar geen verkeersbrigadier bij. Leerlingen of leerkrachten namen zelf het initiatief om de auto's een stopteken te geven. Een verkeersbrigadier is iemand die op een vaste tijd bij een vaste oversteekplaats staat.

De optocht was onder politiebegeleiding.
Oh, die situatie herken ik niet. Ja, we liepen soms naar het grote gymlokaal. En dan hield de jus het verkeer ook tegen. Maar dat heeft op mij verder geen bijzondere indruk achtergelaten.
Alle reacties Link kopieren
ragatanga schreef:
24-03-2020 10:38
De angst die je om het hart sloeg als je 's ochtends onbekommerd naar school fietste en de grijze bus van Stichting Jeugdtandverzorging voor de school zag staan...
Een schooltandarts kan ik mij niet meer herinneren. Tanden poetsen op school na de lunch wel. Er was zelfs een juffrouw die controleerde of je de tanden wel goed poetste. We kregen op school ook fluoride voor de tanden.
patrick1395 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 15:05
0.33% gewijzigd
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Ik vond het allemaal kut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven