Zelf betalen voor schade aan andere auto

26-03-2020 10:25 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteravond toen ik van mijn werk terugkwam ben ik per ongeluk met parkeren tegen de auto naast mij aangekomen. Heel stom.. ik wist dat ik de draai niet ging halen en wou in de achteruit gaan maar ik rolde iets naar voren 😓. Ik weet niet van wie de auto is, ik woon namelijk in een grote flat dus heb een briefje achtergelaten met mijn gegevens. Tot nu toe nog niets gehoord dus waarschijnlijk hebben ze het nog niet gezien. Ik ben natuurlijk verzekerd maar zou het liefste de schade zelf betalen omdat ik pas 1 schadevrij jaar heb opgebouwd. Ik heb de auto geraakt met mijn rechter voorkant tegen zijn linker zijachterkant. Er is lakschade (schaaf van 10-15cm) en deze loopt zo’n 2cm door op een zwarte ronding boven de wielen.. (geen idee hoe dit ding heet, nog iets van de bumper? 🙃) Verder niets. Het is een opel corsa van rond 2004 schat ik. Is er hier iemand die misschien ongeveer weet hoeveel mij dit gaat kosten?
Nee, de schade moet getaxeerd worden en onderliggende en niet-zichtbare schade moet uitgesloten worden. Wacht dus rustig af tot de tegenpartij contact met je opneemt.
Hij/zij kan een schadeexpert van de verzekering laten komen en je kan daarna nog kiezen of je het zelf wil betalen of toch via de verzekering wil afhandelen.
Met maar 1 schadevrij jaar ga je toch niet zo veel meer betalen als je een schade claimt?

Ik zou eerst een rekenen wat je premie wordt dan.
PoesinBoots schreef:
26-03-2020 10:29
Met maar 1 schadevrij jaar ga je toch niet zo veel meer betalen als je een schade claimt?

Ik zou eerst een rekenen wat je premie wordt dan.
Je kunt ook in de min komen en dat kan je alsnog behoorlijk wat premie kosten.
En een stuk overspuiten van een auto uit 2004 is net zo kostbaar als op een auto uit 2019.
Je bent zo €500/€1000 verder.
lise1985 schreef:
26-03-2020 10:30
Je kunt ook in de min komen en dat kan je alsnog behoorlijk wat premie kosten.

Maar dan nog.. eerst uitrekenen wat je premie verschil is en dan vergelijken met de getaxeerde schade.
Alle reacties Link kopieren
Heb je foto's gemaakt van de schade? Dit om te voorkomen dat tegenpartij nog extra schade's opvoert. Over kosten kunnen wij in het geheel niets zeggen.
PoesinBoots schreef:
26-03-2020 10:31
En een stuk overspuiten van een auto uit 2004 is net zo kostbaar als op een auto uit 2019.
Je bent zo €500/€1000 verder.

Precies. Toevallig heb ik nu een flinke kras op mijn auto en met uitdeuken en opnieuw spuiten komt dat op 1.000 euro. Helaas is de tegenpartij een fietser, dus eigen kosten :|
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend netjes van je dat je zo eerlijk bent geweest om je gegevens achter te laten. Menig mens zou snel weg zijn gegaan.
Misschien zijn de autobezitters wel heel mee werkend en weten ze zelf ook wel dat de auto niet zo heel veel waard meer is en komen jullie er samen uit.
Blijf in jezelf geloven !
PoesinBoots schreef:
26-03-2020 10:31
Maar dan nog.. eerst uitrekenen wat je premie verschil is en dan vergelijken met de getaxeerde schade.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
26-03-2020 10:33
Heb je foto's gemaakt van de schade? Dit om te voorkomen dat tegenpartij nog extra schade's opvoert. Over kosten kunnen wij in het geheel niets zeggen.
Dit is wel heel belangrijk natuurlijk.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
26-03-2020 10:34
Wat ontzettend netjes van je dat je zo eerlijk bent geweest om je gegevens achter te laten. Menig mens zou snel weg zijn gegaan.
Misschien zijn de autobezitters wel heel mee werkend en weten ze zelf ook wel dat de auto niet zo heel veel waard meer is en komen jullie er samen uit.
Wat is 'heel meewerkend'?
Hier een kind die een steen tegen onze auto aan keilde, halve auto moet opnieuw worden overgespoten. Kosten; 1000 euro.
Luci_Morgenster schreef:
26-03-2020 10:35
Wat is 'heel meewerkend'?

"Laat maar zitten het is een oudere auto" ?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
26-03-2020 10:35
Wat is 'heel meewerkend'?
Misschien verkeerd verwoord maar dat de eigenaar tevreden is met een bedrag waar men beide tevreden mee zijn.
En dat hij/ zij niet de hoofdprijs eruit probeerd te halen.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
26-03-2020 10:39
Misschien verkeerd verwoord maar dat de eigenaar tevreden is met een bedrag waar men beide tevreden mee zijn.
En dat hij/ zij niet de hoofdprijs eruit probeerd te halen.
Hoofdprijs?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
26-03-2020 10:37
"Laat maar zitten het is een oudere auto" ?
Heb ik wel gedaan toen een auto achteruit rolde en net te laat op de rem trapte waardoor ik een deuk(je) van de trekhaak in mijn bumper had. Netjes gegevens uitgewisseld, foto's gemaakt, schade laten ramen en die bleek zo hoog te zijn dat ik het zelf zonde vond om dat nog aan die auto te spenderen. Tegenpartij laten weten dat ik er niets aan ging doen en dat we ok waren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
05-2019 schreef:
26-03-2020 10:39
Misschien verkeerd verwoord maar dat de eigenaar tevreden is met een bedrag waar men beide tevreden mee zijn.
En dat hij/ zij niet de hoofdprijs eruit probeerd te halen.

O_O

Dus je auto fatsoenlijk laten maken is de hoofdprijs er uit halen?

:nut:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
26-03-2020 10:30
Je kunt ook in de min komen en dat kan je alsnog behoorlijk wat premie kosten.
Ja ik ben dus inderdaad bang dat ik in de min kom. Ik ga dit inderdaad maar eest even uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
26-03-2020 10:33
Heb je foto's gemaakt van de schade? Dit om te voorkomen dat tegenpartij nog extra schade's opvoert. Over kosten kunnen wij in het geheel niets zeggen.
Ja ik heb meteen foto’s gemaakt inderdaad. Ook van mijn eigen auto mocht dit nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
26-03-2020 10:42
Hoofdprijs?
Ja ik heb het ooit gehad dat een jonge vrouw mijn auto had beschadigd met inparkeren. De schade laten taxeren en die bleek zo hoog te zijn en belachelijk duur voor zo'n oude auto dat ik het onnodig vond om het haar te laten betalen. Ze wilde het ook graag buiten de verzekering om regelen. We zijn er toen samen uit gekomen voor een bedrag waar we beide tevreden mee waren.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
26-03-2020 10:39
Misschien verkeerd verwoord maar dat de eigenaar tevreden is met een bedrag waar men beide tevreden mee zijn.
En dat hij/ zij niet de hoofdprijs eruit probeerd te halen.

Schade repareren kost gewoon een X bedrag. Waarom zou iemand met een auto op 2004 het minder erg vinden om met een gehavende bak te rijden dan iemand met een nieuwere auto?
Daar zijn nou verzekeringen voor hoor.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
26-03-2020 10:45
O_O

Dus je auto fatsoenlijk laten maken is de hoofdprijs er uit halen?

:nut:
Als je een hele oude auto hebt waar de schade meer is dan de auto zelf waard is ja dan noem ik dat de hoofdprijs.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
26-03-2020 10:52
Schade repareren kost gewoon een X bedrag. Waarom zou iemand met een auto op 2004 het minder erg vinden om met een gehavende bak te rijden dan iemand met een nieuwere auto?
Daar zijn nou verzekeringen voor hoor.
Ik ben toevallig wel zo'n iemand.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven