Parachutespringen

07-05-2020 18:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Mijn vriend is een echte durfal en heeft me al eens gezegd dat hij parachutespringen heel gaaf zou vinden.
Ik wil hem dit graag cadeau doen maar ik twijfel, het is erg duur namelijk.
Wie heeft er ooit wel eens parachute gesprongen? Van welke hoogte (ik kan kiezen tussen 9000 en 13000 ft) en hoe vond je het? Vond je het het geld waard?
Ik heb gekysdivet! Weet niet of dat hetzelfde is.
Ik moet er werkelijk niet aan denken. Maar ik begin ook al te bibberen als ik op een telefoonboek sta.
Alle reacties Link kopieren
Tandemsprong gedaan, vond het erg leuk om een stukje Nederland van boven te zien (en het heel snel dichterbij te zien komen :P ). Ik weet de hoogte niet meer, was bij vliegveld Hilversum.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja ik heb het 2 jaar geleden gedaan op Texel. Het is inderdaad aardig prijzig maar zo ontzettend gaaf om het een keer te doen. Tegen een meerprijs werd je ook voor, tijdens en na de sprong gefilmd + foto’s gemaakt. Ik heb dat toen ook laten doen, erg leuk om terug te kijken. Was het zeker waard.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
07-05-2020 18:24
Tandemsprong gedaan, vond het erg leuk om een stukje Nederland van boven te zien (en het heel snel dichterbij te zien komen :P ). Ik weet de hoogte niet meer, was bij vliegveld Hilversum.
Tof! Was het het geld waard?
Als ik het wel doen dan ga ik ook springen.
Ik denk er aan om het op Texel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Flowert123 schreef:
07-05-2020 18:25
Ja ik heb het 2 jaar geleden gedaan op Texel. Het is inderdaad aardig prijzig maar zo ontzettend gaaf om het een keer te doen. Tegen een meerprijs werd je ook voor, tijdens en na de sprong gefilmd + foto’s gemaakt. Ik heb dat toen ook laten doen, erg leuk om terug te kijken. Was het zeker waard.
Oh ja, dat dacht ik ook een, en film erbij doen. Maar dan wordt het echt wel heel erg duur.
Vanaf welke hoogte deed jij het? Hoe lang duurde het ongeveer in totaal?
Ja te gek cadeau!
Ik heb ook een keer een tandemsprong met een instructeur gemaakt. Ik wilde het ooit één keer doen maar dan alleen op een heel bijzondere plek. Dat werd de Namib woestijn. Eén van de gaafste ervaringen ooit. Als alles doorgaat, ga ik volgend jaar zomer weer naar Namibië. Ik weet niet zeker of ik het dan nog een keer durf te doen. Of eigenlijk... vast wel.

Filmpje is leuk om te laten maken, vooral omdat je wangen alle kanten op klappen. Hilarisch.
Kersje1988 schreef:
07-05-2020 18:28
Oh ja, dat dacht ik ook een, en film erbij doen. Maar dan wordt het echt wel heel erg duur.
Vanaf welke hoogte deed jij het? Hoe lang duurde het ongeveer in totaal?
Durf ik niet meer te zetten hoe hoog.. Ik geloof wel die hogere want een stukje lager sprongen er ook andere mensen weer uit.
Hoelang... geen idee. Ik gok met opstijgen en weer met beide voeten terug op de grond nog geen 15 min.

Ik kreeg de sprong ook cadeau, was wel een tandemsprong. En heb toen het filmen er zelf bij gekocht. Misschien is dat ook een idee?
Mss kan je met een zelfgemaakte parachute springen om de kosten een beetje te drukken.
Zeker doen! Op 13000 feet heb je meer kans op wolkendek en dat je er doorheen 'valt'. Wordt trouwens niet overal gedaan. Je hangt langer in de lucht dus het valmoment is ook langer.

9000 feet is de meest 'clearest', het meeste zicht(daar kom je ook als je op 13000 feet uit het vliegtuig springt) . Beide hoogtes zijn te gek en wat een supercadeau zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gedaan, een tandemsprong natuurlijk.

Vliegtuigje steeg op vanaf kop van Texel en we sprongen boven Vlieland eruit (echt geen idee welke hoogte) en landden op het strand van Vlieland. Hele bijzondere ervaring en prachtig om zo vanaf grote hoogte elk waddeneiland te zien liggen.

Het is inderdaad duur. Ik kreeg het zelf cadeua. Is het voor zijn verjaardag dat je het cadeau wilt geven? Kun je het niet samen met iemand anders doen als je het te duur vindt? Dat je het als gezamenlijk cadeau geeft met zn vrienden bijvoorbeeld?

Ik zou wel even informeren trouwens. Lijkt mij dat ze voorlopig niet aan tandemsprongen doen vanwege corona.
tistochwat wijzigde dit bericht op 07-05-2020 18:41
3.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
07-05-2020 18:37
Mss kan je met een zelfgemaakte parachute springen om de kosten een beetje te drukken.
Haha ja misschien kan ik dat proberen. De gevolgen zijn echter dan wel weer wat duur.
Alle reacties Link kopieren
Tistochwat schreef:
07-05-2020 18:39
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gedaan, een tandemsprong natuurlijk.

Vliegtuigje steeg op vanaf kop van Texel en we sprongen boven Vlieland eruit (echt geen idee welke hoogte) en landden op het strand van Vlieland. Hele bijzondere ervaring en prachtig om zo vanaf grote hoogte elk waddeneiland te zien liggen.

Het is inderdaad duur. Ik kreeg het zelf cadeua. Is het voor zijn verjaardag dat je het cadeau wilt geven? Kun je het niet samen met iemand anders doen als je het te duur vindt? Dat je het als gezamenlijk cadeau geeft met zn vrienden bijvoorbeeld?

Ik zou wel even informeren trouwens. Lijkt mij dat ze voorlopig niet aan tandemsprongen doen vanwege corona.
Ja voor zijn verjaardag inderdaad, hij is 10 mei jarig.
Met welk bedrijf heb jij gesprongen?
Ik las inderdaad op een aantal websites dat er nu niet wordt gesprongen maar het zou ook nog wel even duren voordat het zo ver is voor ons.
Ik weet niet of het wat is om met zijn vrienden samen te doen maar misschien wel iets om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden gedaan, weekend camping inclusief 8 sprongen. Ik heb er zelf 2 gedaan, man is later nog terug geweest en er nog 3 gemaakt. Ons brevet niet gehaald maar erg gave ervaring. Bijna 40 jaar geleden kostte dat volgens mij 750 gulden. Ik zou hem een tandemsprong kado doen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Kersje1988 schreef:
07-05-2020 18:45
Ja voor zijn verjaardag inderdaad, hij is 10 mei jarig.
Met welk bedrijf heb jij gesprongen?
Ik las inderdaad op een aantal websites dat er nu niet wordt gesprongen maar het zou ook nog wel even duren voordat het zo ver is voor ons.
Ik weet niet of het wat is om met zijn vrienden samen te doen maar misschien wel iets om over na te denken.
Paracentrum Texel was het geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi cadeau! Als je het geld hebt zou ik wel een video laten maken, de meeste mensen doen het uiteindelijk maar één keer en zo'n video is dan een mooi aandenken. Vanaf 13.000ft heb je een langere vrije val tijd, maar tijdens zo'n sprong is je tijdsbesef toch wat verstoord en van 9.000ft is het ook fantastisch. Op dit moment wordt er trouwens inderdaad niet gesprongen, dus geduld is wel even nodig.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb het mijn man kado gedaan. Zelf vind ik het dood eng maar hij riep meteen ik wil weer!
Alle reacties Link kopieren
Gaaf! Ik heb zo'n 20 sprongen gemaakt. Geen tandemvlucht, want ik maak liever mijn eigen fouten ;-)

Persoonlijk vond ik het skydiven leuker dan onderaan een parachute hangen. Dus van hoe hoger je springt hoe langer de vrije val is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden een spring cursus gedaan, 5 sprongen vanaf 4 km hoogte, highline methode. Was er totaal niet goed in, dus niet verder gegaan.
Voornamelijk omdat het bestond uit heel heel veel wachten tot je weer in het vliegtuigje mocht. Dacht leuke besteding om te doen, maar nee.
Dus doe gewoon een duo sprong al is daar natuurlijk totaal niks spannends aan.

Uit een vliegtuigje hangen op 4 km of hoger is niet eng.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik er gewoon voor ga. Moet even kijken wanneer een waar maar het lijkt me echt super gaaf.
Veel plezier mafketel !! :P
Moet er niet aan denken
Alle reacties Link kopieren
Woehoe, leuk!
Tistochwat schreef:
07-05-2020 19:08
Woehoe, leuk!
Jij hebt er wel het kapsel voor :-D
O ja, dat wachten! Zoiets vergeet je dan als de adrenaline door je aders heen spuiten. Wachten tot helder weer, de verschillende groepen maar dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven