Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fijn, een feedback topic!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Nou, vraag 1.

Kan het stafbeleid op de schop?
Aub echt naar de context kijken als er gestafd wordt. Nu loopt het de spuigaten uit met kinderachtig bannen aannaaien. Echt vaak om niks en heeeeeeeel duidelijk dat er door de mods niet (goed) wordt gelezen.
Is dit het?
Nou wat leuk!
Dat plaatje .... is dat Pepe the frog?
Alle reacties Link kopieren
Kan het aangepast worden dat de openings post niet meer verwijderd kan worden?
..........
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 20:46
Dat plaatje .... is dat Pepe the frog?
Jaaa, creatief hè van de modjes!
Maud*de*Braose schreef:
27-05-2020 20:45
Aub echt naar de context kijken als er gestafd wordt. Nu loopt het de spuigaten uit met kinderachtig bannen aannaaien. Echt vaak om niks en heeeeeeeel duidelijk dat er door de mods niet (goed) wordt gelezen.
Volgens mij moet je een vraag stellen
Zo-ik schreef:
27-05-2020 20:47
Kan het aangepast worden dat de openings post niet meer verwijderd kan worden?
Eens.
Echt zo oneens.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik schreef:
27-05-2020 20:47
Kan het aangepast worden dat de openings post niet meer verwijderd kan worden?
Mee eens. En ook dat topics waarop een maand (of twee maanden) niet gereageerd is op slot gaan. Dat voorkomt dat topics die al jaren oud zijn niet meer naar boven kunnen worden gehaald.
De mods gaan hier nog spijt van krijgen :rofl:
Dan wil ik dat andere postings ook niet meer verwijderd kunnen worden. Zij eraan vast, dan de ander ook.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-05-2020 20:50
Mee eens. En ook dat topics waarop een maand (of twee maanden) niet gereageerd is op slot gaan. Dat voorkomt dat topics die al jaren oud zijn niet meer naar boven kunnen worden gehaald.
Wat een onzin zeg, een maand.
Ik vind het vreemd dat de regels heel ruim worden toegepast. Niet schelden, geen racisme enz is allemaal helder, maar posts verwijderen omdat ze ‘voor meer onrust bij de to zorgen’, welke regel is dat precies? Is dat dan niet compleet afhankelijk van wie het leest? En is zorgen voor onrust verboden? Mag een to alleen geruststellende berichten? Is het aan de mods om te bepalen of een to door de antwoorden wel verder geholpen wordt en móet een to verder geholpen worden door een topic? Mag je dan alleen nog meeschrijven als je het met to eens bent of iets liefs en geruststellends te zeggen hebt?

Mag ik dan ook staffen als ik een topic open, omdat sommige berichten bij mij voor meer onrust zorgen?
bethweeter schreef:
27-05-2020 20:50
Mee eens. En ook dat topics waarop een maand (of twee maanden) niet gereageerd is op slot gaan. Dat voorkomt dat topics die al jaren oud zijn niet meer naar boven kunnen worden gehaald.
Die laatste zin moet je nog eens heel zorgvuldig lezen.
Nu ik hier toch ben, hoe groot is jullie team? Aantal gewone en junior moderators.
Alle reacties Link kopieren
Zo-ik schreef:
27-05-2020 20:47
Kan het aangepast worden dat de openings post niet meer verwijderd kan worden?
Deze wilde ik ook stellen !
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-05-2020 20:50
Mee eens. En ook dat topics waarop een maand (of twee maanden) niet gereageerd is op slot gaan. Dat voorkomt dat topics die al jaren oud zijn niet meer naar boven kunnen worden gehaald.

Zodat je zeker weten nooit meer een update kunt verwachten?

Kunnen topics gewoon voor altijd openblijven? Wat is het nut om iets te sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
27-05-2020 20:54
Nu ik hier toch ben, hoe groot is jullie team? Aantal gewone en junior moderators.
Dat gaan ze echt never nooit vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
27-05-2020 20:46
Dat plaatje .... is dat Pepe the frog?

Nee meme plaatje dat je nadenkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven