Waarom mag je niet je eigen openingspost verwijderen?

13-07-2020 11:32 45 berichten
Ik weet dat veel mensen het superirritant vinden als een openingspost wordt weggehaald, maar ik vind het bizar dat er maatregelen genomen worden als iemand dat doet. Ik begrijp dat het niet zo leuk is voor degenen die gereageerd hebben, maar iemand is toch eigenaar van zijn eigen schrijven? Ik vraag me af of die maatregelen houdbaar zouden zijn als het voor de rechter kwam.

Zijn er meer die het ook heel gek vinden dat je niet het recht hebt om je eigen post te verwijderen? Wijzigen mag dan weer wel. Waar ligt die grens?
Alle reacties Link kopieren
Je bent geen eigenaar meer van teksten die je hier post.
dolfje schreef:
13-07-2020 11:34
Je bent geen eigenaar meer van teksten die je hier post.
Je mag ze wel wijzigen toch? En andere posts mag je wel weghalen.
anoniem_395304 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 11:36
10.60% gewijzigd
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_me ... ?start=975
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag! En je mag de OP niet quoten, waardoor er ook geen mogelijkheid is om de verwijderde informatie alsnog zichtbaar te maken. Heel verwarrend.
Ik begrijp wat je bedoelt. Van mij hoeft er ook geen straf op te staan. Zeker niet wanneer een to met de grond gelijk wordt gemaakt.
AaltjeR schreef:
13-07-2020 11:36
Goede vraag! En je mag de OP niet quoten, waardoor er ook geen mogelijkheid is om de verwijderde informatie alsnog zichtbaar te maken. Heel verwarrend.
O ja! Dat is ook nog zo!
AaltjeR schreef:
13-07-2020 11:36
Goede vraag! En je mag de OP niet quoten, waardoor er ook geen mogelijkheid is om de verwijderde informatie alsnog zichtbaar te maken. Heel verwarrend.
Deze regel vind ik nog veel vreemder eigenlijk. Want waarom niet?
En als je een OP niet mag leeghalen, waarom is het dan technisch mogelijk om het wel te doen?
AaltjeR schreef:
13-07-2020 11:36
Goede vraag! En je mag de OP niet quoten, waardoor er ook geen mogelijkheid is om de verwijderde informatie alsnog zichtbaar te maken. Heel verwarrend.
Jawel hoor. Hij is alleen omslachtig. Topictitel zoeken via google en dan openen in cache.
Slimmekip schreef:
13-07-2020 11:39
Deze regel vind ik nog veel vreemder eigenlijk. Want waarom niet?
En als je een OP niet mag leeghalen, waarom is het dan technisch mogelijk om het wel te doen?
Dit.

Je mag de OP niet quoten, maar de schrijver mag hem ook niet verwijderen. En beiden is technisch mogelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dom als je je OP weghaalt. Goed dat er consequenties aan vast zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
13-07-2020 11:39
Dit.

Je mag de OP niet quoten, maar de schrijver mag hem ook niet verwijderen. En beiden is technisch mogelijk...
Ja stom is dat.
Ja, zou het dan vooral voor de vorm zijn? Iets van ‘rustig maar forumleden, niet gaan muiten, de OP is verwijderd maar daar zijn ‘maatregelen tegen genomen’’?
watdachtjehiervan schreef:
13-07-2020 11:37
Ik begrijp wat je bedoelt. Van mij hoeft er ook geen straf op te staan. Zeker niet wanneer een to met de grond gelijk wordt gemaakt.
Nee precies, ik snap soms best dat een TO geen zin meer heeft om nog meer rottige reacties te lezen.
Ik denk vooral dat mensen wat beter moeten nadenken wat ze aan privé informatie op het internet plempen. Als je daar wat voorzichtiger mee bent, zou er misschien ook niet zoveel verwijderd hoeven worden.
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
13-07-2020 11:43
Nee precies, ik snap soms best dat een TO geen zin meer heeft om nog meer rottige reacties te lezen.
Dan open je de pagina gewoon niet meer.
Verrassingswolkje schreef:
13-07-2020 11:41
Ja, zou het dan vooral voor de vorm zijn? Iets van ‘rustig maar forumleden, niet gaan muiten, de OP is verwijderd maar daar zijn ‘maatregelen tegen genomen’’?
Niet ondenkbaar, gezien hoe hier meestal gereageerd wordt door de meute. Zelfs als het een ontzettend gevoelig onderwerp is waarvan de OP wordt gewist, komt het in de volgende topics die TO opent ook weer terug, "Verwijder je hier de OP weer? Dan reageer ik niet hoor!". Zo kinderlijk.

Op het moment dat je reageert wil je TO voorzien van een mening, hulp of advies. Als ze het heeft gelezen, is je doel bereikt. En ja het is zonde dat de informatie verloren gaat voor andere "toekomstige TO's met dezelfde vraag". Maar die kunnen evt. zelf weer een topic openen.

Even offtopic: Hoe gaat het nu met je verrassingswolkje?
Rosalind schreef:
13-07-2020 11:43
Ik denk vooral dat mensen wat beter moeten nadenken wat ze aan privé informatie op het internet plempen. Als je daar wat voorzichtiger mee bent, zou er misschien ook niet zoveel verwijderd hoeven worden.
Dat is een ideale wereld 🙂 Dat kan jij vinden maar ga je natuurlijk niet massaal veranderen. Mensen doen weleens impulsieve/ondoordachte dingen, of dingen waarvan ze NOOIT verwacht hadden dat de reacties zo fel zouden zijn.
Rosalind schreef:
13-07-2020 11:43
Ik denk vooral dat mensen wat beter moeten nadenken wat ze aan privé informatie op het internet plempen. Als je daar wat voorzichtiger mee bent, zou er misschien ook niet zoveel verwijderd hoeven worden.
Een waarschuwing bij het aanmaken van een topic: LET OP, wees voorzichtig met wat je deelt. Na het plaatsen van het topic is eenmalig maximaal 25% van de openingspost te wijzigen. Ofzo, Maar dan zul je zien dat de vaste prik hier een topic opent met 1 zin en dan daaronder in de eerste reactie de openingspost zet.
Verrassingswolkje schreef:
13-07-2020 11:45
Dat is een ideale wereld 🙂 Dat kan jij vinden maar ga je natuurlijk niet massaal veranderen. Mensen doen weleens impulsieve/ondoordachte dingen, of dingen waarvan ze NOOIT verwacht hadden dat de reacties zo fel zouden zijn.
Maar hoe verandert de OP verwijderen de felle reacties? Die reacties zijn er al en worden niet verwijderd.
Kokoro schreef:
13-07-2020 11:44
Niet ondenkbaar, gezien hoe hier meestal gereageerd wordt door de meute. Zelfs als het een ontzettend gevoelig onderwerp is waarvan de OP wordt gewist, komt het in de volgende topics die TO opent ook weer terug, "Verwijder je hier de OP weer? Dan reageer ik niet hoor!". Zo kinderlijk.

Op het moment dat je reageert wil je TO voorzien van een mening, hulp of advies. Als ze het heeft gelezen, is je doel bereikt. En ja het is zonde dat de informatie verloren gaat voor andere "toekomstige TO's met dezelfde vraag". Maar die kunnen evt. zelf weer een topic openen.

Even offtopic: Hoe gaat het nu met je verrassingswolkje?
Het blijft hangen/wurgen. Vandaar dat ik ook de tijd heb filosofische topics te openen 🙂 Hoop dat het goed blijft gaan, het is zo spannend...
Rosalind schreef:
13-07-2020 11:46
Maar hoe verandert de OP verwijderen de felle reacties? Die reacties zijn er al en worden niet verwijderd.
Er zullen misschien niet veel reacties meer bij komen? En het is minder confronterend, en anderen kunnen niet meer precies lezen wat je geschreven hebt.
Verrassingswolkje schreef:
13-07-2020 11:47
Het blijft hangen/wurgen. Vandaar dat ik ook de tijd heb filosofische topics te openen 🙂 Hoop dat het goed blijft gaan, het is zo spannend...
Lekker afleiding zoeken. Ik duim voor je :).

Afbeelding
Kokoro schreef:
13-07-2020 11:51
Lekker afleiding zoeken. Ik duim voor je :).

Afbeelding
Dank je!
Kokoro schreef:
13-07-2020 11:46
Een waarschuwing bij het aanmaken van een topic: LET OP, wees voorzichtig met wat je deelt. Na het plaatsen van het topic is eenmalig maximaal 25% van de openingspost te wijzigen. Ofzo, Maar dan zul je zien dat de vaste prik hier een topic opent met 1 zin en dan daaronder in de eerste reactie de openingspost zet.
Ik vind dat laatste nog niet eens zo'n slecht idee. Dan heb je niet op iedere pagina weer die soms lange OP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven