Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
LaFleurNoire schreef:
19-07-2020 16:15
Aardappelen, sperziebonen en vlees. Zoon en schoondochter logeren 3 weken bij ons en schoondochter lust behalve de P’s werkelijk niets. Ik ben na anderhalve week wel een beetje klaar met al dat vreetvoer dus dit is wat de pot schaft.
Dochter lust evenveel niets als schoondochter maar tegen haar kan ik nog zeggen dat ze pech heeft en dan maar niet eet maar dat klinkt wel heel ongastvrij tegenover mijn, overigens schat van een, schoondochter.

Paprika, prei, pasta, patat, pompoensoep, pizza, pannenkoeken, paling, pastinaak en pudding?
Alle reacties Link kopieren
Nou, hou het maar simpel. Patat, pannenkoeken en pizza. En de Mac natuurlijk.
Oh, dat is lastig. Ik zou ook wel weer zin hebben in een lekkere risotto, of nasi
Alle reacties Link kopieren
Oh misschien dat ik wel pannekoeken ga bakken nu ik zie hier voorbij zie komen :jump:
:popcorn:
Geluncht met pannenkoeken en vanavond halen we (man) patat.

Vannacht op vakantie. Koelkast is bijna leeg nu dus mooi dat ik niet meer ga koken.
LaFleurNoire schreef:
19-07-2020 16:26
Nou, hou het maar simpel. Patat, pannenkoeken en pizza. En de Mac natuurlijk.

Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 3 weken wil eten. Maar, dat doen zij toch vast ook niet? Of schat ik dat te rooskleurig in?

Maar goed, ik zou ook iemand niet iets willen voorzetten wat iemand niet lust. Ook dochter niet trouwens. Is het een idee om hun eens een paar keer te laten koken? Dan eten ze wat ze lekker vinden en hoef jij niet te koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zin in Chinees. Maar echtgenoot kan niet tegen ve-tsin. Beetje jammer als je daarna de nacht op het toilet kunt bivakkeren.
Peixe schreef:
19-07-2020 16:33
Geluncht met pannenkoeken en vanavond halen we (man) patat.

Vannacht op vakantie. Koelkast is bijna leeg nu dus mooi dat ik niet meer ga koken.


Goed vooruitzicht. Fijne vakantie!
Hier heeft schoonmoeder een week gelogeerd. En gekookt. Hartstikke lief, maar ze kookt nogal vet, ook al denkt ze zelf dat ze heel gezond eet. Lekker om weer gewoon onze eigen maaltijden te eten nu. Wel jammer dat er dan weer zelf gekookt moet worden maar vooruit.
Marana schreef:
19-07-2020 16:34
Goed vooruitzicht. Fijne vakantie!

Thanks!

En daar nog veel meer P's. Pizza, pasta :-9
Marana schreef:
19-07-2020 16:36
Hier heeft schoonmoeder een week gelogeerd. En gekookt. Hartstikke lief, maar ze kookt nogal vet, ook al denkt ze zelf dat ze heel gezond eet. Lekker om weer gewoon onze eigen maaltijden te eten nu. Wel jammer dat er dan weer zelf gekookt moet worden maar vooruit.

Oh herkenbaar!
Mijn moeder bakt alles in (heel erg veel) vierge olijfolie.
Want dat is gezond.

Dat je bij iedere hap een rennie moet nemen en dat alles naar die vierge smaakt mag niks van gezegd worden :biggrin:
Hè verdorie, nu loopt dat biologische eten-topic ook alweer verkeerd....
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
19-07-2020 16:33
Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 3 weken wil eten. Maar, dat doen zij toch vast ook niet? Of schat ik dat te rooskleurig in?

Maar goed, ik zou ook iemand niet iets willen voorzetten wat iemand niet lust. Ook dochter niet trouwens. Is het een idee om hun eens een paar keer te laten koken? Dan eten ze wat ze lekker vinden en hoef jij niet te koken.
Ja, dat schat je te rooskleurig in :-]
Gekookt hebben ze al. Lasagne uit een pakje. Maakt mij op zich niet uit, maar ik moet gluten- en lactosevrij eten dus ik kon alsnog mijn eigen potje koken.
Dochter heeft al vanaf haar geboorte een eetprobleem (ze heeft autisme) dus daar zit dan weer een therapie achter wbt eten, maar dat kan ik schoondochter natuurlijk niet aan doen.
-hik-
anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:41
Reden: Dubbel
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Peixe!
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 16:39
Hè verdorie, nu loopt dat biologische eten-topic ook alweer verkeerd....
:hihi:
Rode curry met garnalen
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
19-07-2020 16:33
Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet 3 weken wil eten. Maar, dat doen zij toch vast ook niet? Of schat ik dat te rooskleurig in?

Maar goed, ik zou ook iemand niet iets willen voorzetten wat iemand niet lust. Ook dochter niet trouwens. Is het een idee om hun eens een paar keer te laten koken? Dan eten ze wat ze lekker vinden en hoef jij niet te koken.
Ik lust geen groentes. Als ik alleen maar eet wat ik lust kom ik dus ergens toch wat voedingsstoffen tekort.
Ik kan me zo voorstellen dat je dan je kind toch dingen voorzet die het niet lust.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
19-07-2020 16:22
Paprika, prei, pasta, patat, pompoensoep, pizza, pannenkoeken, paling, pastinaak en pudding?
Pappenheimers.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 16:39
Hè verdorie, nu loopt dat biologische eten-topic ook alweer verkeerd....
Tja, dat kan natuurlijk ook bijna niet anders met die TO.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-07-2020 16:47
Ik lust geen groentes. Als ik alleen maar eet wat ik lust kom ik dus ergens toch wat voedingsstoffen tekort.
Ik kan me zo voorstellen dat je dan je kind toch dingen voorzet die het niet lust.
Precies, dan zou ik alleen maar boerenkool en maiskolf uit de oven eten.
Solomio schreef:
19-07-2020 16:47
Ik lust geen groentes. Als ik alleen maar eet wat ik lust kom ik dus ergens toch wat voedingsstoffen tekort.
Ik kan me zo voorstellen dat je dan je kind toch dingen voorzet die het niet lust.

Ligt wat mij betreft aan de leeftijd; als het opvoedkundig verantwoord is wel. Als het een redelijk volwassen zoon of dochter is niet. Ik ging er, gezien er sprake is van een schoondochter, van uit dat de kinderen een redelijk volwassen leeftijd hebben. Maar dat was een aanname. En uiteraard had ik ook therapeutisch eten niet meegerekend :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie favoriete groente?

TO Cookie trapt af: komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
19-07-2020 16:33
Geluncht met pannenkoeken en vanavond halen we (man) patat.

Vannacht op vakantie. Koelkast is bijna leeg nu dus mooi dat ik niet meer ga koken.
Fijne vakantie!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven