Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
19-07-2020 17:39
Garnalen in knoflooksaus
Dit.
Mjammie.

Wel zonder de garnalen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ben een groot voorstander van knoflooksaus. Met heel veel knoflook en heel veel peterselie. Mijn opa lustte geen knoflook, dus noemden wij het altijd peterseliesaus. Dan slobberde de beste man tijdens het fonduen de halve bak leeg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Spinazie, bloemkool, broccoli. Raapsteeltjes inderdaad en snijbonen, mm mm.

Vandaag weinig groente denk ik, trucker heeft de bbq aangeslingerd!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
VANTA schreef:
19-07-2020 17:41
Pardon.


Knoflook

(Met garnalen alles)
:rofl:
Ik heb net wel een lekker wijntje gehaald bij de appie. Vanavond op het balkon, muziek erbij, wijn. Genieten.
Bleekselderij, venkel, witlof, bietjes, koolraap, pastinaak, worteltjes.
BellatrixVanDetta schreef:
19-07-2020 17:45

Vandaag weinig groente denk ik, trucker heeft de bbq aangeslingerd!
:love:

Is dat nog die trucker waar je toen zo hoteldebotel van was?
Lucieanders schreef:
19-07-2020 17:49
Bleekselderij, venkel, witlof, bietjes, koolraap, pastinaak, worteltjes.
Oh ja, witlof had ook nog op mijn lijstje gemoeten. Ik ben dol op witlof, liefst rauw.
Ik vind ook bijna alle groente wel lekker behalve paksoi. Dat smaakt naar opa's oude sokken.
Erg lekker vind ik witlof, rauw met een honing-mosterdsausje en fruit of gekookt met ham en kaas uit de oven.
Gegrilde aubergine in een ruime hoeveelheid knoflook-olijfolie, met tijm, peper en zout.

Fijne vakantie Peixe!
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 19-07-2020 18:00
11.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2020 17:50
:love:

Is dat nog die trucker waar je toen zo hoteldebotel van was?
Nog steeds dezelfde!
Wonen alweer drie jaar samen!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
19-07-2020 17:55
Nog steeds dezelfde!
Wonen alweer drie jaar samen!
Wat goed Bella, mooi om te horen. :heart:
BellatrixVanDetta schreef:
19-07-2020 17:55
Nog steeds dezelfde!
Wonen alweer drie jaar samen!
Nou wat leuk zeg!
Net een schaaltje heerlijke donkerrode, zoete kersen gegeten van een kweker hier uit de buurt. Heerlijk.
LīlyRose schreef:
19-07-2020 17:28
Witlof moet ook nog op mijn lijstje.

Ik lust bijna alle groenten en vind er ook veel echt lekker, maar witlof gaat er bij niet in. Daar zit een soort bittertje in wat bij mij heel slecht valt. Zo'n bittertje zit ook in radijs en dat vind ik ook daarom ook niet lekker (maar heb ik minder last van omdat het meestal ergens doorheen zit)
-Shifty- schreef:
19-07-2020 18:01
Ik lust bijna alle groenten en vind er ook veel echt lekker, maar witlof gaat er bij niet in. Daar zit een soort bittertje in wat bij mij heel slecht valt. Zo'n bittertje zit ook in radijs en dat vind ik ook daarom ook niet lekker (maar heb ik minder last van omdat het meestal ergens doorheen zit)

Vergeet je de kern er niet uit te snijden?
Solomio schreef:
19-07-2020 16:54
Tja, dat kan natuurlijk ook bijna niet anders met die TO.
En die eerste gezellige zuigerd.
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2020 17:44
Ik ben een groot voorstander van knoflooksaus. Met heel veel knoflook en heel veel peterselie. Mijn opa lustte geen knoflook, dus noemden wij het altijd peterseliesaus. Dan slobberde de beste man tijdens het fonduen de halve bak leeg :rofl:
:applause:
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 18:03
Vergeet je de kern er niet uit te snijden?

Ik weet het niet want ik maak het nooit klaar :biggrin: Maar ik neem maar aan dat als anderen het lekker vinden en ik niet dat het aan mij ligt, niet aan hoe het is klaargemaakt.
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 17:58
Net een schaaltje heerlijke donkerrode, zoete kersen gegeten van een kweker hier uit de buurt. Heerlijk.
Kersen :heart: heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 17:51
Ik vind ook bijna alle groente wel lekker behalve paksoi. Dat smaakt naar opa's oude sokken.
Erg lekker vind ik witlof, rauw met een honing-mosterdsausje en fruit of gekookt met ham en kaas uit de oven.
Ik vind het vooral intrigerend dat jij blijkbaar weet hoe de oude sokken van je opa smaken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
herfstappeltaart schreef:
19-07-2020 18:03
Vergeet je de kern er niet uit te snijden?
Die laat ik er juist altijd aan zitten. Ik ben helemaal niet van de kerk dat vroeger alles beter was maar het is een feit dat de witlof vroeger veel bitterder was dan nu. Toen moest je die kern er echt wel uit snijden, maar nu laat ik hem er juist aan zitten om nog iets van dat bittertje mee te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic en het gaat weer gewoon over eten. :popcorn:
Lady*Voldemort schreef:
19-07-2020 17:44
Ik ben een groot voorstander van knoflooksaus. Met heel veel knoflook en heel veel peterselie. Mijn opa lustte geen knoflook, dus noemden wij het altijd peterseliesaus. Dan slobberde de beste man tijdens het fonduen de halve bak leeg :rofl:
Hahaha :biggrin:
Ik ook, ik vind het lekker maar Shifty niet dus ik dacht :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven