Niet kunnen slapen. Wie nog meer?

02-08-2020 03:08 170 berichten
Nog meer mensen die niet kunnen slapen?
Nachtbrakers aanwezig?

Ik ben heerlijk tegen 22:00 uur in slaap gevallen, maar werd uur geleden opeens wakker en kan niet meer slapen.

Normaal een goede slaper, maar ben niet zo fit. Oorpijn, hoofdpijn en hele dag wat last van m’n buik. Zit te bedenken of ik er maar gewoon even uit zal gaan. Dit woelen is ook niks.

Wat zijn jullie aan het doen?
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
02-08-2020 04:01
Ik heb denk ik al wat gevonden bij MediaMarkt simlockvrij.
En dan nu lekker slapen .
Of ga je dan toch verder kijken of je ergens anders nog wat anders ziet?
Blijf in jezelf geloven !
pamelacourson schreef:
02-08-2020 03:58
Bij mij is het vaste prik dat ik ‘s nachts rond deze tijd minstens een uur wakker lig. Dat heb ik al een jaar of 10. Straks even plassen en dan slaap ik wel weer verder. Vaak slaap ik hierdoor niet meer dan 6,5 uur, maar ach, ik heb het tot nu toe overleefd.
Hopelijk kunnen jullie snel slapen!

Ik hoop dat jullie ook snel lekker kunnen slapen. Ik ga Good Girls kijken dan val ik vanzelf wel weer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
02-08-2020 04:02
Dus je bent daar al helemaal aan gewend. Vind je het nooit frustrerend ?
Ja, als ik vroeg op moet wel. Of als ik later wakker word dan dit. Soms om 5 uur en dan slaap ik helemaal niet meer. Ik ben altijd blij als ik rond 2 of 3 uur wakker word, dan weet ik dat ik daarna nog slaap. En het is meestal een uur dat ik wakker ben, bijna nooit veel langer. Dat maakt het wel te doen. Zo meteen kruip ik tegen mijn man aan en dan kan ik nog wel wat uurtjes slapen.

Ik was alleen vroeger een geweldige slaper. Sliep binnen een seconde (nu nog steeds) en 8 uur later werd ik pas wakker. Ik vind het wel eens jammer dat dat niet meer zo is.
Alle reacties Link kopieren
Weltrusten vast!
05-2019 schreef:
02-08-2020 04:04
En dan nu lekker slapen .
Of ga je dan toch verder kijken of je ergens anders nog wat anders ziet?

Nee, ik hou niet van veel zoeken, kijken en vergelijken.
Het moet snel snel :proud:

Ook met kleren kopen 1 winkel in, kopen en klaar. Het liefst online het artikelnr. al opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
02-08-2020 04:05
Ik hoop dat jullie ook snel lekker kunnen slapen. Ik ga Good Girls kijken dan val ik vanzelf wel weer in slaap.
Waar gaat dat over? Ik zie die naam wel vaker voorbij komen.

Ik doe altijd een klein rondje: Viva, Instagram, wat nieuwsberichten en dan nog Candy Crush tot mijn levens op zijn :mrgreen: Heb het wel eens een paar weken geprobeerd zonder telefoon, maar dat maakt geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Pamelacourson dat kan ik me heel erg goed voorstellen. Ik vind het nu ook irritant dat ik niet slapen kan laat staan als dat dagelijks is. Ik ben iemand heb mijn slaap echt nodig anders ben ik niet te genieten.

Freedom nou kijkse en hopelijk val je in slaap.

Ik ga ook maar eens proberen te slapen. Welterusten en slaap lekker.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Welterusten, 05-2019 :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer wakker *zucht*....
pamelacourson schreef:
02-08-2020 04:11
Waar gaat dat over? Ik zie die naam wel vaker voorbij komen.

Ik doe altijd een klein rondje: Viva, Instagram, wat nieuwsberichten en dan nog Candy Crush tot mijn levens op zijn :mrgreen: Heb het wel eens een paar weken geprobeerd zonder telefoon, maar dat maakt geen verschil.

Gaat over 3 vrouwen (met gezin) die besluiten een overval te plegen. Gaat van kwaad tot erger :hihi:

Ben nu bijna klaar met seizoen 3.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 02-08-2020 04:24
Reden: Verkeerde smiley
0.50% gewijzigd
jooppie schreef:
02-08-2020 04:14
Hier ook weer wakker *zucht*....

Toch niet aan het piekeren hoop ik...?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wakker! Sinds vrijdagavond vrij ziek, gisterochtend een coronatest laten doen en wachten op de uitslag. Ga er niet vanuit, maar het is lang geleden dat ik me zo ziek voelde!
Ondertussen is mijn 7 maanden oude dochter ook wakker, die ga ik even voeden. Hopelijk vallen we daarna weer in slaap!
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
02-08-2020 04:22
Toch niet aan het piekeren hoop ik...?
Nee hier helaas ook een redelijk normaal beeld om 's nachts wakker te liggen.....
Alle reacties Link kopieren
jooppie schreef:
02-08-2020 04:27
Nee hier helaas ook een redelijk normaal beeld om 's nachts wakker te liggen.....
Wat vervelend zeg! Hopelijk kan je snel de slaap weer vatten.
Alle reacties Link kopieren
Marielle hopelijk val jij ook snel weer in slaap!
Hier geslapen tussen 3.30 en 5.00.
Helaas heb ik soms van die nachten.
Dan zijn de uren er omheen wakker, mer af en toe wegdommelen en dan na een paar minuten met een vreselijke arousal weer wakker.

Ben helaas erg aan het piekeren. Door een traumatische ervaring eind mei heb ik PTSS opgelopen. En dat gaat met vallen en opstaan. Met waves en windows. Helaas nu met vallen en een wave.
Ik heb opzich goed geslapen maar we hebben sinds kort een buurman met een motor en die komt elke keer rond kwart voor 6 terug met zijn motor die hij dan voor de deur neerzet, waardoor mijn hele gezin om 6 uur wakker is. Ik begin inmiddels behoorlijk chagrijnig te worden. Toen ik er gister op af ging zei hij: ik gebruik hem alleen in het weekend. :facepalm: Alsof dat niet juist de tijden zijn dat wij er last van hebben. Mijn man gaat er vandaag nog maar ff heen, hij vond dat ik meer op mijn strepen had moeten staan, maar ik heb me af laten poeieren.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
02-08-2020 04:07
Ja, als ik vroeg op moet wel. Of als ik later wakker word dan dit. Soms om 5 uur en dan slaap ik helemaal niet meer. Ik ben altijd blij als ik rond 2 of 3 uur wakker word, dan weet ik dat ik daarna nog slaap. En het is meestal een uur dat ik wakker ben, bijna nooit veel langer. Dat maakt het wel te doen. Zo meteen kruip ik tegen mijn man aan en dan kan ik nog wel wat uurtjes slapen.

Ik was alleen vroeger een geweldige slaper. Sliep binnen een seconde (nu nog steeds) en 8 uur later werd ik pas wakker. Ik vind het wel eens jammer dat dat niet meer zo is.
Ik heb precies hetzelfde! Blij dat ik ben als het tussen 2 en 3 is want dan slaap ik daarna verder. Als het 5 uur is, probeer ik daarna nog te slapen als dat kan met werkafspraken. Liefst slaap ik dan nog van 6 tot 9.

Maar soms klap ik de laptop open en doe ik wat schrijfwerk. We hebben een nachtbraker in het team die soms tot 5 uur werkt, kan ik er zo weer mee verder. Daarmee maak ik ruimte voor een middagslaapje, rond 15 uur, en blokkeer ik dat in mijn agenda als er niet al een overleg staat. Soms moet ik op koffie door en ik lust dat niet eens echt.

Ik probeer er omheen te werken. Lukt jullie dat eigenlijk?

Vannacht was een goede nacht, van 2 tot 3 wakker, dus ik ben fit voor mijn eerste sportles om 9 uur. Die geef ik normaal niet, is vakantie vervanging. Toch fijn om straks uitgerust en wakker te zijn.
Ik slaap niet altijd even best (zal gemiddeld ook 6,5 uur zijn) terwijl kerel er regelmatig een extra uurtje induikt en dan zo weg is. Maar er speelt iets heftigs en ik ben eigenlijk allang blij dat we überhaupt met redelijk wat slaap dit weekend doorkomen. Op naar de komende week :-|
Alle reacties Link kopieren
Probleem is als je gaat zeggen hoe je geslapen hebt dat alleen maar geldt voor wat geweest is en niet voor wat komt.
Is overigens niet diepzinnig bedoeld maar ik bedoel eerder dat een voorspelling zichzelf meestal niet waarmaakt omdat je dingen altijd weer nét iets anders doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zeer slechte slaper..
Ik pieker over corona (ja, echt!).
Ik verblijf momenteel in Nederland bij mijn ouders waar ik met de kinderen kan genieten van een tuin, speelplein, groene omgeving in de buurt etc.
Binnenkort moet ik terug naar Antwerpen wat momenteel een broeihaard is (vooral het gebied waar ik woon). We wonen in een flatje zonder eigen buitenruimte. Nauwelijks groen, veel beton.
De gedachte aan de avondklok, strenge maatregelen, alle activiteiten die afgelast zijn, sportclubs van de kinderen zijn weer gesloten, weer maandenlang opgesloten zitten, weer thuisonderwijs, (die kans zit er in heb ik vernomen) in ons flatje maakt me misselijk.
Ik lig er letterlijk wakker van.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon vannacht ook niet slapen.
Volgens mij door volle maan.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
02-08-2020 09:18
Hier ook een zeer slechte slaper..
Ik pieker over corona (ja, echt!).
Ik verblijf momenteel in Nederland bij mijn ouders waar ik met de kinderen kan genieten van een tuin, speelplein, groene omgeving in de buurt etc.
Binnenkort moet ik terug naar Antwerpen wat momenteel een broeihaard is (vooral het gebied waar ik woon). We wonen in een flatje zonder eigen buitenruimte. Nauwelijks groen, veel beton.
De gedachte aan de avondklok, strenge maatregelen, alle activiteiten die afgelast zijn, sportclubs van de kinderen zijn weer gesloten, weer maandenlang opgesloten zitten, weer thuisonderwijs, (die kans zit er in heb ik vernomen) in ons flatje maakt me misselijk.
Ik lig er letterlijk wakker van.
Moet je echt terug? Als je moet thuiswerken en thuisonderwijs moet geven kan dat misschien ook vanuit nederland?
Van de echt slechte slapers (zo om en bij 3 a 4 uur in een nacht): is het voor jullie herkenbaar dat ja na zo'n nacht moeite hebt je temperatuur te reguleren.

Ik heb vannacht dus 1,5 uur geslapen. En altijd na een dergelijke nacht met heel weinig (tot 3,5 uur slaap) heb ik veel moeite met mijn temperatuur.
Die schommelt dan redelijk veel, en ik heb dan met regelmaat het gevoel dat ik koorts heb (wat dan vervolgens niet zo is).
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
02-08-2020 09:18
De gedachte aan de avondklok, strenge maatregelen, alle activiteiten die afgelast zijn, sportclubs van de kinderen zijn weer gesloten, weer maandenlang opgesloten zitten, weer thuisonderwijs, (die kans zit er in heb ik vernomen) in ons flatje maakt me misselijk.
Ik lig er letterlijk wakker van.
Hoe vervelend het ook is, waarom maak het je zoveel erger dan nodig is?
Ik herinner me een vorig topic van je waarin je je ook al beklaagde over het opgesloten zitten en niet naar buiten kunnen, terwijl die mogelijkheden er wel degelijk waren. En ook straks zullen die er zijn.
Als je nou toch wakker ligt, zou je in plaats van angstig piekeren, je doorwaakte tijd ook kunnen gebruiken om plannetjes en alternatieven te bedenken hoe jij en je kinderen deze tijd zo goed mogelijk door kunnen komen.
Buiten de avondklok om, kun je natuurlijk volop naar buiten en het groen opzoeken. Ik neem aan dat jullie fietsen hebben dus fiets dat steen en beton uit en ga op zoek naar rust en groen buiten en aan de rand van de stad. Betrek je kinderen bij de plannen en maak er samen wat leuks van. Beschouw het anders als een avontuur (nee, ik chargeer niet en weet best dat geen lolletje is, maar een andere blik geeft vaak ruimte voor ideeën en kan stress verlagen) waarin jullie op zoek gaan naar nieuwe ervaringen en leuke herinneringen.
Kom op, het leven biedt nog steeds zoveel mogelijkheden om te zien, doen en meemaken, gratis en voor niets, dat je elke dag wel iets nieuws zou kunnen ervaren, in plaats van zitten kniezen en je ergeren in je appartement.
En ik denk zomaar dat het je slaap ook nog eens ten goede kan komen.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven