Het algemene evaluatietopic

26-08-2020 16:12 228 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

om al onze andere topics wat overzichtelijker te houden en wat makkelijker voor onszelf openen we dit algemene evaluatie topic. Deze zal open gaan als we iets te evalueren hebben en als die periode voorbij is zetten we hem weer tijdelijk op slot tot er weer iets te evalueren valt.

We vinden dat het weer eens tijd wordt voor wat evaluatie dus openen we dit topic weer. De vraag die we nu voor jullie hebben, is wat vinden jullie waar op gemodereerd moet worden? Wat is in jullie ogen belangrijk? We lezen het weer graag!


Wij vonden het weer tijd om met jullie in overleg te gaan. Het gaat om het volgende: we krijgen geregeld stafjes vanuit bepaalde topics over off-topic. Voorbeelden: klimaatdiscussie in reistopics, discussie vlees-vega in zowel topics die over vleesgerechten gaan als topics waar het over veganisme en vegetarisme gaat, de hoeveelheid kinderen in zwangertopics al dan niet gekoppeld aan milieu, abortusdiscussies in topics over ongewenste zwangerschap.
Wat is jullie mening hierover en in hoeverre vinden jullie dat we hier wel of niet op moeten modereren?


Met vriendelijke groet,

De moderators.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-01-2023 14:57
52.30% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb niets te mopperen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het in elk geval goed dat er een stuk strakker wordt gemodereerd op racisme. Daarmee straal je als forum iets uit wat ik persoonlijk een stuk prettiger vind dan alles maar laten gebeuren.....

Wie weet ga ik binnenkort weer een keertje kijken op Actueel.

En fijn dat we de menselijke kant van de mods zien en dat een gesprek mogelijk is!
Dat wil zeggen....
Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat nieuwelingen dus niet weten dat de OP niet weggehaald mag worden en als zij dat dan wel doen gelijk daar voor geband worden. Dat vind ik wat al te kort door de bocht. Het mag wel wat duidelijker gesteld worden ook, dat dat niet de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig mods!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga zo door wat mij betreft.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik vind eigenlijk dat het leeghalen van de OP gewoon niet moet kunnen, dan wel na het leeghalen gewoon dient te worden teruggezet. Wil je niet dat mensen het kunnen lezen, zet het dan niet online.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cateautje schreef:
26-08-2020 16:18
Dat wil zeggen....
Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat nieuwelingen dus niet weten dat de OP niet weggehaald mag worden en als zij dat dan wel doen gelijk daar voor geband worden. Dat vind ik wat al te kort door de bocht. Het mag wel wat duidelijker gesteld worden ook, dat dat niet de bedoeling is.
Er wordt niet direct geband, de eerste keer krijg je een melding dat het niet mag, bij de tweede keer een waarschuwing en pas bij de derde keer een ban.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Afbeelding
Beste mod,

Ik heb er een PBtje tegenaan gegooid. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2020 16:27
Reden: dubbel antwoord is wel duidelijk, maar niet nodig
97.77% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
26-08-2020 16:23
Er wordt niet direct geband, de eerste keer krijg je een melding dat het niet mag, bij de tweede keer een waarschuwing en pas bij de derde keer een ban.
I stand corrected. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Top zo!
Afbeelding
Prima toch!
Ik vind dat het een stuk fijner gaat. Compliment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
26-08-2020 16:23
Afbeelding
Welke tekst hoort hierbij?

Mods, ga zo door, ik vind het nieuwe banbeleid stukken beter.
Maar dat kan ook komen omdat ik nog geen ban gehad heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
26-08-2020 17:16
Welke tekst hoort hierbij?
Niets dan .....
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat best zo.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Een verademing. Dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zarah schreef:
26-08-2020 16:15
Ik vind het in elk geval goed dat er een stuk strakker wordt gemodereerd op racisme. Daarmee straal je als forum iets uit wat ik persoonlijk een stuk prettiger vind dan alles maar laten gebeuren.....

Wie weet ga ik binnenkort weer een keertje kijken op Actueel.

En fijn dat we de menselijke kant van de mods zien en dat een gesprek mogelijk is!
Sluit ik me bij aan :thumbsup:
Murrmurr schreef:
26-08-2020 17:20
Niets dan .....

Prei! :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
26-08-2020 17:20
Niets dan .....
Rugpijn?
Modderpoten?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een verademing.

Wat ik merk dat het als Mods blijven aangeven om elkaar op gedrag aan te spreken (de dialoog aan te gaan), werkt. Er is zichtbaar een betere sfeer en het wordt ook gewoner elkaar aan te spreken bij irritaties of meningsverschillen. Daardoor is de toon minder heftig (er wordt minder opgekropt, ook het 'niet/wel klikken bij de juf' valt weg) én het wordt normaler om iets van elkaar te vinden. Leven en laten leven.

Dat elkaar onderling aanspreken i.p.v. via de Mods, is denk ik wel een punt om mee te nemen voor jullie. Om dat te blijven benadrukken.

Keep up this good work!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven