Vraag het de mods, deel 3.

27-08-2020 21:22 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zo hebben we inmiddels alweer twee delen vol gekletst (met vragen).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2 ;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-11-2020 10:14
Ik kreeg geen waarschuwing voor hetgeen ik zelf schreef in een post, maar voor de link naar het krantenartikel dat ik plaatste.
Ja en met een beetje pech, staft iemand een bericht van je van 1 1/2 maand terug en zegt de mod: nu krijg je een ban, want voor eenzelfde soort vergrijp van 2 maand terug heb je een waarschuwing gehad. En t is de bedoeling dat je daar iets van leert.
Ik snap dat naar de datum vd waarschuwing zelf gekeken moet worden, maar je weet maar nooit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
-Shifty- schreef:
22-11-2020 09:57
Mensen met een obsessie voor trio-topics van een half jaar oud? :idee:


:rofl: :rofl: :rofl:
Mag ik vragen of jullie weleens op de coronatopics lezen?

Daar wordt tussen de on topic-berichten door een hoop gevaarlijke onzin geplaatst, bijvoorbeeld dat kanker genezen kan worden buiten de reguliere gezondheidszorg om. Ook doen mensen zich voor als werkend in de gezondheidszorg en verkondigen als zodanig een hoop onzin.

Ik vind het prettig dat er niet meer zo krampachtig wordt omgegaan met medisch advies geven, maar je wilt neem ik aan ook niet dat hier onder de vlag van Viva allerlei onzin wordt uitgekraamd.
Perlala_Gadeon schreef:
22-11-2020 11:09
Mag ik vragen of jullie weleens op de coronatopics lezen?

Daar wordt tussen de on topic-berichten door een hoop gevaarlijke onzin geplaatst, bijvoorbeeld dat kanker genezen kan worden buiten de reguliere gezondheidszorg om. Ook doen mensen zich voor als werkend in de gezondheidszorg en verkondigen als zodanig een hoop onzin.

Ik vind het prettig dat er niet meer zo krampachtig wordt omgegaan met medisch advies geven, maar je wilt neem ik aan ook niet dat hier onder de vlag van Viva allerlei onzin wordt uitgekraamd.

Dan staf je dat toch even hoop ik? Mods kunnen niet 24/7 meelezen.
PoezzinBoots schreef:
22-11-2020 11:48
Dan staf je dat toch even hoop ik? Mods kunnen niet 24/7 meelezen.

Ik houd niet van staffen. Ik ga de discussie aan in het topic en vervolgens meld ik het hier als signaal.
Perlala_Gadeon schreef:
22-11-2020 11:50
Ik houd niet van staffen. Ik ga de discussie aan in het topic en vervolgens meld ik het hier als signaal.

Meld het dan iets duidelijker. Verwacht je nou dat mods gaan zoeken in alle coronatopics?
PoezzinBoots schreef:
22-11-2020 11:52
Meld het dan iets duidelijker. Verwacht je nou dat mods gaan zoeken in alle coronatopics?

Ik vraag aan de mods of ze er weleens meelezen. Als ik specifiek iemand had willen melden, was ik naar het meldtopic gegaan of had ik gestaft.
Tuurlijk.
PoezzinBoots schreef:
22-11-2020 12:05
Tuurlijk.

Wat is je punt dan?
Heb je nog iets zinnigs bij te dragen over mijn vraag of wil je gewoon even zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Wij proberen zoveel mogelijk mee te lezen, op alle pijlers, maar kunnen gewoonweg niet alles lezen. Wanneer je iets tegenkomt, waarvan je graag wil dat wij het lezen en beoordelen, kun je dat melden in het Meld het de modstopic of staffen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
22-11-2020 13:18
Wij proberen zoveel mogelijk mee te lezen, op alle pijlers, maar kunnen gewoonweg niet alles lezen. Wanneer je iets tegenkomt, waarvan je graag wil dat wij het lezen en beoordelen, kun je dat melden in het Meld het de modstopic of staffen.

Oké, duidelijk.
Is er wel grond om in te grijpen dan, nu medisch advies geven mag?
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
22-11-2020 13:19
Oké, duidelijk.
Is er wel grond om in te grijpen dan, nu medisch advies geven mag?
Dat wordt uiteraard per posting bekeken, maar als het schade zou kunnen toebrengen of echt onwaarheid is, grijpen we in.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
22-11-2020 10:18
Zoals ik al in de waarschuwing heb geschreven, als ik het toen had gelezen, had je er toen een ban voor gekregen. Ik wilde je alleen laten weten dat ik niet toelaatbaar vind. Ik zal je straks de tekst via pb sturen.
Ik heb nog niets ontvangen. Waarom krijg je tegenwoordig een ban voor een geplaatste link naar een krantenartikel? Dat artikel klopt gewoon, het zijn simpele feiten die door iedereen te controleren zijn. Misschien kunnen jullie zelf even onderzoeken wat de relatie tussen Everduim, Akwasi, BLM en Nations of Islam is, voordat jullie iets censureren.

Volgens welke regel van het VIVA-forum zou die link banwaardig zijn? Zijn de genoemde feiten in het artikel niet woke genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 13:37
Ik heb nog niets ontvangen. Waarom krijg je tegenwoordig een ban voor een geplaatste link naar een krantenartikel? Dat artikel klopt gewoon, het zijn simpele feiten die door iedereen te controleren zijn. Misschien kunnen jullie zelf even onderzoeken wat de relatie tussen Everduim, Akwasi, BLM en Nations of Islam is, voordat jullie iets censureren.

Volgens welke regel van het VIVA-forum zou die link banwaardig zijn? Zijn de genoemde feiten in het artikel niet woke genoeg?
Ik begreep uit je tekst elders dat je het zelf al had gevonden, maar ik wil het best nog sturen, geen probleem.
Verder heb ik uitgelegd waarom je de waarschuwing hebt gekregen en daar laat ik het verder bij.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
24-11-2020 10:24
Ik begreep uit je tekst elders dat je het zelf al had gevonden, maar ik wil het best nog sturen, geen probleem.
Verder heb ik uitgelegd waarom je de waarschuwing hebt gekregen en daar laat ik het verder bij.

Mag ik dit een onzin-antwoord vinden? Uw antwoord was duidelijk niet duidelijk, vandaar dat de vraag werd herhaalt.

Dat u een degelijk, serieus en uitgebreid artikel van de Telegraaf laster noemt zou de Telegraaf laster van u kunnen vinden.

Het Telegraaf-artikel stond er al bijna twee maanden en was geen enkel probleem. Dat u het niet eerder hebt gezien is niet onze fout. Het artikel is meermaals aangehaald en telkens vanwege een ander stukje uit het lange uitgebreide artikel. Pas toen ik een citaat van een Nederlandse lijsttrekker van DENK in rode letters aanhaalde, viel het op dat die woorden precies het zelfde zijn als de woorden van Akwasi (in het artikel dat er net boven stond) Dat is geen laster, dat is ook geen bevestiging dat beide lid zouden zijn van een en dezelfde vereniging, maar wel een feit dat beide heren dezelfde reden gaven waarom een politieke partij voor niet-witte Nederlanders moest komen.

missie_m wijzigde dit bericht op 24-11-2020 10:46
0.56% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mod (en dan graag een van de twee die destijds in gesprek gingen met de forummers),

Zou je mij kunnen uitleggen hoe het kan dat in het bantopic op de laatste pagina twee keer een 24 uursban gegeven wordt wegens provoceren/racisme en ongepast/racisme.
Ik kan dat niet goed laten aansluiten bij de nieuwe regels zoals die in de OP staan.

(Deze:
Bij Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat altijd minimaal een week, maand en/of perma. Afhankelijk van de ernst, de situatie en bangeschiedenis.)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
24-11-2020 10:24
Ik begreep uit je tekst elders dat je het zelf al had gevonden, maar ik wil het best nog sturen, geen probleem.
Verder heb ik uitgelegd waarom je de waarschuwing hebt gekregen en daar laat ik het verder bij.
Nou, het is mij nog steeds niet duidelijk waarom ik een waarschuwing voor het plaatsen van een link naar een artikel in de Telegraaf krijg. Er stond niets in dat artikel wat niet klopte en het was on topic. Modereren is toch iets heel anders dan censureren? Op welke regel van dit forum is die waarschuwing dan gebaseerd?

Jullie reden was dat ik een verkeerd beeld schetste, maar ik verzin die feiten uit een krantenartikel toch niet zelf?
Alle reacties Link kopieren
Dag mods,

Hoe kan het dat er zoveel topics worden verwijderd omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen? Jullie keuren de berichten toch vooraf? En ik begrijp echt wel dat er soms iets doorheen glipt. Maar zoveel ...... en vaak als een nieuw/eerste bericht, dat begrijp ik niet helemaal.

Ik had deze vraag in het CM topic gesteld, omdat ik daar aan het lezen was en op desbetreffende pagina, op het moment van schrijven al 7 topics verwijderd waren om bovenstaande reden.
Er is een nieuwe lichting, zoveel is wel duidelijk.
Hopelijk zijn de twee toegankelijke mods er nog.
Is er al zicht op wanneer de avatars en plaatjes het weer doen?
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-11-2020 10:44
Mag ik dit een onzin-antwoord vinden? Uw antwoord was duidelijk niet duidelijk, vandaar dat de vraag werd herhaalt.

Dat u een degelijk, serieus en uitgebreid artikel van de Telegraaf laster noemt zou de Telegraaf laster van u kunnen vinden.

Het Telegraaf-artikel stond er al bijna twee maanden en was geen enkel probleem. Dat u het niet eerder hebt gezien is niet onze fout. Het artikel is meermaals aangehaald en telkens vanwege een ander stukje uit het lange uitgebreide artikel. Pas toen ik een citaat van een Nederlandse lijsttrekker van DENK in rode letters aanhaalde, viel het op dat die woorden precies het zelfde zijn als de woorden van Akwasi (in het artikel dat er net boven stond) Dat is geen laster, dat is ook geen bevestiging dat beide lid zouden zijn van een en dezelfde vereniging, maar wel een feit dat beide heren dezelfde reden gaven waarom een politieke partij voor niet-witte Nederlanders moest komen.

Dat mag je vinden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
24-11-2020 10:45
Mod (en dan graag een van de twee die destijds in gesprek gingen met de forummers),

Zou je mij kunnen uitleggen hoe het kan dat in het bantopic op de laatste pagina twee keer een 24 uursban gegeven wordt wegens provoceren/racisme en ongepast/racisme.
Ik kan dat niet goed laten aansluiten bij de nieuwe regels zoals die in de OP staan.

(Deze:
Bij Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat altijd minimaal een week, maand en/of perma. Afhankelijk van de ernst, de situatie en bangeschiedenis.)
Dat is helaas niet goed gegaan, dat hadden weekbannen moeten zijn. We zullen het in het overleg bespreken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
24-11-2020 13:24
Dag mods,

Hoe kan het dat er zoveel topics worden verwijderd omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen? Jullie keuren de berichten toch vooraf? En ik begrijp echt wel dat er soms iets doorheen glipt. Maar zoveel ...... en vaak als een nieuw/eerste bericht, dat begrijp ik niet helemaal.

Ik had deze vraag in het CM topic gesteld, omdat ik daar aan het lezen was en op desbetreffende pagina, op het moment van schrijven al 7 topics verwijderd waren om bovenstaande reden.
Het is niet altijd aan de OP af te lezen of iemand een troll is of niet. Een verhaal kan heel opmerkelijk zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand ook een troll is. Soms krijgt iemand ook gewoon een kans en komen we er later achter dat het niet terecht was.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
24-11-2020 13:30
Is er al zicht op wanneer de avatars en plaatjes het weer doen?
Ik zal deze vraag doorspelen naar de CM, die heeft contact met de td. Hoop dat het snel opgelost is!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
24-11-2020 13:29
Er is een nieuwe lichting, zoveel is wel duidelijk.
Hopelijk zijn de twee toegankelijke mods er nog.
Als je de twee mods bedoelt die dit topic gestart zijn, we zijn er nog :D
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven