Napraattopic 136 - Met geklets

12-09-2020 14:47 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 136!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-09-2020 21:23
Nog eens vragen na een tijdje of het ( nog) goed gaat?
Ik zou echt willen weten wat er aan de hand is, denk ik. Dus ik zou doorvragen.
Life is short. Eat dessert first.
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:23
Ja! Zoals elke teamsportvereniging hard behoefte aan leden. Dus of het nou om mijn kwaliteiten is... :-[
Haha, maakt niks uit toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal van belang dat het gelijk al per ongeluk als informatie bekend werd.
En ik hoop dat mijn kinderen weten dat ze altijd bij mij mogen/kunnen komen.
Maar ik zal niet vragen of hinten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:23
Ja! Zoals elke teamsportvereniging hard behoefte aan leden. Dus of het nou om mijn kwaliteiten is... :-[
Maakt geen bal uit, je mag meedoen!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:20
Volgende week weer en over een paar weken eerste wedstrijd.
Mijn conditie is echt zo slecht, maar techniek nog top :yes:
Yes! Dat is zo'n opsteker en energiebrenger!

*Trekt haar balletpakje weer aan en probeert die arabesk*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Luci_Morgenster schreef:
16-09-2020 21:24
Haha, maakt niks uit toch?
Nee hoor! Het voelde gewoon echt heel erg heerlijk.
Oudblond schreef:
16-09-2020 21:25
Yes! Dat is zo'n opsteker en energiebrenger!

*Trekt haar balletpakje weer aan en probeert die arabesk*
Dit vooral.
doornroosje9 schreef:
16-09-2020 21:24
Ik zou echt willen weten wat er aan de hand is, denk ik. Dus ik zou doorvragen.
Ja ik ook.

Maar dat zeg ik dan ook met mijn eigen kinderen en hun karaktertjes in mijn achterhoofd. En misschien ook wel met desintresse van mijn ouders nog voelbaar.
Ik wil niet dat mijn kinderen zich ooit zo alleen voelen als er iets is.

Dus zou zeker nog eens aansnijden. Of niks vragen maar wel ergens aangeven dat ik alles voor ze doe en ze altijd bij mij met alles terecht kunnen. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Oudblond, je hebt pb terug.

Jullie reacties helpen me in het nadenken/begrijpen hoe zoiets kan, dat is fijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:04
Ik heb vandaag voor het eerst weer de sport gespeeld die ik van meisje tot mijn afstuderen heb gespeeld. Het was zoooo heerlijk!
Wat heerlijk voor je!

:hug: succes morgen :hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Luci wat betreft Dana's vraag.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-09-2020 21:13
Nee. Dat is geheim.
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Luci_Morgenster schreef:
16-09-2020 21:29
Ja ik ook.

Maar dat zeg ik dan ook met mijn eigen kinderen en hun karaktertjes in mijn achterhoofd. En misschien ook wel met desintresse van mijn ouders nog voelbaar.
Ik wil niet dat mijn kinderen zich ooit zo alleen voelen als er iets is.

Dus zou zeker nog eens aansnijden. Of niks vragen maar wel ergens aangeven dat ik alles voor ze doe en ze altijd bij mij met alles terecht kunnen. Zoiets.
Dit is het uitgangspunt.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn natuurlijk onderling heel verschillend. Daarom vind ik het fijn om jullie verschillende antwoorden te zien. Dan kan ik beter begrijpen waarom ouders - vanuit hun visie op hun eigen kinderen - verschillende overwegingen maken.

Omdat ik zelf geen kinderen heb, vind ik het lastiger om mezelf in te leven in de verschillende overwegingen die er mogelijk zijn.

Ik denk dat ik zou neigen naar wat Roosje zegt, maar dat is vanuit mezelf geredeneerd.

Jullie verbreden mijn blik. :)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
16-09-2020 21:51
Kinderen zijn natuurlijk onderling heel verschillend.

Een van mijn kinderen is een binnenvetter, dat voelt als koorddansen, ik wil hem absoluut niet onder druk zetten, maar wil ook niet dat hij in zijn eentje tobt.
Dat probeer ik dan te ondervangen door veel met hem alleen te doen. Iets samen bakken werkt, samen in de auto ook. Door veel van dat soort momenten te creëren komt ie (lang niet altijd) vaak wel aan de praat.
Ik probeer dan veel beschikbaar te zijn, zoiets.
Ik zou als ouder er zeker op terug komen en vragen of hij/zij het fijn vindt om het er nog eens over te hebben. Als kind zou ik het denk ik fijn vinden dat ik de keuze heb om het te laten voor wat het is of om het er over te hebben als de behoefte er wel is. Er niet op terug komen zou geïnterpreteerd kunnen worden als 'ze willen het er niet over hebben'. Ik krijg daar een een 'ouders die liever niet over problemen praten' gevoel. En dat zou ik willen voorkomen.

Je kan aangeven dat er alle ruimte is om het er over te hebben. Dat is volgens mij niet een vorm van druk zetten maar van ruimte bieden?
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:20
Volgende week weer en over een paar weken eerste wedstrijd.
Mijn conditie is echt zo slecht, maar techniek nog top :yes:
Wat goed!!!!
broekrok schreef:
16-09-2020 22:53
Wat goed!!!!
Vind het ook wel stoer. Was veel overwinnen :)
Wel handig dat wanneer je veel minder online bent, dat je dan nog steeds met je ogen dicht goed kunt voorspellen wie er in het bantopic genoemd zullen worden. Sommigen leren het echt nooit geloof ik
En ze emmeren maar door in dat vraag topic. Mijn hemel, hoe moeilijk kan het zijn.
Ik weet niet wat dat modereren betaalt, maar ik zou sowieso een salarisverhoging vragen.
VANTA schreef:
16-09-2020 23:57
Ik weet niet wat dat modereren betaalt, maar ik zou sowieso een salarisverhoging vragen.

Dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Dana, ik zou denk ik m'n kind altijd wél naar die afspraak hebben laten gaan. Maar ik heb dan ook geleerd, dat mijn kind goed toneel kon spelen en/of dat wij de signalen niet goed oppakten. Heel fijn dat het zelf hulp zocht. Dan ook liever eerst doorzetten en van de professional horen dat verdere hulp niet nodig is.

En dus ook later nog eens op terugkomen.
Later is nu
Dana, ik zou bij het overhandigen van de per ongeluk geopende brief alleen gezegd hebben dat kind altijd bij me terecht kan als ie erover wil praten. Verder zou ik er niet meer over beginnen, want de brief was niet voor mij bestemd en kind is er zelf ook niet tegen mij over begonnen, wat voor mij een teken is dat ie mij er (nog) niet bij wil betrekken. Aanraden om de afspraak maar af te zeggen zou ik dan weer niet hebben gedaan, dat is immers iets wat kind zelf moet beslissen.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-09-2020 22:23
Ik zou als ouder er zeker op terug komen en vragen of hij/zij het fijn vindt om het er nog eens over te hebben. Als kind zou ik het denk ik fijn vinden dat ik de keuze heb om het te laten voor wat het is of om het er over te hebben als de behoefte er wel is. Er niet op terug komen zou geïnterpreteerd kunnen worden als 'ze willen het er niet over hebben'. Ik krijg daar een een 'ouders die liever niet over problemen praten' gevoel. En dat zou ik willen voorkomen.

Je kan aangeven dat er alle ruimte is om het er over te hebben. Dat is volgens mij niet een vorm van druk zetten maar van ruimte bieden?

ik zou ook, op een ander moment er nog eens naar vragen. Gewoon om te zorgen dat de mogelijkheid bestaat, dat kind het er nog even over heeft

Privacy is trouwens wel "lollig" als het om je kinderen gaat. Ik was met mijn jongste (15) naar huisarts, ze wilde graag aan de pil,. En of ik mee wilde. Ja natuurlijk, vind het ook wel mooi, dat ze me mee vraagt. Ten eerste werd er aan begin van het consult heel duidelijk gevraagd, of ik er echt wel bij mocht zijn van haar. En dat ze me echt weg mocht sturen. (ook wel tot verbazing van dochter). Daarna trok huisarts snel bij en werd het ene gezellig gesprek zelfs.

Toen ging ik de pil voor haar halen bij apotheek, en die deed heel moeilijk, Ohja! privacy!
En maanden later gingen we even samen de herhaling halen... Deden ze weer moeilijk, en wilden ze eigenlijk niet noemen wat er voor recept stond voor haar. terwijl ik alleen maar mee was, om haar even te laten zien, hoe dat gaat bij een apotheek, we komen er niet zo vaak :)

Maar goed, je zult als meisje maar aan de pil willen en krampachtige ouders hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven