Kaart met 'sterkte' erop.

22-09-2020 18:11 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen: is een kaart met alleen sterkte op de voorkant voorbehouden aan sterfgevallen of stuur je die ook naar iemand die (ongeneeslijk) ziek is?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Een stuk gepaster dan Beterschap.
Kan prima!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Ik wens je heel veel liefde

Dat zou ik sturen.
Alle reacties Link kopieren
Of heel veel kracht
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Is prima hoor!
kan prima
Dat zou ik zelf niet snel doen. Niet omdat het verkeerd klinkt, je kan wel wat kracht gebruiken denk ik, maar ik link ' sterkte ' eerder aan iets wat tijdelijk is.

Zou zelf eerder iets met een knuffel of steun doen. Of misschien een neutraal plaatje met geen of neutrale tekst.

Zelf iets erbij schrijven als steun. Uiteindelijk gaat het om het gegeven dat je met een kaart aangeeft mee te leven.
Alle reacties Link kopieren
“ Sterkte “ kan echt voor alles en nog wat : ook voor een gebroken been, een relatie die op de klippen is gelopen, wachten op de uitslag van je examen of je soa- test.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij als zieke die bijna dood gaat afvragen of dit een grap is.

Ik lig nog niet eens in mijn kist en je stuurt al kaartjes ter mijner attentie die eigenlijk voor mijn familie zijn.


Ik zou zelf ook voor neutraal gaan.
En er hoeft zelfs niet persé een tekst op.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
22-09-2020 18:19
Dat zou ik zelf niet snel doen. Niet omdat het verkeerd klinkt, je kan wel wat kracht gebruiken denk ik, maar ik link ' sterkte ' eerder aan iets wat tijdelijk is.

Zou zelf eerder iets met een knuffel of steun doen. Of misschien een neutraal plaatje met geen of neutrale tekst.

Zelf iets erbij schrijven als steun. Uiteindelijk gaat het om het gegeven dat je met een kaart aangeeft mee te leven.
Dit een soort van “oppeppertje” zou ik doen ongeacht de situatie.

En dan iets met de tekst “ ik denk aan je in deze moeilijke tijd “..
Alle reacties Link kopieren
Lastig, wat hierboven is genoemd vind ik goede tips.
Aanvullend op tenebris:
Je hebt kaartjes met zo'n tekst:
"Dikke knuffel voor jou!"
"Ik denk aan je"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kaart sturen zonder voorgedrukte tekst erop. En dan in de kaart oa dat je aan diegene denkt.
Alle reacties Link kopieren
Alles in het leven is tijdelijk..
Maar liever iets warms dan kills en sterkte is wat koeler. Maar met letterlijk de tekst “beterschap” moet je ook uitkijken als er is geen uitzicht op herstel / genezing is.

Beste een neutrale kaart / lieve kaart met een mooie tekst.

Deze bijv. Aan iemand die dichtbij je staat
https://www.hallmark.nl/kaarten/sterkte ... gLxOvD_BwE

Of zoiets aan iemand die iets minder dicht bij staat.

https://www.greetz.nl/kaarten/detail/gr ... a887ebf58f
linnylow wijzigde dit bericht op 22-09-2020 18:35
2.22% gewijzigd
Zomerkreeft schreef:
22-09-2020 18:24
Lastig, wat hierboven is genoemd vind ik goede tips.
Aanvullend op tenebris:
Je hebt kaartjes met zo'n tekst:
"Dikke knuffel voor jou!"
"Ik denk aan je"

Ik ken die kaarten inderdaad uit vergelijkbare situaties. Zet er ook altijd op dat ik aan iemand denk. Daar is in dat soort gevallen ook geen woord aan gelogen.
linnylow schreef:
22-09-2020 18:30
Alles in het leven is tijdelijk

Maar liever iets warms dan kills zou ik zelf denken en sterkte is voor mij koud. Maar met letterlijk de tekst beterschap moet je ook uitkijken als er is geen uitzicht op herstel / genezing is.

Beste een neutrale kaart / lieve kaart met een mooie tekst.

Deze bijv. Aan iemand die dichtbij je staat
https://www.hallmark.nl/kaarten/sterkte ... gLxOvD_BwE

Of zoiets aan iemand die iets minder dicht bij staat.

https://www.greetz.nl/kaarten/detail/gr ... a887ebf58f

Die eerste kaart kun je volgens mij ook aan iemand sturen die wat verder weg staat. Ook iemand die wat verder weg staat kan je raken om wat voor reden dan ook. Mij wel in ieder geval.

De tekst geeft aan dat je meeleeft en dat kan nooit kwaad. Decorum is niet nodig in zo'n situatie.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 22-09-2020 18:37
3.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
22-09-2020 18:34
Die eerste kaart kun je volgens mij ook aan iemand sturen die wat verder weg staat. Ook iemand die wat verder weg staat kan je raken om wat voor reden dan ook. Mij wel in ieder geval.
Ja, dat klopt wel inderdaad kunnen allebei wel..
Never mind..Ik ben duidelijk moe en lees niet goed
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 22-09-2020 18:51
78.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg mooie kaarten te koop zonder voorgedrukte tekst, en dan schrijf je zelf iets in de kaart. Zo moeilijk is dat toch niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-09-2020 18:51
Er zijn genoeg mooie kaarten te koop zonder voorgedrukte tekst, en dan schrijf je zelf iets in de kaart. Zo moeilijk is dat toch niet?

Kennelijk is TO onzeker of ze er goed aan doet. Zo raar is dat toch niet in zo'n situatie? Niet iedereen is zo goed thuis in kaarten als jij kennelijk bent.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
22-09-2020 18:56
Kennelijk is TO onzeker of ze er goed aan doet. Zo raar is dat toch niet in zo'n situatie? Niet iedereen is zo goed thuis in kaarten als jij kennelijk bent.
Maar een blanco kaart die je verder zelf schrijft is toch altijd goed? Ik denk wel eens dat mensen geen zin hebben om écht zelf iets te schrijven, en dat ze het wel makkelijk vinden als er al iets op de kaart gedrukt staat, hoeven ze alleen hun naam te zetten. En dan krijg je van die belachelijke situatie als bij het overlijden van mijn oudtante. Die was 101. En dan staat er in een condoleance-kaart de voorgedrukte tekst "Véél te vroeg ben je van ons heengegaan"... En dan heb ik zoiets van: OK, lief dat je een kaartje hebt willen sturen, maar echt erover nagedacht is er ook niet...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wissewis schreef:
22-09-2020 18:23
Ik zou mij als zieke die bijna dood gaat afvragen of dit een grap is.

Ik lig nog niet eens in mijn kist en je stuurt al kaartjes ter mijner attentie die eigenlijk voor mijn familie zijn.


Ik zou zelf ook voor neutraal gaan.
En er hoeft zelfs niet persé een tekst op.
Sterkte is toch een heel normale manier om iemand beterschap te wensen?
Alle reacties Link kopieren
Als je het voor elkaar krijgt om aan zo'n aardig gebaar nog een rottige invulling te geven kunnen we wel ophouden om lieve dingen voor elkaar te doen.

Net als laatst in zo’n complimententopic: iemand zegt iets aardigs, de ontvanger legt er zelf een negatieve lading in en de verzender van de aardige boodschap wordt voor lul gezet. En bedankt.
ldp wijzigde dit bericht op 22-09-2020 19:07
0.72% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
22-09-2020 18:23
“ Sterkte “ kan echt voor alles en nog wat : ook voor een gebroken been, een relatie die op de klippen is gelopen, wachten op de uitslag van je examen of je soa- test.....

Dit.
pejeka schreef:
22-09-2020 19:00
Maar een blanco kaart die je verder zelf schrijft is toch altijd goed? Ik denk wel eens dat mensen geen zin hebben om écht zelf iets te schrijven, en dat ze het wel makkelijk vinden als er al iets op de kaart gedrukt staat, hoeven ze alleen hun naam te zetten. En dan krijg je van die belachelijke situatie als bij het overlijden van mijn oudtante. Die was 101. En dan staat er in een condoleance-kaart de voorgedrukte tekst "Véél te vroeg ben je van ons heengegaan"... En dan heb ik zoiets van: OK, lief dat je een kaartje hebt willen sturen, maar echt erover nagedacht is er ook niet...

Ik sta er precies zo in, maar niet iedereen is daar even goed in. aan de andere kant, een kleine korte boodschap is natuurlijk voldoende. Het gaat vooral om het gebaar.
pejeka schreef:
22-09-2020 19:00
Maar een blanco kaart die je verder zelf schrijft is toch altijd goed? Ik denk wel eens dat mensen geen zin hebben om écht zelf iets te schrijven, en dat ze het wel makkelijk vinden als er al iets op de kaart gedrukt staat, hoeven ze alleen hun naam te zetten. En dan krijg je van die belachelijke situatie als bij het overlijden van mijn oudtante. Die was 101. En dan staat er in een condoleance-kaart de voorgedrukte tekst "Véél te vroeg ben je van ons heengegaan"... En dan heb ik zoiets van: OK, lief dat je een kaartje hebt willen sturen, maar echt erover nagedacht is er ook niet...

:rofl: ......"ahum"......dat is wel erg ondoordacht inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven