Black Friday aanraders/wensen/ergernissen

23-11-2020 11:17 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over drie dagen is het zover en is het weer Black Friday. Ik spaar meestal vanaf augustus/september dingen op die wel even kunnen wachten om ze op BF te kopen. Op mijn lijstje staan wat duurdere verzorgingsproducten zoals Bouclème, een air fryer en wat handwerkspullen. Andere mensen ook een lijstje? Absolute aanraders? Een webshop met bijzonder hoge korting?
Aliexpress
Alle reacties Link kopieren
Die doen met name veel met singles day toch?
Alle reacties Link kopieren
Check de prijzen goed. Ik zie net een "aanbieding" van Essie nagellak, 3 flesjes van 29,99 nu voor 12,99. Maar het gaat hier niet om de gewone flesje die normaliter 9,99 kosten maar de kleine flesjes die altijd al per 3 worden verkocht voor die prijs.
Veel producten worden voorafgaand aan blackfriday verhoogd om dan ineens een aanbieding te worden. Trap daar niet in.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt je met BF constant belazerd.
Doe eens gek en koop gewoon wat je nodig hebt als je het nodig hebt, en doe niet mee met die waanzin
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, heb de aanschaf van een nieuwe TV uitgesteld. Maar tot mijn verbazing zijn de modellen ik ik op het oog had juist duurder geworden vorige week en vandaag. (Misschien zijn ze de prijs aan het ophogen om later deze week een 'goede korting' te kunnen geven? Wel irritant.)
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
23-11-2020 11:25
Ik lees even mee, heb de aanschaf van een nieuwe TV uitgesteld. Maar tot mijn verbazing zijn de modellen ik ik op het oog had juist duurder geworden vorige week en vandaag. (Misschien zijn ze de prijs aan het ophogen om later deze week een 'goede korting' te kunnen geven? Wel irritant.)
Hier hebben meer bedrijven een handje van. LookFantastic doet dit bijvoorbeeld ook. Ik zou even bij het merk van de tv die je op het oog hebt zelf kijken, het valt me op dat die vaak niet mee doen met dat flauwe spelletje.
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
23-11-2020 11:25
Ik lees even mee, heb de aanschaf van een nieuwe TV uitgesteld. Maar tot mijn verbazing zijn de modellen ik ik op het oog had juist duurder geworden vorige week en vandaag. (Misschien zijn ze de prijs aan het ophogen om later deze week een 'goede korting' te kunnen geven? Wel irritant.)
Hele bekende truc hoor ;) Altijd goed op blijven letten inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tele2 sim only wilde ik verlengen. De black friday deal verwijst gewoon naar dezelfde pagina als anders met dezelfde prijzen.
Jammer. Door thuiswerken wilde ik meer belminuten terwijl ik mijn mb's veel minder nodig heb
Alle reacties Link kopieren
Je wordt niet altijd belazerd. Je hebt weleens een goeie deal op electronica, maar dat zijn dan de oudere modellen die ze toch al kwijt willen einde van het jaar voor de nieuwe modellen in de lente. Die worden dan onder de noemer Black Friday verlaagd, maar die zouden sowieso al verlaagd worden een keer. Desalniettemin heb je dan alsnog een goeie deal.

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar de Samsung Galaxy Active 2 smartwatch, die begon ooit op 300 euro, is langzaam naar de 250 euro gezakt en is nu "voor Black Friday" te koop voor 189 euro van 300 euro. Die "van 300" klopt dus niet echt als je Tweakers nakijkt. Het ding is al uit sinds september 2019, dus het is stiekem niets anders dan een prijsdaling door ouderdom, maar een goeie deal is het nog steeds want zo goedkoop was hij nog nooit. Het ding is al uit sinds september 2019, dus het is stiekem niets anders dan een prijsdaling door ouderdom.
Alle reacties Link kopieren
TV's en andere grote 'tech' uitgaven zijn gewoon te zien via tweakers.net
Daar zie je ook het historisch prijsverloop dus weet je meteen of het een goede deal is.

Mijn ervaringen afgelopen jaren zijn goed... zo heb ik o.a. het volgende aangeschaft:

Fotocamera
Nest Hello (deurbelcamera)
Nest thermostaat
2x Nest outdoor camera
3x Nest Protect
OLED TV
2x KPN abonnement met Samsung S10+. Bleek toen via Mediamarkt veel voordeliger te zijn dan via KPN zelf.

Allemaal voor een echte scherpe prijs. Dit nav goed onderzoek vooraf etc.

Dus je moet inderdaad wel opletten soms.

Ga dit jaar kijken voor een robotstofzuiger... ben benieuwd.
SweetFirefly schreef:
23-11-2020 11:23
Check de prijzen goed. Ik zie net een "aanbieding" van Essie nagellak, 3 flesjes van 29,99 nu voor 12,99. Maar het gaat hier niet om de gewone flesje die normaliter 9,99 kosten maar de kleine flesjes die altijd al per 3 worden verkocht voor die prijs.
Veel producten worden voorafgaand aan blackfriday verhoogd om dan ineens een aanbieding te worden. Trap daar niet in.

Ik koop Essie nagellak in Duitsland bij de DM, is daar een paar euro per flesje goedkoper dan in Nederland.
Ik woon dan wel niet ver van de grens af.
Ik heb vorig jaar een code voor een softwareprogammaupgrade gekocht voor mijn hobby en die was toen voor de helft van het geld. Dat weet ik zeker want daar was ik al maanden over aan het nadenken en kende bij elke aanbieder de prijs wel uit mijn hoofd. :-D

Verder koop ik meestal dingen als ik ze echt nodig heb, echt als ik ze nodig heb. Ik heb vorige maand een andere stofzuiger gekocht, kop viel er de hele tijd af en snoer was ook al lam en met tape op de kop zuigen werkte niet, niet meer wendbaar.. dan ga ik niet een maand wachten op een sale die in veel gevallen ook weer een wassen neus is.



Ik zou denk ik wel gaan kijken als er iets aan vervanging toe is of als je echt echte echt iets heel graag wil hebben maar net te duur vind. En weet wat het normaal kost.

Maar verder lijkt het me meer kopen om het kopen, daar doe ik sowieso niet echt aan. Ik ben ook niet per se van de spullen of hightech dingen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 11:37
33.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meatbracket schreef:
23-11-2020 11:32
TV's en andere grote 'tech' uitgaven zijn gewoon te zien via tweakers.net
Daar zie je ook het historisch prijsverloop dus weet je meteen of het een goede deal is.

Mijn ervaringen afgelopen jaren zijn goed... zo heb ik o.a. het volgende aangeschaft:

Fotocamera
Nest Hello (deurbelcamera)
Nest thermostaat
2x Nest outdoor camera
3x Nest Protect
OLED TV
2x KPN abonnement met Samsung S10+. Bleek toen via Mediamarkt veel voordeliger te zijn dan via KPN zelf.

Allemaal voor een echte scherpe prijs. Dit nav goed onderzoek vooraf etc.

Dus je moet inderdaad wel opletten soms.

Ga dit jaar kijken voor een robotstofzuiger... ben benieuwd.

Toch een flinke lijst van de afgelopen jaren! Ik houd prijzen ook vanaf augustus/september in de gaten en probeer me echt te beperken tot het lijstje dat ik van te voren heb gemaakt om niet in de trucjes te trappen, maar heb vorig jaar toch wel wat nagellak gekocht die niet op het lijstje stond. We zullen zien wat de buit dit jaar wordt en hoeveel korting we bij elkaar kunnen sprokkelen :)
Tweakers bekijken en zelf de prijzen in de gaten houden ( vegelijken met de zomer) is hele goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hiervoor een alert aan bij Kieskeurig, die houdt al maanden voor mij bij wat de laagste prijs is. Als het nu ivm BF echt goedkoper is, dan wil ik het gaan aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel een goede aanbieding :). Ik zocht verf van de VTwonen bij Karwei. Normaal 33 euro, vrijdag tot zondag 24 euro. En ik heb er 2 nodig, dus voor mij een goede deal :cheer:
Voor iedereen een groene tuin
Als ik echt een nieuw apparaat nodig heb gok ik altijd op zondagskoopjes. Daarvoor moet je wel iedere zondag achter je pc gaan zitten om te kijken of er ergens zo'n aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren
Niks. Tenzij de supermarkt mee gaat doen.

Ik koop het meeste lokaal. De 'witgoedboer' die na een mislukte reparatie uit zichzelf een Leenexemplaar neerzet. Zodat je niet 4 weken zonder wasmachine zit.
Die een vriezer komt brengen om 2030 op dinsdag. En dan zegt zet de oude maar leeg op de oprit als je zover bent, even een mailtje of telefoontje en ik stuur wel iemand die toch een rondje maakt wel langs om hem af te voeren.
Als ik een nieuwe stofzuiger kom halen en vraag wat de prijs voor mij is, komt ie met een beschadigde doos, krasje op de zijkant , niet af te poetsen vlekje, streepje op de behuizing. En dan kan er flink wat af, want eigenlijk onverkoopbaar. Kom dat eens om bij megawinkel 'y'.

Als je bij de fietsenmaker vraagt of je je band mag oppompen dat hij het dan even doet, een losse spaak ontdekt en dat gewoon even gauw gratis oplost.

De drogist die weet dat je nooit iets met parfum koopt omdat je huid er niet tegen kan en je een proefscheutje geeft van een fles die ze zelf ook gaat proberen.
Die je ook gewoon een keer zomaar korting geeft. Of het na werktijd even aan je deur hangt.

Dat de prijzen van de ongelofelijke megadeals de afgelopen maand 30 procent zijn gestegen komt omdat de korting vrijwel altijd bij de laatste verkopende partij uit de kas komt. Dus de prijzen omhoog voor je een geweldige korting geeft.
Ik doe niet aan Black Friday.

- Het is vaak even duur omdat ze de prijs eerst opvoeren.
- Voor BF worden massaal BF producten geproduceerd die van mindere kwaliteit zijn en daardoor goedkoper.
- De levering loopt gigantisch uit.
- Grote kans dat iets vroeg uitverkocht is en dan heb je voor niets gewacht.

Heel al en toe kun je geluk hebben, maar dat kan ook op een ander kortingsmoment in het jaar gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop meestal huishoudartikelen zoals shampoo, douchegel, wasmiddel, vaatwastabletten. Die zijn dan 70% korting. Je moet er wel veel van kopen. Ik kan dus weer een half jaar/jaar vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wel vaak bij webshops als H&M enzo. Maar die hebben wel vaker 20% korting op de hele collectie
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-11-2020 12:18
Ik koop meestal huishoudartikelen zoals shampoo, douchegel, wasmiddel, vaatwastabletten. Die zijn dan 70% korting. Je moet er wel veel van kopen. Ik kan dus weer een half jaar/jaar vooruit.
Waar sla jij met name in? Ik zoek nog een goede deal voor wasmiddel dus tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
23-11-2020 12:03
Ik doe niet aan Black Friday.

- Het is vaak even duur omdat ze de prijs eerst opvoeren.
- Voor BF worden massaal BF producten geproduceerd die van mindere kwaliteit zijn en daardoor goedkoper.
- De levering loopt gigantisch uit.
- Grote kans dat iets vroeg uitverkocht is en dan heb je voor niets gewacht.

Heel al en toe kun je geluk hebben, maar dat kan ook op een ander kortingsmoment in het jaar gebeuren.
Lokale witgoedzaak kwam er zelf mee toen ik een paar weken geleden binnen liep voor een nieuwe TV. Als ik nog even geduld had kon ie dan betere kortingen geven. (Nu blijken dat cadeaubonnen te zijn voor een volgende uitgave, dat is een beetje jammer.)

Op Tweakers is mijn beoogde TV al eerder een paar tientjes goedkoper geweest, dus ik ging ervan uit dat de prijs met BF wel weer ging zakken. Nou ja, ik wacht nog even af.

Dat met kapotte doos en zo doen de grotere zaken ook: Bol.com en Coolblue kennen dat als 2e kansjes.
Ik ga denk ik nog op zoek naar een Nest (of vergelijkbaar??) koolmonoxidemelder en evt een thermostaat. Eens kijken of dat echt zo scheelt.
Verder heb ik luiers besteld 😬. 2 plus 3 gratis. Altijd goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven