Mensen vinden die hetzelfde interessant vinden als ik

27-11-2020 11:59 9 berichten
Hai, ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, dus dan maar onder overig. :)

Ik merk dat ik interesses heb die ik niet kan delen met de mensen om me heen. Ik lees bijvoorbeeld nu de boeken van Yuval Harari en via hem ook weer andere boeken over onze geschiedenis, onze invloed op de wereld etc, etc. Ik ben nu bezig met de The Sixth Extinction en ik wil daar graag met anderen over praten. Maar de mensen om me heen (partner, familie, vrienden) vinden dit eigenlijk helemaal niet interessant. Als ik er dan over probeer te vertellen en de ander haakt af, geeft me dat weer een vervelend gevoel. Hoe en waar vind ik mensen die deze interesses wel delen? Op het wereldwijde web zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn, maar mijn Google zoekopdrachten zullen wel niet goed genoeg zijn. Is iemand van jullie lid van een leuk forum, Facebook groep of iets anders waar ik mijn ei kwijt kan?
Begin een Facebookgroep? :idee:
Alle reacties Link kopieren
Reddit! Er is een YuvalNoahHarari community.

https://www.reddit.com/r/YuvalNoahHarari/
Cateautje schreef:
27-11-2020 12:05
Begin een Facebookgroep? :idee:
ja, dat kan natuurlijk ook!!
MadameJean schreef:
27-11-2020 12:08
Reddit! Er is een YuvalNoahHarari community.

https://www.reddit.com/r/YuvalNoahHarari/
dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
sjoiswvw schreef:
27-11-2020 12:11
dankjewel!
873 leden; daar ben je vast heel erg welkom.

Wel rot dat je vrienden familie én partner je interesses niet delen trouwens.
Veel plezier gewenst.

Doei!!! :)
Ik heb ze ook allemaal gelezen maar mijn man gelukkig ook. Heerlijk onderwerp om over te filosoferen maar ook omdat de "herkenning van de mens" iets objectiefs wordt. Veel plezier met de leesclub.
Geronimo2 schreef:
27-11-2020 23:24
Ik heb ze ook allemaal gelezen maar mijn man gelukkig ook. Heerlijk onderwerp om over te filosoferen maar ook omdat de "herkenning van de mens" iets objectiefs wordt. Veel plezier met de leesclub.
Leuk dat jullie dat samen kunnen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven