Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Alle reacties Link kopieren
Ik vind muntgeld heel vies.
Vind het vreselijk om in m'n handen te hebben, vooral de muntjes van vijf cent.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Die doorzichtige folie die vaak om boeketten zit of ‘leuk’ ingepakte cadeaus. Dat geluid, ik krijg al rillingen als ik eraan denk :"-(
Alle reacties Link kopieren
Als je niet weet wat tics zijn, gebruik het woord dan ajb ook niet in je verhaal...
Alle reacties Link kopieren
Bang is een groot woord. Maar ik weiger dus gehakt met ei te kneden voor gehaktballen. Vind het zo'n vies gevoel. Gelukkig vind mijn dochter het geen probleem, want ik lust ze verder wel. Als ze het huis uit gaat, koop in later maar kant en klare :)

Ik ben altijd "bang" om electrische schokjes te krijgen in de winter. Ik ben op een of andere manier dan altijd erg statisch geladen en krijg het vaak als ik opsta van de bank of de jas uitdoe en ophang aan de kapstok. Je ziet de vonk dan ook echt overslaan. Als ik het een periode heel erg heb, kijkt de poes ook wantrouwig naar me :0

Ik ben wel angstig op natuurstenen trappen naar beneden als het geregend heeft, maar dat is denk ik reëel ? Ik heb namelijk al vaker mensen behoorlijke klappen zien maken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal overdreven wat je beschrijft. Angst is toch echt iets anders dan dat.
cd
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:26
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ballonnen vooral het onverwachts klappen
Dingen waarbij je handen vies worden vooral onder je nagels zoals grond (altijd in de tuin werken met handschoenen aan) :daisy:
Harde onverwachte geluiden als schrikreactie ga ik dan vloeken terwijl ik amper vloek :cencored:
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Roosters in een zwembad ook haha. Of bij die golfslagbaden die roosters waar de golven uit komen. Ik blijf bij ze allemaal weg.

Een pikdonkere ruimte als ik alleen ben. Dat kan binnen of buiten zijn.Ik hou niet van donker.

Ik sta altijd in het midden van het perron omdat ik bang ben om op de rails te vallen.

Ik kan niet zonder leuning een trap af lopen (op wel), dan vergeet ik spontaan hoe ik moet traplopen en krijg ik hoogtevrees. Stijle wenteltrappen vind ik zelfs met leuning eng, nog eens x 10 als ze ook nog eens "doorzichtig" zijn.

Ik vind zo'n los stuk zeep heel goor.

Tandpasta reclame's waarbij ze de inhoud in een wasbak spugen (die ene met "gezond tandvlees bloedt niet") vind ik heel erg smerig.

Het geluid van mensen die een banaan eten vind ik ranzig.

Voor of achter een stationair draaiende auto langs lopen, in mijn hoofd rolt ie dan zo over me heen.

Ik vind ladders of hogere krukjes echt heel eng om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Trappen aflopen, vooral lange trappen. Ik verstijf, ben bang dat ik mijn evenwicht verlies (ik heb een onwijs slecht evenwicht). Met een leuning gaat het nog wel, maar zodra ik die los moet laten gaat het mis en ik heb dan ook wel eens in totale paniek op een trap van een of ander historisch bouwwerk gestaan omdat de groep die naar boven kwam de enige leuning claimden van een hele brede trap. Verder inderdaad piepschuim (ik zit letterlijk met mijn vingers in mijn oren als iemand iets met piepschuim uitpakt) en het vasthouden en vooral knijpen in watjes, daar lopen dan echt de rillingen van over mijn rug.
Ik ga niet in het donker op de wc zitten, ik moet eerst kunnen zien of alles okay is.
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
13-01-2021 13:31
ik kan er niet tegen als er iets van vocht op creme oid op mijn handen zit. Mijn handen moeten droog zijn. Erg handig nu met al die handzeeppompjes bij winkels ed. Ik sta na het "wassen: dan ook als een gek met mijn handen te zwaaien tot het verdampt of ingetrokken is. brrr...

en insmeren in de zomer: het liefst zonnebrand flesjes met een vernevelaar. Hoef ik niet te smeren, blijven mijn handen droog :thumbsup:
Dit ook! Ranzig!
Alle reacties Link kopieren
Rijden/parkeren langs het water. Met mijn kinderen aan zee zijn.

Geen idee waarom maar als we langs water rijden vooral moet ik me zo concentreren om normaal te blijven ademhalen. Ik zou zo in paniek schieten. Ik kan me ook zo voor de geest halen hoe het voelt om te verdrinken en dan lijkt mijn lichaam het echt te herinneren hoe dat (meestal zout) water voelt in je longen en je keel, terwijl ik nog nooit zoiets heb meegemaakt.
Gek is wel dat mijn mama een broertje verloren is op zee lang voor ik geboren werd. Verdronken toen hij 18 was tijdens zijn eerste dag als schipper. Maar daar kan mijn angst niet vandaag komen want ik had dit als klein kind al en weet het pas van haar broer sinds een jaar of 5.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zulke dingen gelukkig niet. Ik kan niets verzinnen. Het lijkt me gedoe.
Oh ja, toch wel. Het enige waar ik wel een lichamelijke angstreactie van krijg is als er achter mij een geluid ontstaat dat snel steeds harder wordt, het komt dus snel dichterbij, en dat je niet weet wat het is.
Of op tv een geluid dat snel steeds harder wordt, dat je niet weet wanneer het stopt.
De roltrap naar beneden toe.
Alle reacties Link kopieren
Bang niet. Maar ik heb wel mijn eigenaardigheden, hoewel ik daar ongetwijfeld niet de enige in ben.

- ik heb een aversie tegen watten. Wattenschijfjes vallen nog enigszins mee, omdat die wat steviger zijn, maar bolletjes en plukken watten, brrrr!

- ik heb de neiging om mijn sleutels extra stevig vast te pakken als ik ze in de buurt heb en ik loop over een rooster of putje. Ik zie direct voor me hoe ik ze juist op dat moment zal laten vallen en er nooit meer bij zal kunnen.

- ik vind van die grote sprinkhanen erg akelige beesten. Ik heb er een keer één binnen gehad en toen heb ik mezelf boven opgesloten tot mijn man thuis was. En dat terwijl ik niet bang ben voor spinnen of muizen en een keer hoogstpersoonlijk een vleermuis naar buiten heb gebonjourd.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
13-01-2021 13:26
Bang is een groot woord. Maar ik weiger dus gehakt met ei te kneden voor gehaktballen. Vind het zo'n vies gevoel. Gelukkig vind mijn dochter het geen probleem, want ik lust ze verder wel. Als ze het huis uit gaat, koop in later maar kant en klare :)
Haha, dat vind ik ook echt ultiem smerig!
Maar inderdaad; kinderen vinden het leuk want het lijkt een beetje op kleien dus probleem solved! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen of woorden expres verkeerd te gebruiken. ''Angst'' en ''Tics'' zijn gekozen woorden omdat ik niet goed wist hoe ik het anders moest verwoorden. Als er suggesties zijn pas ik het graag met alle liefde aan. Het is de bedoeling dat het een luchtig iets is. :heart:
Alle reacties Link kopieren
als je een adapter in een stopcontact steekt en er komt zo'n klein vonkje ... of heb ik gewoon slechte stopcontacten ?
ik heb wel iets met vonkjes blijkbaar :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-01-2021 13:36

- ik heb de neiging om mijn sleutels extra stevig vast te pakken als ik ze in de buurt heb en ik loop over een rooster of putje. Ik zie direct voor me hoe ik ze juist op dat moment zal laten vallen en er nooit meer bij zal kunnen.
Herkenbaar. Doe ik ook ... ook al is het me gelukkig nog nooit overkomen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Rambolientje schreef:
13-01-2021 13:37
Het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen of woorden expres verkeerd te gebruiken. ''Angst'' en ''Tics'' zijn gekozen woorden omdat ik niet goed wist hoe ik het anders moest verwoorden. Als er suggesties zijn pas ik het graag met alle liefde aan. Het is de bedoeling dat het een luchtig iets is. :heart:
Ik struikel er over omdat zowel echte angst als echte tics je leven behoorlijk kunnen verstieren. Dus die woorden op zich komen niet luchtig over... Snap je? :)
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
13-01-2021 13:41
Ik struikel er over omdat zowel echte angst als echte tics je leven behoorlijk kunnen verstieren. Dus die woorden op zich komen niet luchtig over... Snap je? :)
Ja ik snap heel goed wat je zegt. Er zijn natuurlijk talloze docu's en programma's op tv over mensen die dat hebben in allerlei gradaties. Ik begrijp heel goed dat dat écht niet iets is wat je wil. Zou ik het kunnen aanpassen naar iets anders?
Rambolientje schreef:
13-01-2021 13:43
Ja ik snap heel goed wat je zegt. Er zijn natuurlijk talloze docu's en programma's op tv over mensen die dat hebben in allerlei gradaties. Ik begrijp heel goed dat dat écht niet iets is wat je wil. Zou ik het kunnen aanpassen naar iets anders?
Laat gaan, bang staat tussen haakjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bloedhekel aan glazen liften. Het van je af kunnen kijken en de angst om neer te storten.
Vissen. Maakt niet uit hoe groot of klein. Sinds de even Apeldoorn bellen reclame met de haai zo’n 25? jaar geleden heb ik een antipathie tegen vissen.
Lopen over putten of roosters. Ik ben altijd bang om er in te vallen.
"Nee" is ook een antwoord.
Als ik thuis kom en ik krijg mijn sjaal niet snel genoeg van m' n nek af. Ik krijg dan een " stik-gevoel" .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven