Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Oh ik hou inderdaad niet van coltruien. Geen enkele coltrui.
Saivash schreef:
13-01-2021 13:23
Als je niet weet wat tics zijn, gebruik het woord dan ajb ook niet in je verhaal...
Ik ben bang voor het openen van topics en dan op zo’n manier aangevallen worden omdat je zonder weten een woord gebruikt waar een ander blijkbaar last van heeft.
Rambolientje schreef:
13-01-2021 13:43
Ja ik snap heel goed wat je zegt. Er zijn natuurlijk talloze docu's en programma's op tv over mensen die dat hebben in allerlei gradaties. Ik begrijp heel goed dat dat écht niet iets is wat je wil. Zou ik het kunnen aanpassen naar iets anders?
De '''' zijn duidelijk genoeg.
Saivash schreef:
13-01-2021 13:41
Ik struikel er over omdat zowel echte angst als echte tics je leven behoorlijk kunnen verstieren. Dus die woorden op zich komen niet luchtig over... Snap je? :)

Beetje overdreven hoor. TO had in de OP " angst" tussen haakjes gezet. Het was mij i.i.g. meteen duidelijk dat het niet om ernstige zaken ging.
Krijgen we dat weer. Wat een gezeik toch steeds.
's avonds in m'n eentje in een parkeergarage. Dan ga ik wel zo snel mogelijk van m'n auto naar de exit en andersom.
Op vakantie zijn en dan in de nacht wakker worden in het donker en even niet weten waar ik ben. Dan vliegt het meteen naar mijn keel.
Alle reacties Link kopieren
Haha het is gewoon heel leuk om te lezen wat iedereen doet of denkt in dit soort gevallen. Ook hoe erg het uiteenlopend is, en dat iedereen dus wel iets heeft waar je gelijk aan moet denken. :-]

Mensen kwetsen is inderdaad nooit de bedoeling geweest dus dat laat ik bij deze ook los.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen. Zelfs als ze dood zijn. Gisteren had mijn man een spin doodgemaakt, best een grote en wilde mij laten zien dat ie echt dood was. Ik heb het halve dorp bij elkaar gekrijst.

Als er iemand achter me loopt.

Mensen die fluiten (gewoon een liedje, niet je nafluiten).

Van die 'doorzichtige trappen' met gaas of glas.
De laatste trede van een rol trap. Dus de overgang tussen op de roltrap staan en er af stappen.

Mensen die onder invloed van alcohol zijn. Ik krijg altijd een heel naar gevoel bij mensen die gedronken hebben. Een soort onderbuik/bangig gevoel.

Houten ijsstokjes. Ik word helemaal naar als ik per ongeluk met m’n tong of tanden zo’n stokje aan raak. Probeer het dan ook altijd krampachtig te vermijden.

Strakke kleding die over mijn hoofd uit moet. Ik word dan benauwd en scheur het liefst dat hele kleding stuk door de midden om het zo snel mogelijk uit te kunnen trekken.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 13:58
17.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
13-01-2021 13:21
Ik vind muntgeld heel vies.
Vind het vreselijk om in m'n handen te hebben, vooral de muntjes van vijf cent.
Dit, biljetten trouwens ook.

En ik heb ook een "fobie" voor die WC's die automatisch doortrekken, die doen dat als je pech hebt nog tijdens je plasbeurt en ik gruwel als ik die spatjes op mijn billen voel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger in de wijk een Python of boa constrictor ontsnapping en dat beest was onvindbaar. De buurtbewoners kregen het advies om de klep van de wc dicht te doen, zodat hij niet via het riool bij iemand het huis in kon komen.

Ik heb nog wel 20 jaar daarna niet prettig op de wc gezeten. Uit angst dat een slang net op het moment dat ik daar lekker zit naar boven komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het aanraken van papier horror!! Het is zo droog, blegh!
Nog erger vind ik als iets gevouwen moet worden en je veegt over het papier.. brrrrrr...
Ja ik heb iets waar de meeste mensen van denken.....serieus 🤔
Maar ja serieus ik heb angst voor een bandje wat om je tand gaat voor bijvoorbeeld vullen. Slaat nergens op maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik niet meer weg kan en overgeleverd ben 🙈
Ik heb veel angsten en dwanggedachten, soms ook handelingen, maar kan er over het algemeen best goed omheen leven.

Maar die 'angst' voor gaatjes, die is pas echt heel naar. Van top tot teen rillingen, er aan denken is al genoeg :facepalm: :rofl:
En stickers, brrrrrrr.
Oh en open water. Brrrrrrrrr. De zee, afschuwelijk. Toch “overwin” ik elk jaar op vakantie m’n angst door midden op zee uit een boot te springen maar in werkelijkheid schijt ik in m’n broek van angst en ben ik als de dood voor het donkere onder mij.
- Vissen. Zo vies en eng. Ik droom wel eens dat er een vis tegen me aan ''glibbert''.

- In de file staan op een snelweg. Omdat je dan niet zomaar weg kunt en dat ook nog wel best lang kan duren;

- foto's van mezelf op sociale media die tijdens het uitgaan zijn gemaakt. Ik vind mezelf op 9 van de 10 foto's echt verschrikkelijk staan. Zo rood aangelopen hoofd. Elke ochtend na het uitgaan als ik dan op facebook kijk en zie dat iemand weer een foto heb toegevoegd denk ik : oh nee he;

- ''Karen'' vrouwen. Van die kortpittige typjes die niet over zich heen laten lopen en altijd een grote muil opzetten als iets ze ook maar even niet zint, waar dan ook geenszins meer normaal een gesprek mee valt aan te gaan. Komt stiekem voort uit een soort onzekerheid en is een soort beschermingsmechanisme.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 14:03
Oh en open water. Brrrrrrrrr. De zee, afschuwelijk. Toch “overwin” ik elk jaar op vakantie m’n angst door midden op zee uit een boot te springen maar in werkelijkheid schijt ik in m’n broek van angst en ben ik als de dood voor het donkere onder mij.
Jaa vreselijk hè!
Tunnels, ik voel me daar zeer onprettig in, vooral langere tunnels met de auto. Ik ben dan altijd bang dat er een ongeval is en ik daar urenlang vast kom te staan.
Alle reacties Link kopieren
Eten dat iemand anders heeft gemaakt waarvan ik niet precies weet wat erin zit vind ik heel naar. Ik ben dan "bang" om ineens iets te proeven of een structuur te voelen waar ik niet op voorbereid ben. Dit is misschien heel iets anders maar ik moest eraan denken. Als ik op een verjaardag ben en ik krijg zo'n toastje met iets ondefinieerbaars krijg ik echt paniek.

Ik druk altijd 5 keer op het "op slot" knopje van mijn auto en daarna doe ik mijn best om die sleutel niet meer aan te raken en hou ik dus mijn sleutelbos heel "spastisch" vast omdat ik anders bang ben dat ik hem weer heb geopend. Dit is denk ik meer een dwangneurose en niet perse een angst.

Ballonnen!!! Ik ben altijd bang dat ze knallen en het geluid van twee ballonnen tegen elkaar vind ik te naar voor woorden. Watjes vind ik ook niet top. Ik denk dan altijd: hoe zou het voelen als je daarop bijt? :@@:

Ik sta inderdaad ook altijd midden op het perron omdat ik anders bang ben dat ik per ongeluk op de rails val? En ook inderdaad langsrijdende treinen terwijl je op het perron staat, brrr. In de trein zitten en dan over een brug rijden vind ik ook heel eng, ben altijd bang dat de brug dan ineens instort o.i.d. Treinen zijn niet mijn hobby :"-(
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
13-01-2021 14:05

- ''Karen'' vrouwen. Van die kortpittige typjes die niet over zich heen laten lopen en altijd een grote muil opzetten als iets ze ook maar even niet zint, waar dan ook geenszins meer normaal een gesprek mee valt aan te gaan. Komt stiekem voort uit een soort onzekerheid en is een soort beschermingsmechanisme.
Hahah vind ik heel grappig dat je dit bedenkt!
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-01-2021 14:01
Ik heb veel angsten en dwanggedachten, soms ook handelingen, maar kan er over het algemeen best goed omheen leven.

Maar die 'angst' voor gaatjes, die is pas echt heel naar. Van top tot teen rillingen, er aan denken is al genoeg :facepalm: :rofl:
Gaatjes? Wat voor gaatjes bedoel je dan? In je tanden ofzo?
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Subbie schreef:
13-01-2021 14:10
Eten dat iemand anders heeft gemaakt waarvan ik niet precies weet wat erin zit vind ik heel naar. Ik ben dan "bang" om ineens iets te proeven of een structuur te voelen waar ik niet op voorbereid ben. Dit is misschien heel iets anders maar ik moest eraan denken. Als ik op een verjaardag ben en ik krijg zo'n toastje met iets ondefinieerbaars krijg ik echt paniek.
Precies dit heb ik ook. Maar dan meer omdat ik niet weet wat zij er mee ''gedaan'' hebben. Dus of ze misschien tijdens het gehaktballen kneden een loopneus hadden, die even afgedaan hebben met hun hand en weer door gegaan zijn met kneden. Of dat mensen een mes hebben gebruikt waarvan zij vinden dat het wel schoon is maar het eigenlijk nog vies was. Ik eet dus ook nooit taart op werk die iemand zelf gemaakt heeft bijvoorbeeld.
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
13-01-2021 14:11
Gaatjes? Wat voor gaatjes bedoel je dan? In je tanden ofzo?
In alles, heleboel gaatjes bij elkaar.
Trypofobie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven