Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Alle reacties Link kopieren
Vlinders!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Roltrappen, wespen en soms mijn mailbox.
Vergeet ik het dier waar ik het allerbangst voor ben; slangen maar die zijn niet doodnormaal in Nederland maar als ik er eentje op tv zie krijg ik al de rillingen.
Ik kan niet in iemands ogen kijken als ik het rood daaronder zie. Iemand moet mij dus net vragen: 'zit er een vliegje in mijn oog', of 'kun je mijn lens zien'? Ik durf daar echt niet naar te kijken en ga dan ook bijna van mijn stokje. Is heel raar natuurlijk...
Zelfs dit typen en eraan denken, vind ik al lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind traplopen op open trappen erg moeilijk.

Ben bang voor insecten en soms begin ik heel heldhaftig in de tuin te werken maar dan gaan mijn gedachten: hm misschien zit daar wel een beestje/spin...
Oké, ik ben klaar.

Bellen vind ik niet prettig, ook niet naar bekenden.

Mijn fantasie slaat soms een beetje op hol.
Ik heb haakjes voor kleding aan de slaapkamermuur. Soms, wanneer ik in het donker in mijn bed lig, kijk ik die kant op en denk ik: goh lijkt net of er een vent staat met die kleren zo.
Negen van de tien keer sta ik na een tijdje dus op om die kleren weg te halen 🙈
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-01-2021 14:12
In alles, heleboel gaatjes bij elkaar.
Trypofobie
Ah zo! Bedankt voor de opheldering.
Mispoes!
lottie_74 schreef:
13-01-2021 14:18
Ik kan niet in iemands ogen kijken als ik het rood daaronder zie. Iemand moet mij dus net vragen: 'zit er een vliegje in mijn oog', of 'kun je mijn lens zien'? Ik durf daar echt niet naar te kijken en ga dan ook bijna van mijn stokje. Is heel raar natuurlijk...
Zelfs dit typen en eraan denken, vind ik al lastig.

Dit heb ik ook! Ik kan er zelfs niet tegen als mijn kinderen express scheel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Die blauwe ader in je pols. Ik word al wee als ik er aan denk. De rillingen lopen over mijn rug als ik op tv iemand zie de de pols voelt van iemand met twee vingers op die ader. Daar kan ik niet naar kijken.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
13-01-2021 14:23
Die blauwe ader in je pols. Ik word al wee als ik er aan denk. De rillingen lopen over mijn rug als ik op tv iemand zie de de pols voelt van iemand met twee vingers op die ader. Daar kan ik niet naar kijken.
Hahaha, ik heb heel veel zichtbare aftakkingen.
Alle reacties Link kopieren
- Spinnen, langpootmuggen, bijen/wespen, motten.
- Eten in gezelschap. Aangekeken worden als ik eet, brrrr! Een tussendoortje gaat vaak wel, maar echt een maaltijd is lastig. Ik zit ook liever naast iemand dan er tegenover.
- De onderkant van paddenstoelen, die ribbels. Ik krijg er de rillingen van. Misschien trypofobie? Champignons durf ook niet vast te pakken, maar lust ze wel graag. Dus als ik ze snijdt prik ik ze eerst op een vork. Vroeger hadden we met Kerst ook van die gedroogde lotus. Ook niet durven aanraken, die gaatjes.

Vroeger vond ik roosters in zwembaden eng. Net als de lampen als ze uit stonden. Dat je alleen zo'n donker vlak ziet.
Ballonnen vind ik eng, vooral als ze zo half zijn leeggelopen. Ze zien er dan zo eng rimpelig uit, ik kan gewoon gaan gillen wanneer ik zo'n ding ergens zie.
Ook schrik ik waanzinnig wanneer ik ergens een dood dier zie liggen.
anoniem_254365 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 14:26
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een ervaren speleoloog eens een grot in gegaan, waarbij de ingang best smal was.
Dat wil zeggen: het was een tunnel waarbij we op sommige stukken op onze buik kropen (want het was te laag) en op sommige stukken op onze zij (want het was te smal).

Destijds 25 jaar geleden) vond ik het best leuk, nu vind ik het doodeng als ik eraan terugdenk.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
lillyswereld schreef:
13-01-2021 13:32
Rijden/parkeren langs het water


Oh ja, dit vind ik ook een goeie.
Wat betreft het parkeren dan.
Ik ben sowieso geen held in fileparkeren, maar in Delft heb je van die plekken langs de grachten waar je strak langs het water staat.
Geen hekje staat er, helemaal niks.
Je zou zo met je wiel over de rand kunnen gaan.
No way dat ik daar zou parkeren. Als ik er alleen al over nadenk voel ik me akelig worden.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Als ik bovenop een toren sta (kan een kleine uitzichttoren zijn maar net zo goed de Eiffeltoren) en je kunt over de rand kijken, dan ben ik altijd bang dat mijn horloge of bril spontaan van mijn lijf vallen...

Het folie om bloemen noemde iemand anders ook al, krijg al kippenvel als ik aan dat kraakgeluid denk, brrrr.

Zwemmen in diep water, een meer of de zee ofzo. Daar moet ik altijd heel ernstig mezelf dwingen om rustig te blijven, ik ben altijd bang dat ineens het Monster van Loch Ness ofzo onder me door zwemt...
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat dit voor mannen ongebruikelijk is:
ik kan haast niet plassen als er iemand naast mij staat.

Terwijl ik geen moeite heb met omkleden op het strand of douchen met andere mensen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind het eng om mijn gezicht te wassen met een washandje. Ik doe het wel maar krijg dan zo'n gevoel alsof ik stik.
Mispoes!
De tandarts op het moment. Vroeger geen probleem.
De angst als de tandarts de stoel naar achter doet en ik ben overgeleverd aan de tandarts, zodra ze boven je gezicht hangen en dan in je mond gaan graven.

Ik ben dan zo angstig in de stoel omdat ik niet weg kan, en het gezicht van tandarts boven mijn gezicht, ik zie dan niet de tandarts maar mijn verkrachter.

Moest een paar jaar geleden foto's laten maken van rechterkaak en daarna bespreking bij zo'n arts. Op een gegeven moment wou hij ook in mijn mond kijken. Finaal in paniek, kleine kamer 4 mensen om mij heen om me rustig te krijgen. Toen flipte ik helemaal de pan uit


Langpootmuggen, ik ga pas slapen als dat dood is, of naar buiten en raam weer dicht
Alle reacties Link kopieren
Elle keer als ik iets weggooi in een vuilnisbak waaruit je het niet terug kan pakken heb ik even zo'n paniekreactie omdat ik denk dat ik misschien mijn mobiel of portemonnee heb weggegooid.
Ik ben ook bang voor bouwvoertuigen en vrachtwagens. Vooral als ze zo'n schep hebben en je er langs moet op de fiets. Ik ben echt als de dood dat de bestuurder uitschiet en mij een ram geeft met dat ding.
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuin schreef:
13-01-2021 14:33
De tandarts op het moment. Vroeger geen probleem.
De angst als de tandarts de stoel naar achter doet en ik ben overgeleverd aan de tandarts, zodra ze boven je gezicht hangen en dan in je mond gaan graven.

Ik ben dan zo angstig in de stoel omdat ik niet weg kan, en het gezicht van tandarts boven mijn gezicht, ik zie dan niet de tandarts maar mijn verkrachter.

Moest een paar jaar geleden foto's laten maken van rechterkaak en daarna bespreking bij zo'n arts. Op een gegeven moment wou hij ook in mijn mond kijken. Finaal in paniek, kleine kamer 4 mensen om mij heen om me rustig te krijgen. Toen flipte ik helemaal de pan uit


Langpootmuggen, ik ga pas slapen als dat dood is, of naar buiten en raam weer dicht
Scheelt het als de tandarts een vrouw is?
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
13-01-2021 14:35
Elle keer als ik iets weggooi in een vuilnisbak waaruit je het niet terug kan pakken heb ik even zo'n paniekreactie omdat ik denk dat ik misschien mijn mobiel of portemonnee heb weggegooid.
Ik ben ook bang voor bouwvoertuigen en vrachtwagens. Vooral als ze zo'n schep hebben en je er langs moet op de fiets. Ik ben echt als de dood dat de bestuurder uitschiet en mij een ram geeft met dat ding.
Dat heb ik achter zo'n vrachtwagen met boomstronken ... dan zet ik me echt rustig even aan de kant want daar blijf ik niet achter rijden. In mijn fantasie schiet de lading los en boort er zich zo'n boom door mijn voorruit.

Met die vissen wat ik lees: vissen in de zee vind ik prima , zwem ik gewoon doorheen. Maar van die visjes in zo'n bak die aan je voeten komen knabbelen dat is voor mij toch echt een brug te ver. Brrrr
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
docotrandus schreef:
13-01-2021 14:35
Scheelt het als de tandarts een vrouw is?
Nee. Het is ook dat ik dan niet weg kan.


Heel vroeger, denk jaren 70. Was ik bang voor hijskranen. Er werd achter on huis gebouwd en er stond dus ook een hijskraan, was altijd bang dat dat op ons huis zou vallen. Anno 2021, angst nog steeds. Die hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Oorbellen, piercings. Alles waarbij iets door het vel gaat.
Zo ontzettend vies.

Toen het vriendinnetje van mijn dochter hier speelde en vroeg of ik haar oorbel terug kon duwen (het knopje zat IN haar oorlel. ERIN!!) ging ik nog net niet onderuit.

Ben hartelijk uitgelachen door man, dochter en vriendinnetje.

Overbodig om te zeggen dat mijn man dus altijd de oorbellen van dochter in doet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als ik vast kom te staan in de file enzo ben ik altijd bang dat ik moet poepen en er geen struik is en ik dan midden in en weiland voor het oog van de hele ochtendspits m'n ding moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
13-01-2021 14:41
Oh en als ik vast kom te staan in de file enzo ben ik altijd bang dat ik moet poepen en er geen struik is en ik dan midden in en weiland voor het oog van de hele ochtendspits m'n ding moet gaan doen.
Daar ben ik ook altijd bang voor. Nou ik poep wel in mijn broek dan. Hell no dat ik dat buiten ga doen.
e
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:25
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschrikkelijk als er baby paprika’s in mijn normale paprika zitten.
Het liefste gooi ik direct de paprika weg, liever eet ik elders geen paprika omdat ik ooit gehoord heb dat iemand die dingen gewoon mee snijd en denkt: yippie extra gratis paprika. :whip:

Ik vind het sowieso vervelend als iets een andere vorm of kleur heeft dan verwacht. Of een andere structuur. Ook dingen die in elkaar gegroeid zijn wat niet hoort vind ik vreselijk. Een foto gezien van een ring die in een gegroeide vervormde wortel zat. Ok ik zou wortel met ring en al heel snel in de container gooien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven