Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Alle reacties Link kopieren
.
nooit1blijvenzitten wijzigde dit bericht op 13-01-2021 14:50
Reden: verkeerd gequote
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef niks op te noemen.alles waar ik (bang ) voor ben is al langs gekomen .
Bang bedoel ik rotgevoel.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 14:03
Oh en open water. Brrrrrrrrr. De zee, afschuwelijk. Toch “overwin” ik elk jaar op vakantie m’n angst door midden op zee uit een boot te springen maar in werkelijkheid schijt ik in m’n broek van angst en ben ik als de dood voor het donkere onder mij.
Die angst heet Thalassophobia
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ballonnen, vonken uit stopcontacten en zwembadroosters.

En statisch geladen zijn en dan een pets krijgen van een deurklink of autodeur. Dan loop ik echt de rest van de dag krampachtig eerst muren aan te raken met een platte hand, of met m'n knie tegen de deur leunen, of m'n voet eerst uit de auto en het dak vastpakken voor ik uitstap.
Echt bang is overdreven, maar hoe je mij de kamer uitkrijgt is door met droge vingers langs papier te gaan. En dan vooral dat echte 'droge' papier. vreselijk.

En mensen die net doen alsof ze een ballon gaan laten knappen, word ik heel nerveus van.

Bang ben ik voor stekende/bijtende insecten. Ze moeten me altijd hebben lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou absoluut niet van die tussenstukken tussen twee trein- of metrocoupés. Als ik niet verder kan lopen, wacht ik tot het volgende station en dan loop ik via de buitenkant naar de volgende wagon.
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk. Ik heb 0 angsten. Het enige waar ik nog wel eens last van kan hebben diep in de nacht als ik aan het piekeren ben, thanatophobia. Meer over het onvermijdelijke van de dood en het besef dat het een keertje ophoud. Maar ik heb geen angst voor potentiele dood door ongelukken of iets dergelijks.

En ik ben naarmate ik ouder ben geworden wat minder gesteld op hele grote hoogtes. Maar het houd mij niet tegen in doen en laten. Relativeren is daarbij mijn grootste kracht.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Ook motten en vlinders, en sprinkhanen. Brrr. Vliegen, wespen etc vind ik niet eng..
Alle reacties Link kopieren
Clowns
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Donker water.....dus dat je niet ziet wat er onder je is.

Lopen over van die ijzeren roosters.

Nagels die over spijkerbroeken heen gaan. Mijn eigen nagels of als ik het andere zie doen. Ik moet dan met mijn duim even hard tegen al mijn vingertoppen aanduwen. En dan verdwijnt dat nare gevoel direct weer.

Het rooster in zwembaden.

Haakjes of scherpe dingen op ooghoogte of in mijn direct zicht. Heb altijd het idee dat het elk moment in mijn oog kan komen dan. Ga dan krampachtig kijken en met geknepen ogen kijken totdat het uit mijn zicht is.

Opgerold in een deken worden. Of als ik onder een deken lig en iemand gaat dan op me zitten waardoor ik soort van vast zit. Dan word ik hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd heel freaky om jezelf aan te kijken in een spiegel ‘snachts in het donker. Vooral omdat je 2 zwarte gaten ziet in eerste instantie als ogen... brrr....
Ik laat de lamp vaak uit om mijn kind niet wakker te maken, maar ik probeer het echt te vermijden om mezelf in de spiegel dan in de ogen aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 13:57
Houten ijsstokjes. Ik word helemaal naar als ik per ongeluk met m’n tong of tanden zo’n stokje aan raak. Probeer het dan ook altijd krampachtig te vermijden.
En die houten stokjes waarmee een dokter in je keel kijkt. Ik krijg braakneigingen zodra dat ding op mijn tong ligt. Ik heb ook. Moeit emet papieren rietjes die er tegenwoordig zo veel zijn. Beter voor het milieu, klopt, maar mijn drinkervaring wordt er mee verpest. Dan maar geen milkshake van de McDonalds.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Niet bang, maar ik word er wel soortvan "naar" van: het doorspoelen van de wc als je 's avonds laat of 's nachts naar de wc moet. Dat hele harde geluid en het water wat dan zo hard gaat. Overdag heb ik nergens last van, maar soms opeens 's nachts..
Alle reacties Link kopieren
MidgetBraasland schreef:
13-01-2021 15:09
Donker water.....dus dat je niet ziet wat er onder je is.

Lopen over van die ijzeren roosters.

Nagels die over spijkerbroeken heen gaan. Mijn eigen nagels of als ik het andere zie doen.
Ik moet dan met mijn duim even hard tegen al mijn vingertoppen aanduwen. En dan verdwijnt dat nare gevoel direct weer.

Het rooster in zwembaden.

Haakjes of scherpe dingen op ooghoogte of in mijn direct zicht. Heb altijd het idee dat het elk moment in mijn oog kan komen dan. Ga dan krampachtig kijken en met geknepen ogen kijken totdat het uit mijn zicht is.

Opgerold in een deken worden. Of als ik onder een deken lig en iemand gaat dan op me zitten waardoor ik soort van vast zit. Dan word ik hysterisch.
Jij bent echt de eerste van wie ik dit ook hoor. Ik heb dit ook, haha. Heb het ook bij een dekbed bijv (leuk met het bed opmaken).

Verder:
- Vuur - ik durf ook geen lucifers te gebruiken
- Vuurwerk (vroeger dacht ik dat het op mijn hoofd kon vallen vanuit de lucht)
- WC die doorspoelt als je erop zit + ik inspecteer altijd of de bril schoon is. Ik heb een vreselijke hekel aan wc’s zonder bril of openbare (vieze) wc’s. Maar vooral dixies.
- Plassen als er (hoorbaar) iemand in het hokje naast me zit. Al gaat dat wel steeds beter. Gaat vooral om geluid maken bij het plassen (dat het zo in het wc-water klotst). Maar ook thuis plas ik het liefst alleen.
- Ook eerder genoemd: als ik op een toren sta of bijv in de skilift ben ik bang dat ik alles laat vallen (telefoon, camera, handschoenen)
- Watten in je mond / tegen je wang aan vind ik heeel naar

Nog wel meer maar ik kom er nu even niet op
pinguin15 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:21
1.77% gewijzigd
Veel bekende angsten vind ik ook niet prettig: kleine ruimtes, grote hoogtes, open water, spinnen, maar echt bang ben ik niet.

Waar ik wel bang voor ben: kakkerlakken (waar mijn ouders vandaan komen heb je van die grote, vliegende horror-beesten - daarom zou ik daar ook nooit willen wonen) en 's nachts naar de wc / badkamer moeten. Ik heb als kind te vaak "Bloody Mary" gespeeld en ik krijg het 's nachts niet weg-gerationaliseerd.
Alle reacties Link kopieren
Het piepende snijden op een bord......vreselijk geluid.... Het voelen van piepschuim.....

En Mutsen, sjaals etc....alles wat warm macht.

En Gips happen voor een kroon... ik moet altijd kotsen...
Ik ben bang dat ik het slot van een onbekende (bv. publiek of bij iemand waar ik niet vaak kom) wc niet meer open krijg. Ik probeer het altijd eerst uit (dicht en open draaien zonder dat de deur dicht is) en als het ook maar enigszins stroef gaat neem ik een andere of ga ik zelfs helemaal niet. Dit is niet handig, maar het lukt me niet ervan af te komen.
anoniem_382964 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:25
9.45% gewijzigd
Als kind zag ik op tv een brug tijdens een aardbeving. Die maakte een golvende beweging en er vielen allemaal auto's af. Jarenlang heel bang geweest als we over een brug moesten rijden.
En ik heb hoogtevrees.

Verder vind ik veel dingen vies of heel vervelend
Coltruien
Trapleuningen op openbare plekken
Natte zeep als die dan aan je vingers blijft zitten.
Van die knisperende folie
Van die hele vieze synthetische stoffen ,(van kleding)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt doodsbang voor de lampen in een zwembad :(
Dat is ook de reden dat ik echt al meer dan 30 jaar niet meer in een zwembad ben geweest, nachtmerries krijg ik er van.
Ik ben een beetje bang van (wat is de PC term?) mensen die mentaal in de war zijn en bijv dakloos en buiten allemaal gaan lopen schreeuwen en onverwachte bewegingen maken. Niet aardig, ik weet het, maar ik zie ze van kms ver en ga dan helemaal lopen strategiseren dat ik er niet langs hoef. Lastig in de VS.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook last van statisch zijn, van de schokjes als ik de deurklink of mijn man aanraak... Kan ik echt van schrikken

Het gefladder van motten vind ik ook vreselijk, zeker als je ze steeds tegen de lamp hoort tikken
Pasgeleden waren we ergens en toen moest je door een vleermuizengrot lopen. Ik ben omgelopen om daar niet doorheen te hoeven

Vroeger toen de kinderen nog klein waren gingen we nooit in een stoeltjeskabelbaan. Ik had visioenen dat ze eruit gleden
Alle reacties Link kopieren
Molens, en dan met name de wieken. Geen idee waarom maar ik vind ze doodeng. Molens zonder zieken heb ik geen problemen mee.

Spinnen. En dan niet de hooiwagens maar echt die grote joekels. De horror.
En grote sprinkhanen. Ooit bij iemand geweest en daar zat in de gang een joekel. Echt niet normaal zo groot. Vlakbij de deur naar de woonkamer dus ik vroeg of ze een kon komen. Ik wijs naar dat beest en zij pakte hem zo op met de woorden 'joh, die doen niks' nee dat zal best maar ik gruwel ervan. Het was hoogzomer dus misschien had ie een uitstapje gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Pinguin15 schreef:
13-01-2021 15:20
Jij bent echt de eerste van wie ik dit ook hoor. Ik heb dit ook, haha. Heb het ook bij een dekbed bijv (leuk met het bed opmaken).

Verder:
- Vuur - ik durf ook geen lucifers te gebruiken
- Vuurwerk (vroeger dacht ik dat het op mijn hoofd kon vallen vanuit de lucht)
- WC die doorspoelt als je erop zit + ik inspecteer altijd of de bril schoon is. Ik heb een vreselijke hekel aan wc’s zonder bril of openbare (vieze) wc’s. Maar vooral dixies.
- Plassen als er (hoorbaar) iemand in het hokje naast me zit. Al gaat dat wel steeds beter. Gaat vooral om geluid maken bij het plassen (dat het zo in het wc-water klotst). Maar ook thuis plas ik het liefst alleen.
- Ook eerder genoemd: als ik op een toren sta of bijv in de skilift ben ik bang dat ik alles laat vallen (telefoon, camera, handschoenen)
- Watten in je mond / tegen je wang aan vind ik heeel naar

Nog wel meer maar ik kom er nu even niet op
Haha. Ik heb het eigenlijk ook nooit eerder iemand horen zeggen.
Met bed opmaken kan het idd wel eens lastig zijn. Ik heb het voornamelijk bij stof met wat grof structuur erin. Met gladde stoffen niet.

Het stukje met je vingers dan aanduwen ? Doe je dat ook ?
Alle reacties Link kopieren
ballonnen opblazen. Ik trek altijd een gezicht alsof zo'n ding in mijn gezicht knapt.
Alle reacties Link kopieren
Clowns.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven