Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Alle reacties Link kopieren
Oh nu 2x gepost sorry. Wilde enkel een typfoutje weghalen :-?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik verloor mijn ring in het ondiepe zwembad,No way dat ik mijn hoofd onder water doe.
Nog erger de tandarts
als hij alleen maar controleerd dan krijg ik al de bibberaties.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer werd vroeger altijd compleet panisch als hij een pleister in het zwembad zag drijven.


Ik vind het heel 'eng' om beelden te zien van een schip dat ooit gezonken is en al jaren op de zeebodem ligt.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
13-01-2021 21:59
Oh en laatst in het museum voelde ik me ook al zo'n held (not) .... staan er van die houden kistjes die het leuk interactief willen maken voor kinderen - waar je dus je hand in moet steken om te voelen wat er in zit.
No way dat ik dat dus kan doen he. Rationeel weet ik dat daar volkomen onschsige dingen inzitten. Maar in mijn fantasie zijn het scherpe opstaande pinnen of giftige schorpioenen. :-D
Ohhh jaa ik durfde dat vroeger ook al nooit. Altijd bang dat daar iets vies in zit.
Alle reacties Link kopieren
Meyana schreef:
13-01-2021 13:44
Ik heb een bloedhekel aan glazen liften. Het van je af kunnen kijken en de angst om neer te storten.
Vissen. Maakt niet uit hoe groot of klein. Sinds de even Apeldoorn bellen reclame met de haai zo’n 25? jaar geleden heb ik een antipathie tegen vissen.
Lopen over putten of roosters. Ik ben altijd bang om er in te vallen.
Er zijn verrassend veel mensen die dit hebben. We hebben een rooster voor onze voordeur boven de koekoek (gat boven de kelder) en hoeveel mensen óver het rooster manoeuvreren omdat ze niet op het rooster durven staan.


Ik ben bang voor alle dieren die vliegen. Werd ik (toen man in het buitenland was) wakker van gefladder . Vloog er een vleermuis door onze kamer. Doodsangsten heb ik uitgestaan!
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
13-01-2021 16:17
‘Bang’ is het woord niet, maar ik heb wel een gekke tic (ja dit woord heeft meerdere betekenissen, waaronder ‘afwijking’ en ‘dwaze gewoonte’), maar ik vind m’n thee alleen lekker als hij precíes op een bepaalde sterkte is. Of in het verkeerde glas geschonken is. Geen seconde te lang of te kort mag het zakje erin hangen, want dan vind ik ‘em echt niet te drinken. Ik stuur de thee ook gerust terug als m’n man of kinderen deze niet perfect gezet hebben :-$ Gelukkig kunnen ze er grapjes over maken.
Dat heb ik met ranja (aanmaaklimonade). Ondertussen weet iedereen die me kent dat het bij mij alleen water met een smaakje moet zijn en geen zoete overkill, maar zal het in de horeca niet bestellen omdat ie daar altijd veel te sterk is, juk. Meestal krijg ik de fles en een kan water als ik een avondje ergens kom en dan maak ik m zelf.
Alle reacties Link kopieren
Oh en de wc doortrekken 's nachts, dat geluid lijkt dan extra hard.

en mijn ogen dicht doen onder de douche :bonk: ik heb dan altijd het idee dat ik word beslopen of zo O_o
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook heel naar van word is een nat vaatdoekje wat niet opgevouwen ligt. Opgevouwen is geen probleem. Maar zo'n nat hoopje. Zó smerig. Zie dan alle bacteriën in gedachte eroverheen lopen. Terwijl dat niet is bij een doekje wat keurig ligt.
apiejapie wijzigde dit bericht op 14-01-2021 16:30
0.81% gewijzigd
Kinderen met ballonnen.

Overal waar ik kom en er zijn kleine kinderen en ballonnen leg ik als het even kan stiekem snel de ballonnen snel hoog weg op een kast.
Alle reacties Link kopieren
Wiebelende hoogtes, geheid zweethandjes dan.
Ik schrik me ook altijd kapot van het gevoel dat ik val als ik in bed lig.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
13-01-2021 14:23
Die blauwe ader in je pols. Ik word al wee als ik er aan denk. De rillingen lopen over mijn rug als ik op tv iemand zie de de pols voelt van iemand met twee vingers op die ader. Daar kan ik niet naar kijken.
Dat heb ik ook! Sommige mensen hebben die aders ook zichtbaar in hun gezicht, ik vind dat erg moeilijk 😬 Of toen ik zwanger was en de aderen over mijn buik en borsten zichtbaar werden. Brrrrr

Ik kan ook slecht naar beneden traplopen, volgens mij heeft dat ook te maken met het slecht diepte kunnen zien.
En ik hou niet van wonden bekijken. Bloed prima, maar zodra er een korst op zit...zeker als het ook nog wat glimt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Veel van wat ik hier lees, had ik als kind, maar ben ik gelukkig overheen gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zwom ik met mijn zus weleens in een zwembad in een gehucht buitenaf. Op de muren van het zwembad waren allemaal versiersels van vissen en octopussen etc. Ik was daar altijd bang voor. Ik ben daar al heel lang niet meer geweest, maar ik moet zeggen dat als ik daar nu toch weer heen zou gaan, ik daar niet ontspannen zou kunnen zwemmen 🙈.

En ook zoiets geks: bij flitspalen krijg ik kippenvel. Niet omdat ik te hard rijd, maar ik denk dan aan kippenvel en dan krijg ik het. En als ik het ben vergeten en ik rijd al wat verder, krijg ik alsnog kippenvel. Zo idioot als ik dit zo teruglees van mezelf, haha.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-01-2021 10:24
Waap w ik ook heel naar van word is een nat vaatdoekje wat niet opgevouwen ligt. Opgevouwen is geen probleem. Maar zo'n nat hoopje. Zó smerig. Zie dan alle bacteriën in gedachte eroverheen lopen. Terwijl dat niet is bij een doekje wat keurig ligt.
Ja keurig opgevouwen en ook nog links van de kraan.
Maar bacteriën zitten ook in een opgevouwen doekje dus elke dag komt er een schone.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-01-2021 10:24
Waap w ik ook heel naar van word is een nat vaatdoekje wat niet opgevouwen ligt. Opgevouwen is geen probleem. Maar zo'n nat hoopje. Zó smerig. Zie dan alle bacteriën in gedachte eroverheen lopen. Terwijl dat niet is bij een doekje wat keurig ligt.
Ja dat heb ik ook! Ik vouw mijn vaatdoek altijd op, ik kan er echt niet tegen als ie op een prop ligt.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
14-01-2021 08:00
Ik ben bang voor alle dieren die vliegen. Werd ik (toen man in het buitenland was) wakker van gefladder . Vloog er een vleermuis door onze kamer. Doodsangsten heb ik uitgestaan!
Als je zelf niet beweegt zal de "radar" van de vleermuis je altijd ontwijken maar er is eens een vleermuis tegen mijn been gekomen toen ik met hoge snelheid door een fietstunnel reed. Niets ergs gebeurd maar zo ga ik dat niet meer doen.

Heb ook een keer een merel in huis gehad door de schoorsteenpijp, hoop kabaal. Toen ik de pijp losmaakte fladderde hij de kamer in, dat was wel even spannend. Maar door een draai kiep raam lukt het toch vrij snel de vrijheid terug te geven.
Alle reacties Link kopieren
Het geluid van een marker op een flip-over, brrrrrrrr🤮
Alle reacties Link kopieren
Wiebelende hangbruggen boven diepe kloven!
draakjevanberk wijzigde dit bericht op 14-01-2021 15:42
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
13-01-2021 13:26
Bang is een groot woord. Maar ik weiger dus gehakt met ei te kneden voor gehaktballen. Vind het zo'n vies gevoel. Gelukkig vind mijn dochter het geen probleem, want ik lust ze verder wel. Als ze het huis uit gaat, koop in later maar kant en klare :)

Ik ben altijd "bang" om electrische schokjes te krijgen in de winter. Ik ben op een of andere manier dan altijd erg statisch geladen en krijg het vaak als ik opsta van de bank of de jas uitdoe en ophang aan de kapstok. Je ziet de vonk dan ook echt overslaan. Als ik het een periode heel erg heb, kijkt de poes ook wantrouwig naar me :0

Ik ben wel angstig op natuurstenen trappen naar beneden als het geregend heeft, maar dat is denk ik reëel ? Ik heb namelijk al vaker mensen behoorlijke klappen zien maken.
Dit heb ik ook waardoor ik heel erg voorzichtig ben met het aanraken van deurklinken e.d. Ik raak ze altijd eerst voorzichtig met mijn mouw aan voordat ik het met blote hand durf.

Verder vind ik tandenpoetsende mensen echt walgelijk, ook op tv dus dan zap ik weg. Ik heb sowieso iets met tandenpoetsen: ik ‘durf’ niet te slikken tijdens het tandenpoetsen (ik vind het idee van tandpasta doorslikken heel vies) dus kwijl ik dan heel erg, maar dat vind ik óók vies dus ik poets mijn tanden onder de douche of met een handdoek die ik tegen mijn mondhoeken hou. Jaja, ik ben een beetje apart.

Ik ben ook bang om op roosters te stappen (bang erin te vallen) of een spoorwegovergang over te steken (bang dat er toch een trein aan komt ook al zijn de spoorbomen omhoog).

En ik heb Blond Amsterdam servies dat ik niet gebruik omdat ik het materiaal zo naar vind. Ik heb dat sowieso snel met dingen, ook bepaald papier (dat bonnetjespapier inderdaad!) waar ik niet tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
nolimit-economy schreef:
13-01-2021 13:22
Die doorzichtige folie die vaak om boeketten zit of ‘leuk’ ingepakte cadeaus. Dat geluid, ik krijg al rillingen als ik eraan denk :"-(
Dat heeft mijn zoon ook, kende echt niemand die dat had. Ook doosjes van de hamburgers bij bijvoorbeeld de mc-donalds vind hij zeer vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 14:03
Oh en open water. Brrrrrrrrr. De zee, afschuwelijk. Toch “overwin” ik elk jaar op vakantie m’n angst door midden op zee uit een boot te springen maar in werkelijkheid schijt ik in m’n broek van angst en ben ik als de dood voor het donkere onder mij.
Stoer van je! Ik hou hier ook niet van. Zelfs van de zomer op de Vinkeveense plassen vond ik het heel naar om uit de boot te gaan.

En over roosters lopen. Ik was laatst op de uitkijktoren bij het drielandenpunt en helemaal boven loop je dus over een rooster. Afschuwelijk! Ik word alweer naar als ik eraan denk. De kinderen gingen daar rondjes rennen O_O
Alle reacties Link kopieren
Oja nog eentje: ik durf niet omhoog te kijken als ik in een hoge ruimte ben of buiten. Je zult mij bijv. ook nooit zien zonnen op mijn rug, doodeng vind ik het. Het lijkt op een soort hoogtevrees maar dan zonder dat ik zelf op die hoogte ben.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
14-01-2021 13:47
Stoer van je! Ik hou hier ook niet van. Zelfs van de zomer op de Vinkeveense plassen vond ik het heel naar om uit de boot te gaan.
Ook herkenbaar. Ik heb het zelfs bij het meer op de camping en ik draag dan altijd waterschoenen. Dat helpt omdat ik dan niet al die plantjes voel waar ik dan weer van schrik.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
14-01-2021 13:47
Stoer van je! Ik hou hier ook niet van. Zelfs van de zomer op de Vinkeveense plassen vond ik het heel naar om uit de boot te gaan.

En over roosters lopen. Ik was laatst op de uitkijktoren bij het drielandenpunt en helemaal boven loop je dus over een rooster. Afschuwelijk! Ik word alweer naar als ik eraan denk. De kinderen gingen daar rondjes rennen O_O
1 van de vinkeveense plassen is ook erg diep. Daar is zand weggezogen, ik dacht tot 60 meter diepte.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Roltrappen brrrr altijd bang om erop/eraf te stappen, als kind dacht ik dat je voet erin getrokken werd als je niet snel genoeg eraf stapte, nu 40 jaar later vind ik ze nog steeds doodeng

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven