Met je bek vol tanden..

18-01-2021 09:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Dat iemand iets tegen je zegt en dat je geen idéé hebt wat je erop moet zeggen omdat je er zo overdonderd door bent?

Ik trap af; afgelopen zomer is ons tweede zoontje geboren met 30 weken. Gelukkig gaat het redelijk goed, hij heeft geen hersenbloedingen gehad en kan zelf drinken etc. Maar we moeten nog regelmatig terug naar het ziekenhuis.
Een paar weken geleden was ik daar en was er net gezegd dat ze in de gaten wilden gaan houden of hij geen waterhoofd aan het ontwikkelen is. We liepen richting de uitgang maar ik wilde nog even zijn luier verschonen dus we gingen naar de toiletten. In dit ziekenhuis kun je je kind verschonen in het invalidentoilet dus daar liep ik naar binnen.
Komt er een man aangelopen die zegt 'zo, je kind is nog wel erg jong om gehandicapt te zijn hoor'.

Ik kon hem alleen maar zo aankijken 8-. Achteraf wist ik natuurlijk prima wat ik moest zeggen :mrgreen:

Wat is het raarste dat ooit tegen je gezegd is?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Idd stomme opmerking. Mensen zijn soms zo ontactvol... lekker laten gaan. Ze weten niet beter..
Alle reacties Link kopieren
Vorige week waren de schilders op mijn werk. ( Gehandicaptenzorg en dan wonen ) hij stond in de keuken toen ik eraan kwam. Zegt ie: waarom pak ik hier water? Kan ook in de douche. Ik zei: nou je staat hier toch maak het nou maar af. Zegt ie binnensmonds: kutwijf.
Wist eerst even niet hoe te reageren.. later op de dag wel
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Het voorbeeld in OP vind ik een flauwe grap maar niet iets waar ik met m'n mond vol tanden zou staan. Die man weet toch niets over de hele situatie met je kind.

Het raarste wat mij zo even te binnen schiet is iemand die vol verbazing tegen me zegt: 'hey, jij bent eigenlijk helemaal niet zo dom'.
We zijn nog steeds vrienden en af en toe herinner ik hem graag aan die uitspraak.
Zonneoog schreef:
18-01-2021 09:58
Vorige week waren de schilders op mijn werk. ( Gehandicaptenzorg en dan wonen ) hij stond in de keuken toen ik eraan kwam. Zegt ie: waarom pak ik hier water? Kan ook in de douche. Ik zei: nou je staat hier toch maak het nou maar af. Zegt ie binnensmonds: kutwijf.
Wist eerst even niet hoe te reageren.. later op de dag wel
Ik snap het verhaal niet heel goed maar het is in ieder geval zeer onbeleefd van de schilder. Helemaal omdat je hem zelf hebt ingehuurd.
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
18-01-2021 09:58
Vorige week waren de schilders op mijn werk. ( Gehandicaptenzorg en dan wonen ) hij stond in de keuken toen ik eraan kwam. Zegt ie: waarom pak ik hier water? Kan ook in de douche. Ik zei: nou je staat hier toch maak het nou maar af. Zegt ie binnensmonds: kutwijf.
Wist eerst even niet hoe te reageren.. later op de dag wel
Wat?? Ik neem toch aan dat je daar een klacht over ingediend hebt..
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik liep een keer een bus in, en een man duwde me opzij om op het enige beschikbare plekje te gaan zitten.
En ging daarna met me sjansen en vroeg of ik tijd had om even iets met hem te gaan drinken.
Ik was zeer zichtbaar zwanger.
Aparte manier van iemand verleiden ook, ik voelde me heel speciaal :love:
Wat betreft die man uit de OP : ik vind bemoeienis sowieso altijd irritant. Maar soms maken mensen ook gewoon een onhandige opmerking als ze gewoon even iets willen zeggen.

Heb zelf wel regelmatig dat ik denk : dit had ik moeten zeggen. In mijn kennissenkring zit iemand waarvan ik gewoon weet dat hij denkt dat ik wereldvreemd ben. Omdat ik liever in kleine dorpjes met natuur woon dan in Amsterdam, waar hij altijd heeft gewoond.

Toen hij een keer vol verbazing vroeg : ''Heb jij de universiteit gedaan?'' ''En ook je master?'' ''En die heb je ook echt afgemaakt, met een scriptie enzo?''

Was niet eens beledigend bedoeld, maar in zijn ogen wonen in dorpen alleen maar wereldvreemde mensen die PVV stemmen en denken dat coronavaccins mensen doden. Dat ik gewoon net als mensen waar hij zich tussen begeeft heb gestudeerd, dat moest even goed tot hem doordringen.
Alle reacties Link kopieren
Vuurenvlam26 schreef:
18-01-2021 10:00
Het voorbeeld in OP vind ik een flauwe grap maar niet iets waar ik met m'n mond vol tanden zou staan. Die man weet toch niets over de hele situatie met je kind.

Het raarste wat mij zo even te binnen schiet is iemand die vol verbazing tegen me zegt: 'hey, jij bent eigenlijk helemaal niet zo dom'.
We zijn nog steeds vrienden en af en toe herinner ik hem graag aan die uitspraak.
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
18-01-2021 10:05
Wat betreft die man uit de OP : ik vind bemoeienis sowieso altijd irritant. Maar soms maken mensen ook gewoon een onhandige opmerking als ze gewoon even iets willen zeggen.

Heb zelf wel regelmatig dat ik denk : dit had ik moeten zeggen. In mijn kennissenkring zit iemand waarvan ik gewoon weet dat hij denkt dat ik wereldvreemd ben. Omdat ik liever in kleine dorpjes met natuur woon dan in Amsterdam, waar hij altijd heeft gewoond.

Toen hij een keer vol verbazing vroeg : ''Heb jij de universiteit gedaan?'' ''En ook je master?'' ''En die heb je ook echt afgemaakt, met een scriptie enzo?''

Was niet eens beledigend bedoeld, maar in zijn ogen wonen in dorpen alleen maar wereldvreemde mensen die PVV stemmen en denken dat coronavaccins mensen doden. Dat ik gewoon net als mensen waar hij zich tussen begeeft heb gestudeerd, dat moest even goed tot hem doordringen.
Oh dat is ook wel heel bijzonder ja. En zelf behoorlijk wereldvreemd.
Natte tosti..
Hele bijzondere uitspraak van die man in het ziekenhuis...ook eens zoiets meegemaakt. Ik reed een keer voor iemand uit werk die bij mij in de straat woont en parkeerde mijn auto op de hoek van het ''hofje'' dat is een plek achter een paar woningen waar een stuk of 7 auto's geparkeerd kunnen worden. Hij reed nog steeds achter mij aan en parkeerde strak naast mijn auto terwijl alle andere plekken toen nog vrij waren die middag (dat maakt verder niets uit). We stapten tegelijk uit en hij sprak mij gelijk aan met de volgende woorden: Zou jij je auto in het vervolg niet meer op de hoek van het hofje willen parkeren, dat is mijn vaste parkeer plek en ik zet mijn auto daar altijd neer, dat is mijn parkeerplek zei hij....ik wist op dat moment gewoon niet hoe ik moest reageren en het bleef even stil....ik vond het zo achterlijk dat hij dat op zo'n manier duidelijk probeerde te maken. Het zijn gewoon openbare parkeerplekken zonder vergunning of iets, dus iedereen mag parkeren waar hij maar wilt. Dat heb ik later nog wel even nadrukkelijk uitgelegd aan hem. Sinds dien heeft hij mij nooit meer aangekeken of aangesproken....ook niet toen ik weer een keer precies voor hem reed en hetzelfde deed als die keer toen hij mij aansprak...hele bijzondere man ook weer 8-.
Zonneoog schreef:
18-01-2021 09:58
Vorige week waren de schilders op mijn werk. ( Gehandicaptenzorg en dan wonen ) hij stond in de keuken toen ik eraan kwam. Zegt ie: waarom pak ik hier water? Kan ook in de douche. Ik zei: nou je staat hier toch maak het nou maar af. Zegt ie binnensmonds: kutwijf.
Wist eerst even niet hoe te reageren.. later op de dag wel
Hierdoor schiet me een ander voorbeeld te binnen.
Ik heb lang vrijwilligerswerk gedaan met vluchtelingen. Sommigen waren de Nederlandse taal nog niet goed machtig.
Een van medevrijwilliger was een Engelsman met een zwaar accent. Hij moest iets belangrijks mededelen aan een Afghaanse knul en koppelde terug dat het gesprek goed ging en die jongen alles begrepen had.
Ik had zelf goed contact met die jongen en toen ik hem later sprak vroeg hij mij wat die Engelsman nu toch allemaal had gezegd. Hij had hem niet begrepen door zijn accent.

Toen viel bij mij het kwartje dat hoewel Engelsman prima verstaanbaar was, hij voor anderstaligen die nog worstelen met de Nederlandse taal wellicht niet goed verstaanbaar was.
Dit bracht ik naar voren op kantoor van de organisatie. We waren een hecht team, iedereen kon goed met elkaar en ik bedoelde het niet vervelend tegenover die Engelsman. Meer iets als waar we in het algemeen op moeten letten bij gesprekken met de cliënten, er werkten meer mensen met zwaar accent.

Toen de rest even het kantoor uit was, werd die Engelsman boos op me. Ik weet niet meer wat hij allemaal heeft gezegd, alleen 'fuck you, echt fuck you' waarna hij het kantoor uit stormde weet ik nog.
Ik wist echt niet hoe ik moest reageren, bleef met tranen in mijn ogen achter en ben er nooit op terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Een paar keer van een wildvreemde man de opmerking gehoord: Ben je zwanger?
(Nee dus). Echt waar bemoei je je mee.
MevrouwTomatensoep schreef:
18-01-2021 10:06
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Onhandig en flauw maar niet per se ongepast, in de situatie zoals ik me die voorstel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft een nogal bijzondere naam.
Ik geef even een andere naam, Peike, als voorbeeld:
We moesten met hem als baby naar de kinderarts. Die arts riep door de wachtkamer: 'HA daar is Pieke, piekeren met Pieke, hahaha ingewikkeld type dus die Pieke'

De man kwam niet meer bij om zijn eigen grapjes en bleef er ook het hele consult in hangen. Hij kreeg ook niet door dat mijn kind dus niet zo heette.
hij heeft ons wel goed geholpen maar ik voelde me toch niet heel serieus genomen.
En het rare was dat die man zelf een onuitsprekelijke Indiase naam had.
MevrouwTomatensoep schreef:
18-01-2021 10:06
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Die persoon maakte echt geen grap over je kind, maar over het feit dat je in een toilet voor minder validen staat. Slechte grap, maar mensen maken nou eenmaal slechte grappen om bijvoorbeeld ongemakkelijke momenten te vullen. Ik zie er niet veel kwaads in.
Heb ook een tijdje iemand rondgereden met een gehandicaptenkaart. Als ik dan uit de auto stapte op een gehandicaptenparkeerplaats (om om te lopen en de gehandicapte dame te helpen) waren er altijd mensen die een opmerking maakten dat ik er nog kwiek bijliep o.i.d. Gewoon van je af laten glijden die opmerkingen.
Metallover schreef:
18-01-2021 10:15
Een paar keer van een wildvreemde man de opmerking gehoord: Ben je zwanger?
(Nee dus). Echt waar bemoei je je mee.
Het komt niet vaak voor maar als ik die opmerking krijg, dan antwoord ik dat ik blijkbaar gewoon dik ben (ben ik niet eens). Dan schamen ze zich altijd :D
MevrouwTomatensoep schreef:
18-01-2021 10:06
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Hij heeft toch geen idee wat jij daar komt doen. Misschien was je wel ergens op bezoek. Dat jouw kind deze achtergrond heeft, kon hij niet zien.
Ongemakkelijk grapje, dat toevallig raakt aan jullie situatie. Sommige mensen hebben daar een talent voor, onbewust ongepaste opmerkingen maken. Ik zou hier geen seconde mee zitten, als ik jou was.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen wij onze eerste huis kochten zei een (niet-meer)vriendin tegen mij bij haar bezoek:

'Wij zijn er ook over aan het nadenken om een huis te kopen.
Niet zo als deze natuurlijk, maar een echte'.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
NYC schreef:
18-01-2021 10:25
Toen ik 17 was at ik vegetarisch en was ooit bij een vriendin thuis aan het eten waar ze dat kennelijk heel apart vinden. Vraagt die moeder aan mij: neem je de lul van je vriendje dan ook niet in je mond?
Hahahaha :rofl:
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-01-2021 10:25
Toen ik 17 was at ik vegetarisch en was ooit bij een vriendin thuis aan het eten waar ze dat kennelijk heel apart vinden. Vraagt die moeder aan mij: neem je de lul van je vriendje dan ook niet in je mond?

:O
Wow. Echt wow.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
18-01-2021 10:27
Toen wij onze eerste huis kochten zei een (niet-meer)vriendin tegen mij bij haar bezoek:

'Wij zijn er ook over aan het nadenken om een huis te kopen.
Niet zo als deze natuurlijk, maar een echte'.

Schandalig. Heb je er iets op teruggezegd?
Wegens een defect moest mijn toiletpot vervangen worden. Het was een hoog toilet. De werkman belde met z'n baas en zei : 'die mevrouw wil een hoog toilet'. Hij kreeg een tegenvraag, keek naar mij en zei : 'oud'! (Ik ben 60+).

Eerst kon ik er nog wel om lachen, later heb ik toch nog een berichtje aan zijn baas gestuurd, dat ik het toch wel een ongepaste opmerking vond. :nope: :nope:
Alle reacties Link kopieren
Laatst toen ik de griepprik moest halen. I.v.m. corona stonden de gezondheidsmedewerkers ons buiten al op te wachten en vertelden ze iedere bezoeker welk pad je moest lopen zodat mensen binnen niet te dicht op elkaar zouden lopen.

Ik hield afstand van mijn voorganger maar de vrouw achter mij kwam met een flinke gang aanzetten, en daar schrok ik van, en omdat mensen soms te dichtbij komen vroeg ik haar om afstand te houden. Ze begon te flippen, ging enorm te keer, en ze bleef maar doorgaan met schreeuwen in die gezondheidspraktijk. Het prikken was zo gedaan dus ik liep weer naar de uitgang, even later kwam zij er ook aan, ze ging maar door. "Hoestte" naar mij en we liepen dezelfde kant op en ze bleef maar doorgaan met schreeuwen.

Ik liep naar mijn auto die ik op de invaliden parkeerplaats had geparkeerd, met mijn invaliden parkeervergunning. Toen ze zag dat ik in mijn auto stapte, begon ze nog harder te gillen. Ik was niet invalide dus ik zou daar wel illegaal staan en ze begon foto's van mij en mijn auto/ kenteken te maken, "die ze wel door zou sturen". Ze was dus behoorlijk aan het schreeuwen in die praktijk en op straat, ik wist niet meer hoe ik moest reageren want geen zin om ordinair te schreeuwen op straat, achteraf bekeken had ze misschien een mentale beperking. Dit soort commentaren krijg ik ook van anderen als ik op zo'n plaats parkeer of naar de invaliden toilet ga omdat ik er in hun ogen prima uitzie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven