Met je bek vol tanden..

18-01-2021 09:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Dat iemand iets tegen je zegt en dat je geen idéé hebt wat je erop moet zeggen omdat je er zo overdonderd door bent?

Ik trap af; afgelopen zomer is ons tweede zoontje geboren met 30 weken. Gelukkig gaat het redelijk goed, hij heeft geen hersenbloedingen gehad en kan zelf drinken etc. Maar we moeten nog regelmatig terug naar het ziekenhuis.
Een paar weken geleden was ik daar en was er net gezegd dat ze in de gaten wilden gaan houden of hij geen waterhoofd aan het ontwikkelen is. We liepen richting de uitgang maar ik wilde nog even zijn luier verschonen dus we gingen naar de toiletten. In dit ziekenhuis kun je je kind verschonen in het invalidentoilet dus daar liep ik naar binnen.
Komt er een man aangelopen die zegt 'zo, je kind is nog wel erg jong om gehandicapt te zijn hoor'.

Ik kon hem alleen maar zo aankijken 8-. Achteraf wist ik natuurlijk prima wat ik moest zeggen :mrgreen:

Wat is het raarste dat ooit tegen je gezegd is?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
18-01-2021 10:43
Ik was 13 en bakte niets van wiskunde op school.
Leraar deelde de nagekeken toets uit en zei bij de zoveelste onvoldoende: "nou sprokkelientje, jij moet over een paar jaar maar snel trouwen huismoeder worden want van je herseninhoud moet je het duidelijk niet hebben".
Oh dat vind ik ook erg!
Had zelf een soortgelijke ervaring op het gymnasium toen ik moeite had met scheikunde. Leraar; 'ach het enige wat jullie dames moeten onthouden is dat je geen twee soorten schoonmaakmiddel tegelijk in de wc moet gooien, verder zal je scheikunde niet meer nodig hebben.'
MevrouwTomatensoep schreef:
18-01-2021 10:06
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Ik vind die opmerking vooral getuigen van grenzeloze domheid. Zo verschrikkelijk dom dat ik inderdaad ook met mijn bek vol tanden zou staan. Maar ik zou er achteraf heel hard om moeten lachen.
Dit topic doet me eraan herinneren waarom ik een hekel heb aan mensen. :nooo:
Bedenk me er nog 1 van jaren geleden. Ik ging naar de supermarkt en stond gewoon bij de fruit afdeling m'n fruit te pakken.

Komt er een medewerker, een vrouw van eind 50 naar me toe op een nogal moederlijke toon: ' Het hoeft allemaal niet zo gezond. Daar zou wel wat meer vet in mogen hoor'.

Ik keek haar aan met een zichtbaar 'wtf' hoofd. En ze schrok meteen en dacht dat ik 1 van haar collega's was die de boodschappen kwam doen.
Maar dan alsnog, dat zeg je toch ook niet tegen een collega?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-01-2021 12:10
Dit topic doet me eraan herinneren waarom ik een hekel heb aan mensen. :nooo:
Ik word er ook gewoon verdrietig van. Zeker die afschuwelijke opmerkingen van kinderen. Naar volstrekte vreemden dus. :cry: :cry:

Toch heb ik zelf ook wel momenten gehad dat ik echt even niets wist te zeggen (meestal ben ik redelijk assertief). Met stip op één:
Ik was halverwege de twintig en mijn vriend en ik waren een paar maanden samen. Hij was destijds een huis aan het bouwen, al voor ik in beeld kwam. Hij ging een badkamer uitzoeken, zijn moeder zou meegaan. Ik had moeder inmiddels een paar keer gezien. Vriend vroeg mij ook mee. Dat stak moeder blijkbaar, maar dat had ik niet zo in de gaten. Er kwam een verkoper naar ons toe, gaf ons een hand, en zij zei (over mij dus): ja, zij hoort er niet bij hoor.

Vriend, verkoper en ik wisten ons alle drie even geen houding te geven.
Een warme band is het nooit geworden.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
18-01-2021 10:31
Schandalig. Heb je er iets op teruggezegd?
Helaas niet. Want ik stond daar met mijn 'bek vol tanden'...

Maar zij is geen vriendin meer.... :bye:... heb het laten gaan.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Rockchick-007 schreef:
18-01-2021 12:02
Ik had gesolliciteerd naar een nieuwe baan in de thuiszorg. Zegt een leidinggevende, ik denk dat je te dik bent om bij onze cliënten in huis te passen...

Oké ik ben inderdaad echt dik.
Maar in mijn hele carrière nog nooit te dik geweest om in een huis te passen🤣..
Jezus, wie zegt nou zoiets. O_o
Jufjoke schreef:
18-01-2021 12:18
Met stip op één:
Ik was halverwege de twintig en mijn vriend en ik waren een paar maanden samen. Hij was destijds een huis aan het bouwen, al voor ik in beeld kwam. Hij ging een badkamer uitzoeken, zijn moeder zou meegaan. Ik had moeder inmiddels een paar keer gezien. Vriend vroeg mij ook mee. Dat stak moeder blijkbaar, maar dat had ik niet zo in de gaten. Er kwam een verkoper naar ons toe, gaf ons een hand, en zij zei (over mij dus): ja, zij hoort er niet bij hoor.

Vriend, verkoper en ik wisten ons alle drie even geen houding te geven.
Een warme band is het nooit geworden.
Wat een ongelofelijk zielige vrouw zeg.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
18-01-2021 12:51
Wat een ongelofelijk zielige vrouw zeg.
Tja. Geen idee hoe ze het bedoeld had, of wat ze er precies mee wilde zeggen. Maar ik vond het vooral vernederend. Later merkte ik dat ze vaker wat lomp uit de hoek kan komen, maar liet ik me er minder door overvallen. Vroeg ik gewoon door. Gewoon een beleefd: 'wat bedoel je daar precies mee?' was meestal genoeg om haar de keutel weer te doen intrekken.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
18-01-2021 12:50
Jezus, wie zegt nou zoiets. O_o
Een leidinggevende bij buurtzorg.
Ik stond toen echt met de mond vol tanden... Flabbergasted..

Later melding gemaakt van discriminatie.
Rockchick-007 schreef:
18-01-2021 14:15
Een leidinggevende bij buurtzorg.
Ik stond toen echt met de mond vol tanden... Flabbergasted..

Later melding gemaakt van discriminatie.
Groot gelijk!
Rockchick-007 schreef:
18-01-2021 14:15
Een leidinggevende bij buurtzorg.
Ik stond toen echt met de mond vol tanden... Flabbergasted..

Later melding gemaakt van discriminatie.
Hoe is dat afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
18-01-2021 10:06
Je snapt niet dat ik het op z'n minst een heel ongepaste grap vind, juist omdat hij geen idee heeft of mijn kind gehandicapt is?
Ik vind het sociaal onhandig, niet perse ongepast.

Voorbeeld: Als jouw kind duidelijk herkenbaar geweest was als jongetje en je was het damestoilet ingelopen om te verschonen had die man misschien iets gezegd als “die is er vroeg bij/ja, hij mag dat nog wel” oid. Dan had je waarschijnlijk gedacht dat ie niet wijs was en er niet eens op gereageerd. Maar omdat dit aan je eigen situatie raakt, vat je het anders op (en dat is op zich ook logisch).
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-01-2021 11:46
:woa:

Doet me denken aan de keer dat twee jochies van +- 10 langs me fietsten en eentje zei “Hey HOER!” Allebe gierend van het lachen doorgefietst, en ik zat daar echt van ??

Zoiets heb ik ook een keer gehad: ik loop (met een mannelijke collega naast me notabene) op straat en ineens vanuit een portiek: “psst, psst..neuken??”. Waarop ik - heel droog - eruit flapte: “nou, niet met jou” en vervolgens m’n collega op kon rapen die zowat huilend van het lachen in de goot lag door de bizarre situatie.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
RikM schreef:
18-01-2021 12:10
Dit topic doet me eraan herinneren waarom ik een hekel heb aan mensen. :nooo:

Hahaha! Ik zou het gezegd kunnen hebben. Mensen zijn met hun onbewuste gedrag soms erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
18-01-2021 14:30
Hoe is dat afgelopen?
Er is melding gedaan bij het bedrijf.
Tegen hun zeiden ze dat het niet zo bedoeld was. En dat ze contact met me zouden opnemen. Dit hebben ze echter nooit gedaan.

Daarna lekker gaan werken als persoonlijk begeleider in een team vol stevige dames 😂👍..
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook een rare opmerking vind is als mensen zeggen dat "je er moe uitziet" terwijl ik dan helemaal niet moe ben, en er volgens mij net als anders uitzie, me zelf zelfs wel heel fit voel en goed opgemaakt.
Meer als getuige:

Er stond een lange rij bij de kassa van de supermarkt. Degene aan de beurt bood de oudere vrouw achter hem aan dat ze voor mocht, aangezien ze maar een paar boodschappen had. Zo geschiedde, zij blij, hij blij.
Begint er een paar plaatsten daarachter een vrouw te schreeuwen: GVD, en mij laat je niet voor? Ik heb ook maar een paar dingen, asociale kl... Zo ging het nog even door. De arme man kromp beduusd ineen.
Toen mijn kind met een levensbedreigende ziekte in het ziekenhuis lag, vroeg de vriend van mijn schoonmoeder, terwijl hij naast het bedje van mijn kind (aan de draadjes en machines gekoppeld) stond: "ben jij zo'n moeder die altijd gelijk met haar kind naar het ziekenhuis rent?"

Is nooit meer goedgekomen en ik weet nog steeds niet wat ik zou moeten terug zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Rockchick-007 schreef:
18-01-2021 12:02
Ik had gesolliciteerd naar een nieuwe baan in de thuiszorg. Zegt een leidinggevende, ik denk dat je te dik bent om bij onze cliënten in huis te passen...

Oké ik ben inderdaad echt dik.
Maar in mijn hele carrière nog nooit te dik geweest om in een huis te passen🤣..

OMG :rofl:

Ik ben ook dik. Vragen me wel eens of ik zwanger ben. Zeg ik nee hoor, gewoon heel dik. Is het meestal wel klaar. Maar 1x zei iemand daar op: "weet je het heel zeker?" :facepalm:

Uhh.. Ja hoor, heel zeker.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Rockchick-007 schreef:
18-01-2021 14:15
Een leidinggevende bij buurtzorg.
Ik stond toen echt met de mond vol tanden... Flabbergasted..

Later melding gemaakt van discriminatie.

Wat goed! Terecht ook. Belachelijk. Meeste mensen lijken te denken dat dit soort dingen "gewoon" gezegd mogen worden. Bizar
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Toen de bedrijfsarts na 2 minuten praten zei 'nee hoor, jij bent niet ziek',
terwijl ik de avond ervoor nog bij de spoed was geweest, recentelijk continu in het ziekenhuis liep en alles kon aantonen stond ik met mijn bek vol tanden.
Anderhalve maand later lag ik in het ziekenhuis voor een kijkoperatie omdat ik verging van de pijn continu en bleek endometriose te hebben door mijn buik en darmen en ook nog een verwaarloosde blinde darmontsteking met verklevingen die er a la minuut uit moest.
LunchLover schreef:
18-01-2021 15:13
OMG :rofl:

Ik ben ook dik. Vragen me wel eens of ik zwanger ben. Zeg ik nee hoor, gewoon heel dik. Is het meestal wel klaar. Maar 1x zei iemand daar op: "weet je het heel zeker?" :facepalm:

Uhh.. Ja hoor, heel zeker.
Dit heb ik ook regelmatig, zeker sinds de geboorte van mijn tweeling is mijn buik een ravage, helaas. Maar ik zeg altijd: ik ben helaas niet meer terug in vorm geschoten.
LunchLover schreef:
18-01-2021 15:13
OMG :rofl:

Ik ben ook dik. Vragen me wel eens of ik zwanger ben. Zeg ik nee hoor, gewoon heel dik. Is het meestal wel klaar. Maar 1x zei iemand daar op: "weet je het heel zeker?" :facepalm:

Uhh.. Ja hoor, heel zeker.
Weet je het zeker :HA: Mijn God.
Alle reacties Link kopieren
Een nogal nare collega had het altijd over haar (inderdaad dure en grote) Volvo en over mijn Opeltje. Met de nadruk op tje. Ik was nogal verlegen en zei nooit iets terug. Tot een aardige collega opmerkte dat "dat Opeltje van Poezengek is wel helemaal betaald"
Nog steeds jammer dat ik daar toen zelf niet op ben gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven