Met je bek vol tanden..

18-01-2021 09:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Dat iemand iets tegen je zegt en dat je geen idéé hebt wat je erop moet zeggen omdat je er zo overdonderd door bent?

Ik trap af; afgelopen zomer is ons tweede zoontje geboren met 30 weken. Gelukkig gaat het redelijk goed, hij heeft geen hersenbloedingen gehad en kan zelf drinken etc. Maar we moeten nog regelmatig terug naar het ziekenhuis.
Een paar weken geleden was ik daar en was er net gezegd dat ze in de gaten wilden gaan houden of hij geen waterhoofd aan het ontwikkelen is. We liepen richting de uitgang maar ik wilde nog even zijn luier verschonen dus we gingen naar de toiletten. In dit ziekenhuis kun je je kind verschonen in het invalidentoilet dus daar liep ik naar binnen.
Komt er een man aangelopen die zegt 'zo, je kind is nog wel erg jong om gehandicapt te zijn hoor'.

Ik kon hem alleen maar zo aankijken 8-. Achteraf wist ik natuurlijk prima wat ik moest zeggen :mrgreen:

Wat is het raarste dat ooit tegen je gezegd is?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Zeven jaar geleden liep ik met een hoofddoek. Want ik was door chemokuren kaal en het was koud.
Op straat werd ik door drie jongeren nageroepen; "stomme moslim".
Op mijn antwoord "nee helaas niet, wel kanker" stonden hun met hun bek vol tanden 😁.

Wel stond ik datzelfde jaar in de zomer met nog steeds een kale kop en een jurk aan in de winkel. Waarop een medewerker vriendelijk vroeg "meneer, mag ik er even langs".
Die opmerking was dus niet gemeen bedoeld, juist heel ruimdenkend.
Maar ik was toch wel met stomheid geslagen en heb alleen geantwoord dat ze er wel langs mocht.
Als ik zeg dat ik geen kinderen wil zijn er nog verrassend vaak mensen die daar gewoon tegenin gaan. Hospita in een airbnb combineerde laatst zo'n beetje alle kutopmerkingen: 'het bestaat wel, maar mensen krijgen er altijd spijt van. Als je straks oud bent heb je niemand om voor je te zorgen en zul je vereenzamen. Maar je komt nog wel een leuke vent tegen en dan denk je er weer heel anders over hoor'.
Alle reacties Link kopieren
Vuurenvlam26 schreef:
18-01-2021 10:16
Onhandig en flauw maar niet per se ongepast, in de situatie zoals ik me die voorstel.
Aangezien ik met mijn kind in het ziekenhuis was en hij geen flauw idee heeft of mijn kind gezond is of juist heel gehandicapt vind ik het wel degelijk heel ongepast.
Natte tosti..
Alchemist77 schreef:
18-01-2021 15:52
Wel stond ik datzelfde jaar in de zomer met nog steeds een kale kop en een jurk aan in de winkel. Waarop een medewerker vriendelijk vroeg "meneer, mag ik er even langs".
Die opmerking was dus niet gemeen bedoeld, juist heel ruimdenkend.
Maar ik was toch wel met stomheid geslagen en heb alleen geantwoord dat ze er wel langs mocht.
Ik vind 'meneer' zeggen tegen iemand in een jurk niet ruimdenkend. Ik zou er voorzichtig van uitgaan dat iemand een jurk meestal geen meneer wil zijn en sowieso bij twijfel altijd een neutrale aanspreekvorm inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-01-2021 15:55
Als ik zeg dat ik geen kinderen wil zijn er nog verrassend vaak mensen die daar gewoon tegenin gaan. Hospita in een airbnb combineerde laatst zo'n beetje alle kutopmerkingen: 'het bestaat wel, maar mensen krijgen er altijd spijt van. Als je straks oud bent heb je niemand om voor je te zorgen en zul je vereenzamen. Maar je komt nog wel een leuke vent tegen en dan denk je er weer heel anders over hoor'.
..

Echt hé? Hoe halen ze het in hun hoofd. ik heb zelf vriendinnen die dat inderdaad ook niet willen, net als hun partners. En die vertellen dat ze er vaak op worden aangesproken. Onbegrijpelijk
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
18-01-2021 10:16
Mijn zoontje heeft een nogal bijzondere naam.
Ik geef even een andere naam, Peike, als voorbeeld:
We moesten met hem als baby naar de kinderarts. Die arts riep door de wachtkamer: 'HA daar is Pieke, piekeren met Pieke, hahaha ingewikkeld type dus die Pieke'

De man kwam niet meer bij om zijn eigen grapjes en bleef er ook het hele consult in hangen. Hij kreeg ook niet door dat mijn kind dus niet zo heette.
hij heeft ons wel goed geholpen maar ik voelde me toch niet heel serieus genomen.
En het rare was dat die man zelf een onuitsprekelijke Indiase naam had.
Dat is wel heel raar. En nogal onprofessioneel.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
18-01-2021 10:23
Hij heeft toch geen idee wat jij daar komt doen. Misschien was je wel ergens op bezoek. Dat jouw kind deze achtergrond heeft, kon hij niet zien.
Ongemakkelijk grapje, dat toevallig raakt aan jullie situatie. Sommige mensen hebben daar een talent voor, onbewust ongepaste opmerkingen maken. Ik zou hier geen seconde mee zitten, als ik jou was.
Tja, ik zou er dan dus mijn mond over houden. Als ik niet weet of ik er iemand mee kan kwetsen lijkt me dat het beste.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-01-2021 15:57
Ik vind 'meneer' zeggen tegen iemand in een jurk niet ruimdenkend. Ik zou er voorzichtig van uitgaan dat iemand een jurk meestal geen meneer wil zijn en sowieso bij twijfel altijd een neutrale aanspreekvorm inzetten.
Tja, sommige drag queens willen soms toch ook nog wel een meneer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vuurenvlam26 schreef:
18-01-2021 10:19
Het komt niet vaak voor maar als ik die opmerking krijg, dan antwoord ik dat ik blijkbaar gewoon dik ben (ben ik niet eens). Dan schamen ze zich altijd :D
Ik zeg altijd ook zoiets. Ben wel behoorlijk stevig maar duidelijk niet zwanger( ben er ook te oud voor).
Alle reacties Link kopieren
In het huis waar ik nu woon, zitten wij al bijna 30 jaar. En dan 30 jaar met veel plezier, fijn huis (zo'n 13 in een dozijn-huis), groot genoeg voor een klein gezin (wij hebben 1 zoon) en intussen zijn we weer samen want zoon is gaan samenwonen. Leuke buurt, fijne buren, voorzieningen in de buurt, vlakbij de grote steden, genoeg ruimte om ons heen... wat wil je nog meer?

Ik was intussen bij een andere werkgever gaan werken en na een jaar of 5 kwam ik een oud-collega tegen van mijn baan die ik had toe onze zoon werd geboren
(Hij was toen met zijn vrouw op kraamvisite gekomen). Natuurlijk een kletspraatje met elkaar gehouden, hoe is het, hoe bevalt je baan, waar woon je nu? Ik: "Waar woon je nu? Wij zitten nog steeds in hetzelfde huis. Hoezo?" Hij: "Jezus... serieus? Woon je nog steeds in dat kleine kuthuis?!?"
Alle reacties Link kopieren
Greebo123 schreef:
18-01-2021 11:04
Tijdens een straatfeest kregen we de vraag waarom we als kinderloos stel eigenlijk in een nieuwbouwwijk zijn gaan wonen. Alsof we in een of ander reservaat horen ofzo :sick:
Wij kregen de vraag waarom wij met zijn tweetjes naar de Efteling gingen . Uh ja omdat wij dat ook al zijn we 45 en 50 ook nog leuk vinden. Was ook nogal raar.
dolfje schreef:
18-01-2021 16:15
Wij kregen de vraag waarom wij met zijn tweetjes naar de Efteling gingen . Uh ja omdat wij dat ook al zijn we 45 en 50 ook nog leuk vinden. Was ook nogal raar.
Dat is ook leuk! Ik vind al die kinderen juist het nadeel van de Efteling. Al kan ik nu m'n nichtje wel meenemen als excuus.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-01-2021 12:10
Dit topic doet me eraan herinneren waarom ik een hekel heb aan mensen. :nooo:
Behalve ons dan :P
JonathanStrange schreef:
18-01-2021 15:11
Toen mijn kind met een levensbedreigende ziekte in het ziekenhuis lag, vroeg de vriend van mijn schoonmoeder, terwijl hij naast het bedje van mijn kind (aan de draadjes en machines gekoppeld) stond: "ben jij zo'n moeder die altijd gelijk met haar kind naar het ziekenhuis rent?"

Is nooit meer goedgekomen en ik weet nog steeds niet wat ik zou moeten terug zeggen.

Wat een gevoelloze lompe rot opmerking. Stilte is de enige juiste respons.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
18-01-2021 15:05
Wat ik ook een rare opmerking vind is als mensen zeggen dat "je er moe uitziet" terwijl ik dan helemaal niet moe ben, en er volgens mij net als anders uitzie, me zelf zelfs wel heel fit voel en goed opgemaakt.
Ja herkenbaar, en dan ook doorvragen met “ weet het het zeker” “ als er iets is kan je erover praten” etc zo erg dat je dan aan jezelf gaat twijfelen of het echt wel goed gaat.
Hier was ik zelf niet bij maar toen mijn opa net had gehoord dat hij kanker had maar geen idee had hoe erg het was, zat hij met mijn oma bij de huisarts en die was aan de telefoon met iemand: 'sorry moet nu ophangen, ik zit hier met een terminale patient'. Dat was dus voor het eerst dat opa en oma dat nieuws kregen.
Mumper schreef:
18-01-2021 16:32
Hier was ik zelf niet bij maar toen mijn opa net had gehoord dat hij kanker had maar geen idee had hoe erg het was, zat hij met mijn oma bij de huisarts en die was aan de telefoon met iemand: 'sorry moet nu ophangen, ik zit hier met een terminale patient'. Dat was dus voor het eerst dat opa en oma dat nieuws kregen.
NIET!
dolfje schreef:
18-01-2021 16:17
Behalve ons dan :P

Nou, op dit forum zitten er ook wel een paar hoor. :-[
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 16:33
NIET!
Echt. Scheen sowieso nogal een lul te zijn. Maar volgens mij is 'ie zelf ook dood nu.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-01-2021 16:32
Hier was ik zelf niet bij maar toen mijn opa net had gehoord dat hij kanker had maar geen idee had hoe erg het was, zat hij met mijn oma bij de huisarts en die was aan de telefoon met iemand: 'sorry moet nu ophangen, ik zit hier met een terminale patient'. Dat was dus voor het eerst dat opa en oma dat nieuws kregen.
Hier krijg ik kippenvel van. Wat erg...
Mumper schreef:
18-01-2021 16:32
Hier was ik zelf niet bij maar toen mijn opa net had gehoord dat hij kanker had maar geen idee had hoe erg het was, zat hij met mijn oma bij de huisarts en die was aan de telefoon met iemand: 'sorry moet nu ophangen, ik zit hier met een terminale patient'. Dat was dus voor het eerst dat opa en oma dat nieuws kregen.
Dat je een beetje moeilijk in de omgang bent, soit, maar dan ben je gewoon echt helemaal niet in andere mensen geïnteresseerd en een soort van arrogante eikel met een Godcomplex. Heb je een beetje het verkeerde beroep gekozen, zou ik zeggen.

In dat kader overkwam een naaste van mij: oma lag met kanker in het ziekenhuis, want toen lieten ze zieke mensen nog heel lang in het ziekenhuis liggen. Op visite, maar de precieze kamer wisten ze niet, dus vroegen ze een vriendelijke verpleegkundige. Mevrouw Z? Ja, dat wist ze wel. Komt de dienstdoende arts eraan en vraagt aan de verpleegkundige wat ze wel niet met die mensen in de gang van plan is. "Die willen naar mevrouw Z." Waarop de arts, tegen de verpleegkundige, terwijl de naaste familie er gewoon staat, vol verbazing zegt: "Goh, mevrouw Z. Leeft die nog dan, ik dacht dat die allang het hoekje om was."
Mumper schreef:
18-01-2021 16:37
Echt. Scheen sowieso nogal een lul te zijn. Maar volgens mij is 'ie zelf ook dood nu.
Dat is in ieder geval goed nieuws. Wat een mafklapper.
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 17:05
Dat is in ieder geval goed nieuws. Wat een mafklapper.
Zeg dat. Sociaal wat onhandig; okee, maar dit is echt zó grof en onbeschoft.
Stuk minder erg dan het verhaal van Mumper natuurlijk maar toch een beetje raar: toen zoon in het ziekenhuis lag had ie een verpleegkundige die mij aansprak met mama. Als zoon nou een dreumes of peuter was geweest had ik me daar nog iets bij voor kunnen stellen, maar het jong was tien for god sake. En er was niets tegen te beginnen, de beste man bleef me mama noemen. Uiteindelijk ben ik hem maar gaan aanspreken met zuster, niet dat ie de hint begreep maar het gaf mij toch enige voldoening. Het was verder trouwens wel een prima verpleegkundige hoor.
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2021 17:15
Stuk minder erg dan het verhaal van Mumper natuurlijk maar toch een beetje raar: toen zoon in het ziekenhuis lag had ie een verpleegkundige die mij aansprak met mama. Als zoon nou een dreumes of peuter was geweest had ik me daar nog iets bij voor kunnen stellen, maar het jong was tien for god sake. En er was niets tegen te beginnen, de beste man bleef me mama noemen. Uiteindelijk ben ik hem maar gaan aanspreken met zuster, niet dat ie de hint begreep maar het gaf mij toch enige voldoening. Het was verder trouwens wel een prima verpleegkundige hoor.
Ik heb in een ziekenhuis gewerkt en op de kinder- en kraamafdeling kwam dat echt heel veel voor. No way dat ik zelf zo tegen ouders praatte. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven