Welk leuk maar niet nuttig talent heb jij?

24-01-2021 16:33 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic...

Iedereen heeft echt wel ergens een talent voor. Sommigen hebben talent voor muziek, anderen zijn waanzinnig creatief en de derde kan goed leren.
Maar veel talenten zijn minder opvallend, want het zijn geen talenten waarmee je geld kunt verdienen of echt beroemd mee kunt worden. Dus het wordt dan toch al niet nuttig gezien.

Wat voor leuk, maar niet echt nuttig talent heb jij?

Ik ben heel goed in het ontwarren van knopen en dergelijken. Veter in de knoop, geen probleem! Stuur maar door!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb een olifantengeheugen en kan erg goed wonden schoonmaken. En ja, daar heb je echt heel vaak wat aan, maar vaker nog helemaal niks ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel goed in opruimen. Helaas ook in ontploffen als collega/vriendlief mijn net opgeruimde plek weer overhoop zet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dingen ontwarren: check.

En ik heb een goed richtingsgevoel, maar met navigatie/google maps is dat ook niet meer nuttig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 30-06-2021 14:33
97.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet vaak al welk nummer op de radio is als ik het eerste akkoord hoor. Vaak binnen een fractie van een seconde. Niet nuttig, behalve soms bij pubquizzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed cijfercombinaties onthouden, pincodes, telefoonnummers, postcodes, huisnummers. Dus ik weet van al mijn vrienden precies op welk huisnummer ze wonen, maar van de straat heb ik geen idee.
Opruimen
Nutteloze feitjes oplepelen
Latijn
Alle reacties Link kopieren
Knopen ✅
Navigeren en richtingsgevoel ✅

Ik kan allerlei trucjes met mijn vingers en ledematen. Echt supernuttig 🤪
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
24-01-2021 16:47
Ik weet vaak al welk nummer op de radio is als ik het eerste akkoord hoor. Vaak binnen een fractie van een seconde. Niet nuttig, behalve soms bij pubquizzen.
Ja haha, dat heb ik ook. En dan helemaal trots op mezelf, terwijl mijn gezinsleden denken: Okeee :-|
Ik kan vaak de dag bij een datum in de toekomst benoemen.

Voorbeeldje: ik moet 8 feb daar en daar wezen. Oh dat is op een woensdag.
Ik kan heel goed van die papieren verjaardagshoedjes zoals je vroeger op de basisschool kreeg knutselen. Elke collega van mij heeft er wel een keer een gehad voor een jubileum of een verjaardag o.i.d.

:whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel mooi / netjes schrijven. Mensen die me kennen herkennen mijn handschrift meteen. Best leuk, maar of het nou heel nuttig is...
viamia schreef:
24-01-2021 16:47
Ik weet vaak al welk nummer op de radio is als ik het eerste akkoord hoor. Vaak binnen een fractie van een seconde. Niet nuttig, behalve soms bij pubquizzen.
Dit heb ik ook!
Ik kan heel goed uitslapen. Menig persoon in mijn omgeving is er jaloers op, maar echt handig is het ook niet als je in het weekend altijd een gat in de dag slaapt.
Ik kan door mijn oor fluiten
En op commando boeren
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
24-01-2021 16:57
Ik kan door mijn oor fluiten
Hier ben ik echt benieuwd naar!
Hoe dan?
En vooral hoe kom je daar achter?
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
24-01-2021 16:47
Ik weet vaak al welk nummer op de radio is als ik het eerste akkoord hoor. Vaak binnen een fractie van een seconde. Niet nuttig, behalve soms bij pubquizzen.
Ik ook!
Als ik daar geld mee zou kunnen verdienen, kon ik stil gaan leven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog veel van mijn jeugd tot in detail. Mijn oud-klasgenoten stonden ervan versteld tijdens de reünie. Ze vonden het leuk, alleen herinnerden zij zich die dingen niet of nauwelijks meer. Ik kan dus weinig met dit "talent".
Alle reacties Link kopieren
En sokken breien kan ik goed. Maar ja, sokken kosten tegenwoordig bijna niks dus het is een totaal nutteloos talent.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan goed boeken kaften en cadeaus inpakken. Best nuttig maar rijk zal ik er nooit van worden.

En ik kan de kraai (yoga houding). Ik kan geen enkele situatie bedenken waarbij dat een handige vaardigheid zou kunnen zijn.
drominique schreef:
24-01-2021 16:59
Hier ben ik echt benieuwd naar!
Hoe dan?
En vooral hoe kom je daar achter?
Mijn trommelvlies is onherstelbaar kapot. Als ik mijn neus dicht doe en blaas gaat het fluiten :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet meestal precies hoe laat het is. Ook als ik 's nachts wakker wordt, zit ik er hooguit 5 minuten naast.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan portretten uit de losse pols op de mm nauwkeurig natekenen. Maar daar valt op het moment ook geen rooie cent mee te verdienen hoor. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven