Ontvang een kaartje

04-03-2021 19:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heb ik de site 'Ontvang en kaartje' (https://www.ontvangeenkaartje.nl/) ontdekt. Ik deed al mee met Postcrossing, maar was eigenlijk op zoek / nieuwsgierig naar de Nederlandse variant ervan en toevallig kwam ik deze site tegen.

Wat houdt het in?
Ontvang een Kaartje geeft de mogelijkheid om een kaartje te ontvangen en te versturen naar andere mensen in Nederland. Mensen die je niet kent, maar door een kleine tekst op de kaart misschien toch een inkijkje geeft in het leven van iemand anders.

Zijn er mensen die ook meedoen met 'Ontvang een kaartje'? Wat is jullie ervaring hiermee?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar leuk initiatief. Doet me denken aan de penvriendinnen van vroeger.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ja, penvriendinnen, vroeger ook aan mee gedaan. Helaas is dat bij mij na een tijdje verwaterd. Leuk vind ik dat, kaartjes en brieven schrijven en ontvangen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat het nog niet zo heel erg bekend is bij veel mensen en dat er nog niet zo heel veel mensen aan mee doen, maar kan me vergissen. Ik vind de site eenvoudig opgezet, op sommige punten misschien iets te eenvoudig. Zo kan je bij je profiel en bij het registreren van een ontvangen kaartje maar 250 tekens gebruiken en daar zit je (ik althans) zo aan. Nou is het wat dat betreft niet echt te vergelijken met Postcrossing, daar zitten vele malen meer gebruikers en is de site uitgebreider / zijn er meer mogelijkheden.

Vind het wel jammer dat - bij mij in ieder geval - de verhouding tussen versturen en ontvangen een beetje scheef ligt. Heb tot nu toe 15 adressen 'getrokken' / kaartjes verstuurd en zelf nog 'maar' 2 kaartjes ontvangen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Bij postcrossing vind ik het fijn om - op basis van het profiel van de ander - een leuke tekst op het kaartje te schrijven (lees: het kaartje bijna helemaal vol). Ik vind het lastig te peilen of bij 'Ontvang een kaartje' dit ook de bedoeling is of dat je bijvoorbeeld neerzet 'veel postplezier' of zo.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de website opgezocht, maar er staat maar weinig tot geen informatie op de homepage. Krijg je meer informatie wanneer je je registreert?

15 verstuurde kaartjes en 2 ontvangen... het is wel een groot verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf al kaarten en brieven aan ouderen via het Ouderenfonds. Vind ik een mooi initiatief.
Vroeger ook penvriendinnen gehad inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
04-03-2021 19:31
Ach, ja, penvriendinnen, vroeger ook aan mee gedaan. Helaas is dat bij mij na een tijdje verwaterd. Leuk vind ik dat, kaartjes en brieven schrijven en ontvangen.
Ja, is heel leuk. Ik bewaar ook veel brieven en kaartjes van vroeger en zo. En brieven zijn eigenlijk het leukst om te ontvangen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Is dit bedacht door post.nl?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
04-03-2021 20:39
Ik heb net de website opgezocht, maar er staat maar weinig tot geen informatie op de homepage. Krijg je meer informatie wanneer je je registreert?

15 verstuurde kaartjes en 2 ontvangen... het is wel een groot verschil.
Ja dit vind ik ook wel jammer, dat je zo weinig informatie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
04-03-2021 20:39
Ik heb net de website opgezocht, maar er staat maar weinig tot geen informatie op de homepage. Krijg je meer informatie wanneer je je registreert?

15 verstuurde kaartjes en 2 ontvangen... het is wel een groot verschil.
Er is een pagina met veel gestelde vragen, maar dat zie je pas wanneer je ingelogd bent. Dat vind ik jammer, want het lijkt mij dat je met vragen zit voordat je aan 'ontvang een kaartje' begint. Er schijnt een app te zijn, maar die gebruik ik niet (ik werk voornamelijk op de laptop).

Op de site staat dat als je een kaartje verstuurd hebt en deze is geregistreerd, dat dan je adres wordt vrijgegeven. Het wordt ook aangegeven als er een kaartje naar je onderweg is. Volgens de website kan de wachtrij best groot zijn waardoor het een aantal dagen kan duren voordat je adres vrijgegeven wordt, dus dat verklaart het verschil denk ik.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
04-03-2021 20:42
Ik schrijf al kaarten en brieven aan ouderen via het Ouderenfonds. Vind ik een mooi initiatief.
Vroeger ook penvriendinnen gehad inderdaad.
Wat leuk! Via welke website is dat? Ik kom nl. als ik google onder andere een kerstactie tegen en een site om schrijfmaatje te worden. Misschien kijk ik verkeerd?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-03-2021 21:26
Is dit bedacht door post.nl?
Nee, de site is opgezet door 2 mensen (ben even kwijt wie, kan het ook zo snel niet vinden), maar niet door PostNL.
In this mad house we must all survive
minnimouse schreef:
04-03-2021 20:42
Ik schrijf al kaarten en brieven aan ouderen via het Ouderenfonds. Vind ik een mooi initiatief.
Vroeger ook penvriendinnen gehad inderdaad.
Wat leuk! Ik heb me aangemeld.
Schrijf je één op één of naar een woongroep?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven