non binair

08-04-2021 12:39 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva kop: "Vier non-binaire kandidaten maken kans het nieuwste K3-lid te worden"

Ik heb geen idee wat dat betekent. Kan iemand me dat uitleggen?
Volgens mij dat ze zichzelf geen gender vinden hebben. In ieder geval zichzelf geen man of vrouw als gescheiden categorie voelen.
Alle reacties Link kopieren
Verschillende soorten mensen maken kans om het nieuwste K3 lid te worden.
Google is sneller dan een topic aanmaken:

Een non-binair persoon is iemand die zich niet thuis voelt in de binaire gendercategorieën man of vrouw en zich beter voelt bij een andere, niet-binaire, genderidentiteit. Dit uit zich soms in de genderexpressie, door mannelijke en vrouwelijke kenmerken te combineren of net te verwerpen.

Of had je dat al gedaan en wilde je hierover even lekker in discussie?
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zich niet uitsluitend als vrouw óf man wil identificeren.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 12:41
Verschillende soorten mensen maken kans om het nieuwste K3 lid te worden.
Dat eigenlijk.
Wat open minded van je Rotterdammer. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn weten is een non-binair persoon iemand die zich niet identificeert als man of vrouw. Er hoort nog een hele uitleg bij, want het is een paraplugebegrip, maar volgen mij dekt dat wel de lading.
Tiana_76 schreef:
08-04-2021 12:41
Google is sneller dan een topic aanmaken:

Een non-binair persoon is iemand die zich niet thuis voelt in de binaire gendercategorieën man of vrouw en zich beter voelt bij een andere, niet-binaire, genderidentiteit. Dit uit zich soms in de genderexpressie, door mannelijke en vrouwelijke kenmerken te combineren of net te verwerpen.

Of had je dat al gedaan en wilde je hierover even lekker in discussie?
Wat een rare aanname.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-04-2021 12:42
Dat eigenlijk.
Wat open minded van je Rotterdammer. :thumbsup:
Ja toch niet dan?

IK vind de stickertjes een tikje overtrokken: je bent gewoon anders: prima.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
08-04-2021 12:41
Google is sneller dan een topic aanmaken:

Een non-binair persoon is iemand die zich niet thuis voelt in de binaire gendercategorieën man of vrouw en zich beter voelt bij een andere, niet-binaire, genderidentiteit. Dit uit zich soms in de genderexpressie, door mannelijke en vrouwelijke kenmerken te combineren of net te verwerpen.

Of had je dat al gedaan en wilde je hierover even lekker in discussie?
Wat vijandig. Begrip en acceptatie bereik je niet met gelijk op iemands nek te springen en goede bedoelingen in twijfel te trekken.
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 12:44
Ja toch niet dan?

IK vind de stickertjes een tikje overtrokken: je bent gewoon anders: prima.
Helemaal met je eens. Maar als mensen zich zo willen noemen vind ik het ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 12:44
Ja toch niet dan?

IK vind de stickertjes een tikje overtrokken: je bent gewoon anders: prima.

Anders dan wie/wat?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-04-2021 12:48
Anders dan wie/wat?
Het gemiddelde
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 12:49
Het gemiddelde

Ah, Jan(nie) Modaal. Check.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
08-04-2021 12:48
Anders dan wie/wat?
Scherp :)
Anders dan mensen die zich als vrouw of man identificeren.
Maar je vraag maakt me wel bewust van mijn referentiekader en of daar nog wel wat losgeschud kan worden.
Heb je onder een steen geleefd de afgelopen jaren?

En onder die steen ook geen google?

Ik kan het me niet voorstellen. Wat is de echte reden voor dit topic?
Tiana_76 schreef:
08-04-2021 12:41
Google is sneller dan een topic aanmaken:

Ik zou dan juist denken dat non binair niet valt te googlen :P
Alle reacties Link kopieren
Maar wat maakt dat uit voor jou als iemand zich als non-binair wil laten identificeren. Echt daar krijg je zelf toch niks van. Jij wordt er niet minder van en je krijgt ook niet minder rechten.

Bovendien hebben zich volgens mij meer dan 15.000 mensen aangemeld. Dus dat er mensen die zich al non-binair identificeren vind ik helemaal niet gek.

Echter verwacht ik wel dat het weer een blond meisje uit Nederland wordt, omdat dat het beste in het Studio 100 plaatje past
Alle reacties Link kopieren
Dit kan ook nog:

octaal (8)
novenair (9)
decimaal (10)
duodecimaal (12)
hexadecimaal (16)
vigesimaal (20)
sexagesimaal (60)

Allemaal non-binair ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-04-2021 12:52
Scherp :)
Anders dan mensen die zich als vrouw of man identificeren.
Maar je vraag maakt me wel bewust van mijn referentiekader en of daar nog wel wat losgeschud kan worden.

Mooi dat je daarvoor openstaat. Als ik in een diepzinnige bui ben denk/praat ik graag (na) over (het stoppen met) alle aspecten van het leven binair te zien. Veel van onze maatschappij is ingericht op goed of slecht, links of rechts, man of vrouw, juist of onjuist, hetero of homo, tot aan (het segmenteren in zaken als) vriendschap of relatie. Hokjesdenken, zwart en wit. Terwijl vrijwel niets of niemand sec het een of sec het ander is/denkt/voelt.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
08-04-2021 12:57
Maar wat maakt dat uit voor jou als iemand zich als non-binair wil laten identificeren. Echt daar krijg je zelf toch niks van. Jij wordt er niet minder van en je krijgt ook niet minder rechten.

Bovendien hebben zich volgens mij meer dan 15.000 mensen aangemeld. Dus dat er mensen die zich al non-binair identificeren vind ik helemaal niet gek.

Echter verwacht ik wel dat het weer een blond meisje uit Nederland wordt, omdat dat het beste in het Studio 100 plaatje past
Weer zo vijandig. Mogen mensen nog vragen stellen of wat? Anders leer je toch nooit van elkaar?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-04-2021 13:16
Weer zo vijandig. Mogen mensen nog vragen stellen of wat? Anders leer je toch nooit van elkaar?

Offence is the best defence. En hoewel ik waardeer dat je het voor TO opneemt, is wel begrijpelijk dat men ervan uitgaat dat de vraag in de OP een bepaalde achterliggende lading heeft. Want inderdaad: Google is een stuk voor de hand liggender dan Viva.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
08-04-2021 13:15
Mooi dat je daarvoor openstaat. Als ik in een diepzinnige bui ben denk/praat ik graag (na) over (het stoppen met) alle aspecten van het leven binair te zien. Veel van onze maatschappij is ingericht op goed of slecht, links of rechts, man of vrouw, juist of onjuist, hetero of homo, tot aan (het segmenteren in zaken als) vriendschap of relatie. Hokjesdenken, zwart en wit. Terwijl vrijwel niets of niemand sec het een of sec het ander is/denkt/voelt.
Ja, zo denk ik er ook over. Er is een lijn tussen bijv. hetero en homo en iedereen bevindt zich ergens op die lijn. Zelfde met gender etc. Vind ik normaal, maar toch merk ik in zo'n gesprek dat opvoeding, denken in man / vrouw er wel ingebakken zit.
nessemeisje schreef:
08-04-2021 13:16
Weer zo vijandig. Mogen mensen nog vragen stellen of wat? Anders leer je toch nooit van elkaar?

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je (TO) in 2021 nog nooit van non-binair gehoord heeft. Echt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant denk ik bij zo'n bericht: goed dat ze verder kijken dan de standaard.
Aan de andere kan: stom dat ze het moeten benadrukken.
(Als in, het boeit mij niet of iemand zich man/vrouw/paasie/non binair voelt. Maar ik begrijp dat het helaas niet voor iedereen geldt en het handig is dat die mensen ook begrijpen dat we niet allemaal hetzelfde zijn of zo.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven