non binair

08-04-2021 12:39 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva kop: "Vier non-binaire kandidaten maken kans het nieuwste K3-lid te worden"

Ik heb geen idee wat dat betekent. Kan iemand me dat uitleggen?
nessemeisje schreef:
08-04-2021 13:16
Weer zo vijandig. Mogen mensen nog vragen stellen of wat? Anders leer je toch nooit van elkaar?
Eens Nessemeisje.
Maar dat is regelmatig het geval hier op het forum. Dat een simpele vraag gelijk met achterdocht wordt benaderd, want er zal wel weer iets (negatiefs) achter zitten. Dat heb ik zelf ook wel meegemaakt, toen ik echt alleen maar informatie zocht.
Alle reacties Link kopieren
De vraag van TO kun je trouwens om verschillende wijzen uitleggen.

1. Er zijn 4 kandidaten die kans maken en ze zijn allen non-binair.
2. Vier van de kandidaten (uit de groep kanshebbers) zijn non-binair.
3. Vier kandidaten maken kans, maar we vertellen nog niet met wat voor geslacht ze zich identificeren.
...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-04-2021 13:19
Ja, zo denk ik er ook over. Er is een lijn tussen bijv. hetero en homo en iedereen bevindt zich ergens op die lijn. Zelfde met gender etc. Vind ik normaal, maar toch merk ik in zo'n gesprek dat opvoeding, denken in man / vrouw er wel ingebakken zit.

Dat is ook niet gek. Cultuur en maatschappij hebben daar zwaarwegende invloed op. Wat mij betreft wordt het tijd om mensen te gaan zien en waarderen als mens. Met menselijke eigenschappen. Zowel fysiek als qua karakter. Zodat iemand empathisch en analytisch kan zijn, zonder dat dat wordt bestempeld als mannelijk of vrouwelijk. Dat mijn zoon nagellak kan dragen, zonder te worden gezien als homo, of zijn haar kan laten groeien, zonder te worden gezien als vrouw(elijk). Dat ik mijn haar kort kan knippen, zonder dat ik me dan minder vrouwelijk (hoef te) voel(en). Mensen zijn mensen, en iedereen is goed zoals ze zijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
PoezzinBoots schreef:
08-04-2021 13:20
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je (TO) in 2021 nog nooit van non-binair gehoord heeft. Echt gewoon niet.
Ik kende de term ook niet. Binair wel, maar dat is heel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde de term vorig jaar voor het eerst toen mijn woke-nichtje zich non-binair verklaarde.
Is ze dan nog wel lesbisch, of heet ze nu pan-sexueel of nog iets anders?

Lastig gedoe, tegenwoordig.

Met tantes práát je niet over zulke dingen, dus ik laat haar lekker.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
08-04-2021 12:41
Google is sneller dan een topic aanmaken:
Nou dan kunnen we de meeste topics wel opdoeken...... Is alles niet te googlen?.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
08-04-2021 13:29
Ik kende de term ook niet. Binair wel, maar dat is heel wat anders.
ik kan me best voorstellen dat je die term niet kent. Maar dat je niet even googled snap ik dan weer niet
mcsteamy schreef:
08-04-2021 13:27
Dat is ook niet gek. Cultuur en maatschappij hebben daar zwaarwegende invloed op. Wat mij betreft wordt het tijd om mensen te gaan zien en waarderen als mens. Met menselijke eigenschappen. Zowel fysiek als qua karakter. Zodat iemand empathisch en analytisch kan zijn, zonder dat dat wordt bestempeld als mannelijk of vrouwelijk. Dat mijn zoon nagellak kan dragen, zonder te worden gezien als homo, of zijn haar kan laten groeien, zonder te worden gezien als vrouw(elijk). Dat ik mijn haar kort kan knippen, zonder dat ik me dan minder vrouwelijk (hoef te) voel(en). Mensen zijn mensen, en iedereen is goed zoals ze zijn.
Ja, dat zou mooi zijn!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-04-2021 13:32
Ik hoorde de term vorig jaar voor het eerst toen mijn woke-nichtje zich non-binair verklaarde.
Is ze dan nog wel lesbisch, of heet ze nu pan-sexueel of nog iets anders?

Lastig gedoe, tegenwoordig.

Met tantes práát je niet over zulke dingen, dus ik laat haar lekker.
JUIST wel over praten!
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-04-2021 13:43
ik kan me best voorstellen dat je die term niet kent. Maar dat je niet even googled snap ik dan weer niet
Wat is een smulrol?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 13:46
Wat is een smulrol?
:hyper:
https://letmegooglethat.com/?q=smulrol
Het verbaasde mij eigenlijk meer dat er nu ook mannen worden overwogen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-04-2021 13:32
Ik hoorde de term vorig jaar voor het eerst toen mijn woke-nichtje zich non-binair verklaarde.
Is ze dan nog wel lesbisch, of heet ze nu pan-sexueel of nog iets anders?

Lastig gedoe, tegenwoordig.

Met tantes práát je niet over zulke dingen, dus ik laat haar lekker.

Maakt toch niet uit hoe het nu heet, de situatie is er niet mee veranderd lijkt me? En anders zou ik het gewoon toch vragen, hoe ze haar seksualiteit benoemt
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-04-2021 13:24
De vraag van TO kun je trouwens om verschillende wijzen uitleggen.

1. Er zijn 4 kandidaten die kans maken en ze zijn allen non-binair.
2. Vier van de kandidaten (uit de groep kanshebbers) zijn non-binair.
3. Vier kandidaten maken kans, maar we vertellen nog niet met wat voor geslacht ze zich identificeren.
...

Ja, dit vroeg ik me ook af. En ik zou nog een 4e vraag toevoegen; zijn ze specifiek op zoek naar een non-binaire K3?
PoezzinBoots schreef:
08-04-2021 12:52
Heb je onder een steen geleefd de afgelopen jaren?

En onder die steen ook geen google?

Ik kan het me niet voorstellen. Wat is de echte reden voor dit topic?

Hear hear!
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
08-04-2021 13:21
Eens Nessemeisje.
Maar dat is regelmatig het geval hier op het forum. Dat een simpele vraag gelijk met achterdocht wordt benaderd, want er zal wel weer iets (negatiefs) achter zitten. Dat heb ik zelf ook wel meegemaakt, toen ik echt alleen maar informatie zocht.
Maar in dit geval is het wel heeeel erg Googlebaar.
De TO vraagt niet om ervaringen met Non-binair oid, gewoon wat de term betekent.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
08-04-2021 13:52
Ja, dit vroeg ik me ook af. En ik zou nog een 4e vraag toevoegen; zijn ze specifiek op zoek naar een non-binaire K3?
Oeh.. goede toevoeging!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-04-2021 13:32
Ik hoorde de term vorig jaar voor het eerst toen mijn woke-nichtje zich non-binair verklaarde.
Is ze dan nog wel lesbisch, of heet ze nu pan-sexueel of nog iets anders?

Lastig gedoe, tegenwoordig.

Met tantes práát je niet over zulke dingen, dus ik laat haar lekker.
ik heb jong-volwassen (/oud-puberale) dochters en dit soort onderwerpen komen hier vaak over de eettafel.
Mooi om te merken, hoe deze generatie (minstens in mijn bubbel) openstaat voor alle verschillen, en niet alleen denkt in Piemels en Vagina's
(en dat in een vagina een piemel hoort)
Tiana_76 schreef:
08-04-2021 12:41
Google is sneller dan een topic aanmaken:

Een non-binair persoon is iemand die zich niet thuis voelt in de binaire gendercategorieën man of vrouw en zich beter voelt bij een andere, niet-binaire, genderidentiteit. Dit uit zich soms in de genderexpressie, door mannelijke en vrouwelijke kenmerken te combineren of net te verwerpen.

Of had je dat al gedaan en wilde je hierover even lekker in discussie?


Gok van wel.
lilalinda schreef:
08-04-2021 14:27
ik heb jong-volwassen (/oud-puberale) dochters en dit soort onderwerpen komen hier vaak over de eettafel.
Mooi om te merken, hoe deze generatie (minstens in mijn bubbel) openstaat voor alle verschillen, en niet alleen denkt in Piemels en Vagina's
(en dat in een vagina een piemel hoort)
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
08-04-2021 13:43
Nou dan kunnen we de meeste topics wel opdoeken...... Is alles niet te googlen?.

Ja. Persoonlijke ervaringen zijn ook te vinden op Google. Dan kom je namelijk meestal op het Viva-forum uit.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-04-2021 14:38
Ja. Persoonlijke ervaringen zijn ook te vinden op Google. Dan kom je namelijk meestal op het Viva-forum uit.
Echt, voor zo'n beetje alles toch?! :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-04-2021 15:17
Echt, voor zo'n beetje alles toch?! :biggrin:

Viva weet raad :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
De waarheid is veel simpeler. Ik kwam op de viva site, zag de aankondiging en dacht daarom het hier maar te vragen, in al mijn naïviteit.

ik schrik van de kwaadaardigeheid onaaardige reakties die sommigen hier hebben, als ik een vraag stel en niet mijn burgerlijke plicht doe en google.
grenada wijzigde dit bericht op 08-04-2021 16:11
28.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
08-04-2021 13:46
JUIST wel over praten!
Ik wil wel, zij wil niet en dat kan ik prima respecteren. Ik heb haar veel succes gewenst met haar zoektocht en aangegeven dat alles om evenwicht draait.

Ik vind het belangrijker dat ze lekker met haar neefje (mijn zoon) chillt.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 16:15
16.58% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven