non binair

08-04-2021 12:39 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva kop: "Vier non-binaire kandidaten maken kans het nieuwste K3-lid te worden"

Ik heb geen idee wat dat betekent. Kan iemand me dat uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-04-2021 12:54
en (jaja, gemiddeld genomen) hebben mijn gen-z dochters al veel meer te maken gehad met "andere" vormen. Dan is het ook eenvoudiger om er meer te accepteren. In mijn jeugd, was geintjes maken over "flikkers" nog heel gewoon. Ook op tv. Ik kende alleen Albert of Jos Brink. Mijn kinderen hebben vrienden met homosexuele ouders. En hebben vrienden die van geslacht veranderd zijn. Da's toch anders.
En mijn eigen (bomer)ouders accepeteren dat er verschillen zijn, maar in hun jeugd wisten ze niet eens dat er iets anders dan hetro's bestonden. Die aardige mevrouwen, die samenwoonden waren vooral heel zeilig, want konden geen man vinden.
Mijn (boomer) ouders hebben homoseksuele vrienden en vrienden met homoseksuele kinderen. Ik ken zelf mensen die van geslacht veranderd zijn en ik ben een eind richting de zestig. Ik ontken niet dat er veel veranderd is sinds onze jeugd. Maar je leest wel eens een krant, of je maakt een praatje met de buren. Ook als je 50 + bent.
xynix schreef:
10-04-2021 13:09
Mijn (boomer) ouders hebben homoseksuele vrienden en vrienden met homoseksuele kinderen. Ik ken zelf mensen die van geslacht veranderd zijn en ik ben een eind richting de zestig. Ik ontken niet dat er veel veranderd is sinds onze jeugd. Maar je leest wel eens een krant, of je maakt een praatje met de buren. Ook als je 50 + bent.


Klopt. maar om het nou vreemd te vinden dat iemand nog nooit van het woord non-binair heeft gehoord is weer het andere uiterste. Ik weet wat het is, ben een veertiger, maar ik denk de generatie voor mij veel minder.
Zo gaan dingen toch gewoon? Ik zie het ook niet als desinteresse. Je moet het denk ik zien in de geest des tijds.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
10-04-2021 11:42
Vorig jaar was er een programma over panseksualiteit. Had er echt nog nooit van gehoord en na de uitleg, en nu weer non-binair, (hetzelfde of niet?) merk ik dat ik een beetje moe wordt van dit soort discussies over "geaardheid" (ik weet ook niet meer hoe ik het anders moet noemen). Eerlijk gezegd interesseert het mij geen moer op wie mensen verliefd worden en of ze zich man of vrouw voelen of gewoon.....mens?

We identificeren onszelf en anderen niet meer op basis van wie we zijn maar alleen nog maar op factoren die er zo niet toe doen. Ik begrijp de discussie eigenlijk nooit zo goed, het laatste wat me interesseert in mensen is met wie ze in bed duiken, wat ze daar doen en in welke hoedanigheid. Je hebt ook mensen die een liefdevolle relatie aangaan met hun auto of een stuk muur, ik herken het misschien niet bij mezelf maar ga vooral je gang, op het moment dat je gaat eisen dat ik me in jouw psyche moet verdiepen over het hoe en waarom, dan haak ik af en raak ik geïrriteerd. Het lijkt wel of iedereen maar erkenning wil afdwingen voor elke scheet die anders ruikt dan die van anderen.

Wat ontzettend fijn voor jou dat je je zo 100% goed voelt in je eigen lichaam, dat je je hier niet druk over hoeft te maken.

Overigens heeft je non-binair voelen dan weer niets te maken met je geaardheid en wie met wie in bed duikt, maar voor jou wel zo prettig, dat bij jou alles op orde is. Anderen hebben daar weer wel wat mee. Die zitten middenin en proces of zijn eruit. En noemen zich anders dan jou, voelen zich ook anders. Daar hoef je je inderdaad niet mee bezig te houden, maar nu weet je er dan in elk geval van.
Later is nu
Dreamer schreef:
13-04-2021 21:18
Wat ontzettend fijn voor jou dat je je zo 100% goed voelt in je eigen lichaam, dat je je hier niet druk over hoeft te maken.

Overigens heeft je non-binair voelen dan weer niets te maken met je geaardheid en wie met wie in bed duikt, maar voor jou wel zo prettig, dat bij jou alles op orde is. Anderen hebben daar weer wel wat mee. Die zitten middenin en proces of zijn eruit. En noemen zich anders dan jou, voelen zich ook anders. Daar hoef je je inderdaad niet mee bezig te houden, maar nu weet je er dan in elk geval van.
:applause:
Dreamer schreef:
13-04-2021 21:18
Wat ontzettend fijn voor jou dat je je zo 100% goed voelt in je eigen lichaam, dat je je hier niet druk over hoeft te maken.
Nou dit! Én de rest van Dreamers post ook.


Echt hoor, niet inzien wat een luxe het is dát je je niet druk hoeft te maken om dat soort dingen. Dat heet nou privilege.
KamilleT schreef:
10-04-2021 12:20
Een familielid van mij is lesbisch, maar haar vriend/in is non-binair.
Partner, metgezel, wederhelft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven