“Normale” dingen die je raar/vies/gek vindt

29-04-2021 21:01 740 berichten
Ik zit een film te kijken en zoals wel vaker een scene waar iemand onwel wordt en over de wc hangt met de kop in de wc pot :sick: Ben ik de enige die dit heel vies vind om te zien? Lekker al die poepbacterieen zo dicht op je lip.

Of van die mensen die de schoenen vastpakken bij de zool wanneer ze die aan willen doen. Blegh.

Wat zijn dingen die normaal (lijken te) zijn voor de meeste mensen maar waar jij niets van snapt?
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
11-05-2021 11:26
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.
Dat is geen absurde vergoeding, dat is een directeurssalaris. De directeur van Unicef bijvoorbeeld heeft de leiding over een complexe organisatie waarin 48 miljoen euro per jaar omgaat, daarvoor heb je kennis, een goede opleiding, ervaring en talent nodig. Ik vind het terecht dat daar een goed salaris tegenover staat. De directeur van Unicef verdiende in 2019 125.000 euro. Ter vergelijking: de directeur van ING verdient tot 338.000 euro per jaar en die werkt bij een organisatie die helemaal niets bijdraagt aan een betere wereld. Dus in dat opzicht is het prijzenswaardig dat iemand directeur wil zijn bij een 'goed doel', want dan verdien je aanzienlijk minder dan bij bijvoorbeeld een bank terwijl je hetzelfde werk doet én je krijgt continu opmerkingen over de 'absurde vergoeding' die je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
En on topic: ik snap niets van mensen die chocolademousse eerst helemaal glad roeren voordat ze het opeten. Dan kun je toch beter meteen chocoladevla kopen.
Mensen die in gezelschap een etensrestje tussen hun tanden vandaan pulken met hun vingers. Heb twee kennissen die dat doen. Walgelijk ...

In films zie je vaak dat mensen op een wcdeksel gaan zitten, om even bij te komen of zo, alsof het een stoel is. Op de wvc op hun werk of zo of zelfs een openbaar toilet. Vind ik ook altijd zo vies.

Ik kreeg eens een ver familielid over de vloer die naar het toilet ging en een 'boekje' meevroeg. Misschien niet echt vies maar wel zo unladylike ...

Mensen die hun schonezolen aanraken bij het schoenen aantrekken (is al eens gezegd hier), en mensen die bij andere mensen thuis, of op het werk, een schoen op een stoelzitting zetten. Hier kwam eens een vriendinnetje spelen, toen de moeder haar kwam ophalen, zette het kind een schoen op de (gestoffeerde) pianokruk zodat moeder haar veters kon strikken ... en dat deed moeder rustig, die vond dat doodnormaal.. AARGH ... met die schoenen kom je overal en zo'n kruk kan je niet in de wasmachine gooien ...
Alle reacties Link kopieren
Vlaamsemeid schreef:
11-05-2021 14:18
Ik kreeg eens een ver familielid over de vloer die naar het toilet ging en een 'boekje' meevroeg. Misschien niet echt vies maar wel zo unladylike ...
Dit had mijn ouder kunnen zijn :rofl: Zo ongegeneerd...
nog iets: een hotelbadkamer met wc. Vanwege het doorspoelen inderdaad. Brr.

(heb wel beetje aanleg voor smetvrees)

In een hotel sowieso alles wat niet gewassen kan worden. BV sierkussens die echt niet na elke gast gestoomd worden.
Vlaamsemeid schreef:
11-05-2021 14:18

Ik kreeg eens een ver familielid over de vloer die naar het toilet ging en een 'boekje' meevroeg. Misschien niet echt vies maar wel zo unladylike ...

Hier kwam eens een vriendinnetje spelen, toen de moeder haar kwam ophalen, zette het kind een schoen op de (gestoffeerde) pianokruk zodat moeder haar veters kon strikken ... en dat deed moeder rustig, die vond dat doodnormaal.. AARGH ... met die schoenen kom je overal en zo'n kruk kan je niet in de wasmachine gooien ...

Mensen die met een boekje naar het toilet gaan vind ik vreselijk. Hoe kan je zo lang poepen dat je de tijd hebt om een boekje te lezen. Dan heb ik gelijk beelden van moeite doen, persen, wachten, kreunen. Poepen is toch geen bevalling? Moet het soms van ver komen en geven de porties elkaar alle tijd en ruimte? Dat boekje raak ik alleen met handschoenen aan na afloop. Ik vind poepen bij een ander eigenlijk helemaal iets wat je niet zou moeten doen. Ik zeg ook rustig dat ik dat liever niet heb. Als iemand darmproblemen heeft is het een ander verhaal. Ook niet smakelijk, maar bij mij kun je de klok erop gelijk zetten en ik heb net zoveel tijd nodig als voor plassen. Ook geen bergen wc-papier trouwens. Tegenwoordig hebben mensen gelukkig een telefoon.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
11-05-2021 14:29
Ik vind poepen bij een ander eigenlijk helemaal iets wat je niet zou moeten doen. Ik zeg ook rustig dat ik dat liever niet heb.
Je klinkt als een warme gastvrouw. Wat verwacht je dan, dat mensen hun bezoek aan jou afbreken en snel naar huis gaan (of je buren?) om daar te poepen?
Pinaco schreef:
11-05-2021 14:34
Je klinkt als een warme gastvrouw. Wat verwacht je dan, dat mensen hun bezoek aan jou afbreken en snel naar huis gaan (of je buren?) om daar te poepen?


Ik verwacht dat ze dat gewoon een beetje regelmatig doen en dat het niet ineens " opkomt als poepen ", want daar geloof ik dus niet in. Als iemand last krijgt van eten, of er is iets anders, zal je me niet horen. Als we zitten te praten en jij vraagt om een boekje omdat je moet poepen vraag ik echt of dat niet ergens anders kan denk ik. " je gaat zo weg, thuis is toch veel relaxter? " .

Gelukkig is het nog nooit gebeurd. Een vriend van mij heeft een strandhuisje met een chemisch toilet, daar mag ik niet eens plassen als ik daar ben. Hij staat ook nog eens ver van het bad lokaal. Ik vind dat hij gelijk heeft en ik heb zeker geen smetvrees.
Alle reacties Link kopieren
Haha jezus, wat een interessante ontdekking dat er dus mensen zijn die echt zo denken. Ik hoop dat je gezegend bent en blijft met een vriendenkring die hun poep lekker kunnen timen :rofl:
Vlaamsemeid schreef:
11-05-2021 14:18
Mensen die in gezelschap een etensrestje tussen hun tanden vandaan pulken met hun vingers. Heb twee kennissen die dat doen. Walgelijk ...

In films zie je vaak dat mensen op een wcdeksel gaan zitten, om even bij te komen of zo, alsof het een stoel is. Op de wvc op hun werk of zo of zelfs een openbaar toilet. Vind ik ook altijd zo vies.

Ik kreeg eens een ver familielid over de vloer die naar het toilet ging en een 'boekje' meevroeg. Misschien niet echt vies maar wel zo unladylike ...

Mensen die hun schonezolen aanraken bij het schoenen aantrekken (is al eens gezegd hier), en mensen die bij andere mensen thuis, of op het werk, een schoen op een stoelzitting zetten. Hier kwam eens een vriendinnetje spelen, toen de moeder haar kwam ophalen, zette het kind een schoen op de (gestoffeerde) pianokruk zodat moeder haar veters kon strikken ... en dat deed moeder rustig, die vond dat doodnormaal.. AARGH ... met die schoenen kom je overal en zo'n kruk kan je niet in de wasmachine gooien ...
Ik heb een klant op mijn werk die dat doet zonder reden, opeens met der vinger tussen der tanden, echt ongelofelijk smerig en al helemaal nu in coronatijd..
Een opgepropte tissue/keukenpapier op de bank of tafel, bij andere mensen. Niet te verdragen.

Maandverband met frisse aloe vera geur, oid. Ooit eens een proefverpakking gekregen, ik rook de hele tijd dat maandverband in mijn broek.
Pinaco schreef:
11-05-2021 14:49
Haha jezus, wat een interessante ontdekking dat er dus mensen zijn die echt zo denken. Ik hoop dat je gezegend bent en blijft met een vriendenkring die hun poep lekker kunnen timen :rofl:

Ik hoop het met je mee hoewel ik bij " hopen " nu ook aan iets anders moet denken. Niet cynisch, ik vind het grappig dat je hier dus om moet lachen. Ik moet juist lachen omdat jij dit " ongastvrij "vindt. Niet sarcastisch ook, maar gewoon omdat wij dus gewoon heel erg verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Apart. Alsof je bewust als je op visite bent denkt ' daar ga ik eens even lekker zitten schijten'. Poepen en plassen doe ik niet op commando. En als ik ergens niet kan plassen kan ik dat echt niet een uur ophouden, dus dan moet je ergens in de bosjes piessen?

Ben er ook niet blij mee hoor, als er iemand bij mij thuis gaat zitten kakken. ( helemaal het type dat idd een halfuur in zn eigen stank zit met boekje of telefoon). Maar verbieden? Hoe dan. Als je moet, dan moet je toch?

(Behalve ik dan, want ik heb dan weer het mentale issue dat ik alleen kan poepen op mijn eigen wc. Altijd gedoe met als we bijv op vakantie gaan, dan moet ik laxeerpillen e.d. mee.)
VGM1980 schreef:
11-05-2021 16:24
Apart. Alsof je bewust als je op visite bent denkt ' daar ga ik eens even lekker zitten schijten'. Poepen en plassen doe ik niet op commando. En als ik ergens niet kan plassen kan ik dat echt niet een uur ophouden, dus dan moet je ergens in de bosjes piessen?

Ben er ook niet blij mee hoor, als er iemand bij mij thuis gaat zitten kakken. ( helemaal het type dat idd een halfuur in zn eigen stank zit met boekje of telefoon). Maar verbieden? Hoe dan. Als je moet, dan moet je toch?

(Behalve ik dan, want ik heb dan weer het mentale issue dat ik alleen kan poepen op mijn eigen wc. Altijd gedoe met als we bijv op vakantie gaan, dan moet ik laxeerpillen e.d. mee.)
Ik sta er ook van te kijken. Ik probeer koste wat kost te voorkomen dat ik op visite moet poepen, en meestal lukt het wel om het op te houden. Maar als je weet dat je nog een paar uur bij je schoonma op de bank zit, dan ga je het toch niet ophouden? Zolang je de wc-borstel maar niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei het al eerder: als je moet..dan moet je. Niet iedereen is gezegend met een vast ritme.
Juist door het ophouden omdat je je schaamt.. krijg je darmproblemen..dat is mij echt geen enkele vriendschap waard sorry.

Laatst nog een vriendin die wegging bij mij op de fiets en na 3 minuten weer aanbelde omdat ze zo vreselijk moest...
Vond zij ook niet tof maar hee wat moet ik zeggen dan: nee dat kan hier niet..stap maar op je fiets en het loopt vanzelf je broekspijpen uit.
Ik ben gezegend met twee aparte toiletten..boven 1 naast de badkamer dus ga je gang. Er staat chloor en spray...er liggen glorix doekjes.

Ik heb liever dat iemand op mijn wc poept dan dat ik een bevallingsverhaal moet aanhoren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-05-2021 13:50
En spuug, kwijl, tandplak, etensresten, soms bloed...

Ik hoef dat ook niet per sé te zien.
Nou dit..

En ik vind opgedroogde tandpasta in wasbakken ook goor..ik zal bv nooit mn tanden poetsen in een toiletgebouw. Als ik dan mn handen was en dan die opgedroogde tandpasta en haren zie ga ik bijna over mn nek..laat staan dat ik mn tanden er moet poetsen :pukey:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
11-05-2021 14:43
Ik verwacht dat ze dat gewoon een beetje regelmatig doen en dat het niet ineens " opkomt als poepen ", want daar geloof ik dus niet in. Als iemand last krijgt van eten, of er is iets anders, zal je me niet horen. Als we zitten te praten en jij vraagt om een boekje omdat je moet poepen vraag ik echt of dat niet ergens anders kan denk ik. " je gaat zo weg, thuis is toch veel relaxter? " .

Gelukkig is het nog nooit gebeurd. Een vriend van mij heeft een strandhuisje met een chemisch toilet, daar mag ik niet eens plassen als ik daar ben. Hij staat ook nog eens ver van het bad lokaal. Ik vind dat hij gelijk heeft en ik heb zeker geen smetvrees.
Bijzondere verwachting. Dus omdat jij er niet "in gelooft" moeten mensen het maar ophouden?
Ben het wel met je eens dat het raar is om een boekje te vragen omdat je moet poepen. Liever sosiewo niet expliciet benoemen, nergens voor nodig.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
12-05-2021 10:47
Bijzondere verwachting. Dus omdat jij er niet "in gelooft" moeten mensen het maar ophouden?
Ben het wel met je eens dat het raar is om een boekje te vragen omdat je moet poepen. Liever sosiewo niet expliciet benoemen, nergens voor nodig.
Idd, mensen met spastische darmen en ziekte van Crohn etc..zullen niet heel blij met jouw stelling zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Pff mensen die termen als unladylike gebruiken.

Jaren 50 much?
Natuurlijk komt poep soms gewoon opzetten. Echt. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
12-05-2021 11:31
Pff mensen die termen als unladylike gebruiken.

Jaren 50 much?

Nou inderdaad. Vrouwen horen geloof ik sowieso niet te poepen.
Mensen met Crohn of spastische darmen, had ik ook aangegeven, zal je me niet over horen. Ik vind het gewoon raar als mensen naar het toilet gaan en dan expliciet aangeven wat ze daar gaan doen. Dat vind ik min of meer onfatsoenlijk en het geeft ook weinig gevoel voor goede manieren aan. Als je er ook nog een boekje bij vraagt, of het duurt heel erg lang vind ik dat raar.

Misschien heb ik geluk met mijn darmen, maar ik denk eerder dat het gewoon leefstijl is. Iedereen moet wel eens plotseling naar het toilet na bijvoorbeeld het eten of wat voor reden ook. Als je gezond en regelmatig eet gebeurt dat niet zo snel denk ik. Het is ook niet normaal als je veel wc- papier nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-05-2021 13:17
Mensen met Crohn of spastische darmen, had ik ook aangegeven, zal je me niet over horen. Ik vind het gewoon raar als mensen naar het toilet gaan en dan expliciet aangeven wat ze daar gaan doen. Dat vind ik min of meer onfatsoenlijk en het geeft ook weinig gevoel voor goede manieren aan. Als je er ook nog een boekje bij vraagt, of het duurt heel erg lang vind ik dat raar.

Misschien heb ik geluk met mijn darmen, maar ik denk eerder dat het gewoon leefstijl is. Iedereen moet wel eens plotseling naar het toilet na bijvoorbeeld het eten of wat voor reden ook. Als je gezond en regelmatig eet gebeurt dat niet zo snel denk ik. Het is ook niet normaal als je veel wc- papier nodig hebt.
Met je eerste alinea ben ik het deels eens.
Geval too much information, al kan ik er wel tegen.
Lang op de wc zitten is niet raar, de een poept snel, de ander doet er even over, dat zijn nu eenmaal lichamelijke processen die je niet in de hand hebt of anderzijds kunt afdwingen.
Je zegt dat je geluk hebt met je darmen, dat geluk heb ik ook echter, de aannames die je daarna doet, die vind ik dat weer een beetje raar, noch jij of ik zijn hierin de norm, ook niet qua gebruik wc papier.
Was het maar zo simpel dat als je goed en gezond at, het vanzelf wel allemaal goed zou komen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
12-05-2021 13:33
Met je eerste alinea ben ik het deels eens.
Geval too much information, al kan ik er wel tegen.
Lang op de wc zitten is niet raar, de een poept snel, de ander doet er even over, dat zijn nu eenmaal lichamelijke processen die je niet in de hand hebt of anderzijds kunt afdwingen.
Je zegt dat je geluk hebt met je darmen, dat geluk heb ik ook echter, de aannames die je daarna doet, die vind ik dat weer een beetje raar, noch jij of ik zijn hierin de norm, ook niet qua gebruik wc papier.
Was het maar zo simpel dat als je goed en gezond at, het vanzelf wel allemaal goed zou komen.


Ik ga er eens beter naar kijken denk ik na alle posts. Het is voor mij zo vanzelfsprekend, ik poep als een konijn, snel en verder geen gedoe. Ik ken het alleen na verkeerd eten of teveel drinken. Misschien kan ik me daarom niet geoed voorstellen dat dat bij een ander niet zo is. Gezien alle reacties die er komen denk ik dat ik tekort door de bocht ben geweest. Het komt ook nooit voor, maar op mijn werk wel en dat zijn ook vaak mensen die niet gezond leven. Ik word helemaal niet goed af en toe als ik het ruik en hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al moeilijke darmen van baby af aan. Vaak harde, kleine keuteltjes. Dan ben ik net een konijn. Maar soms ook plakpoep, gewoon smeuïg, of diarree. Ondanks dat ik wel dagelijks groente en fruit eet. Vermoed dat het in mijn Aziatische afkomst zit en mijn darmen niet gemaakt zijn op de voeding van hier. Soms moet ik ook 3 dagen niet en dan de volgende dag 3 keer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven