“Normale” dingen die je raar/vies/gek vindt

29-04-2021 21:01 740 berichten
Ik zit een film te kijken en zoals wel vaker een scene waar iemand onwel wordt en over de wc hangt met de kop in de wc pot :sick: Ben ik de enige die dit heel vies vind om te zien? Lekker al die poepbacterieen zo dicht op je lip.

Of van die mensen die de schoenen vastpakken bij de zool wanneer ze die aan willen doen. Blegh.

Wat zijn dingen die normaal (lijken te) zijn voor de meeste mensen maar waar jij niets van snapt?
hondenmens schreef:
12-05-2021 13:58
Ik heb al moeilijke darmen van baby af aan. Vaak harde, kleine keuteltjes. Dan ben ik net een konijn. Maar soms ook plakpoep, gewoon smeuïg, of diarree. Ondanks dat ik wel dagelijks groente en fruit eet. Vermoed dat het in mijn Aziatische afkomst zit en mijn darmen niet gemaakt zijn op de voeding van hier. Soms moet ik ook 3 dagen niet en dan de volgende dag 3 keer wel.


Bij mij is als een konijn wel anders, gewoon één geheel. Je Aziatische afkomst kan zeker een rol spelen. Aziaten reageren ook anders op alcohol en mensen kunnen eigenlijk van nature niet goed tegen melkproducten, witte mensen het best. Voor veel dingen is uiteindelijk wel een verklaring. Nu ik lees dat jij dit hebt voel ik me ook ineens een beetje schuldig. Jij lijkt me niet iemand die dit voor de lol zou doen en waarschijnlijk de rest ook niet.

Mag ik wel nog steeds bouwvakkers en andere werklui weigeren die aanbellen? Of ben ik dan ook fout?
Alle reacties Link kopieren
Visite die hier naar de wc gaat. Als er visite geweest is, poets ik ook direct alles. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
11-05-2021 14:43
Ik verwacht dat ze dat gewoon een beetje regelmatig doen en dat het niet ineens " opkomt als poepen ", want daar geloof ik dus niet in. Als iemand last krijgt van eten, of er is iets anders, zal je me niet horen. Als we zitten te praten en jij vraagt om een boekje omdat je moet poepen vraag ik echt of dat niet ergens anders kan denk ik. " je gaat zo weg, thuis is toch veel relaxter? " .

Gelukkig is het nog nooit gebeurd. Een vriend van mij heeft een strandhuisje met een chemisch toilet, daar mag ik niet eens plassen als ik daar ben. Hij staat ook nog eens ver van het bad lokaal. Ik vind dat hij gelijk heeft en ik heb zeker geen smetvrees.
Nou dan zou ik nooit bij jou op visite willen komen ik heb colitis ulcerosa (Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa). Colitis ulcerosa noemt men, net als de ziekte van Crohn, ook wel een inflammatory bowel disease (IBD) ) en het komt bij mij echt opzetten als poepen en kan het niet ophouden. Dus wachten tot thuis is geen optie
Alle reacties Link kopieren
cavialover schreef:
12-05-2021 14:32
Nou dan zou ik nooit bij jou op visite willen komen ik heb colitis ulcerosa (Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa). Colitis ulcerosa noemt men, net als de ziekte van Crohn, ook wel een inflammatory bowel disease (IBD) ) en het komt bij mij echt opzetten als poepen en kan het niet ophouden. Dus wachten tot thuis is geen optie
“Als iemand last krijgt van eten, of er is iets anders, zal je me niet horen.”
Kruimeltaart schreef:
12-05-2021 14:10
Visite die hier naar de wc gaat. Als er visite geweest is, poets ik ook direct alles. :biggrin:


Zodat je het nog lekker kan ruiken?
DeeDee76 schreef:
11-05-2021 11:26
Over graaien gesproken; wat ik gek vind is dat directeuren van non-profit organisaties zoals de Hartstichting of het KWF een mega-salaris verdienen.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.
Dat is juist heel logisch en normaal. Als de CEO daar niet op niveau wordt betaald, vertrekt hij/zij gewoon naar een bedrijf waar hij wel een salaris met zes nullen ontvangt. Hier zijn onder andere verschillende wetenschappelijke theorieën voor en er is ook geen ontkomen aan.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
10-05-2021 19:55
Dat heb ik met stelletjes en hele gezinnen die samen boodschappen gaan doen. Als je op vakantie bent snap ik dat, maar gewoon standaard als een soort uitje elke zaterdag samen boodschappen doen? Snap ik niet. Helemaal nu met de regels, ieder een kar en dan naast elkaar gaan lopen en samen beslissen welke chips het wordt.
Vind het altijd wel gezellig samen met mijn vriend boodschappen doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
In_Tenebris schreef:
12-05-2021 16:04
Zodat je het nog lekker kan ruiken?
Oh, mensen die extra gaan snuiven als het ergens stinkt. Dat je gewoon hoort dat ze de lucht extra diep inademen.
safrat schreef:
12-05-2021 16:33
Oh, mensen die extra gaan snuiven als het ergens stinkt. Dat je gewoon hoort dat ze de lucht extra diep inademen.


Als je poep ruikt heb je poepmoleculen in je neus. Een molecuul is het kleinste deeltje van een stof met alle eigenschappen. Dus gewoon een flink aantal deeltjes poep in je neus, en dus ook in je keel, als je het " ruikt ". In de bijbel staat " Wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart ". Dit is een mooi voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-05-2021 14:07
Bij mij is als een konijn wel anders, gewoon één geheel. Je Aziatische afkomst kan zeker een rol spelen. Aziaten reageren ook anders op alcohol en mensen kunnen eigenlijk van nature niet goed tegen melkproducten, witte mensen het best. Voor veel dingen is uiteindelijk wel een verklaring. Nu ik lees dat jij dit hebt voel ik me ook ineens een beetje schuldig. Jij lijkt me niet iemand die dit voor de lol zou doen en waarschijnlijk de rest ook niet.

Mag ik wel nog steeds bouwvakkers en andere werklui weigeren die aanbellen? Of ben ik dan ook fout?
Hoe het met alcohol is weet ik niet, want dat lust ik niet. Drink het daarom ook nooit. Maar ik kan inderdaad niet tegen melk. Krijg er buikkrampen en verstopping van. Kan er wel tegen als het ergens in verwerkt zit. Met yoghurt, kwark en ijs geen last. Alleen als ik ijs te snel na het avondeten eet krijg ik diarree.
hondenmens schreef:
12-05-2021 17:49
Hoe het met alcohol is weet ik niet, want dat lust ik niet. Drink het daarom ook nooit. Maar ik kan inderdaad niet tegen melk. Krijg er buikkrampen en verstopping van. Kan er wel tegen als het ergens in verwerkt zit. Met yoghurt, kwark en ijs geen last. Alleen als ik ijs te snel na het avondeten eet krijg ik diarree.
Ik heb het ook met alcohol en melk. Het zijn beiden wel typische allergieën. Al is asian flush meer iets voor Chinezen en Japanners dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
12-05-2021 16:14
Vind het altijd wel gezellig samen met mijn vriend boodschappen doen.

gezellig, echt? bij boodschappen doen komt nou niet echt het woord 'gezellig' in mij op.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
12-05-2021 18:03
gezellig, echt? bij boodschappen doen komt nou niet echt het woord 'gezellig' in mij op.
Ik vind boodschappen doen leuk en het samen doen dus ook gezellig :$
Alle reacties Link kopieren
Als ik met mijn vent boodschappen doe zijn we altijd meer geld kwijt want...aanbiedingenbak hier...nieuw in de winkel daar en ohh de tijdschriftenhoek.
Dus lekker alleen...
Shoppen samen wel gezellig
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
12-05-2021 18:03
gezellig, echt? bij boodschappen doen komt nou niet echt het woord 'gezellig' in mij op.
Bij mij ook niet. Maar dat kwam vooral omdat mijn moeder vaak uitgebreid ging/gaat staan kletsen met bekenden. Van mij hoeft dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
12-05-2021 18:47
Als ik met mijn vent boodschappen doe zijn we altijd meer geld kwijt want...aanbiedingenbak hier...nieuw in de winkel daar en ohh de tijdschriftenhoek.
Dus lekker alleen...
Shoppen samen wel gezellig
Ben ook meer kwijt als hij mee gaat. Hij geeft makkelijker geld uit.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Mensen die na het werk altijd nog even boodschappen moeten doen voor het avondeten vind ik raar. Toch doodzonde van je tijd om na een lange werkdag in de rij te moeten staan voor een paar spulletjes. :-?
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
12-05-2021 19:55
Mensen die na het werk altijd nog even boodschappen moeten doen voor het avondeten vind ik raar. Toch doodzonde van je tijd om na een lange werkdag in de rij te moeten staan voor een paar spulletjes. :-?
Sinds de zelfscan kassa sta ik zelden in de rij. Bovendien weet ik op zondag zelden waar ik op dinsdag trek ik heb.
Basis is in huis...groente vlees en vis worden vaak tussendoor bij gehaald
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
moentje_ schreef:
12-05-2021 19:55
Mensen die na het werk altijd nog even boodschappen moeten doen voor het avondeten vind ik raar. Toch doodzonde van je tijd om na een lange werkdag in de rij te moeten staan voor een paar spulletjes. :-?
Pré-lockdown haalde ik ook altijd mijn avondeten na werk. Net waar ik op dat moment zin in heb. Maar ook omdat ik lang niet altijd thuis eet. Zit je anders weer met al die weekboodschappen die niet opkomen.

Ik sta eigenlijk nooit in de rij.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die een appel eten. En dan dat geslobber omdat er sap uit loopt bij iedere hap. Dat geluid! Of een gekookt ei 'uit de hand' eten zonder eierlepeltje.

Waar ik echt van gruwel is moeten poepen als je ongesteld bent.

Van die fruitlucht uit een vuilnisbak..

Kindersnot.

Achterhoofden met zo'n kussenafdruk erop nog. Vaak vrouwelijke 60plussers met kort kapsel. Armoedig en onverzorgd vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Koriander net kotssss🤢🤮
Kan me niet voorstellen iemand dat lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik baal ook altijd heel erg als dat ik een eitje wil bakken en het ei heeft rode bloed punt(jes) dan hoef ik dat ei niet :( baal er echt van als ik dan net de verkeerde eitjes uit de doos gekozen heb.
Mensen die een kop thee drinken waar het theezakje nog in zit en dat het labeltje er dan zo uit hangt
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
13-05-2021 04:15
Oh ja en ik baal ook altijd heel erg als dat ik een eitje wil bakken en het ei heeft rode bloed punt(jes) dan hoef ik dat ei niet :( baal er echt van als ik dan net de verkeerde eitjes uit de doos gekozen heb.
Ik vind beschilderde (paas) eieren er altijd vies uitzien. Vooral als de verf dan doorgelopen is en je een paars ei hebt.
Kreeg laatst eitjes van iemand (uit eigen tuin/kip). Super lief, maar ze had op elk ei een gezichtje getekend. Dan vind ik het eigenlijk al ‘vies’ en eet ik zo’n ei niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven