“Normale” dingen die je raar/vies/gek vindt

29-04-2021 21:01 740 berichten
Ik zit een film te kijken en zoals wel vaker een scene waar iemand onwel wordt en over de wc hangt met de kop in de wc pot :sick: Ben ik de enige die dit heel vies vind om te zien? Lekker al die poepbacterieen zo dicht op je lip.

Of van die mensen die de schoenen vastpakken bij de zool wanneer ze die aan willen doen. Blegh.

Wat zijn dingen die normaal (lijken te) zijn voor de meeste mensen maar waar jij niets van snapt?
Wissewis schreef:
15-05-2021 19:37
Het gaf mijn voormalige buurvrouw van 80 gewoon een bezigheid :-).

Zo 1 keer in de week kwamen haar kinderen langs, maar de rest van de tijd zat ze meestal alleen zich te vervelen.
De ene kijkt dan tv, de andere gaat maar uit 't raam staren en de buurt in de gaten houden.
Dat is dan wel heel sneu ja.
Het hele concept van een huisdier is ook best raar, dat wij onszelf het recht toe-eigenen om een schepsel gevangen te nemen en te verkopen ter vermaak van de mens. Het dier dat zich uiteindelijk aan ons onderwerpt en de band die we vervolgens ermee opbouwen. Zoveel liefde wat er kan ontstaan tussen mens en dier en dan het besef hoeveel leed we andere dieren aandoen die niet zoveel geluk hebben om als huisdier gehouden te kunnen worden.

Wat zijn mensen toch vreemde wezens eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
15-05-2021 20:24
Het hele concept van een huisdier is ook best raar, dat wij onszelf het recht toe-eigenen om een schepsel gevangen te nemen en te verkopen ter vermaak van de mens. Het dier dat zich uiteindelijk aan ons onderwerpt en de band die we vervolgens ermee opbouwen. Zoveel liefde wat er kan ontstaan tussen mens en dier en dan het besef hoeveel leed we andere dieren aandoen die niet zoveel geluk hebben om als huisdier gehouden te kunnen worden.

Wat zijn mensen toch vreemde wezens eigenlijk.
Dat laatste blijkt maar weer uit dit topic. :biggrin:
Mensen zijn rare wezens omdat ze hun eigen mensheid raar vinden vanuit een luxe positie (sorry Ugli voor de victoriaanse kinderen, de boerenbroers en de cloud-generatie na ons :flag: )
Oksels zijn raar.
Borstvoeding geven is raar.
Poepen op een andere wc is minstens net zo vies als de behaarde hobbitvoeten van mijn oom en de smoezelige snottebellensnoetjes van peuters, de collega die een appel in ons bijzijn durft te eten zouden wij het liefst voor het vuurpeloton veroordelen als dat zou mogen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de zitplaatsen in bus en bioscoop altijd een beetje vies.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
15-05-2021 21:18
Ik vind de zitplaatsen in bus en bioscoop altijd een beetje vies.
Ik ook! Maar die zijn toch ook gewoon een beetje vies?

Broodjes, koeken, gebakjes etc. die op de toonbank staan en waar iedereen over heen hangt, en die dan vervolgens kopen en opeten. Dat vind ik ook raar, en vies.
Alle reacties Link kopieren
Boekenzijndebom schreef:
15-05-2021 22:04
Ik ook! Maar die zijn toch ook gewoon een beetje vies?

Broodjes, koeken, gebakjes etc. die op de toonbank staan en waar iedereen over heen hangt, en die dan vervolgens kopen en opeten. Dat vind ik ook raar, en vies.
Volgens mij is dat laatste in NL al heel lang niet meer toch ?
Ik werkte in 1989 al in een banketbakkerij met handschoenen als het ging om gebak en bonbons
Niets stond open en bloot
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-05-2021 22:25
Volgens mij is dat laatste in NL al heel lang niet meer toch ?
Ik werkte in 1989 al in een banketbakkerij met handschoenen als het ging om gebak en bonbons
Niets stond open en bloot
Misschien komt het door de sluiting van de horeca en dat ze alleen nog aan de deur mogen verkopen, maar daar zie ik het nu weer veel. Laten zien wat ze hebben (dat begrijp ik) door de koeken en de taart op de geïmproviseerde toonbank te zetten. Ik hoef het dan niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het een beetje een lollig topic zou worden, maar het loopt zoals zo vaak gewoon weer uit op een koketteer met je smetvrees topic.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-05-2021 22:25
Volgens mij is dat laatste in NL al heel lang niet meer toch ?
Ik werkte in 1989 al in een banketbakkerij met handschoenen als het ging om gebak en bonbons
Niets stond open en bloot
Ik vind handschoenen in zo’n broodjeszaak nog steeds een beetje gek. Het eten wordt er in mijn hoofd niet heel comfortabel (ha, lekker broodje) maar juist wat klinisch door.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
15-05-2021 22:35
Ik dacht dat het een beetje een lollig topic zou worden, maar het loopt zoals zo vaak gewoon weer uit op een koketteer met je smetvrees topic.
Oh...nou ik heb anders flink gelachen om bepaalde dingen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
kerst schreef:
15-05-2021 21:18
Ik vind de zitplaatsen in bus en bioscoop altijd een beetje vies.
Ik zag ooit een oudere vrouw een kussentje neerleggen alvorens ze ging zitten. Maar ja, dat kussentje wordt daar ook weer een soort van viezig van en dan neem je het vervolgens wel mee naar huis :|
Alle reacties Link kopieren
Houten pollepels/spatels en ijsstokjes vasthouden brrrrrr
Sci-fi_lullaby schreef:
16-05-2021 13:04
Ik zag ooit een oudere vrouw een kussentje neerleggen alvorens ze ging zitten. Maar ja, dat kussentje wordt daar ook weer een soort van viezig van en dan neem je het vervolgens wel mee naar huis :|
Ik leg weleens een krant op het zitje, mocht ik die toevallig mee hebben
Ik vind open haarden heel gek. Waarom zou je fik willen stoken in je huiskamer?
Alle reacties Link kopieren
vroosje schreef:
30-04-2021 07:24
Ik vind het echt, van jongs af aan, heel smerig als oude mannen een softijsje eten. Ik vermijd echt van die ijssalons in de zomer, brrrr.

Ik ben er alleen nog niet achter vanaf welke leeftijd het is, maar in ieder geval vanaf een jaar of 70.
Heb ik ook wel, of oudere echtparen die dan samen een softijsje eten. Zo kinderachtig. Ik eet het zelf ook weleens, hoe zou men tegen mij aankijken (ben bijna 50!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven