Napraattopic deel 143, met geklets!

01-05-2021 07:20 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 143!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
01-05-2021 17:18
Toeval. Achter zijn geboortedatum komen toevallig de nummers 1 en 3.
Jezus Yas, dat snapt zelfs feow (sorry feow ;-) ).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
feow schreef:
01-05-2021 16:56
Ik kom uit zo’n hoek dat ik die vrouwenliederen nu van begrafenissen ken.

O, en mijn zoon kreeg vandaag de brief dat hij een heus legernummer gekregen heeft.
Hij is er blij mee :'(
En ik vind het maar niks dat het zijn geboortedatum is met een 13 erachter.

En vannacht stuurde hij mij een appje met de tekst: ik ben veilig hier.
Om 01:12 :thunder:
:rofl:

Ik ga eens kijken wat zoons nummer is.
Vandaag langs meerdere terrassen gereden, afstand houden was ver te zoeken.
Mijn kinderen hebben nog nooit een brief gekregen van Defensie.

Heeft dat PSP-lidmaatschap van mij (ergens in de jaren kruik) blijkbaar toch nog zijn nut gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
01-05-2021 19:17
Mijn kinderen hebben nog nooit een brief gekregen van Defensie.

Heeft dat PSP-lidmaatschap van mij (ergens in de jaren kruik) blijkbaar toch nog zijn nut gehad.
Je dochter is misschien nét te oud om serieus genomen te worden en je zoon...
In het jaar dat hij 17 wordt en de gemeente hem heeft opgegeven...

PSP in je genen gaat je niet redden, weet ik uit ervaring.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zeer slecht internet, dus nu pas tvp.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
01-05-2021 19:17
Mijn kinderen hebben nog nooit een brief gekregen van Defensie.

Heeft dat PSP-lidmaatschap van mij (ergens in de jaren kruik) blijkbaar toch nog zijn nut gehad.
Oudste ook niet, jongste nu eerste generatie/lichting meisjes die een brief krijgt.

En ik was ook lid van de PSP. Helpt allemaal niks!
lilalinda wijzigde dit bericht op 02-05-2021 08:36
0.52% gewijzigd
Gaat nergens over die brieven, misschien halen ze wel een doelstelling gelijke behandeling door ze ook aan vrouwen te sturen. Ik zou de brief we bewaren, dat is een leuk aandenken. Zelf ben ik goedgekeurd en later alsnog afgekeurd na een ongeluk. Daar was ik niet rouwig om, zonde van de tijd en volgens mij ook niks voor mij. Vroeger zeiden ze altijd dat als ik in het leger kwam ik wel vlees zou leren eten en dat is er dus ook nooit meer van gekomen.
feow schreef:
01-05-2021 23:34
Je dochter is misschien nét te oud om serieus genomen te worden en je zoon...
In het jaar dat hij 17 wordt en de gemeente hem heeft opgegeven...

PSP in je genen gaat je niet redden, weet ik uit ervaring.
Nou zeg :cry:

Hoewel, hij heeft natuurlijk wel al jaren een beschikking leerlingvervoer. Zou best eens kunnen dat dat automatisch leidt tot S5 :D
Gatver, teek in mijn been. Rotkreng.
Waarom krijgen mensen zo'n brief van defensie?
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
02-05-2021 08:39
Waarom krijgen mensen zo'n brief van defensie?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enstplicht
Dwaler schreef:
02-05-2021 08:39
Waarom krijgen mensen zo'n brief van defensie?


Opschorting van de dienstplicht, in geval van nood kunnen ze je mobiliseren. Dan moet je soep maken in gaarkeukens en zandzakken vullen.

Die teek zou ik niet blij mee zijn. Ze zijn er zo uit, maar ik vind ze eng vanwege de ziekte van Lyme.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
02-05-2021 08:38
Gatver, teek in mijn been. Rotkreng.
ik moest bij de laatste teek aan de AB, hij moest langer dan 24 uur in mijn huid gezeten hebben. Gewoon opgelopen in mijn stadstuin, dus nooit gecontroleerd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 08:48
ik moest bij de laatste teek aan de AB, hij moest langer dan 24 uur in mijn huid gezeten hebben. Gewoon opgelopen in mijn stadstuin, dus nooit gecontroleerd.
Buiten is gevaarlijk.

Ik ben veilig. :jump:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ah, zoiets dacht ik al.
lilalinda schreef:
02-05-2021 08:48
ik moest bij de laatste teek aan de AB, hij moest langer dan 24 uur in mijn huid gezeten hebben. Gewoon opgelopen in mijn stadstuin, dus nooit gecontroleerd.
Ik weet niet precies hoe lang hij er zit, in ieder geval langer dan 24 uur. Dus toch maar even overlegd met huisartsenpost en krijg zo ook een preventiedoses AB.
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 08:44
Opschorting van de dienstplicht, in geval van nood kunnen ze je mobiliseren. Dan moet je soep maken in gaarkeukens en zandzakken vullen.

Die teek zou ik niet blij mee zijn. Ze zijn er zo uit, maar ik vind ze eng vanwege de ziekte van Lyme.
Ja, lyme is echt heel naar. Daarom toch maar even AB.
Solomio schreef:
02-05-2021 08:56
Buiten is gevaarlijk.

Ik ben veilig. :jump:


Ik dacht dat jij wel wist dat de meeste ongelukken in en om huis gebeuren? Dat de meeste mensen thuis sterven, zoals ze ook wel zeggen, klopt dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 09:08
Ik dacht dat jij wel wist dat de meeste ongelukken in en om huis gebeuren? Dat de meeste mensen thuis sterven, zoals ze ook wel zeggen, klopt dan weer niet.
Maar dood door tekenbeet of haaiaanval zijn thuis vrij zeldzaam
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
02-05-2021 09:08
Ik dacht dat jij wel wist dat de meeste ongelukken in en om huis gebeuren? Dat de meeste mensen thuis sterven, zoals ze ook wel zeggen, klopt dan weer niet.
Daarom blijf ik niet alleen maar thuis, ik hang ook nog voornamelijk op de bank.
Veiliger dan dat wordt het niet.
solomio wijzigde dit bericht op 02-05-2021 09:12
0.72% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dwaler schreef:
02-05-2021 09:02
Ja, lyme is echt heel naar. Daarom toch maar even AB.


Zeker doen! Houd je er rekening mee als je de natuur in gaat? Broek in je sokken en controleren als je thuis bent? Ze zijn wel goed in verstoppen, ik heb er ook één gehad en die zat goed verstopt.
Solomio schreef:
02-05-2021 09:11
Daarom blijf ik niet alleen maar thuis, ik hang ook nog voornamelijk op de bank.
Veiliger dan dat wordt het niet.
Wel kussens op de grond leggen voor als je per ongeluk van de bank valt. Of een matras.
lilalinda schreef:
02-05-2021 09:09
Maar dood door tekenbeet of haaiaanval zijn thuis vrij zeldzaam


Dat wel, maar buiten zijn die kansen ook te vergelijken met het winnen van de staatsloterij.
Solomio schreef:
02-05-2021 09:11
Daarom blijf ik niet alleen maar thuis, ik hang ook nog voornamelijk op de bank.
Veiliger dan dat wordt het niet.


Dat wilde ik nog zeggen. Dan ben je inderdaad aardig veilig als je verder geen rare dingen doet onderweg naar het toilet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven