Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maakt de TD jullie nog steeds wijs dat een topic met 3000 posts vol is joh?
Honey, you should see me in a crown
Mag ik op anoniem?
Eurus schreef:
04-05-2021 11:24
Maakt de TD jullie nog steeds wijs dat een topic met 3000 posts vol is joh?

De TD maakt ze wel meer wijs :proud:
tvp
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
04-05-2021 11:42
De TD maakt ze wel meer wijs :proud:
Zeg dat 🤣
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het forum lag er net uit. Is de TD hard aan het werk om er weer bugs bij te maken?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Happy new topic mods, succes weer met het zooitje ongeregeld hier.
Alle reacties Link kopieren
Beste C⨀urage,

Dit heeft alles te maken met Google zelf. Google wil feitelijk juiste content bieden aan haar gebruikers, en wat er op het Viva forum wordt geschreven is niet gecheckt op feiten. Daarom wordt dit minder getoond in de zoekresultaten.

Hoop dat het zo duidelijk is!

Vriendelijke groet,
CM VIVA


Fijn dat er eindelijk eens antwoord komt op mijn vraag en Courage bedankt voor het opnieuw herhalen, ik had het al opgegeven.

Ik wil wel aannemen dat de algoritmes van Google zijn veranderd. Of jullie zijn geband natuurlijk :P
Maar ook weer niet helemaal, want topics op andere fora zijn wel gewoon te vinden dus die doen duidelijk iets beter dan jullie.

Maar zorg dan in elk geval dat de zoekfunctie hier eindelijk eens gaat werken.
Ik heb in een ver verleden begrepen dat die functie ook wordt gepowerd door Google en dat jullie weigeren daarvoor te betalen en het daarom nooit heeft gewerkt. Waarom die zoekknop die niet werkt er na elke forum update nog steeds staat, is mij een raadsel.

Hoe dan ook, het is zwaar k dat topics niet terug te vinden zijn en een groot forum onwaardig.
Wordt hier nog enige actie op ondernomen?
.
Colori-del-Mare schreef: Gaat dat nog gebeuren, CM?
Moet ik mailen of wordt mijn vraag in dit topic beantwoord?
Oh, eens met Impala dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer eens ruzie met de inbox. Sinds vanochtend is het envelopje rood, dus ik denk dat ik een nieuw bericht heb ontvangen. Maar waar ik ook kijk en wat ik ook probeer, nergens een nieuw bericht te ontdekken. Is er een workaround die ik nog kan proberen?

Edit: never mind, envelopje is weer zwart en inbox is leeg, dus het zal wel
sweet_concubine wijzigde dit bericht op 04-05-2021 13:00
12.94% gewijzigd
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Mag ik op anoniem? Bedankt!
Ik zie geen avatars meer.
Happy New Topic!

Lekker stormerig vandaag.
Ik zie wel alle avatars trouwens (op iPad).

Uiteraard verkapte tvp :flag:
Mods mag de pijler Gezondheid geblokkeerd worden voor mij?
Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet goed waarom het niet opgepakt lijkt te worden dat het forum niet naar boven komt in de resultaten van zoekmachines. Dat is toch essentieel voor het bestaan van het forum aangezien het doel is om inkomsten te halen uit het tonen van advertenties aan alle bezoekers?
Oh nu zie ik wel weer avatars :nut:
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
04-05-2021 14:13
Ik begrijp niet goed waarom het niet opgepakt lijkt te worden dat het forum niet naar boven komt in de resultaten van zoekmachines. Dat is toch essentieel voor het bestaan van het forum aangezien het doel is om inkomsten te halen uit het tonen van advertenties aan alle bezoekers?
De uitleg van de CM is wonderlijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
04-05-2021 14:13
Ik begrijp niet goed waarom het niet opgepakt lijkt te worden dat het forum niet naar boven komt in de resultaten van zoekmachines. Dat is toch essentieel voor het bestaan van het forum aangezien het doel is om inkomsten te halen uit het tonen van advertenties aan alle bezoekers?
En het trekken van nieuwe bezoekers. Ik denk dat het merendeel van de forummers hier ooit terecht is gekomen omdat ze een vraag googleden en er hier een topic met het antwoord of een discussie bleek te bestaan. En echt niet omdat ze op de site van Viva rondneusden en dachten, goh er is een forum laat ik eens gaan kijken.
Wat je ook intikte in Google, het forum kwam heel vaak als eerste naar boven.
Bovendien hebben de mods aangegeven dat zij er ook last van hebben, dat topics onvindbaar zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-05-2021 12:25
Beste C⨀urage,

Dit heeft alles te maken met Google zelf. Google wil feitelijk juiste content bieden aan haar gebruikers, en wat er op het Viva forum wordt geschreven is niet gecheckt op feiten. Daarom wordt dit minder getoond in de zoekresultaten.

Hoop dat het zo duidelijk is!

Vriendelijke groet,
CM VIVA


Fijn dat er eindelijk eens antwoord komt op mijn vraag en Courage bedankt voor het opnieuw herhalen, ik had het al opgegeven.

Ik wil wel aannemen dat de algoritmes van Google zijn veranderd. Of jullie zijn geband natuurlijk :P
Maar ook weer niet helemaal, want topics op andere fora zijn wel gewoon te vinden dus die doen duidelijk iets beter dan jullie.

Maar zorg dan in elk geval dat de zoekfunctie hier eindelijk eens gaat werken.
Ik heb in een ver verleden begrepen dat die functie ook wordt gepowerd door Google en dat jullie weigeren daarvoor te betalen en het daarom nooit heeft gewerkt. Waarom die zoekknop die niet werkt er na elke forum update nog steeds staat, is mij een raadsel.

Hoe dan ook, het is zwaar k dat topics niet terug te vinden zijn en een groot forum onwaardig.
Wordt hier nog enige actie op ondernomen?
Hi impala,

Google heeft de laatste jaren veel updates gedaan waardoor fora over het algemeen minder goed worden gevonden. Het ene forum zal hier natuurlijk minder last van hebben dan het ander.

Dat de zoekfunctie niet naar behoren werkt is mij bekend, maar helaas geldt voor deze bug ook dat er momenteel geen IT-capaciteit is om hiernaar te kijken.

Het is inderdaad heel vervelend dat je oude topics niet gemakkelijk kunt terugvinden. Wat wellicht helpt (maar wat je misschien al hebt geprobeerd) is 'viva forum' toevoegen aan je zoekterm in Google.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 13:24
Mods mag de pijler Gezondheid geblokkeerd worden voor mij?
Alvast bedankt.
De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
04-05-2021 15:31
Hi impala,

Google heeft de laatste jaren veel updates gedaan waardoor fora over het algemeen minder goed worden gevonden. Het ene forum zal hier natuurlijk minder last van hebben dan het ander.

Dat de zoekfunctie niet naar behoren werkt is mij bekend, maar helaas geldt voor deze bug ook dat er momenteel geen IT-capaciteit is om hiernaar te kijken.

Het is inderdaad heel vervelend dat je oude topics niet gemakkelijk kunt terugvinden. Wat wellicht helpt (maar wat je misschien al hebt geprobeerd) is 'viva forum' toevoegen aan je zoekterm in Google.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Nee, dat schreef ik gisteren nog; je vindt gewoon helemaal niks meer.

Zelfs met een letterlijke topictitel en Viva forum, bijvoorbeeld 'man gaat over mijn grens viva forum', komt het topic niet naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
04-05-2021 15:35
Nee, dat schreef ik gisteren nog; je vindt gewoon helemaal niks meer.
En dat komt niet door Google die juridische, medische en dergelijke zaken onderlegd wil zien ;-D
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven