Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
Star3 schreef:
04-05-2021 15:35
Nee, dat schreef ik gisteren nog; je vindt gewoon helemaal niks meer.

Zelfs met een letterlijke topictitel en Viva forum, bijvoorbeeld 'man gaat over mijn grens viva forum', komt het topic niet naar boven.


Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:
loisnvt schreef:
04-05-2021 16:03
Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:
Ja maar dat zei de CM niet ;-)

En zo komen inderdaad nieuwe mensen ook niet op het forum terecht als ze googlen op 'tips voor vakantiehuisje in Timboektoe' ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Hulp gevraagd... Omgaan met schoonfamilie' is verwijderd i.v.m. privacy/herkenbaarheid.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
04-05-2021 16:15
Ja maar dat zei de CM niet ;-)

En zo komen inderdaad nieuwe mensen ook niet op het forum terecht als ze googlen op 'tips voor vakantiehuisje in Timboektoe' ofzo.
Precies. Je weet de omweg niet als je gewoon op iets googlet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
loisnvt schreef:
04-05-2021 16:03
Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:


Dat was tot een half jaar geleden of zo wel, maar nu vind ik zo ook niet veel meer.
Marana schreef:
04-05-2021 16:18
Dat was tot een half jaar geleden of zo wel, maar nu vind ik zo ook niet veel meer.
Bijna helemaal niets meer. Of iets van 100 jaar terug en de meest recente niet.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
04-05-2021 16:18
Dat was tot een half jaar geleden of zo wel, maar nu vind ik zo ook niet veel meer.
Nope, ik ook niet. Te raar weer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Marana schreef:
04-05-2021 16:18
Dat was tot een half jaar geleden of zo wel, maar nu vind ik zo ook niet veel meer.


Dat wist ik ook niet, maar goed, ik heb ook maar 2x gezocht naar een oud topic dus heb ik geluk gehad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het als jullie de IT-afdeling een beetje voeren met de juiste denkrichting?
  • Make sure that your web server correctly supports the If-Modified-Since HTTP header. This feature directs your web server to tell Google if your content has changed since we last crawled your site. Supporting this feature saves you bandwidth and overhead.
  • Use the robots.txt file on your web server to manage your crawling budget by preventing crawling of infinite spaces such as search result pages. Keep your robots.txt file up to date. Learn how to manage crawling with the robots.txt file. Test the coverage and syntax of your robots.txt file using the robots.txt testing tool.
https://developers.google.com/search/do ... 71044&rd=1

Vooral de eerste bullet lijkt me gemakkelijk te controleren/corrigeren.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
04-05-2021 15:31
Hi impala,

Google heeft de laatste jaren veel updates gedaan waardoor fora over het algemeen minder goed worden gevonden. Het ene forum zal hier natuurlijk minder last van hebben dan het ander.

Dat de zoekfunctie niet naar behoren werkt is mij bekend, maar helaas geldt voor deze bug ook dat er momenteel geen IT-capaciteit is om hiernaar te kijken.

Het is inderdaad heel vervelend dat je oude topics niet gemakkelijk kunt terugvinden. Wat wellicht helpt (maar wat je misschien al hebt geprobeerd) is 'viva forum' toevoegen aan je zoekterm in Google.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Hoezo natuurlijk? Waar ligt dat dan aan?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
04-05-2021 16:03
Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:

Nou nee hoor. Laatst nog geprobeerd toen ik een podcasttopic zocht. Dit krijg je dan:

https://www.google.com/search?q=site:fo ... 40&bih=730
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-05-2021 16:57
Hoezo natuurlijk? Waar ligt dat dan aan?
Harde pegels? Alles maar dan ook alles wat ik zoek komt tevoorschijn behalve het vivaforum.

@CM, hoe verklaar je dat? Niet met dat “onderlegde” Googleverhaal.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
04-05-2021 16:03
Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:
Helpt niet, heb ik al geprobeerd.
.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
04-05-2021 16:55
Misschien helpt het als jullie de IT-afdeling een beetje voeren met de juiste denkrichting?
  • Make sure that your web server correctly supports the If-Modified-Since HTTP header. This feature directs your web server to tell Google if your content has changed since we last crawled your site. Supporting this feature saves you bandwidth and overhead.
  • Use the robots.txt file on your web server to manage your crawling budget by preventing crawling of infinite spaces such as search result pages. Keep your robots.txt file up to date. Learn how to manage crawling with the robots.txt file. Test the coverage and syntax of your robots.txt file using the robots.txt testing tool.
https://developers.google.com/search/do ... 71044&rd=1

Vooral de eerste bullet lijkt me gemakkelijk te controleren/corrigeren.
Er is geen IT capaciteit geeft de CM aan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-05-2021 17:06
Harde pegels? Alles maar dan ook alles wat ik zoek komt tevoorschijn behalve het vivaforum.

@CM, hoe verklaar je dat? Niet met dat “onderlegde” Googleverhaal.
Ja, zoiets ga je wel denken inderdaad.
Dat er bewust een boycot is ingezet om eoa reden.
.
Voor een IT-er die een website moet beheren is SEO toch ontzettend belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-05-2021 16:57
Hoezo natuurlijk? Waar ligt dat dan aan?
Dat is inderdaad dé vraag. Want alleen viva heeft er zoveel last van. Het is echt extreem opvallend.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
04-05-2021 17:11
Ja, zoiets ga je wel denken inderdaad.
Dat er bewust een boycot is ingezet om eoa reden.
Ja 🤔
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dat de zoekfunctie niet naar behoren werkt is mij bekend, maar helaas geldt voor deze bug ook dat er momenteel geen IT-capaciteit is om hiernaar te kijken.

Dit is ook een dooddoener want die functie heeft het nog nooit gedaan, ze hebben al 20 jaar geen tijd?
Alleen was het nooit een groot probleem omdat je via Google wel alles vond. (En dat moesten we nieuwelingen dan elke keer weer uitleggen, want die knop bleef gewoon staan).
Maar om die zoekfunctie werkend te krijgen, moest je betalen aan Google, heb ik ooit begrepen. Misschien vond Google het tijd om een eind te maken aan de gratis omweg?
impala wijzigde dit bericht op 04-05-2021 18:05
17.82% gewijzigd
.
Echt, je bent een commercieel forum (toch, CM?) en je doet geen moeite om gevonden te worden...? Wow... daar steek je toch als eerste geld in en daarna in dat het allemaal ook nog een beetje leuk draait en zo.

Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal geen geld in het forum wordt gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
04-05-2021 17:37
Echt, je bent een commercieel forum (toch, CM?) en je doet geen moeite om gevonden te worden...? Wow... daar steek je toch als eerste geld in en daarna in dat het allemaal ook nog een beetje leuk draait en zo.

Ik krijg steeds meer het idee dat er helemaal geen geld in het forum wordt gestopt.
Ik ook. Geen IT capaciteit, boel bugs, onbezoldigde jr mods, kan niet gevonden worden op fecking Google (!!!!)
Roemloos ten onder. Geen bestaansrecht meer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
CommunityManagerViva schreef:
04-05-2021 15:32
De pijler is voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Fijn bedankt.
Alle reacties Link kopieren
:jump:
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
04-05-2021 16:03
Op google zoeken met:

site:forum.viva.nl ..........(vul maar in)

Kun je het meeste wel terugvinden :idee:
Dat werkt helaas niet meer. Als ik google site:forum.viva.nl man gaat over mijn grens komt er een topic omhoog uit 2007, als ik Google marktplaats ergernissen zie ik een topic uit 2019 ipv het meest recente en als ik Google wat eten we vandaag zie ik een topic uit 2018.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie mijn posttitels over Million Dollar Listing aanpassen? Graag bij die met de poll: 'NY' toevoegen en die zonder poll 'LA'. Kun je achteraf nog een poll toevoegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven