Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
21-07-2021 21:34
Hallo mods,
Ik heb dit account jaren zo’n 13 jaar geleden aangemaakt met een e-mailadres van een toenmalige opleiding. Ik heb inmiddels al lang geen toegang meer toen dat e-mail account.
Is dit nog om te zetten naar een nieuw e-mailadres of kan ik beter een nieuw account aanmaken en deze anonimiseren?
Beste Caro,

Je kunt zelf je emailadres aanpassen. Via mijn account, voorkeuren en dan account. Mocht het niet lukken dan kun je ons een privé berichtje sturen en dan passen wij het voor je aan.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
21-07-2021 17:19
Beste forummers,

Ivm oplopende emoties hebben wij het topic 'Vandaag naar Amsterdam Carré' voor nu gesloten. Dit topic zal worden opgeschoond en we hebben nu al gezien dat er een aantal mensen een waarschuwing of ban kunnen verwachten. Neem allemaal even afstand en wij zullen aangeven wanneer er over dit onderwerp weer een topic geopend mag worden (waarschijnlijk loop van de avond) zodat wij live mee kunnen lezen. Er moet nu zo natuurlijk gekookt en gegeten worden ;) .

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
We hebben ervoor gekozen om het topic te verwijderen. De vraag van to is beantwoord en het is niet langer relevant. En omdat het overgrote deel gewist zou moeten worden waardoor het topic echt onleesbaar wordt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Vraagje: Er is nu een topic geopend, met daarin de huisregels. Even snel doorgescrold want enorm lange tekst.
Maar wat opvalt: Gisteren zijn er bans uitgedeeld van 6 uur. Die staan niet in het banbeleid. Hoe kan dat dan??
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De Huisregels en de Algemene Voorwaarden zijn van pagina verplaatst, ik heb hier nu (gesloten) topics voor gemaakt. Je kunt ze hier vinden:

overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

overig/huisregels/list_messages/480252

Ze staan ook sticky in de Overig pijler en ik zal zorgen dat deze ook via alle andere plekken te vinden zijn.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Ik heb ook een vraagje; is punt V in de huisregels ook voor entertainment pijler geldig?
Zwarte Piet mag toch weer?
Hoi Mods,

Ik wil graag op anoniem. Alvast bedankt. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 09:05
Zwarte Piet mag toch weer?
Nou dat! In de vandaag geposte huisregels staat er een expliciet verbod maar afgelopen jaar zijn er meerdere topics geweest waarin ZP wel genoemd mocht worden, in het kader van 'het nieuwe modereren'. Hoe zit t precies?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Wat een lap tekst, die huisregels. Ben tot ongeveer halverwege gekomen. :-D
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-07-2021 19:29
Gaat de nieuwe/huidige eigenaar van dit forum nog iets investeren? Als in ‘de (soms al jarenlang bestaande) bugs oplossen’?

Of wordt het forum alleen in de lucht gehouden vanwege advertentie-inkomsten en om content voor andere blaadjes te krijgen?

Mods/CM?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Woll*Stone schreef:
22-07-2021 09:58
Wat een lap tekst, die huisregels. Ben tot ongeveer halverwege gekomen. :-D

Moet je voor de gein die privacyverklaring eens lezen. Geen doorkomen aan.
RikM schreef:
22-07-2021 10:03
Moet je voor de gein die privacyverklaring eens lezen. Geen doorkomen aan.
Vandaag heb ik daar helaas geen tijd voor. Morgen misschien.
Dag mods, ik wil graag op anoniem. BVD
Ook dit account graag op anoniem.
Laatste loodjes hebben wel lang genoeg geduurd
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
22-07-2021 09:58
Mods/CM?
Hoe de toekomst van het forum eruit gaat zien is nog niet duidelijk. Zodra er meer bekend is laat ik het jullie weten!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
friezinnetje2014 schreef:
22-07-2021 08:57
Vraagje: Er is nu een topic geopend, met daarin de huisregels. Even snel doorgescrold want enorm lange tekst.
Maar wat opvalt: Gisteren zijn er bans uitgedeeld van 6 uur. Die staan niet in het banbeleid. Hoe kan dat dan??
??
Alle reacties Link kopieren
ikvraaghet schreef:
21-07-2021 12:34
Nu we toch blijven wil ik graag de volgende pijlers blokkeren:
Coronavirus
Actueel
Lijf en lijn
Zwanger
Klussen
Sport
Seks
Prikbord
Tips

Alvast bedankt.
Alvast bedankt :)
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-07-2021 08:57
Vraagje: Er is nu een topic geopend, met daarin de huisregels. Even snel doorgescrold want enorm lange tekst.
Maar wat opvalt: Gisteren zijn er bans uitgedeeld van 6 uur. Die staan niet in het banbeleid. Hoe kan dat dan??
Beste Friezinnetje,

Het klopt dat deze niet is opgenomen in ons banbeleid. Over het algemeen wordt deze optie ook niet gebruikt. Gisteren hebben we ervoor gekozen deze wel in te zetten omdat de situatie er naar was. We zullen dit binnenkort ook gaan aanpassen in ons banbeleid.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
22-07-2021 08:59
Ik heb ook een vraagje; is punt V in de huisregels ook voor entertainment pijler geldig?
Ja, dit is geldig voor alle pijlers.
Moiren schreef:
22-07-2021 09:05
Zwarte Piet mag toch weer?
Ik zie dat deze erbij ingeslopen is, ik heb het aangepast.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
22-07-2021 09:58
Mods/CM?
Beste Himalaya,

Zodra wij iets weten over hoe er aan het forum in de toekomst vormgegeven wordt zullen wij dit jullie laten weten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Ik zie dat ik mosterd ben. ;-D
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 21:35
Reden: Toevoeging
6.08% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Provoceren? Wat een onzin weer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
:nooo:
Wat een onzin. Het ging er netjes aan toe, behalve twee provocerende posts van forummers die direct met allerlei verdachtmakingen begonnen.
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Wat is er provocatief aan het bespreken van nieuws? Ik ben echt met stomheid geslagen dat je hier op het forum wel mag bespreken dat Trump een idioot is (vele topics), de bende die ze er bij de FvD van gemaakt hebben, het gedoe bij het CDA met Omtzigt... maar dat het als het Bij1 treft ineens provoceren is.
Alle reacties Link kopieren
Worden alle topics over politieke partijen dan weggehaald? Want nu is het meten met twee maten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven