Wiggelroede

04-05-2021 11:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel op kantoor. Aan de overkant langs een weg liep er een meneer met een wiggelroede. Wij liep een aantal keer heen en weer. Zetten met krijt wat kruisjes op de weg, gebruikte een pendel om een lokatie te bepalen, begon een gat te graven en legde daar met grote precisie een ijzeren draad in in de vorm van een groot hoefijzer. Gat werd netjes dicht gemaakt en de meneer ging weer naar huis. Aan die weg staan een aantal woonhuizen. Ik ben nu wel heel benieuwd wat deze meneer aan het doen was. Heeft iemand een idee?
Misschien een geleider maken om aardstralen een andere kant op te sturen. Het zal vast dringend zijn want het best klote weer voor zo'n klus. Had hij ook een aluminium hoedje op?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nee het was een meneer die er uit zag als een bejaarde boekhouder.
Alle reacties Link kopieren
Spannend
Ik zou er naar toe lopen en het vragen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
04-05-2021 11:32
Ik zou er naar toe lopen en het vragen.
Dat zou ik normaal gesproken ook doen maar het stormt hier en ik moet helemaal omlopen door een sloot die ertussen ligt.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-05-2021 11:36
Dat zou ik normaal gesproken ook doen maar het stormt hier en ik moet helemaal omlopen door een sloot die ertussen ligt.

Laminaat planken uit je vloer slopen en over de sloot leggen? Ik vind je weinig proactief ;-D
Misschien voor toekomstig glasvezel netwerk aansluiten?
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens wichelroede. Verder ook geen idee ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ie mij dat ijzerdraad deed.

Ik kan wel met wichelroede van 2 koperen draden electrakabels, wagerleidingen en ondergrondse tanks enzo opsporen.

Maar pendel gebruik ik dan niet. Dat klinkt dan wel weer zweverig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Misschien om in de toekomst het een en ander te vervangen van verouderde rioleringen.
Alle reacties Link kopieren
Iets met 5G? Meneer is net ingeënt?
Alle reacties Link kopieren
Hij is een speurtocht aan het uitzetten voor mensen met een metaaldetector.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan de meneer die ik jaren geleden vanuit mijn kantoorraam met een tas op de sloot af zag lopen. Daar begon hij in het water te rommelen, om na iets van een half uur het lijk van een kerstboom naar boven te trekken en op de kant te zetten. Uit zijn tas haalde hij allerlei kerstversiering die hij met een vrolijk hoofd in de boom hing.

Deze meneer was een beetje in de war, en ik denk dat dat ook geldt voor jouw wichelroedeman.
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
04-05-2021 13:14
Doet me denken aan de meneer die ik jaren geleden vanuit mijn kantoorraam met een tas op de sloot af zag lopen. Daar begon hij in het water te rommelen, om na iets van een half uur het lijk van een kerstboom naar boven te trekken en op de kant te zetten. Uit zijn tas haalde hij allerlei kerstversiering die hij met een vrolijk hoofd in de boom hing.

Deze meneer was een beetje in de war, en ik denk dat dat ook geldt voor jouw wichelroedeman.
ah, dat klinkt sneu een aandoenlijk tegelijk.

Al denk ik dat er eerder mensen mn collega ook voor krankjorum hadden uitgemaakt. Die kon zelfs oude fundamenten van bijv een schuur vinden in een weiland. Daar moesten dan grondboringen bij voor onderzoek op verontreiniging. Liep je met 2 pinnetjes in je hand heen en weer door n wei :bonk: :rofl: Maar t werkt wel.
apatura wijzigde dit bericht op 04-05-2021 13:28
0.06% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-05-2021 11:37
Laminaat planken uit je vloer slopen en over de sloot leggen? Ik vind je weinig proactief ;-D
Ik had jullie eerder om hulp moeten vragen.... :-D
Eeuwen geleden vierden toenmalige vriend en ik altijd carnaval in het zuiden en verbleven dan een kleine week bij een broer van vriend. Tijdens die dagen was het altijd zoete inval daar, dus ik keek helemaal niet raar op toen ik ineens een kerel in een witte jurk voorbij zag schuiven met een ijzeren stellage in zijn handen. Mede onder invloed van het immer rijkelijk vloeiende bier begon ik heel hard te lachen en maakte een kapitale (vond ik zelf dan natuurlijk) grap over de zoon van god die eindelijk een nieuwe tv-antenne op het dak kwam zetten. De grap viel niet in goede aarde: de lelieblank uitgedoste man bleek een huisvriend die wat bijkluste als wichelroedeloper en het huis van mijn zwager wilde bevrijden van een zeer gevaarlijke aardstraal.
Alle reacties Link kopieren
Wij vragen ons nu af of het lucratief zou kunnen zijn om het ijzerdraad op te graven en te draaien zodat we met positieve aardstralen meer klanten kunnen binnenhalen. Of meer metaaldetector speurders...
Maar als het werkt laat ik het natuurlijk weten.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als wateraders neutraliseren.
Friezin71 schreef:
04-05-2021 11:37
Laminaat planken uit je vloer slopen en over de sloot leggen? Ik vind je weinig proactief ;-D
:lol:
Is dit hem? Bote Mikkers, bekend wiggelroedeloper en pendelaar.

Afbeelding

( linkje stichting Skepsis https://skepsis.nl/aardstralen/ )
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-05-2021 13:31
Wij vragen ons nu af of het lucratief zou kunnen zijn om het ijzerdraad op te graven en te draaien zodat we met positieve aardstralen meer klanten kunnen binnenhalen. Of meer metaaldetector speurders...
Maar als het werkt laat ik het natuurlijk weten.



Wat ik zou doen is het opgraven en duidelijk een bergje zand achterlaten. Hij woont vast in de buurt en ziet dat hoopje en gaat weer aan de slag. Als je geluk hebt komt hij zelf langs als je bezig bent. Dan zou ik zeggen dat hij die smerige aardstralen maar ergens anders op moet richten en dat ik de volgende keer de politie bel.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-05-2021 12:22
Geen idee wat ie mij dat ijzerdraad deed.

Ik kan wel met wichelroede van 2 koperen draden electrakabels, wagerleidingen en ondergrondse tanks enzo opsporen.

Maar pendel gebruik ik dan niet. Dat klinkt dan wel weer zweverig.
Echt waar? Wat knap zeg. Voel je dan iets door de grond heen lopen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
04-05-2021 13:32
Het klinkt als wateraders neutraliseren.
met een hoefijzer? En hoe heeft die mijnheer dan gevoeld dat daar een waterader liep?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
De antwoorden in dit topic roepen bij mij zoveel vragen op. Ik had het nooit moeten openen, want nu krijg ik mijn werk niet af vandaag. Scheisse zeg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven