Wiggelroede

04-05-2021 11:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel op kantoor. Aan de overkant langs een weg liep er een meneer met een wiggelroede. Wij liep een aantal keer heen en weer. Zetten met krijt wat kruisjes op de weg, gebruikte een pendel om een lokatie te bepalen, begon een gat te graven en legde daar met grote precisie een ijzeren draad in in de vorm van een groot hoefijzer. Gat werd netjes dicht gemaakt en de meneer ging weer naar huis. Aan die weg staan een aantal woonhuizen. Ik ben nu wel heel benieuwd wat deze meneer aan het doen was. Heeft iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Van wichelroedes is echt heel erg niet bewezen dat ze werken. Mijn ervaring met mensen met wichelroedes is dat ze stuk voor stuk knettergek zijn. Ik heb ook met zo iemand samengewoond. Knettergek.

Dus deze man was ongetwijfeld iets als aardstralen aan het ombuigen o.i.d.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
04-05-2021 14:04
Van wichelroedes is echt heel erg niet bewezen dat ze werken. Mijn ervaring met mensen met wichelroedes is dat ze stuk voor stuk knettergek zijn. Ik heb ook met zo iemand samengewoond. Knettergek.

Dus deze man was ongetwijfeld iets als aardstralen aan het ombuigen o.i.d.
Even moeilijk doen hoor: maar is er bewézen dat ze niet werken, of is er niét bewezen dat ze werken? Het is namelijk nogal een groot verschil.
ninanoname wijzigde dit bericht op 04-05-2021 14:09
0.61% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-05-2021 13:23
ah, dat klinkt sneu een aandoenlijk tegelijk.

Al denk ik dat er eerder mensen mn collega ook voor krankjorum hadden uitgemaakt. Die kon zelfs oude fundamenten van bijv een schuur vinden in een weiland. Daar moesten dan grondboringen bij voor onderzoek op verontreiniging. Liep je met 2 pinnetjes in je hand heen en weer door n wei :bonk: :rofl: Maar t werkt wel.
Ik vind dat zo bijzonder. Niemand ziet het, en zo iemand voelt dat dan. Echt bijzonder.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-05-2021 14:07
Even moeilijk doen hoor: maar is er bewezen dat ze niét werken, of is er niét bewezen dat ze werken? Het is namelijk nogal een groot verschil.

Er is veel onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat het niet werkt.
Maar er zijn altijd mensen die dat weigeren te accepteren en er toch in geloven, ondanks dat het zelfs héél vroeger al als bijgeloof werd gezien, dus dan is niet bewezen dat ze werken misschien netter. Wat niet is kan in hun ogen dan misschien nog komen :D
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
04-05-2021 14:10
Er is veel onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat het niet werkt.
Maar er zijn altijd mensen die dat weigeren te accepteren en er toch in geloven, ondanks dat het zelfs héél vroeger al als bijgeloof werd gezien, dus dan is niet bewezen dat ze werken misschien netter. Wat niet is kan in hun ogen dan misschien nog komen :D
:) ,
Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan en vind het al snel klinken als 'kan niet echt zijn' maar ik vind dit zo intrigerend om te zien, dat het mijn nieuwsgierigheid triggerd.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-05-2021 14:12
:) ,
Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan en vind het al snel klinken als 'kan niet echt zijn' maar ik vind dit zo intrigerend om te zien, dat het mijn nieuwsgierigheid triggerd.

Snap ik hoor! Is ook goed toch, die nieuwsgierigheid. Vind het zelf ook wel intrigerend haha. Er zijn veel onderzoeken over te vinden, mocht het je nog verder interesseren :)
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
04-05-2021 14:14
Snap ik hoor! Is ook goed toch, die nieuwsgierigheid. Vind het zelf ook wel intrigerend haha. Er zijn veel onderzoeken over te vinden, mocht het je nog verder interesseren :)
Hou op, hou op. Ik moet nog werken. :mrgreen:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik vraag me af of dat soort dingen bij de lottoballetjes werkt. Waarschijnlijk niet. Er valt met dingen in de grond vinden genoeg te verdienen en te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-05-2021 13:59
met een hoefijzer? En hoe heeft die mijnheer dan gevoeld dat daar een waterader liep?
Met de wichelroede localiseren ze de waterader, vervolgens wordt met de pendelgekeken welke kant deze opdraait.

DUH. .. :rofl:

Ik ben opgegroeid met deze onzin, ik weet iets, maar ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-05-2021 13:29
Eeuwen geleden vierden toenmalige vriend en ik altijd carnaval in het zuiden en verbleven dan een kleine week bij een broer van vriend. Tijdens die dagen was het altijd zoete inval daar, dus ik keek helemaal niet raar op toen ik ineens een kerel in een witte jurk voorbij zag schuiven met een ijzeren stellage in zijn handen. Mede onder invloed van het immer rijkelijk vloeiende bier begon ik heel hard te lachen en maakte een kapitale (vond ik zelf dan natuurlijk) grap over de zoon van god die eindelijk een nieuwe tv-antenne op het dak kwam zetten. De grap viel niet in goede aarde: de lelieblank uitgedoste man bleek een huisvriend die wat bijkluste als wichelroedeloper en het huis van mijn zwager wilde bevrijden van een zeer gevaarlijke aardstraal.

:rofl: . Ik denk dat jij die aardstraal was :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-05-2021 14:09
Ik vind dat zo bijzonder. Niemand ziet het, en zo iemand voelt dat dan. Echt bijzonder.
De wichelroede draait een rondje als het iets 'voelt'. Maar je moet wel 'expert' zijn om het te kunnen interpreteren.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een waterader? (Stadsmens :$ )
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
04-05-2021 13:41
Is dit hem? Bote Mikkers, bekend wiggelroedeloper en pendelaar.

Afbeelding

( linkje stichting Skepsis https://skepsis.nl/aardstralen/ )
Ik vind het lastig om te zien. Het toneelstukje speelde zich op een behoorlijk afstand af. Maar het zou het misschien best wel eens kunnen zijn. Haha
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
04-05-2021 13:32
Het klinkt als wateraders neutraliseren.
Waarom zou je dat willen doen? Ik ben een leek daarin. Kan je daar last van hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Aardstralen/wateraders blokkeren (weet niet of het al gezegd is).
Bij ons thuis is het ook gedaan en het typische was dat onze hond destijds nadat ik de kamer anders ingedeeld had niet meer in zijn mand wilde liggen, voordat ik de kamer veranderd had lag hij graag in de mand maar daarna ging hij altijd ergens anders in de kamer liggen. Vrijwel direct nadat de aardstralen geblokkeerd waren ging hond weer in zijn mand, slapen als een os en daarna was het weer helemaal zijn plekje.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
04-05-2021 17:01
Aardstralen/wateraders blokkeren (weet niet of het al gezegd is).
Bij ons thuis is het ook gedaan en het typische was dat onze hond destijds nadat ik de kamer anders ingedeeld had niet meer in zijn mand wilde liggen, voordat ik de kamer veranderd had lag hij graag in de mand maar daarna ging hij altijd ergens anders in de kamer liggen. Vrijwel direct nadat de aardstralen geblokkeerd waren ging hond weer in zijn mand, slapen als een os en daarna was het weer helemaal zijn plekje.
Hij was eindelijk gewend aan de nieuwe indeling natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-05-2021 17:05
Hij was eindelijk gewend aan de nieuwe indeling natuurlijk.
Dat zou je ook zo uit kunnen leggen inderdaad. Maar wel heel bijzonder dat hij er letterlijk ging liggen zodra de man de deur uit was. Maar goed, ieder zijn eigen idee hierover.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
04-05-2021 17:01
Aardstralen/wateraders blokkeren (weet niet of het al gezegd is).
Bij ons thuis is het ook gedaan en het typische was dat onze hond destijds nadat ik de kamer anders ingedeeld had niet meer in zijn mand wilde liggen, voordat ik de kamer veranderd had lag hij graag in de mand maar daarna ging hij altijd ergens anders in de kamer liggen. Vrijwel direct nadat de aardstralen geblokkeerd waren ging hond weer in zijn mand, slapen als een os en daarna was het weer helemaal zijn plekje.
Ik ben echt oprecht geïnteresseerd. Ik vraag dus dit dus niet om je verhaal in twijfel te trekken. Waarom heb je iemand laten komen om hier iets aan te doen? Waar had je bijvoorbeeld last van?
Hendrikje106 schreef:
04-05-2021 17:14
Dat zou je ook zo uit kunnen leggen inderdaad. Maar wel heel bijzonder dat hij er letterlijk ging liggen zodra de man de deur uit was. Maar goed, ieder zijn eigen idee hierover.
Heel bijzonder ja. Bijna net zo bijzonder als dat je van de trap valt en je been breekt terwijl je net de meteropnemer uitgeleide hebt gedaan. Stomme meteropnemer.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-05-2021 17:41
Heel bijzonder ja. Bijna net zo bijzonder als dat je van de trap valt en je been breekt terwijl je net de meteropnemer uitgeleide hebt gedaan. Stomme meteropnemer.
Ik wil meer weten over de activiteiten van deze meneer. Met deze toon gaat dat niet lukken. Kunnen we het alsjeblieft gezellig houden?
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-05-2021 14:09
Ik vind dat zo bijzonder. Niemand ziet het, en zo iemand voelt dat dan. Echt bijzonder.
Niet voelen, zien! Ze kruisen als je boven een leiding staat oid. Ik dacht eerst ook dat t een 'neem je stagair in de maling' geintje was.

"Wichelroede koper-messing 29-8 kopen" https://hetspirituelewarenhuis.nl/conte ... -29-8.html
(Koekoek :bonk: )

Dit is goedkoper:
"CFH Autogeen Lasdraad 1,5 mm | HBM Machines" https://www.hbm-machines.com/producten/ ... StEALw_wcB
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-05-2021 17:33
Ik ben echt oprecht geïnteresseerd. Ik vraag dus dit dus niet om je verhaal in twijfel te trekken. Waarom heb je iemand laten komen om hier iets aan te doen? Waar had je bijvoorbeeld last van?
Ik stuur je een pb.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-05-2021 15:14
Wat is een waterader? (Stadsmens :$ )
Ondergrondse beekjes en stromingen.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-05-2021 15:36
Waarom zou je dat willen doen? Ik ben een leek daarin. Kan je daar last van hebben dan?
Slecht slapen, moeheid, spierpijn, en gewrichtspijn en emotionele klachten.

Nogmaals de disclaimer: ik geloof er niet in, heb heb dit meegekregen van huis uit.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-05-2021 17:41
Heel bijzonder ja. Bijna net zo bijzonder als dat je van de trap valt en je been breekt terwijl je net de meteropnemer uitgeleide hebt gedaan. Stomme meteropnemer.
Wilde eigenlijk niet meer reageren maar dit is echt wel een domme vergelijking die je maakt. De meteropnemer kwam toch niet om mij te helpen omdat dat stomme been maar niet wilde breken?

Ik wil het hier verder bij laten, iedereen mag/kan geloven wat hij/zij wil. Dit topic is er niet om anderen in twijfel te trekken of een discussie aan te gaan en dat ga ik dus ook niet doen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven