Wie bepaald vervangend product Jumbo?

04-05-2021 11:30 55 berichten
Wanneer je boodschappen online besteld zijn helaas sommige dingen niet leverbaar. Ze geven dan een vervangend product. Soms vind ik de keuze van de vervangende producten nogal vreemd. Zo vreemd dat ik me afvraag wie dat bepaald? Zijn dat de mensen die inpakken zelf?

Bijvoorbeeld, ik bestel biologische knoflook, niet voorradig dus het vervangende product is een zakje uien. Dat is toch raar? Doe dan de gewone niet biologische knoflook, maar uien?

Ik bestel een rol biscuitjes. Is er niet, wat krijg ik ter vervanging? Pimmetjes, cakejes met chocola en een laag mierzoete sinaasappelsmurrie. Ook dat lijkt in de verste verte niet op elkaar.

Iemand enig idee?
Vraag het de jumbo klantenservice!
Gewoon even mailen
Alle reacties Link kopieren
Heb je het de klantenservice al gevraagd? Daar zijn ze voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met Picnic geleerd dat als de biologische knoflook er niet is, de normale knoflook en de knoflook teentjes er ook niet zijn. Dus dan krijg je een soort goedmakertje denk ik.

Krijg je daar wel je geld voor terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet de inpakkers vaak krijgen die de orders gewoon opgegeven via een systeem (voice/pick bij light.
Dat komt vaak van hogere hand of vanuit een systeem.
Karakter is wat je bent in het donker.
Ugli schreef:
04-05-2021 11:34
Ik heb met Picnic geleerd dat als de biologische knoflook er niet is, de normale knoflook en de knoflook teentjes er ook niet zijn. Dus dan krijg je een soort goedmakertje denk ik.

Krijg je daar wel je geld voor terug?
Nee, het bestelde product verdwijnt van de bon en het vervangende product betaal je. Ook als dat duurder is.
Alle reacties Link kopieren
Als je het ophaalt in de winkel bepaalt een winkelmedewerker wat ze ervoor in de plaats doen of het een manco laten. Waarschijnlijk denken ze je hier mee te helpen, maar het klinkt niet logisch wat ze uitkiezen.
Hoe ze het met thuisbezorgen doen weet ik niet, maar zal ook naar eigen inzicht zijn van de medewerker.
..
gizzmo-returns schreef:
04-05-2021 11:33
Vraag het de jumbo klantenservice!
Gewoon even mailen
Ik heb niet de landelijke klantenservice gebeld, het is niet heel belangrijk en ze hebben het al druk genoeg. Ik heb het weleens gevraagd bij mijn jumbo winkel maar zij wisten het niet. Aangezien hier zoveel mensen zitten denk ik, ik gooi het eens in de groep. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
04-05-2021 11:42
Nee, het bestelde product verdwijnt van de bon en het vervangende product betaal je. Ook als dat duurder is.
En als je nog pech hebt ben je misschien nog wel allergisch ook voor het vervangende product.
In dit geval de koekjes met chocolade bijv.
Karakter is wat je bent in het donker.
Het beter dan geen vervangend product zoals bij de AH. Ik krijg een mail van Jumbo met de vraag of vervangend product ook goed is. Niet dat ze zomaar er bij stoppen. Is dat extra service van mijn Jumbo? Of hoort het zo standaard?

Picnic doet het ook netjes, je krijgt gewoon vaak voor zelfde prijs duurder product en bij lager altijd netjes je geld terug.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
04-05-2021 11:42
Nee, het bestelde product verdwijnt van de bon en het vervangende product betaal je. Ook als dat duurder is.
Oh, helaas zijn de blikjes tomaten op. Hier, 20 loten.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht vorige keer ook bij de deur het vervangend product weigeren als me dat niet beviel bij de Jumbo, dat zou jij dan toch ook kunnen doen?
Ik had het met de kerst. Had 2 bakken mascarpone besteld voor de tiramisu en kreeg 4 bollen mozzarella.... :blond: uiteraard geweigerd, want daar kon ik niks mee.
anoniem_64b8ffc69f869 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 11:49
17.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Idioot zeg. Het is al erg dat iets simpels als knoflook niet op voorraad is en dan krijg en betaal je ook nog iets dat je helemaal niet wil hebben en er niet eens op lijkt. Ik zou me echt kapot ergeren, en direct gaan klagen of nooit meer daar bestellen. Ik vind je nog behoorlijk laconiek :P
.
Alle reacties Link kopieren
lilaviolet schreef:
04-05-2021 11:48
Ik had het met de kerst. Had 2 bakken mascarpone besteld voor de tiramisu en kreeg 4 bollen mozzarella.... :blond: uiteraard geweigerd, want daar kon ik niks mee.
Ook best wel dramatisch, voor de kerst. Echt erg.
.
Je kan het vervangende product weigeren. Dan betaal je het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
lilaviolet schreef:
04-05-2021 11:48
Ik had het met de kerst. Had 2 bakken mascarpone besteld voor de tiramisu en kreeg 4 bollen mozzarella.... :blond: uiteraard geweigerd, want daar kon ik niks mee.
Jammie ;-D
Ik heb nog nooit boodschappen laten bezorgen maar kijk hier wel van op ...
Wat raar joh. Dat vervangende product zit je toch helemaal niet op te wachten?
Ik zou dat alleen accepteren als ik het voor niks kreeg. Als een soort goedmakertje omdat mijn bestelde product niet te leveren was.
Ik bestel alleen maar, bij 3 winkels ook nog af en aan.

Ik heb nog nooit, ook niet bij de jumbo zomaar een vervangend product gehad waar ik niet eerst een vraag over kreeg of kon weigeren of een vergoeding voor kreeg.

Als echt zo is al TO aangeeft, dan gewoon even de winkel bellen.
lilaviolet schreef:
04-05-2021 11:48
Ik had het met de kerst. Had 2 bakken mascarpone besteld voor de tiramisu en kreeg 4 bollen mozzarella.... :blond: uiteraard geweigerd, want daar kon ik niks mee.
Als de luiers er niet zijn krijg je maandverband of zo ?I
Ik bestel nooit boodschappen.
Hier brengt de jumbo via aparte hubs rond.
Om de winkel er niet mee te belasten hebben ze een aparte distributie magazijn.
Zo dus
https://nieuws.jumbo.com/persbericht/ju ... breda/503/
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 11:58
24.92% gewijzigd
Ik weet vanuit de Jumbo winkel dat je een vervangend product krijgt voor de prijs van hetgeen niet meer voorradig is (tenzij het vervangend product goedkoper is uiteraard).

Ooit was de FirstChoice cafeïnevrije cola steeds op en bij navraag mocht ik voor hetzelfde geld Coca Cola cafeïnevrij meenemen.
Bij thuisbezorging kun je het vervangende product inderdaad gewoon weigeren en wordt het ter plekke verrekend, ook vind ik de klantenservice vd Jumbo erg goed. Gewoon ff bellen en ze storten het geld meteen terug op je rekening of, als je dat wilt, wordt het bij de volgende bezorging verrekend.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
04-05-2021 11:42
Nee, het bestelde product verdwijnt van de bon en het vervangende product betaal je. Ook als dat duurder is.
Echt? Wat een bullshit zeg! Bij Picnic krijg je dan een vervangend product en het geld van wat er niet is terug (dus het vervangende product krijg je gratis).
Ugli schreef:
04-05-2021 11:59
Echt? Wat een bullshit zeg! Bij Picnic krijg je dan een vervangend product en het geld van wat er niet is terug (dus het vervangende product krijg je gratis).
Volgens mij is dat ook helemaal niet normaal hoor.
Je krijgt lang niet altijd bericht vooraf over dat een product vervangen is. Soms wel, soms kom je er bij het ophalen pas achter. Uiteraard mag je weigeren en neem je het product niet. Ik vind alleen de keuzes van de vervangende producten zo vreemd. Kijk, als ik biscuitjes van de Jumbo bestel en ik krijg als vervangend product biscuitjes van Verkade, dan vind ik dat logisch. Maar de eerder door mij genoemde keuzes niet, ook de mozzerella ipv mascarpone niet. Daar ging het me om. Wat ik al zei, het is allemaal geen drama, hooguit vervelend dat er steeds dingen niet op voorraad zijn, maar de keuzes, dat is wat ik typisch vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven